Bioware Mythic byter namn

Robot
Bioware Mythic byter namn

Stryker Bioware-anknytelsen i titeln eftersom spelhuset "ändrar fokus".

#bioware-mythic, #mythic, #dark-age-of-camelot, #warhammer-online-age-of-reckoning, #bioware


Medlem
Bioware Mythic byter namn

Abandon ship, abandon ship!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Abandon ship, abandon ship!

Det var visst bara namnet som hittade till livbåten...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

C&C Generals 2-utvecklaren då? Bioware Victory heter de va? Vad har C&C med Bioware att göra? De bytte ju för bövelen till Bioware när de började med Generals 2. Konsekvens, EA!

Inaktiv

Antar för folk inte gillar Bioware namnet numera.

Eller så vill de göra något som de inte vill associera med Bioware namnet?

Problemet när ett flertal studior lånar samma namn(eller tvingas använda det) är att den speciella själen oftast försvinner. Trots att det kanske står "Bioware" på fodralet betyder det ingenting längre. Om tex baldursgate 2 skulle få en fortsättning så skulle det kunna stå att Bioware gör det trots att det egentligen är en helt annan studi som inte hade något med originalet att göra.

soi
Medlem

Ge oss daoc 2!

Medlem

Senast jag kommer ihåg var Mythic förknippade med WAR, ett av de största fail i MMO historia så ironiskt att de inte vill förknippas med bland annat SWTOR som är 1000 gånger mer lyckat i jåmförelse.

Medlem

"Vi byter namn för att visa att vi byter fokus.... men fortsätter som vanligt."

Uhmm..... ok.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Same same but different?

Medlem
Skrivet av papaz1:

Senast jag kommer ihåg var Mythic förknippade med WAR, ett av de största fail i MMO historia så ironiskt att de inte vill förknippas med bland annat SWTOR som är 1000 gånger mer lyckat i jåmförelse.

Det mest tragiska är väl att Jeff Hickman som var producer av WAR blev anställd av Bioware som producer för SWTOR. Han är duktig han nu när han mulat två fantastiska IPs.

Medlem

Onödigt att ens ta till BioWare namnet från början.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Zvorak:
Skrivet av papaz1:

Senast jag kommer ihåg var Mythic förknippade med WAR, ett av de största fail i MMO historia så ironiskt att de inte vill förknippas med bland annat SWTOR som är 1000 gånger mer lyckat i jåmförelse.

Det mest tragiska är väl att Jeff Hickman som var producer av WAR blev anställd av Bioware som producer för SWTOR. Han är duktig han nu när han mulat två fantastiska IPs.

Var jag den enda som gillade WAR? Eller ja fram tills jag insåg att PvP var helt obalanserat.
Har goda minnen utav min Witch Elf dock

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Zvorak:
Skrivet av papaz1:

Senast jag kommer ihåg var Mythic förknippade med WAR, ett av de största fail i MMO historia så ironiskt att de inte vill förknippas med bland annat SWTOR som är 1000 gånger mer lyckat i jåmförelse.

Det mest tragiska är väl att Jeff Hickman som var producer av WAR blev anställd av Bioware som producer för SWTOR. Han är duktig han nu när han mulat två fantastiska IPs.

Var jag den enda som gillade WAR? Eller ja fram tills jag insåg att PvP var helt obalanserat.
Har goda minnen utav min Witch Elf dock

Warhammer var bra, tills man levlade ur T2. Efter det åkte balansen ut genom fönstret. Ja, jag tittar på er, Bright Wizards och Witch Elves.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Zvorak:
Skrivet av papaz1:

Senast jag kommer ihåg var Mythic förknippade med WAR, ett av de största fail i MMO historia så ironiskt att de inte vill förknippas med bland annat SWTOR som är 1000 gånger mer lyckat i jåmförelse.

Det mest tragiska är väl att Jeff Hickman som var producer av WAR blev anställd av Bioware som producer för SWTOR. Han är duktig han nu när han mulat två fantastiska IPs.

Var jag den enda som gillade WAR? Eller ja fram tills jag insåg att PvP var helt obalanserat.
Har goda minnen utav min Witch Elf dock

WAR var inte direkt bra vid release, enorm UI lag(konstigt funktion/updatering), buggar etc. Det var trots det rätt så kul att spela, men det höll inte. Dock så har spelet blivigt otroligt mycket bättre och roligare på senare år, men tyvärr så går det aldrig att få tillbaks ett vettigt antal spelare till det.

Skittrist eftersom det är ett spel som bygger på den mest intressanta loren och utseendet är oslagbart.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Antar för folk inte gillar Bioware namnet numera.

Eller så vill de göra något som de inte vill associera med Bioware namnet?

mer troligtvis så, då BioWare är en massiv del av EA och utgör 1/4 av hela EAs omsättning, BioWare är inte en utan en hel grupp av spelstudios, så både ekonomiskt och storleksmässigt så är BioWare en stor del av EA.

1
Skriv svar