Xcom: Enemy Unknown

Pansarknekt

Spelat det hela natten nu och har blandade känslor. Det är fördummat, att säga nåt annat är skitsnack. Det känns faktiskt som ett brädspel till en viss del. Sen kan ens soldater huka bakom saker men de blir ändå träffade eftersom det inte är line of sight som styr vapnen. Små detaljer som faktiskt kunde gjorts bättre. Men man ana detta sen man sett vad dom gjorde med Civ.
Jag säger inte att det är dåligt, bara en reflektion. Nu ska vilken gröngöling som helst kunna lira XCOM. Bra eller dåligt, vi får se.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Spelat det hela natten nu och har blandade känslor. Det är fördummat, att säga nåt annat är skitsnack. Det känns faktiskt som ett brädspel till en viss del. Sen kan ens soldater huka bakom saker men de blir ändå träffade eftersom det inte är line of sight som styr vapnen. Små detaljer som faktiskt kunde gjorts bättre. Men man ana detta sen man sett vad dom gjorde med Civ.
Jag säger inte att det är dåligt, bara en reflektion. Nu ska vilken gröngöling som helst kunna lira XCOM. Bra eller dåligt, vi får se.

Jag gillar det, helt klart, men håller med dig. T.ex. att man inte kan packa på sig valfritt med saker i backpacken och andra ställen på kroppen, eller när man får rop på hjälp från 3 olika länder samtidigt och svarar på ett av dom, då kan man inte senare hjälpa de andra två länderna när man är klar med det första, så då utbryter det panik i dessa två länder.

Sen att det inte går att plocka upp saker från döda aliens eller soldater tycker jag också är dåligt. Inte heller verkar det som att det går att researcha flera saker samtidigt som i originalet eller så gör jag fel?

Medlem

Jag älskar spelet, men hatar det på samma gång.

six
Medlem

Tycker att dom lyckats ta bort allt som jag verkligen älskade med xcom och gjort det hela till ett main stream action spel där man klickar lite då och då för att få "filmen" att rulla.
Det lilla jag provat på kändes välgjort men inte något som jag ens är intresserad av att spela igenom själv.
Tyvärr så vet jag att detta var ett bra ekonomiskt val och spelet kommer säkerligen sälja bättre än tidigare xcoms då fler kommer att gilla det.
Stort tack till de som tidigare nämnt xenonauts då det nu är mitt nya hopp!

Medlem

För mig är detta årets spel såhär långt. Riktigt kul!

Medlem

Årets spel! 5/5
Fångar den härliga x-com känslan från originalet. Många timmar framför detta då man spelade det på Amiga 500 och timmarna fladdrade förbi vilket det gör med detta spelet med.
Sjukt kul , beroendeframkallande och småfelen bara ignorerar man

Medlem
Skrivet av gorman:

Årets spel! 5/5
Fångar den härliga x-com känslan från originalet. Många timmar framför detta då man spelade det på Amiga 500 och timmarna fladdrade förbi vilket det gör med detta spelet med.
Sjukt kul , beroendeframkallande och småfelen bara ignorerar man

Småfel? Jag har råkat ut för en del jobbiga buggar. En som gjorde att jag var tvungen att ladda en tidigare sparning som var 1 timme bakåt i tiden

T.ex. finns en bugg som gör att en sån där robot som man kan ha med på uppdragen låser spelet när det är robotens tur att gå. Då går ingenting att göra, inte ens komma åt menyerna för att ladda en annan sparfil. Går bara att tvångsavsluta spelet och börja om. Testade då samma sparfil igen, men fick precis samma fel.

Medlem

Jag är tyvärr relativt ny på Xcom, och undrar lite över återspelningsvärdet. CIV V är ju fantastiskt vad gäller denna aspekt, hur är det med Xcom? Slumpade uppdrag/scenarion?


signatur

// P

Medlem

John.Blund Skrev:
"Småfel? Jag har råkat ut för en del jobbiga buggar. En som gjorde att jag var tvungen att ladda en tidigare sparning som var 1 timme bakåt i tiden

T.ex. finns en bugg som gör att en sån där robot som man kan ha med på uppdragen låser spelet när det är robotens tur att gå. Då går ingenting att göra, inte ens komma åt menyerna för att ladda en annan sparfil. Går bara att tvångsavsluta spelet och börja om. Testade då samma sparfil igen, men fick precis samma fel. "

ja det hände mig med! lite irriterande! Jag satte den på overwatch under resten av uppdraget o sen dismantleade skiten ^^ skaffade sen en hover shiv, den e bra! gäller att spara ofta o inte på samma, F12 e quicksave, lärde mig den hårda vägen, förlorade en hel grupp i början av spelet :9

Medlem

Detta spelet är fantastiskt, precis vad jag har längtat efter sen Silent Storm. Det finns hopp för spelbranschen.

Medlem

Bästa strategi spelet jag spelat på väldigt länge

123
Skriv svar