World of Warcraft: Mists of Pandaria

Medlem

Brukar inte hacka på recensioner men den här var INTE bra... Jag tycker personligen att MoP innehåller mkt som gör det fräscht och nytt.. Alldeles för objektivt och nedlåtande i min smak, tyvärr.

Medlem

Tror tyvärr många i målgruppen "killar 15-19 år" antar att MoP är töntigt pga pandorna och inte ens ger det en chans, trots att där finns mycket kul. Är inne på lite samma som Ferren, hade de bara bytt namn på expansionen till The Faction War eller nåt sånt tyngre så hade många säkert blivit mer positivt inställda spontant, trots exakt samma innehåll.

Medlem

Vad är det för genomsnittsålder på en wow spelare nuförtiden?

Medlem

"Samma gamla vanliga WoW", det är svårt att göra ett nytt spel i ett spel så förstår inte vad det negativa kan va att det är WoW om man så inte gillar ens wow.

signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

Medlem

Håller med andra här om att recensionen är om inte förkort så något ofullständig.
Finns mer nytt här än i dom flesta andra expansioner wow expansioner hade vid launch.

Jag förstår att en recension alltid är skribentens åsikt och jag tycker överlag den är bra skrivan men med tveksamt focus på saker som phasing (som är ett gammalt tillägg), som oftast är en positiv sak då världen blir något mer "levande", såklart finns det brister som du säger men många har dom faktsikt rättat till så som att nodes försvinner etc.
Men var är informationen om tex challenge modes, cross-realm zones etc.

Världen må vara statisk i jämförelse med spel som GW2 men tycker ingen kan slå WoWs artdirektors på fingrarna, alla zoner i MoP ser fantastiska ut med tanke på spelmotorn.

Blev level 90 efter 2 dagar och ca 16-18 timmars spel vilket jag tycker är lagom då det kan bli lite utdraget med quests.

Är nöjd med att dungeons är lättare än cataclysm då det var plågsamt att köra i pugs i förra expansionsstarten, för lätt? kanske men vi som vill ha lite motstånd kör challange modes med normaliserad gear.

Nya talangsystemet är jag också en stor fan av, mycket tveksam i början men vid närmare inblick så älskar jag det, att säga att det är fördummat är nonchalant då det ger mycket mer tveksamma val än tidigare system som ärligt talat bara hade 1 väg att gå, pvp kommer bli mycket intressantare nu när man inte riktigt vet vad fienderna har för talents, har roguen där shadowstep eller valde han preperation istället?

Efter att ha kört alla expansioner vid start så måste jag säga att denna är den jag kanske varit minst hypead på men helt klart gillat allra bäst.
Då jag tycker det är så roligt skulle jag ge det en stark 4a.

Sen angående alla kommentarer om att dom utvecklat wow för 12-åringar etc?
Förstår inte riktigt här, när jag var tolv ville jag ha våldsamma spel som Quake som var rätt nytt då, det sista jag ville ha var ett spel med en nalle på utsidan.
Jag skulle tro att wow just nu har sin äldsta community hittils, då dom som tycker pandor är löjligt generellt är 10-20 år.
I tillägg så skulle jag säga att (med inslag av humor) MoP har den mognaste storyn hittills.

Jag har tyvärr oturen att ha spelat på en av dom populäraste EU servrarna sen vanilla launch och får tyvärr stå i kö i 1-2 timmar varje kväll för att komma in, det är min största kritik.

Medlem

Fyfan va fult spelet fortfarande är om man jämför med gw2..

Medlem

Poor fanboys.

Inse bara, det är ett gammalt spel, en dag kommer det gå ner i graven.

Medlem
Skrivet av TexN:

Poor fanboys.

Någon som sagt något annat?
Blir ju såklart med alla spel tillslut, att det fortfarande har med råge störst spelarbas av alla mmorpg efter 8 år måste dom ju gjort något rätt?
Hur kommer det sig att såfort man tycker om något så är man en fanboy?

Medlem
Skrivet av Intuiz:

Din kommentar är lika relevant som att jämföra quake med crysis...

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Boosing:

Lite kortfattad recension kan jag tycka. De nya 5-manna grottorna är faktiskt riktigt roliga, och recensenten hade inte satt sin fot i någon av dessa?

Kort vet jag inte, den är snarare rätt lång för att gälla expansion fyra till ett åtta år gammalt spel. Innehållsmässigt är det alltid lurigt att recensera mmo-spel, man måste få ut recensionen innan alltför lång tid gått sedan releasen, och den här gången valde vi att strunta i "första intrycken". Istället planerar vi en uppföljning längre fram, när spelet mognat.

Du skriver att det kommer en uppföljning längre fram?

Blir det betyg på den andra delen också? För jag tycker att Mist of Pandaria kan få minst en fyra om man tar med mycket mera.

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

En väldigt kort och ofulländad recension

Håller med.

Sen även detta:
"Efter att ha lämnat World of Warcraft bara någon månad efter Cataclysm släpptes, utbränd på Tol Barad-dailies"

Känns lite fel att låta någon som knappt spelat spelet senaste 1,5 året recensera nästa exp....

MMORPGS står ju nästan aldrig helt "still" och då blir det bara fel att doppa in i typ vaddå, EN VECKA, där det mest varit kö och lagg, och försöka göra en vettig recension av det.... Nej.. kom tillbaks om nån månad eller två, då är det läge för en recension..

Fast det är klart, recensenten kanske redan har downat alla instanser på HC, gratz till world first!

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Intuiz:

Verkligen inte.

Medlem
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Intuiz:

Verkligen inte.

Varför inte?
Något närmare då, fan va ultimate online ser fult ut fortfarande om man jämför med wow....

Medlem

Hej. Jag tyckte det var en bra recension. Han gav det många + i stället för att sätta spiken i kistan vilket detta spel förtjänar. Det är totalt utdaterat och helt vansinnigt att ta betalt för varje månad. Och då har du begränsningar på vad som får göras fast du betalar ."undrar om det är lagligt vem kontrollerar det`?" Allt är uppbyggt för att spelaren skall ta så lång tid på sig så möjligt så det tjänar mer pengar. Bara att man skall betala för att flytta sin spelare till annan server är helt vansinnigt. Har spelat wow i 3 år och har fyra 85 gubbar. Mycket bra humor roliga quest och annat. Köp gw2 det är det bästa Mmo som gjorts och kostar inte i månaden.

Medlem

Med all respekt så tycker jag att detta förstör lite av erat rykte FZ. Som ovanstående personer nämnt är inte detta en färdig recension. Han nämner inget om dungeons, challenge modes, scenarios, PvP, Raids, förändringarna i proffessions, cross realm zones och att folk teleportas till din server om ni invitar varandra även fast ni spelar på olika realms. Jag googlade fram eran recension på Cataclysm och där gav ni 5/5 , men detta mästerverk ger ni endast 3/5? Nej fy skäms på er, jag tycker att ni skulle valt en lite bättre och engagerad person till att göra denna recension. Ni drar endast upp det negativa. Snälla med all respekt, gör om och gör rätt.

Medlem

hoppas dom ändra på valorpointsen man få för random HC, tar ju evigheter om man ska nå weekly cap

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av DrBagguette:

MMORPGS står ju nästan aldrig helt "still" och då blir det bara fel att doppa in i typ vaddå, EN VECKA, där det mest varit kö och lagg, och försöka göra en vettig recension av det.... Nej.. kom tillbaks om nån månad eller två, då är det läge för en recension..

Må så vara "MMORPGS står ju nästan aldrig helt still"... Dock har WoW mer eller mindre stått still sen 4.3 patchen släpptes (2011-11-30). Det är alltså nästan 10 månader utan någon som helst ny content. Fast det var kanske inte lika illa som i Wrath of the Lich King, där Icecrown Citadel släpptes nästan ett helt ÅR före Cataclysm. Visserligen släppte dom en extra raid (Ruby Sanctum), med 1 boss nånstans däremellan.

Blizzard har blivit väldigt slapphänta på att hålla sina expansioner uppdaterade. Från 4-5 patchar under TBC tiden, till endast 3 i Cataclysm (varav bara 2 som innehöll raids). Istället satsas det friskt på att mjölka spelare på mer pengar, i form av nya expansioner. Kommer bli intressant läsning när nästa kvartalsrapport dyker upp, för att se vad effekten varit av GW2 launch, The Secret World med flera.

signatur

Life's a giant party, and I'm not invited...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

hoppas dom ändra på valorpointsen man få för random HC, tar ju evigheter om man ska nå weekly cap

Jo är lite segt nu men går ju lite fortare när man kan spela en lfr som ger en del samt om man småraidar lite

Medlem

MoP Dailys ger väl också Valor Points vill jag minnas? Finns ju fler sätt att nå Valor Cap än att bara köra Dungeons.

signatur

Life's a giant party, and I'm not invited...

Medlem

Mycket dålig recension, känns som killen bestämt sig innan han ens testat spelet.

Medlem
Skrivet av henztah:

Mycket dålig recension, känns som killen bestämt sig innan han ens testat spelet.

Spelet fick en 3a kan inte fatta att folk whinar pga det. Det är bara en expansion med pandor till ett spel som är äldre än de flesta spelarna i det.
Det är fortfarande gammal skåpmat i ny förpackning, även om det inte nödvändigtvis är dåligt. Men kan inte fatta att ni förvänta er mera.

Medlem
Skrivet av vaskee:

Brukar inte hacka på recensioner men den här var INTE bra... Jag tycker personligen att MoP innehåller mkt som gör det fräscht och nytt.. Alldeles för objektivt och nedlåtande i min smak, tyvärr.

"Subjektivt" menar du. Att det var recensentens åsikter angående spelet.

Svårt att hålla sig objektiv gällande recensioner... de egna tankarna/åsikterna kommer oftast med.

Medlem
Skrivet av TexN:

Poor fanboys.

Hej Kapten Troll, vad kul att du tittade förbi! Om ett spel som Tetris fortfarande kan roa så kommer nog WoW hänga med ett tag till. Ser faktiskt fram emot när antalet spelare går ner mot 2-3 miljoner, och dom kanske börjar skissa på en tvåa. Sen är det ju lite intressant vad Titan kommer bli för något spel.
För övrigt så kändes recensionen lite kort, men som Tompa sa så kommer det en djupare recension senare, och även om jag redan köpt MoP så ska den bli intressant att läsa. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den än, mitt WoW intresse har helt klart svalnat sen jag la av i februari, men Pet Battles är roliga iaf Tar det lugnt i början (mycke pga de massiva köerna på Kazzak), så jag har knapp börja levla än.

Medlem
Skrivet av Intuiz:

Jag ber att få gratulera till en alldeles egen åsikt, vad du kan min lille vän!

Medlem
Skrivet av Intuiz:

gw2 är bland de fulaste mmo:s som släpps och det släpptes 2012? höll i mindre än 2 veckor. Om man vill snacka grafik så är nog TERA. gw2 ser ju ut som eq 1.

Löjligt vinklad recension, man märker verkligen att du inte gillar wow mer (det är ju ok). Men som resecent är det din uppgift att ta med allt nytt inte bara det du hakar upp dig på...

Sämsta läsninge på väldigt länge, gör om gör rätt! 4/5 utan tvekan. Om nu raidsen är riktigt bra också kan det bli en 5/5.

Hur kan du posta denna recension och vara nöjd? Hylla Gw2 som höll i 2 veckor och sen knacka ner på en fjärde expansion till ett spel som hållt över 8 år?

Pinsamt

Medlem

Det här var en utav de värre recensionerna jag läst på ett bra tag. Det finns flertalet saker som är skumt med den här recensionen.

1. Varför finns där bara en bild på Pandaria. Och bilden som finns är 5 minuter in i första zonen.
2. Varför är bara typ 2 bilder dina egna, resten känner jag igen ifrån Blizzards egna screenshots.
3. Jag kan hålla med om phasing men att räkna no flying innan 90 som ett minus är mycket märkligt. Högst subjektivt, jag har inte mött någon som tyckt det är ett problem. Snarare tvärtom. Blizzard har också en bra förklaring på varför man gjort som man har gjort.
4. Varför nämns inga zoner, quests, dungeons eller liknande ifrån Pandaria.

Intrycket jag får är att du som recenserat besökt Jade Forest i 5 minuter, åkte tillbaka till Stormwind och provade Pet Battles. Sen att du provade en munk/Wandering Isle.

Bryr mig inte så mycket om betyget utan tycker bara att detta signalerar helt fel saker. Man får ju intrycket att Pet Battles är det som Blizzard lagt allt krut på och inget annat.

Medlem

Rekommenderar att titta på PC Gamers review in progress som ger en mycket bättre bild av MoP. (Den är också kritisk men den ger i alla fall en bra helhetsbild över spelet)

http://www.pcgamer.com/2012/09/24/world-of-warcraft-mists-of-...

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av Intuiz:

gw2 är bland de fulaste mmo:s som släpps och det släpptes 2012? höll i mindre än 2 veckor. Om man vill snacka grafik så är nog TERA. gw2 ser ju ut som eq 1.

Löjligt vinklad recension, man märker verkligen att du inte gillar wow mer (det är ju ok). Men som resecent är det din uppgift att ta med allt nytt inte bara det du hakar upp dig på...

Sämsta läsninge på väldigt länge, gör om gör rätt! 4/5 utan tvekan. Om nu raidsen är riktigt bra också kan det bli en 5/5.

Hur kan du posta denna recension och vara nöjd? Hylla Gw2 som höll i 2 veckor och sen knacka ner på en fjärde expansion till ett spel som hållt över 8 år?

Pinsamt

gå in på trolino om du ska hålla på att trolla.

Medlem

"...att dedikera oss till Blizzards klassiker igen". Är inte detta en svengelsk användning av ordet dedikera?

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av Intuiz:

Pinsamt

HAhaha, höll i 2 veckor? u mirin brah?

123
Skriv svar