Xcom: Enemy Unknown – släpptrailern

Robot
Xcom: Enemy Unknown – släpptrailern

Nu är det bara dagar kvar till 2K:s retro-moderna Xcom-lansering, fördriv tiden med släpptrailern så länge!

#xcom-enemy-unknown, #ufo-enemy-unknown


Medlem
Xcom: Enemy Unknown – släpptrailern

Ja fy fan så sugen man är!

Är det hälften så bra som jag hoppas, då blir jag nöjd... Är det lika bra som de lovar, då jävlar är årtiondets spel klart.

Skrivet av Kasak:

Ja fy fan så sugen man är!

Är det hälften så bra som jag hoppas, då blir jag nöjd... Är det lika bra som de lovar, då jävlar är årtiondets spel klart.

What, menar du att det kan bli bättre än #Recettear: An Item Shop's Tale?

Medlem

Efter att ha spelat demot, så verkar det onekligen kunna bli hur bra som helst!
Me want!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Hmm Game Infomer ger det 9.5 av 10 men man kan inte läsa recensionen ännu. Kan inte komma på något annat spel som haft med betygen i en trailer innan spelet och artikeln släppts (just för att jag försöker undvika att se på trailers just pga spoilers etc).

Det är en sak att ha med "starka" citat, men att ha med betyget som en tidskrift/spelsida kommer ge innan något av dem finns offentligt tycker jag är väldigt missvisande.

Många går ju efter betyget som deras favoritsida/tidning ger, och att se det utan att läsa motiveringarna tycker jag ger fel bild då de kan ha prisat en sak som man själv inte tycker är bra.
Kan Aliens attackera ens bas i nya Xcom t.ex? Det är en fråga, för jag har inte läst allt om Xcom, men det är sannerligen en "feature" jag vill ha kvar och skulle definitivt tycka det ska dra ner betyget i sin helhet om det inte finns med.
Ovissheten om/när man blir attackerad där man bor var något som höjde spelets "fear" faktor, och att uppgradera ens bas med missiler och grav shield etc var svårt att passa in med ens ekonomi. Jobbigast när man skickat ut sina bästa soldater på uppdrag och helt plötsligt så blir ens bas attackerad innan man hinner kalla tillbaka dem var riktigt förödande i originalet.
Men pga valet att bygga basen från sidan i nya Xcom så TROR jag inte det finns kvar... antar det skulle göra spelet för komplicerat för gemene spelare.

Men nu KANSKE betyget i trailern är mer förlåtande då det finns ett demo ute. Men alla tekniska aspekter får man inte se genom det korta demot, som t.ex. basbyggandet.

Jag ska köpa det, men många saker som jag inte sett som fanns i originalet gör mig lite nervig.

Inaktiv

Sjukt peppad.. har förhandsbokat till min PC och PS3! xD

Owe
Medlem

Hoppas det är lika ballt som orginalet.

Inaktiv
Skrivet av Fuidama:

Kan Aliens attackera ens bas i nya Xcom t.ex? Det är en fråga, för jag har inte läst allt om Xcom, men det är sannerligen en "feature" jag vill ha kvar och skulle definitivt tycka det ska dra ner betyget i sin helhet om det inte finns med.

Minns att jag hörde/läste en intervju med skaparna där dom säger att så inte blir fallet.

Spelade aldrig klart originalet, men vad jag läste så kunde man där bli totalrapad mot slutet av spelet när aliens attackerade basen, och det ska nu inte finnas med. Om det nu kommer mindre attacker ändå det vet jag ju inte.

Men har själv stora förväntningar då dom på "nätet" som lirat det redan verkar riktigt nöjda, rps.com tex och dom brukar ju inte ge betyg i onödan. http://www.rockpapershotgun.com/

Har inte läst allt jag kommit över då jag vill ha en så ren upplevelse som möjligt

Om en vecka vet vi

phi
Medlem
Skrivet av Fuidama:

Kan Aliens attackera ens bas i nya Xcom t.ex? Det är en fråga, för jag har inte läst allt om Xcom, men det är sannerligen en "feature" jag vill ha kvar och skulle definitivt tycka det ska dra ner betyget i sin helhet om det inte finns med.
Ovissheten om/när man blir attackerad där man bor var något som höjde spelets "fear" faktor, och att uppgradera ens bas med missiler och grav shield etc var svårt att passa in med ens ekonomi. Jobbigast när man skickat ut sina bästa soldater på uppdrag och helt plötsligt så blir ens bas attackerad innan man hinner kalla tillbaka dem var riktigt förödande i originalet.
Men pga valet att bygga basen från sidan i nya Xcom så TROR jag inte det finns kvar... antar det skulle göra spelet för komplicerat för gemene spelare.

Det finns inte i nya Xcom. Anledningen är enkel; du har bara en bas och skulle det finnas möjlighet för aliens att attackera din enda bas så tror i alla fall inte jag att det hade blivit särskilt kul iom en attack av ens bas kan ske i både "bra" och dåliga situationer där dom dåliga situationerna mest troligt skulle resultera i att du för börja om från scratch efter att ha lagt ner +20 timmar på spelet.

Utmaning och hög svårighetsgrad för all del (jag kommer själv att spela på antingen classic eller impossible med iron man för att få den riktiga "xcom-känslan") men jag vill inte ha ett spel där slumpen kan direkt avgöra huruvida du är fucked eller inte. Utan möjlighet för aliens att attackera din enda bas så försvinner det momenten av slump.

Istället är det helt upp till dig och din skicklighet som spelare. Så iom att det bara finns en bas så tycker jag att Firaxis gjorde ett bra val att ta bort möjligheten för aliens att attackera din bas.

Medlem

Det jäkliga är ju att spelet släpps den 9:e.... förstår inte varför man inte släpper samtidigt över hela världen.


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Fuidama:

Kan Aliens attackera ens bas i nya Xcom t.ex? Det är en fråga, för jag har inte läst allt om Xcom, men det är sannerligen en "feature" jag vill ha kvar och skulle definitivt tycka det ska dra ner betyget i sin helhet om det inte finns med.
Ovissheten om/när man blir attackerad där man bor var något som höjde spelets "fear" faktor, och att uppgradera ens bas med missiler och grav shield etc var svårt att passa in med ens ekonomi. Jobbigast när man skickat ut sina bästa soldater på uppdrag och helt plötsligt så blir ens bas attackerad innan man hinner kalla tillbaka dem var riktigt förödande i originalet.
Men pga valet att bygga basen från sidan i nya Xcom så TROR jag inte det finns kvar... antar det skulle göra spelet för komplicerat för gemene spelare.

Det finns inte i nya Xcom. Anledningen är enkel; du har bara en bas och skulle det finnas möjlighet för aliens att attackera din enda bas så tror i alla fall inte jag att det hade blivit särskilt kul iom en attack av ens bas kan ske i både "bra" och dåliga situationer där dom dåliga situationerna mest troligt skulle resultera i att du för börja om från scratch efter att ha lagt ner +20 timmar på spelet.

Utmaning och hög svårighetsgrad för all del (jag kommer själv att spela på antingen classic eller impossible med iron man för att få den riktiga "xcom-känslan") men jag vill inte ha ett spel där slumpen kan direkt avgöra huruvida du är fucked eller inte. Utan möjlighet för aliens att attackera din enda bas så försvinner det momenten av slump.

Istället är det helt upp till dig och din skicklighet som spelare. Så iom att det bara finns en bas så tycker jag att Firaxis gjorde ett bra val att ta bort möjligheten för aliens att attackera din bas.

Håller inte med. Det gäller ju som vanligt att man sparar med jämna mellanrum. Har man inte sparat på ett bra tag så får man skylla sig själv.

Jag tyckte det medförde mycket till spelet när man blev attackerad. Visst var det frustrerande när man förlorade basen, men då fick man helt enkelt ladda om senaste sparningen och försöka igen. Var ju ändå rätt kul att springa runt och spela i sin egen bas.

Medlem

Sjukt pepp! Normalt räknar jag bara dagarna till löning, men nu räknar jag fanimej dagarna till release för X:Com!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Kasak:

Ja fy fan så sugen man är!

Är det hälften så bra som jag hoppas, då blir jag nöjd... Är det lika bra som de lovar, då jävlar är årtiondets spel klart.

What, menar du att det kan bli bättre än #Tale?

Nej, det är det bästa FPS-spelet i modern tid

Testpilot

Taggad till max ! räknar dagarna!

Och nej , man får inte sin bas attackerad i detta XCOM , förhoppningsvis har de vägt upp detta med andra saker i spelet.

Jag har nog tittat på de flesta videos och intervjuer de släppt och det är rätt mycket som man inte vet om då de bara släppt info om början av spelet och medvetet ej pratat om vissa aliens och annat.

Medlem

men kan det komma nån gång!!!

Medlem

Grymt taggad. Hade tänkt mig en mer eller mindre renodlad retro-höst med nyversioner av både Carrier Command och XCOM. Nu blev ju Carrier Command lite förstört av den spåndumma AI:n, så hoppet står till XCOM. Å andra sidan, blir det hälften så fängslande som originalet lär ju hösten vara räddad ändå.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Hmm Game Infomer ger det 9.5 av 10 men man kan inte läsa recensionen ännu. Kan inte komma på något annat spel som haft med betygen i en trailer innan spelet och artikeln släppts (just för att jag försöker undvika att se på trailers just pga spoilers etc).

Det som gör det hela ännu roligare är att Game Informer har denna trailer i sin preview av Xcom så medan det inte står något betyg på sidan (för det är ju bara en preview) så ser man det i trailern

/ LordDaimos

Medlem

Kör igenom Xcom: Terror from the Deep just nu igen, så jävla bra spel.
Hoppas verkligen de fångat känslan från dessa äldre klassiker
Ett köp blir det definitivt på nya XCom: Enemy Unknown.

Medlem
Skrivet av luftman:

Nej, det är det bästa FPS-spelet i modern tid

FPS?! Gör om, gör rätt.. o_0


signatur

I think I am, therefore I am. I think.

Medlem
Skrivet av Fahrbot:
Skrivet av luftman:

Nej, det är det bästa FPS-spelet i modern tid

FPS?! Gör om, gör rätt.. o_0

Det. Var. Ett. Skämt.

six
Medlem

Desto mer jag hör ju oroligare blir jag över detta spel.
Så många fina barndoms minnen som blivit besudlade av dagens spel industri att man blivit riktigt paranoid och bitter på senare tid.
Å andra sidan om det här spelet levererar lär jag knappt märka av vad som händer på spelmarknaden de närmsta åren!

Medlem

Förbokat sedan en tid tillbaka... Men jädrar vad roligt det är, testade demon! Sällan ett singelplayer är så roligt i min mening.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

phi
Medlem
Skrivet av John.Blund:
Skrivet av phi:
Skrivet av Fuidama:

Kan Aliens attackera ens bas i nya Xcom t.ex? Det är en fråga, för jag har inte läst allt om Xcom, men det är sannerligen en "feature" jag vill ha kvar och skulle definitivt tycka det ska dra ner betyget i sin helhet om det inte finns med.
Ovissheten om/när man blir attackerad där man bor var något som höjde spelets "fear" faktor, och att uppgradera ens bas med missiler och grav shield etc var svårt att passa in med ens ekonomi. Jobbigast när man skickat ut sina bästa soldater på uppdrag och helt plötsligt så blir ens bas attackerad innan man hinner kalla tillbaka dem var riktigt förödande i originalet.
Men pga valet att bygga basen från sidan i nya Xcom så TROR jag inte det finns kvar... antar det skulle göra spelet för komplicerat för gemene spelare.

Det finns inte i nya Xcom. Anledningen är enkel; du har bara en bas och skulle det finnas möjlighet för aliens att attackera din enda bas så tror i alla fall inte jag att det hade blivit särskilt kul iom en attack av ens bas kan ske i både "bra" och dåliga situationer där dom dåliga situationerna mest troligt skulle resultera i att du för börja om från scratch efter att ha lagt ner +20 timmar på spelet.

Utmaning och hög svårighetsgrad för all del (jag kommer själv att spela på antingen classic eller impossible med iron man för att få den riktiga "xcom-känslan") men jag vill inte ha ett spel där slumpen kan direkt avgöra huruvida du är fucked eller inte. Utan möjlighet för aliens att attackera din enda bas så försvinner det momenten av slump.

Istället är det helt upp till dig och din skicklighet som spelare. Så iom att det bara finns en bas så tycker jag att Firaxis gjorde ett bra val att ta bort möjligheten för aliens att attackera din bas.

Håller inte med. Det gäller ju som vanligt att man sparar med jämna mellanrum. Har man inte sparat på ett bra tag så får man skylla sig själv.

Jag tyckte det medförde mycket till spelet när man blev attackerad. Visst var det frustrerande när man förlorade basen, men då fick man helt enkelt ladda om senaste sparningen och försöka igen. Var ju ändå rätt kul att springa runt och spela i sin egen bas.

Det är nog väldigt få utav dom som spelade originalet som inte sparade frekvent. Det gick inte att klara spelet annars och själv laddade jag om så fort jag förlorade någon av mina bästa soldater.

Men eftersom att det nya xcom kommer ha något som kallas "Iron Man" så skulle det aldrig fungera att ha med alienattacker i sin enda bas eftersom att spelet sparar åt dig vid varje sak du gör eller varje sak som händer i spelet. Vilket innebär perma death för varje soldat m.m. Därför valde Firaxis att inte ta med alienattacker.

Vill du spela nya xcom som man gjorde i originalet och bara ladda om och försöka på nytt till att du gör så gott som "felfria" uppdrag samt spela ett spel utan några direkt svåra val eller konsekvenser så finns ju den möjligheten utan "Iron Man" påslaget. Då förstår jag om man kommer att sakna alienattacker men samtidigt så är det är ju lite skitsamma om dom finns eller inte, man kan ju bara "ladda bort" dom om man inte klarar av dom.

Det gör ju tyvärr spelet ganska lätt och dina val har inga direkta konsekvenser.

Medlem
Skrivet av luftman:

Det. Var. Ett. Skämt.

Sorry missade det helt, ironi gör sig inte bra i skriftlig form.


signatur

I think I am, therefore I am. I think.

Skrivet av Fahrbot:
Skrivet av luftman:

Det. Var. Ett. Skämt.

Sorry missade det helt, ironi gör sig inte bra i skriftlig form.

Ett misstag händer så lätt!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Fahrbot:
Skrivet av luftman:

Det. Var. Ett. Skämt.

Sorry missade det helt, ironi gör sig inte bra i skriftlig form.

Ett misstag händer så lätt!

Ironi är bra i alla former

Medlem

SÅ.....Var det förbokat

Kanske inte säger så mycket men jag förbokar spel ytterst sällan

Tog det via Green man gaming för 225 spänn


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

SÅ.....Var det förbokat

Kanske inte säger så mycket men jag förbokar spel ytterst sällan

Tog det via Green man gaming för 225 spänn

Gött att rabatt-koden fortfarande var aktiv (tipsade om Gmg + 25% off koden i ett tidiagre ämne om Xcom )

Medlem

Kommer vara riktigt bra! MEN det kommer vara konsollfördummat !

1
Skriv svar