New Super Mario Bros 2 – se lanseringsfilmen

Robot
New Super Mario Bros 2 – se lanseringsfilmen

Rörkrökarbrödernas andra 3DS-besök dyker upp om mindre än en vecka.

#nintendo, #new-super-mario-bros-2, #new-super-mario-bros


Medlem
New Super Mario Bros 2 – se lanseringsfilmen

New Super Mario Bros till NDS tyckte jag var rätt underhållande och det ser det här också ut att bli


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Pojken fick ett 3DS i present idag, och förköpt detta spel, så blir att titta på/spela på fredag.


signatur
Medlem

Introt va rena nostalgin! :')

Medlem

"Rörkrökarbröderna" hahaha så jävla roligt!

Medlem

säkert kul o så men jag tycker att Nintendo har NÄSTAN börjat mjölka "sidestepp mario spelen". visst de släpps inte varje år men det är heller inte någon större skillnad på spelen (nu talar jag naturligt vis om NSMB wii, NSMB DS och kommande NSMB 2 och NSMB U) plus att NSMB till DS och till Wii var korta :/

Medlem

är det bara jag som tycker super mario bros 3 är snyggare grafiskt sett?

Medlem

*suck* Kom med något nytt, Nintendo!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

*suck* Kom med något nytt, Nintendo!

Finns alltid yngre som inte har börjat spela Mario än.
Man kan nog räkna med att Mario til Wii U har nya innovationer igen, eftersom det är storspelet.

Skrivet av DonGrif:

*suck* Kom med något nytt, Nintendo!

Det gör de också. Varje ny Mario-titel kommer med nya idéer. Har du överhuvudtaget spelat deras senaste Mario-spel? Vore intressant att få höra varför du tycker att alla Mario-titlar är kopior på varandra.

Medlem

Nintendo i ett nötskal =/

Medlem

Jag har aldrig tyckt om designen i New super Mario bros. Jag tycker inte att 3D-gubbar passar in i en 2D-värld. Det hade varit bättre om Mario och Goombas hade även de varit i 2D

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DonGrif:

*suck* Kom med något nytt, Nintendo!

Det gör de också. Varje ny Mario-titel kommer med nya idéer. Har du överhuvudtaget spelat deras senaste Mario-spel? Vore intressant att få höra varför du tycker att alla Mario-titlar är kopior på varandra.

Mr. DonGrif har en poäng.

Nintendo recyclar som fan så fort dom fixar ett riktigt bra lir t.ex.

galaxy 1 var nytt och bra på många sätt
-> galaxy 2 var exakt samma skit fast Yoshi och nya maps

mario party serien blev sönder mjölkad för jag vet inte hur länge sen, just nu är de uppe i Mario Party 9

NSMB DS (tror ds var före wii verisionen) var riktigt bra, old skool osv. dock så tog det 6 timmar att klara spelet.
-> NSMB Wii helt okej, typ samma som föregångaren, nya maps och 4 i multiplayern, också kort
->NSMB 2 3DS --------------
-> NSMB U wii u -------------

halft likadant med mariokart spelen, halv bra fast med en del nya idéer, ofta runt 8.0 av kritikerna (1-10 skala)

resten av mario sport spelen är halv dåliga och ganska ofta recyclade, runt 7.0 av kritikerna

Super Mario N64 blev en riktig hit så nintendo recyclar det och släpper det till de nya konsolerna

och samma med N64 Zelda spelen, recyclade och släppta till de nya konsolerna och har blivit kassa-kor

vi borde "glömma" de gamla "Stjärn Spelen", vi kan inte hylla en konsol / spel utvecklare efter vad de har gjort för hundratusentals år sen (känns det som iallafall). vi borde istället fråga efter nästa "stjärn spelen", nästa Mario spel som kan jämföras med Super Mario N64 etc.

nya maps i samma / nästan samma grafikmotor och sen sälja det som ett nytt spel är inte tillräckligt (jo det funkar tyvärr fortfarande skit bra för cod utvecklarna)

-Le Tigah

(skrev säkert något ganska korkat, går aldrig bra när jag får en idé om någonting att skriva om på natten )

Skrivet av LeTigah:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DonGrif:

*suck* Kom med något nytt, Nintendo!

Det gör de också. Varje ny Mario-titel kommer med nya idéer. Har du överhuvudtaget spelat deras senaste Mario-spel? Vore intressant att få höra varför du tycker att alla Mario-titlar är kopior på varandra.

"galaxy 1 var nytt och bra på många sätt
-> galaxy 2 var exakt samma skit fast Yoshi och nya maps"

Super Mario Galaxy var ett av de bästa och mest nyskapande plattformsspelen någonsin. Tvåan lägger till ett antal nya features, samt bygger på nya banor som bjuder på helt nya utmaningar. Det är en riktigt bra uppföljare, hur du kan kalla det "exakt samma skit" övergår mitt förstånd.

"mario party serien blev sönder mjölkad för jag vet inte hur länge sen, just nu är de uppe i Mario Party 9"

Den här diskussionen handlar om de renodlade Mario-spelen. Varför drar du in sidospår?

"NSMB DS (tror ds var före wii verisionen) var riktigt bra, old skool osv. dock så tog det 6 timmar att klara spelet.
-> NSMB Wii helt okej, typ samma som föregångaren, nya maps och 4 i multiplayern, också kort
->NSMB 2 3DS --------------
-> NSMB U wii u -------------"

Ja, de enda någorlunda lika uppföljarna är i mitt tycke japanska Super Mario Bros. 2 och NSMW Wii. Hur NSMB Wii U blir kan naturligtvis varken du eller jag uttala oss om ännu, eftersom ingen av oss spelat det. Trots detta är det två spel på drygt 25 år som är hyfsat lika varandra – hur översätter du det till mjökning? Sen har även de "liknande" spelen helt ny bandesign, nya utmaningar och är rent allmänt riktigt bra spel, så att bara kalla dem kopior känns väldigt orättvist.

"halft likadant med mariokart spelen, halv bra fast med en del nya idéer, ofta runt 8.0 av kritikerna (1-10 skala)"

Om du spelar alla Mario Kart-spel vet du om att det är rätt stora skillnader mellan versionerna. Men det märker man väl bara om man spelar dem, antar jag. Dessutom: Mario Kart-serien har inte heller något med Mario-serien att göra.

"resten av mario sport spelen är halv dåliga och ganska ofta recyclade, runt 7.0 av kritikerna"

Håller inte med – men återigen – vad har detta med saken att göra? Vill du diskutera Marios sportspel, Mario Party eller något så kan vi gärna göra det i en separat diskussion. Serierna har inte mer gemensamt med varandra än namnet och världen, eller drar du in Halo Wars när du diskuterar Halo-trilogin också?

"Super Mario N64 blev en riktig hit så nintendo recyclar det och släpper det till de nya konsolerna"

Ja, självklart bygger moderna 3D-Mario på det 3D-plattformsspel som revolutionerade hela spelvärlden, vore väl konstigt annars? Sen är givetvis de 3D-Mario-lir som kommit senare extremt förbättrade och förfinade, men strunt samma, så länge man gör ett Mario-spel i 3D så "recyclar" man det, eller hur?

"och samma med N64 Zelda spelen, recyclade och släppta till de nya konsolerna och har blivit kassa-kor"

Okej, nu börjar det bli extrem trollvarning här. De två Nintendo 64-liren i Zelda-sagan bygger på väldigt diversifierad spelmekanik och är extremt olika till både spelvärld och ton. Och ser du inte skillnad på exempelvis Zelda: Wind Waker, Zelda: Twilight Princess och Zelda: Skyward Sword så behöver du starkare glasögon än jag har. Och jag har starka glasögon!

"vi borde "glömma" de gamla "Stjärn Spelen", vi kan inte hylla en konsol / spel utvecklare efter vad de har gjort för hundratusentals år sen (känns det som iallafall). vi borde istället fråga efter nästa "stjärn spelen", nästa Mario spel som kan jämföras med Super Mario N64 etc."

Tja, förra året släpptes Super Mario 3D Land. Det är ett av få spel jag skulle ge 10/10 eller 5/5, eftersom jag ser det som det perfekta bärbara plattformsspelet och ett av de bästa bärbara spelen överhuvudtaget. Nintendo släpper fortfarande "Stjärn Spel", öppna ögonen.

"(skrev säkert något ganska korkat, går aldrig bra när jag får en idé om någonting att skriva om på natten )"

Ja, det du skrev var inte helt genomtänkt och gränsar till lögner, men jag antar att det bara bygger på okunskap. Man behöver inte ha en åsikt om allt bara för att.

Medlem

Ahhhhh, vill ha det till Wii istället!

Inaktiv
Skrivet av DonGrif:

*suck* Kom med något nytt, Nintendo!

Finns väl inge nytt idag? Cod, Halo, BF, Ass cred och en massa annat skit.

Ett spel som jag fortfarande har roligt med är Mario och kan sitta timmar med brorsans gamla DS och lira Bros 1.

Medlem

Vad jag menar är att Nintendo borde sluta mjölka Mario och Zelda. Hitta på nya karaktärer i nya miljöer vettja.

Kolla på denna sida: http://www.mariowiki.com/Games
En lista över alla spel som Mario varit med i genom tiderna. Sjukt lång lista där. Bara till Nintendo DS har han varit med i 23 spel!

Förstår verkligen inte hur folk fortfarande kan gilla Mario-spelen, som i mångt och mycket varit rätt lika genom åren. Speciellt de sidscrollande. Och just själva karaktären Mario är ju så sjukt anonym och tråkig....


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Moderator | Testpilot
Skrivet av DonGrif:

Vad jag menar är att Nintendo borde sluta mjölka Mario och Zelda. Hitta på nya karaktärer i nya miljöer vettja.

Kolla på denna sida: http://www.mariowiki.com/Games
En lista över alla spel som Mario varit med i genom tiderna. Sjukt lång lista där. Bara till Nintendo DS har han varit med i 23 spel!

Förstår verkligen inte hur folk fortfarande kan gilla Mario-spelen, som i mångt och mycket varit rätt lika genom åren. Speciellt de sidscrollande. Och just själva karaktären Mario är ju så sjukt anonym och tråkig....

Det är inte ens någon idé att försöka berätta för dig varför man gillar det för du är så anti Mario ändå.

Jag själv förstår inte det roliga med Counter-strike, också samma skit helatiden... But oh wait.. It's not, hitbox och blablabla är annorlunda, samma sak gäller Mario, annan platformning, andra utmaningar. Ska du inte börja klaga på allt annat som mjölkas och är iprincip exakt samma sak nu när mario faktiskt gör något vettigt för varje spel, eller vill du dom ska ändra Mario spelen totalt så det inte är plattformning längre då det "blir något nytt"?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av DonGrif:

Vad jag menar är att Nintendo borde sluta mjölka Mario och Zelda. Hitta på nya karaktärer i nya miljöer vettja.

Kolla på denna sida: http://www.mariowiki.com/Games
En lista över alla spel som Mario varit med i genom tiderna. Sjukt lång lista där. Bara till Nintendo DS har han varit med i 23 spel!

Förstår verkligen inte hur folk fortfarande kan gilla Mario-spelen, som i mångt och mycket varit rätt lika genom åren. Speciellt de sidscrollande. Och just själva karaktären Mario är ju så sjukt anonym och tråkig....

Det är inte ens någon idé att försöka berätta för dig varför man gillar det för du är så anti Mario ändå.

Jag själv förstår inte det roliga med Counter-strike, också samma skit helatiden... But oh wait.. It's not, hitbox och blablabla är annorlunda, samma sak gäller Mario, annan platformning, andra utmaningar. Ska du inte börja klaga på allt annat som mjölkas och är iprincip exakt samma sak nu när mario faktiskt gör något vettigt för varje spel, eller vill du dom ska ändra Mario spelen totalt så det inte är plattformning längre då det "blir något nytt"?

Tycker inte direkt du kan jämföra Counter-Strike med Mario. CS finns väl typ bara i tre varianter: CS, CS: Condition Zero och CS:S (samt CS: GO på gång).
Läs igen, jag tycker Nintendo mjölkar karaktärerna Mario och Zelda. Sen får de väl göra plattformsspel om de vill, men de ger ju ut miljoner olika spel med Mario i. Tjatigt.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Moderator | Testpilot
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av DonGrif:

Vad jag menar är att Nintendo borde sluta mjölka Mario och Zelda. Hitta på nya karaktärer i nya miljöer vettja.

Kolla på denna sida: http://www.mariowiki.com/Games
En lista över alla spel som Mario varit med i genom tiderna. Sjukt lång lista där. Bara till Nintendo DS har han varit med i 23 spel!

Förstår verkligen inte hur folk fortfarande kan gilla Mario-spelen, som i mångt och mycket varit rätt lika genom åren. Speciellt de sidscrollande. Och just själva karaktären Mario är ju så sjukt anonym och tråkig....

Det är inte ens någon idé att försöka berätta för dig varför man gillar det för du är så anti Mario ändå.

Jag själv förstår inte det roliga med Counter-strike, också samma skit helatiden... But oh wait.. It's not, hitbox och blablabla är annorlunda, samma sak gäller Mario, annan platformning, andra utmaningar. Ska du inte börja klaga på allt annat som mjölkas och är iprincip exakt samma sak nu när mario faktiskt gör något vettigt för varje spel, eller vill du dom ska ändra Mario spelen totalt så det inte är plattformning längre då det "blir något nytt"?

Tycker inte direkt du kan jämföra Counter-Strike med Mario. CS finns väl typ bara i tre varianter: CS, CS: Condition Zero och CS:S (samt CS: GO på gång).
Läs igen, jag tycker Nintendo mjölkar karaktärerna Mario och Zelda. Sen får de väl göra plattformsspel om de vill, men de ger ju ut miljoner olika spel med Mario i. Tjatigt.

Det är väl ändå "Main-serien" som är viktigast? Jag själv bryr mig bara om Mario som är på konsoll. Spelar New Super Mario Bros till NDS men mer än så gällande bärbart blir det inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Äkta spelglädje.

Är fasen inte många spel som är lika underhållande som Super Mario-spelen.

Skrivet av DonGrif:

Vad jag menar är att Nintendo borde sluta mjölka Mario och Zelda. Hitta på nya karaktärer i nya miljöer vettja.

Kolla på denna sida: http://www.mariowiki.com/Games
En lista över alla spel som Mario varit med i genom tiderna. Sjukt lång lista där. Bara till Nintendo DS har han varit med i 23 spel!

Förstår verkligen inte hur folk fortfarande kan gilla Mario-spelen, som i mångt och mycket varit rätt lika genom åren. Speciellt de sidscrollande. Och just själva karaktären Mario är ju så sjukt anonym och tråkig....

Jag skrev ett inlägg ovanför dig där jag kommenterade just detta som du klagar på. Varför besvarar du inte det istället för att säga ungefär samma sak en gång till? Är du bara ute efter att irritera folk?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DonGrif:

Vad jag menar är att Nintendo borde sluta mjölka Mario och Zelda. Hitta på nya karaktärer i nya miljöer vettja.

Kolla på denna sida: http://www.mariowiki.com/Games
En lista över alla spel som Mario varit med i genom tiderna. Sjukt lång lista där. Bara till Nintendo DS har han varit med i 23 spel!

Förstår verkligen inte hur folk fortfarande kan gilla Mario-spelen, som i mångt och mycket varit rätt lika genom åren. Speciellt de sidscrollande. Och just själva karaktären Mario är ju så sjukt anonym och tråkig....

Jag skrev ett inlägg ovanför dig där jag kommenterade just detta som du klagar på. Varför besvarar du inte det istället för att säga ungefär samma sak en gång till? Är du bara ute efter att irritera folk?

Missade visst ditt första inlägg.
Nej, jag vill inte irritera folk, jag säger bara vad jag tycker. För att besvara din fråga så kan jag väl säga att Mario-spelen varit i stort sett likadana sedan mitten av 80-talet. Titta tex på alla sidscrollande Mario-spel (speciellt till de handhållna konsolerna), de ser ut och för sig som de första Mario-spelen på NES. Jag kan väl säga att jag inte spelat alla Mario-spel som någonsin gjorts men jag har sett filmer från de flesta som jag inte testat. Och när jag såg filmerna till de kommande spelen (till Wii U bland annat) så var jag nära att spy. Samma gamla sidscrollande hopp-på-svävande-plattformar-och-hoppa-på-sköldpaddor-medan-du-letar-pengar-och-svampar.
Nej, jag tycker de borde begrava gamle Mario snart. Han har varit med för länge. Eller så kan de iaf skära ner på antalet spel de pumpar ut hela tiden. Ge ut ett nytt Mario-spel vart tredje år eller nått så fansen har nått att längta lite efter.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Moderator | Testpilot
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DonGrif:

Vad jag menar är att Nintendo borde sluta mjölka Mario och Zelda. Hitta på nya karaktärer i nya miljöer vettja.

Kolla på denna sida: http://www.mariowiki.com/Games
En lista över alla spel som Mario varit med i genom tiderna. Sjukt lång lista där. Bara till Nintendo DS har han varit med i 23 spel!

Förstår verkligen inte hur folk fortfarande kan gilla Mario-spelen, som i mångt och mycket varit rätt lika genom åren. Speciellt de sidscrollande. Och just själva karaktären Mario är ju så sjukt anonym och tråkig....

Jag skrev ett inlägg ovanför dig där jag kommenterade just detta som du klagar på. Varför besvarar du inte det istället för att säga ungefär samma sak en gång till? Är du bara ute efter att irritera folk?

Missade visst ditt första inlägg.
Nej, jag vill inte irritera folk, jag säger bara vad jag tycker. För att besvara din fråga så kan jag väl säga att Mario-spelen varit i stort sett likadana sedan mitten av 80-talet. Titta tex på alla sidscrollande Mario-spel (speciellt till de handhållna konsolerna), de ser ut och för sig som de första Mario-spelen på NES. Jag kan väl säga att jag inte spelat alla Mario-spel som någonsin gjorts men jag har sett filmer från de flesta som jag inte testat. Och när jag såg filmerna till de kommande spelen (till Wii U bland annat) så var jag nära att spy. Samma gamla sidscrollande hopp-på-svävande-plattformar-och-hoppa-på-sköldpaddor-medan-du-letar-pengar-och-svampar.
Nej, jag tycker de borde begrava gamle Mario snart. Han har varit med för länge. Eller så kan de iaf skära ner på antalet spel de pumpar ut hela tiden. Ge ut ett nytt Mario-spel vart tredje år eller nått så fansen har nått att längta lite efter.

Vad tycker du om 3D mario spelen då? 64, Sunshine, Galaxy? Inget cred för det spelen alls?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är astaggad på det här spelet, NSMB på Wii var ju hur kul som helst !

Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DonGrif:

Vad jag menar är att Nintendo borde sluta mjölka Mario och Zelda. Hitta på nya karaktärer i nya miljöer vettja.

Kolla på denna sida: http://www.mariowiki.com/Games
En lista över alla spel som Mario varit med i genom tiderna. Sjukt lång lista där. Bara till Nintendo DS har han varit med i 23 spel!

Förstår verkligen inte hur folk fortfarande kan gilla Mario-spelen, som i mångt och mycket varit rätt lika genom åren. Speciellt de sidscrollande. Och just själva karaktären Mario är ju så sjukt anonym och tråkig....

Jag skrev ett inlägg ovanför dig där jag kommenterade just detta som du klagar på. Varför besvarar du inte det istället för att säga ungefär samma sak en gång till? Är du bara ute efter att irritera folk?

Missade visst ditt första inlägg.
Nej, jag vill inte irritera folk, jag säger bara vad jag tycker. För att besvara din fråga så kan jag väl säga att Mario-spelen varit i stort sett likadana sedan mitten av 80-talet. Titta tex på alla sidscrollande Mario-spel (speciellt till de handhållna konsolerna), de ser ut och för sig som de första Mario-spelen på NES. Jag kan väl säga att jag inte spelat alla Mario-spel som någonsin gjorts men jag har sett filmer från de flesta som jag inte testat. Och när jag såg filmerna till de kommande spelen (till Wii U bland annat) så var jag nära att spy. Samma gamla sidscrollande hopp-på-svävande-plattformar-och-hoppa-på-sköldpaddor-medan-du-letar-pengar-och-svampar.
Nej, jag tycker de borde begrava gamle Mario snart. Han har varit med för länge. Eller så kan de iaf skära ner på antalet spel de pumpar ut hela tiden. Ge ut ett nytt Mario-spel vart tredje år eller nått så fansen har nått att längta lite efter.

Du menar alltså på fullaste allvar att det inte skett väldigt stora förändringar mellan Super Mario Bros. > Super Mario Bros. 3 > Super Mario World > SMW2: Yoshi's Island > Super Mario 64 > Super Mario Sunshine > Super Mario Galaxy ?

På ~25 år har det kommit ett fåtal Mario-uppföljare som inte fört med sig stora skillnader, medan de extremt innovativa uppföljarna är desto fler. Tittar vi på de bärbara spelen specifikt ser det ut så här:

Super Mario Land > SM Land 2: 6 Golden Coins > SM Land 3: Wario Land > New Super Mario Bros. > Super Mario 3D Land > New Super Mario Bros. 2

Första Super Mario Land-trilogin är tre extremt olika spel, likaså SM 3D Land. De enda två väldigt "klassiska" Mario-spelen är just New Super Mario Bros.-serien, vilket också är lite poängen med de spelen. Återigen: var finns mjölkningen eller bristen på innovation? När det gäller de renodlade Mario-spelen så är det tvärtom en av de mest välskötta och välutvecklade spelserierna som finns.

Skulle uppskatta om du faktiskt svarar på det jag skriver den här gången istället för ytterligare ett "jag tycker allt är likadant" – för sorry – det är helt enkelt inte sant. På dig låter det litegrann som att nästa huvudspel i Mario-serien skulle behöva byta genre helt och hållet för att inte vara "mjölkning", och det är så klart helt absurt. Med den logiken är det i stort sett omöjligt för alla uppföljare i alla serier någonsin att kunna vara innovativa.

1
Skriv svar