Modern Warfare 2 – nu med lite mindre Gud på toaletten

Robot
Modern Warfare 2 – nu med lite mindre Gud på toaletten

Den kontroversiella banan som retade upp muslimska spelare har censurerats och är nu åter spelbar.

#call-of-duty-modern-warfare-2


Medlem
Modern Warfare 2 – nu med lite mindre Gud på toaletten

Fjantigt.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Om man är kändis och valt ett offentligt liv som Allah gjort så måste man ju tåla att man tas upp på toalettväggar.

Kan han inte göra som knugen och bara vända blad?

Inaktiv

Tänk så mycket tokstollar det finns i världen.. i vårt land!

Medlem

Kommer alltid tycka att religion borde vara en privat sak som en person väljer för sig själv och aldrig försöker tvinga på någon annan samt att försöka tvinga på andra att leva vid samma regler som den personen valde att leva vid.

Trött på alla som försöker döma och bestraffa andra för att dom är idiotiska, hatiska och våldsamma personer som gömmer sig bakom sin religion.

Antar att jag går lite off-topic med mitt inlägg men jag ser detta som en bi-produkt utav det som jag har nämnt.

Medlem

När ska folk lära sig att skilja på verklighet och spel?

Activisions svar:
"We apologize to anyone who found this image offensive. Please be assured we were unaware of this issue and that there was no intent to offend. We are working as quickly as possible to remove this image and any other similar ones we may find from our various game libraries.

We are urgently working to release a Title Update to remove the texture from Modern Warfare 3. We are also working to remove the texture from Modern Warfare 2 through a separate Title Update. Until the TU is ready, we have removed the Favela multiplayer map from online rotation.

Activision and our development studios are respectful of diverse cultures and religious beliefs, and sensitive to concerns raised by its loyal game players. We thank our fans for bringing this to our attention."

Massor av spelare (inklusive mig själv) har sedan långt tillbaka önskat att ni slutar massproducera dessa generiska fps-spel utan att något har hänt. Men när några få personer klagar över en kort citat över en målning på en vägg, då är det plötsligt blodigt allvar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fan vad ont i röven en del tokstollar som tror på gud jämt ska få. Så sjukt känsliga, nästan så man undrar om deras tro är så vek att den helt rubbas av sånna här skitsaker.

Medlem

Det förbryllar mig något otroligt att religiösa tog så illa upp för texten. Borde det inte finnas värre saker att klaga på?

Medlem

Hur kan det komma sig att muslimer alltid ska särbehandlas så otroligt mycket?
Skämta om Jesus och kristna är helt ok men när det gäller muslimer så är det beröringsskräck., eftersom muslimer blir kränkta för precis allt?
Folk vågar inte ens nämna massmorden på kristna i den muslimska världen därför att det kan uppfattas som "stötande" för muslimer (?!).
Det ska krypas, bes om ursäkt och alla ska gå med krökta ryggar så fort en muslim känner sig kränkt.
Påpekar man det här så blir man dessutom per automatik "främlingsfientlig" och/eller "dödsnazist".

Rena rama Monty Python.

Medlem
Skrivet av Securion:

Hur kan det komma sig att muslimer alltid ska särbehandlas så otroligt mycket?
Skämta om Jesus och kristna är helt ok men när det gäller muslimer så är det beröringsskräck., eftersom muslimer blir kränkta för precis allt?
Folk vågar inte ens nämna massmorden på kristna i den muslimska världen därför att det kan uppfattas som "stötande" för muslimer (?!).
Det ska krypas, bes om ursäkt och alla ska gå med krökta ryggar så fort en muslim känner sig kränkt.
Påpekar man det här så blir man dessutom per automatik "främlingsfientlig" och/eller "dödsnazist".

Rena rama Monty Python.

Skrivet av Securion:

Hur kan det komma sig att muslimer alltid ska särbehandlas så otroligt mycket?
Skämta om Jesus och kristna är helt ok men när det gäller muslimer så är det beröringsskräck., eftersom muslimer blir kränkta för precis allt?
Folk vågar inte ens nämna massmorden på kristna i den muslimska världen därför att det kan uppfattas som "stötande" för muslimer (?!).
Det ska krypas, bes om ursäkt och alla ska gå med krökta ryggar så fort en muslim känner sig kränkt.
Påpekar man det här så blir man dessutom per automatik "främlingsfientlig" och/eller "dödsnazist".

Rena rama Monty Python.

Av samma orsak som det i många fall är olagligt att hissa den svenska flaggan. Ett fåtal idioter förstör för alla andra.

Medlem

Detta fick mig att tänka på ett skämt:

"Gud är överallt!" hävdade han bestämt och slog vilt runt omkring sig.

Skrivet av anon_98854:

<redigerat av admin>

Och på vilket sätt var ditt inlägg seriöst och konstruktivt?

Det är allmänt känt att trötta kan gäspa när dom ser andra gäspa, men jag visste inte att samma fenomen inträffar när någon är skitnödig. Vill du inte att diskussionen skall gå den vägen, så försök att styra upp den istället för att bidra till att den ballar ur.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av anon_98854:

<redigerat av admin<

Det går utmärkt att kommentera på nyheten, även hur skribenten skrev, likväl på andra kommentatorer.
Men språket som används är inte lika självklart, Det gäller för alla som skriver. Personliga påhopp är inte okej.

Förstår att du blev arg av denna tråd plus dess kommentarer, jag förstår varför.
Men det ursäktar inte denna grad av påhopp, inte från någon som skriver, oavsett åsikt om något.

Och till alla som envist måste spy ur sig generiska kommentarer om att muslimer och andra religioner och dess utövare är "töntar", kanske borde tänka till en extra gång innan ni kastar er på bordet och skriver efter manus.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Men orka bry sig! Dom skulle satt upp en bild på deras älskade profet i toalettskålen istället för att ta bort texten. Fast då skulle det väl skickas mordhot åt vänster och höger istället -.-

Så bara för att några personer tar sin religion på allt för stort allvar så ska resten av communityn lida?

Otroligt bakåtvänd och självupptagen religion.

Medlem

Ingen som undrar varför texten var där från början?
Finns väl inte så många muslimer i Brasilien?

Inaktiv
Skrivet av TheGhozt:

Ingen som undrar varför texten var där från början?
Finns väl inte så många muslimer i Brasilien?

Snart har dem hela spel-communityn i ett koppel, vidrigt! :beatup:

"Bilden: så här såg tavlan ut innan redigering..."

Det finns ingen bild?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Bilden: så här såg tavlan ut innan redigering..."

Det finns ingen bild?

Ingen mer än själva nyhetsbilden, den som är ovanför huvudrubriken. På den syns det två tavlor, fast det är lite svårt att se vad som står på ramarna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Men att sätta kulor i ryggen på ryssar/mulatter är ok...... inte alls rasistiskt men religion är ju ...aah ja vet inte blir bara så arg av sånt här.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Vill du inte att diskussionen skall gå den vägen, så försök att styra upp den istället för att bidra till att den ballar ur.

Det finns inget underlag för en seriös diskussion, därtill så ser jag ingen poäng i att gå i klinch med dylika människor.

Skrivet av Traveller in time:

Det går utmärkt att kommentera på nyheten, även hur skribenten skrev, likväl på andra kommentatorer.
Men språket som används är inte lika självklart, Det gäller för alla som skriver. Personliga påhopp är inte okej.

Förstår att du blev arg av denna tråd plus dess kommentarer, jag förstår varför.
Men det ursäktar inte denna grad av påhopp, inte från någon, oavsett åsikt om något.

Och till alla som envist måste spy ur sig generiska kommentarer om att muslimer och andra religioner och dess utövare är "töntar", kanske borde tänka till en extra gång innan ni kaster er på bordet och skriver efter manus.

Whatever. Det var samma visa förra gången. Och gången innan dess. Innan det satt Sebastian själv och skrev i kommentarsfältet till en annan nyhet om hur bakvänd religion är. Arg blev jag första gången ni la upp en sådan här idiotisk tråd, nu händer det för tredje eller fjärde gången så det är inte mycket att bli arg över, jag konstaterar bara att det är uppenbart att skribenten önskar den här sortens respons och därför skruvar till språket.

Titta bara så fina kommentarer som kommit:
"Man borde skicka alla muslimer till en egen planet"
"Snart har dem hela spel-communityn i ett koppel, vidrigt!"
och glöm inte den här favoriten:
"Dom skulle satt upp en bild på deras älskade profet i toalettskålen istället för att ta bort texten"

Jag hoppas ni som jobbar med den här sidan är stolta över vad för slags värdelöst slödder som suger upp er bandbredd.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av conthox:

Vill du inte att diskussionen skall gå den vägen, så försök att styra upp den istället för att bidra till att den ballar ur.

Det finns inget underlag för en seriös diskussion, därtill så ser jag ingen poäng i att gå i klinch med dylika människor.

Skrivet av Traveller in time:

Det går utmärkt att kommentera på nyheten, även hur skribenten skrev, likväl på andra kommentatorer.
Men språket som används är inte lika självklart, Det gäller för alla som skriver. Personliga påhopp är inte okej.

Förstår att du blev arg av denna tråd plus dess kommentarer, jag förstår varför.
Men det ursäktar inte denna grad av påhopp, inte från någon, oavsett åsikt om något.

Och till alla som envist måste spy ur sig generiska kommentarer om att muslimer och andra religioner och dess utövare är "töntar", kanske borde tänka till en extra gång innan ni kaster er på bordet och skriver efter manus.

Whatever. Det var samma visa förra gången. Och gången innan dess. Innan det satt Sebastian själv och skrev i kommentarsfältet till en annan nyhet om hur bakvänd religion är. Arg blev jag första gången ni la upp en sådan här idiotisk tråd, nu händer det för tredje eller fjärde gången så det är inte mycket att bli arg över, jag konstaterar bara att det är uppenbart att skribenten önskar den här sortens respons och därför skruvar till språket.

Titta bara så fina kommentarer som kommit:
"Man borde skicka alla muslimer till en egen planet"
"Snart har dem hela spel-communityn i ett koppel, vidrigt!"
och glöm inte den här favoriten:
"Dom skulle satt upp en bild på deras älskade profet i toalettskålen istället för att ta bort texten"

Jag hoppas ni som jobbar med den här sidan är stolta över vad för slags värdelöst slödder som suger upp er bandbredd.

Vad roligt att du helt och hållet ignorerar de bra kommentarer som har skrivits och drar mer eller mindre alla över en kant.

Och inte tala om hur vilt du spekulerar om skribentens religösa åsikt, försök få hans uppmärksamhet genom konstruktiv kritik istället för att skriva en massa strunt....


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

Vad roligt att du helt och hållet ignorerar de bra kommentarer som har skrivits och drar mer eller mindre alla över en kant.

Och inte tala om hur vilt du spekulerar om skribentens religösa åsikt, försök få hans uppmärksamhet genom konstruktiv kritik istället för att skriva en massa strunt....

Jag har inte sett speciellt många "bra" kommentarer hittills. Inte för att jag tycker att det ena ursäktar det andra.

Jag behöver för övrigt inte "vilt spekulera" kring skribentens åsikter. Den enda åsikt han uttryckt som jag tagit upp här är att bibeln är en "sagobok" vilket inte är en spekulation utan ett referat.

Medlem

Precis som många rapporterar buggar och liknande för att förbättra spelupplevelsen så har en grupp människor rapporterat det här som stötande för att de tycker att det försämrar spelupplevelsen för de. Med tanke på att ingen lider av att texten inte finns där längre ser jag inget fel med det. Activision tog bort texten inte för att vika sig för muslimer, utan snarare för att inte förlora pengar med tanke på att många av deras kunder är muslimer, like it or not.

Jag själv är ateist men har respekt för andra människor med andra åsikter till skillnad från många här. Att du inte finner något stötande behöver inte betyda att alla känner som dig eller ska göra det. Sen att komma med påhopp mot 2.1 miljarder människor för något som några få stycken människor har gjort (dvs rapporterat texten) är väldigt barnsligt och trångsynt.

Sluta hetsa upp er.

Medlem

Det lustigaste är ju hur kränkta svenskar blir av att muslimer känner sig kränkta. Muslimer passar ju perfekt in här, så kan vi sitta och vara kränkta - tillsammans.

Medlem

och inte en enda ambassad brann ner...

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Apministern:

Vad roligt att du helt och hållet ignorerar de bra kommentarer som har skrivits och drar mer eller mindre alla över en kant.

Och inte tala om hur vilt du spekulerar om skribentens religösa åsikt, försök få hans uppmärksamhet genom konstruktiv kritik istället för att skriva en massa strunt....

Jag har inte sett speciellt många "bra" kommentarer hittills. Inte för att jag tycker att det ena ursäktar det andra.

Jag behöver för övrigt inte "vilt spekulera" kring skribentens åsikter. Den enda åsikt han uttryckt som jag tagit upp här är att bibeln är en "sagobok" vilket inte är en spekulation utan ett referat.

Jag menar inte just denna artikeln( Ursäkta min oklarhet), som du själv nämnde har liknande artiklar skrivits förr. Inte för att jag minns specifika inlägg i dem men jag vet att man läst några riktigt bra konstruktiva och välsinnade inlägg i dessa och ändå får du det att låta som om alla på Fz:a är slödder. Vara gärna mer specifik om det är faktiskt så du inte vill att ditt inlägg ska uppfattas.

Folk beter sig inte särskilt bra det håller jag med dig om, men du beter dig knappast som en förebild själv.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

Jag menar inte just denna artikeln( Ursäkta min oklarhet), som du själv nämnde har liknande artiklar skrivits förr. Inte för att jag minns specifika inlägg i dem men jag vet att man läst några riktigt bra konstruktiva och välsinnade inlägg i dessa och ändå får du det att låta som om alla på Fz:a är slödder. Vara gärna mer specifik om det är faktiskt så du inte vill att ditt inlägg ska uppfattas.

Folk beter sig inte särskilt bra det håller jag med dig om, men du beter dig knappast som en förebild själv.

Jag kan villigt erkänna att jag skrivit artigare inlägg än i detta ämne. Dock så håller jag fast vid varje ord och stavelse. Samtidigt kan jag tillstå att mitt sätt att skriva bottnar i en besvikelse kring att de som driver FZ, vilket bland annat inkluderar min favoritskribent från PC Gamer back in the days (Bennet), inte bara tillåter trådarna se ut på det här viset utan dessutom låter en och samma skribent dra iväg artikel efter artikel om samma sak för att elda på den här företeelsen. Det är, för att låna ett favorituttryck från lokaltidningarna, "bedrövligt".

Gällande det här ämnet så kan jag, bortsett från ditt eget och moddens inlägg, inte se några positiva inlägg alls att uppmärksamma. Samtidigt säger det väldigt mycket att moderatorns sansade inlägg (där han även ger mig en tillrättavisning) har en tumme upp medan en som skriver att det är "fjantigt" får 30 tummar upp.

Medlem
Skrivet av Securion:

Hur kan det komma sig att muslimer alltid ska särbehandlas så otroligt mycket?
Skämta om Jesus och kristna är helt ok men när det gäller muslimer så är det beröringsskräck., eftersom muslimer blir kränkta för precis allt?
Folk vågar inte ens nämna massmorden på kristna i den muslimska världen därför att det kan uppfattas som "stötande" för muslimer (?!).
Det ska krypas, bes om ursäkt och alla ska gå med krökta ryggar så fort en muslim känner sig kränkt.
Påpekar man det här så blir man dessutom per automatik "främlingsfientlig" och/eller "dödsnazist".

Rena rama Monty Python.

Ja med tanke på hur extrema talibanerna är så förstår jag om de vill städa upp spelet, är ju bara en tidsfråga innan det kommer en jävel och försöker spränga dom.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Som en relaterad parantes, Jasenko Selimovic (FP) skrev något läsvärt idag angående just debatt om invandring och integration ”Rädsla för rasiststämpel hindrar integrationsdebatt”


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan inte någon starta en ny religion och låtsas bli kränkt över att CoD är så fruktansvärt dåligt? Då kanske Activision släpper bättre spel i fortsättningen så att de slipper vara rädda för att trampa på ömma tår.

Det handlar om att se saker från den ljusa sidan.

Mjauv: Tråkigt att du inte gillade nyheten! Jag har nu läst igenom den igen och har svårt att förstå vad som fått dig så heligt förbannad -- om uttrycket tillåts.

Om du känner att något är på tok med nyheten så är du varmt välkommen att maila min chef Tomas Andersson, så får han ge sin åsikt i frågan också.

Oavsett vilket önskar jag den bäste herrn/frun en trevlig afton!

123
Skriv svar