Medusan nu i Dota 2

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Farris:
Skrivet av schmuttah:

de som gjorde dota allstars gick väl vidare och startade riot ?
För tillfället spelar jag bara lol men tycker HoN är klart mycket roligare. Fastnade aldrig för Dota2, då jag tyckte HoN var överlägsen på alla punkter.

Stämmer till viss del (de är dock inte grundarna) "Some of their notable employees include Steve "Guinsoo" Feak, a former developer of the Warcraft 3 custom map Defense of the Ancients and Steve "Pendragon" Mescon, creator of the Defense of the Ancients fan site, DotA-Allstars.com. Riot Games also employs about a dozen former Blizzard developers, including Tom Cadwell" (tagit från wiki)

Icefrog (som var den sk main Developern) jobbar med Dota 2 dock , och här har vi en liten snippet till från wiki

Stämmer inte. Icefrog tog över som ensam utvecklare av DotA efter att Guinsoo (och senare Nechius) upphörde att arbeta med modden.

Då ber jag om ursäkt för fel info, minnet sviker mig, tyckte jag kollade upp det där också,men men
Borde ha kommit ihåg rätt (tycker jag) , så mycket Dota som jag spelade "back in the day" och satt alltid på forumet och kollade med :/

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Vad är underligt? De portar de gamla hjältarna från DotA till Dota 2.

Hrmmm, men är det inte lite konstigt ändå? DotA hjältarna är ju direkt tagna från Warcraft 3 och alltså inget de själva skapade. Därav är det ju faktiskt en Blizzard rip-off? Nu råkar det vara ruskigt grymma hjältar Blizzard skapade så jag förstår att man vill härma dom.

Säg att ett Mario-spel tillät mod-support och jag skapar en riktigt grym mod till det spelet. Sedan går jag över till ett annat företag och gör en uppföljare till min mod varav en karaktär är en klar Mario-kopia. Skulle det inte vara (för att citera Ender) "underligt"? Jag äger ju inte ett spels assets bara för att jag gjort en mod till det.

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Så jävla blåst och okunnig att det är löjligt, brukar ej hoppa på folk men detta gör mig förbannad.

dota fanns först nästan alla heroes i lol och hon är ripoffs av dota.

LoL har tom konformerat detta, dock vart en av dom som arbetade på lol med och arbetade på dota men han gjorde inte speciellt mycket ska jag säga.

det vart icefrog som gjorde dota balanserat och competetive.

Har du läst hans inlägg? Hoppas Ender ignorerar detta korkade inlägg. Blizzard skapade alla hjältar, objekt, effekter osv. INTE DotA-skaparen. Det är därför hela situationen känns underlig.

Blizzard skapade spelmotorn, ljud, texturer... De skapade inte det som gör DotA till DotA.

Med tanke på hur de fullständigt ignorerat dess otroliga popularitet så hoppas jag att de aldrig någonsin tjänar några pengar på konceptet.

Skrivet av Ender:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Ender:

Ok, borde förstått att jag skulle retat upp någon, det var dock inte min avsikt Inte heller hade jag LoL eller HoN i tankarna när jag sa att Medusan kändes som en "ripoff", utan WC3 själv. Var så länge sedan jag spelade DotA (och då bar a några gånger) att jag glömt dess historia.
Det som fick mig att skriva vad jag skrev var hur jag uppfattade karaktären Medusa. Lät som något nytt dom (Valve) kommit på, medans jag själv bara ser en kopia av Lady Vashj. Friskade upp mitt gamla minne efter jag skrev första inlägget och förstår såklart att alla karaktäter är hämtade/inspirerade från Warcraft universumet. Å andra sidan känns det fortfarande konstigt, och mer där till, att Valve får göra pengar på Blizzards karaktärer. Antar att det inte är hela sannaingen heller, då det i så fall skulle varit den riktiga Lady Vashj vi sett, inte "Medusan".

Hur som helst så har jag signat mig för en mölig betanyckel, ser ju riktigt trevligt ut

Valve, som anställt en av DotA-skaparna, får "göra pengar" på det DotA-skaparna skapat.

Blizzard har ingenting med DotA att göra.

Utöver att det utvecklats med Blizzards egen map editor då? Jag har full föståelse för att han säljer spelkonceptet till någon annan, men mindre förståelser om det nu är så att han även inkluderar karaktärer som aldrig varit hans. Nu kanske Blizzard och Valve kommit överense om vad som är OK dem emellan dock. Och jag är inte heller så väldigt insatt i DotA2 än, men hoppas på att bli.

Han inkluderar inget som ägs utav Blizzard, det har redan fastställts av domstol.

De använder inte namnen (som ägs av Blizzard), de använder inte texturer (som ägs av Blizzard) och de använder inte ljud (som ägs av Blizzard).
De använder endast hjältarnas egenskaper och spells, och tack och lov för det.


signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Dags att farma en timme för att sedan a-mova över motståndarlaget. Chinese dota-style.

Medlem

Tycker med det var lite udda rapporetering, men det var ju en nyhet trots allt.

HAr med massa nycklar

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av schmuttah:

de som gjorde dota allstars gick väl vidare och startade riot ?
För tillfället spelar jag bara lol men tycker HoN är klart mycket roligare. Fastnade aldrig för Dota2, då jag tyckte HoN var överlägsen på alla punkter.

Stämmer till viss del (de är dock inte grundarna) "Some of their notable employees include Steve "Guinsoo" Feak, a former developer of the Warcraft 3 custom map Defense of the Ancients and Steve "Pendragon" Mescon, creator of the Defense of the Ancients fan site, DotA-Allstars.com. Riot Games also employs about a dozen former Blizzard developers, including Tom Cadwell" (tagit från wiki)

Icefrog (som var den sk main Developern) jobbar med Dota 2 dock , och här har vi en liten snippet till från wiki

"In October 2009, IceFrog was hired by Valve Corporation, leading a team in a project that he described as "great news for DotA fans" "

Lite mer "ontopic" på din post, Jag spelade väldigt mycket HoN under Betan (och gillade det skarpt, då Dota till Wc3 började bli lite -meh-).

Dock pluggade jag då, så hade inte precis pengar till att köpa det, även om det bara var några hundralappar, sen när de gick ut och sa "vi går F2p" så provade jag igen.
Men blev avskräckt pga deras microtransactions och "Här har ni några gratis heroes att prova, vi byter ut de varje vecka"

jo det är lite tråkiugt faktiskt med f2p., det var då jag slutade spela. Men de som köpte spelat innnan f2p fick ju lkegendary account eller nåt sånt. så då får man tillgång till alla hjältar som man hade innan och man får även alla nya hjältar en vecka efter release.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Blizzard skapade spelmotorn, ljud, texturer... De skapade inte det som gör DotA till DotA.

Med tanke på hur de fullständigt ignorerat dess otroliga popularitet så hoppas jag att de aldrig någonsin tjänar några pengar på konceptet.

Skulle nästan våga påstå att det inte skulle funnits ett DotA idag om det inte varit för WC3 och Blizzards Map Editor. Dessa är ju verktygen som tillhandahållits gratis av Blizzard just för att folk ska kunna göra egna mods i deras spel. Som det låter på dig så har tydligen Blizzard gjort något fel som inte tjänat pengar på en omåttligt populär mod till deras eget spel? Tycker själv det är rätt coolt att det just varit gratis i alla dessa år.

Skrivet av Dunder:

Han inkluderar inget som ägs utav Blizzard, det har redan fastställts av domstol.

De använder inte namnen (som ägs av Blizzard), de använder inte texturer (som ägs av Blizzard) och de använder inte ljud (som ägs av Blizzard).
De använder endast hjältarnas egenskaper och spells, och tack och lov för det.

Skulle tro att du har rätt här, vad gäller DotA2, då de verkar använda mestadels egna hjältar, vilket å ena sidan för tankarna tillbaka till vad jag skrev i mitt första inlägg, dvs att Medusa är en ripoff av Lady Vashj. Å andra sidan är jag jag glad att företag INTE kan/bör/gör patentera varenda idé dom får. Isåfall skulle vi inte sett en Alv utanför Tolkiens värld sedan han skrev Bilbo.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Ender:

Ok, borde förstått att jag skulle retat upp någon, det var dock inte min avsikt Inte heller hade jag LoL eller HoN i tankarna när jag sa att Medusan kändes som en "ripoff", utan WC3 själv. Var så länge sedan jag spelade DotA (och då bar a några gånger) att jag glömt dess historia.
Det som fick mig att skriva vad jag skrev var hur jag uppfattade karaktären Medusa. Lät som något nytt dom (Valve) kommit på, medans jag själv bara ser en kopia av Lady Vashj. Friskade upp mitt gamla minne efter jag skrev första inlägget och förstår såklart att alla karaktäter är hämtade/inspirerade från Warcraft universumet. Å andra sidan känns det fortfarande konstigt, och mer där till, att Valve får göra pengar på Blizzards karaktärer. Antar att det inte är hela sannaingen heller, då det i så fall skulle varit den riktiga Lady Vashj vi sett, inte "Medusan".

Hur som helst så har jag signat mig för en mölig betanyckel, ser ju riktigt trevligt ut

Valve, som anställt en av DotA-skaparna, får "göra pengar" på det DotA-skaparna skapat.

Blizzard har ingenting med DotA att göra.

Utöver att det utvecklats med Blizzards egen map editor då? Jag har full föståelse för att han säljer spelkonceptet till någon annan, men mindre förståelser om det nu är så att han även inkluderar karaktärer som aldrig varit hans. Nu kanske Blizzard och Valve kommit överense om vad som är OK dem emellan dock. Och jag är inte heller så väldigt insatt i DotA2 än, men hoppas på att bli.

Skrivet av Pettor:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Vad är underligt? De portar de gamla hjältarna från DotA till Dota 2.

Hrmmm, men är det inte lite konstigt ändå? DotA hjältarna är ju direkt tagna från Warcraft 3 och alltså inget de själva skapade. Därav är det ju faktiskt en Blizzard rip-off? Nu råkar det vara ruskigt grymma hjältar Blizzard skapade så jag förstår att man vill härma dom.

Säg att ett Mario-spel tillät mod-support och jag skapar en riktigt grym mod till det spelet. Sedan går jag över till ett annat företag och gör en uppföljare till min mod varav en karaktär är en klar Mario-kopia. Skulle det inte vara (för att citera Ender) "underligt"? Jag äger ju inte ett spels assets bara för att jag gjort en mod till det.

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Så jävla blåst och okunnig att det är löjligt, brukar ej hoppa på folk men detta gör mig förbannad.

dota fanns först nästan alla heroes i lol och hon är ripoffs av dota.

LoL har tom konformerat detta, dock vart en av dom som arbetade på lol med och arbetade på dota men han gjorde inte speciellt mycket ska jag säga.

det vart icefrog som gjorde dota balanserat och competetive.

Har du läst hans inlägg? Hoppas Ender ignorerar detta korkade inlägg. Blizzard skapade alla hjältar, objekt, effekter osv. INTE DotA-skaparen. Det är därför hela situationen känns underlig.

Newklear har redan sammanfattat det hela på ett väldigt bra sätt, så det jag säger nu blir väl lite tårta på tårta.

Bortsett från utseendet har hjältarna i DotA väldigt få likheter med enheterna i Warcraft 3, och i Dota 2 ser de också annorlunda ut.

Inspirationen till många av hjältarnas utseende i Dota 2 kommer såklart från modellerna som används i DotA, men ni kan inte komma och påstå att Blizzard var först i världen med gorgoner. Jag tror att jag kan hitta fler likheter med Medusa Queens från Heroes 3 än Lady Vashj.

Så nej, jag ser inte vad som är så underligt med situationen. Blizzards enheter i Warcraft 3 har nästan ingenting med hjältarna i Dota 2 att göra.

Moderator

På tal om Dota 2 så har jag ganska många nycklar att ge ut, skriv bara till mig i PM om ni vill ha en nyckel!


signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

[quote=Ender]

Skrivet av Dunder:

Blizzard skapade spelmotorn, ljud, texturer... De skapade inte det som gör DotA till DotA.

Med tanke på hur de fullständigt ignorerat dess otroliga popularitet så hoppas jag att de aldrig någonsin tjänar några pengar på konceptet.

Skulle nästan våga påstå att det inte skulle funnits ett DotA idag om det inte varit för WC3 och Blizzards Map Editor. Dessa är ju verktygen som tillhandahållits gratis av Blizzard just för att folk ska kunna göra egna mods i deras spel. Som det låter på dig så har tydligen Blizzard gjort något fel som inte tjänat pengar på en omåttligt populär mod till deras eget spel? Tycker själv det är rätt coolt att det just varit gratis i alla dessa år.

DotA hade självklart inte funnits utan warcraft, då namnet syftar på någonting som finns i just warcraft-universumet. Antagligen hade det dock förr eller senare kommit något liknande i någon annan spelmotor.
Huruvida verktygen tillhandahållits gratis eller inte kan man diskutera, då det i avtalet står att Blizzard äger allt som skapas med hjälp utav dem, något som de även försökte utnyttja i rättstvisten mot Valve.

Ja, jag tycker de gjorde fel som inte gav sig in i utvecklingen utav DotA. Det finns gott om buggar som de kunde löst och exponeringen kunde ha blivit ännu större om de varit sammarbetsvilliga.

Nu tog Valve tag i det istället, och gjorde det bättre än vad Blizzard antagligen någonsin kunde ha gjort.


signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dunder:

Blizzard skapade spelmotorn, ljud, texturer... De skapade inte det som gör DotA till DotA.

Med tanke på hur de fullständigt ignorerat dess otroliga popularitet så hoppas jag att de aldrig någonsin tjänar några pengar på konceptet.

Skulle nästan våga påstå att det inte skulle funnits ett DotA idag om det inte varit för WC3 och Blizzards Map Editor. Dessa är ju verktygen som tillhandahållits gratis av Blizzard just för att folk ska kunna göra egna mods i deras spel. Som det låter på dig så har tydligen Blizzard gjort något fel som inte tjänat pengar på en omåttligt populär mod till deras eget spel? Tycker själv det är rätt coolt att det just varit gratis i alla dessa år.

DotA hade självklart inte funnits utan warcraft, då namnet syftar på någonting som finns i just warcraft-universumet. Antagligen hade det dock förr eller senare kommit något liknande i någon annan spelmotor.
Huruvida verktygen tillhandahållits gratis eller inte kan man diskutera, då det i avtalet står att Blizzard äger allt som skapas med hjälp utav dem, något som de även försökte utnyttja i rättstvisten mot Valve.

Ja, jag tycker de gjorde fel som inte gav sig in i utvecklingen utav DotA. Det finns gott om buggar som de kunde löst och exponeringen kunde ha blivit ännu större om de varit sammarbetsvilliga.

Nu tog Valve tag i det istället, och gjorde det bättre än vad Blizzard antagligen någonsin kunde ha gjort.

Som spelare är jag helt klart glad över att Valve nappade på DotA 2, och att folket bakom DotA nu får möjlligheten att utveckla spelet vidare. Är inte heller så förvånad över att Blizzard inte varit så intresserade över att göra samma sak, då dom inte spottar ur sig titlar som tex EA games. Blizzard är ju rätt snåla med releaser som spelutvecklare, vilket både är en styrka och en svaghet.
Valve har ju däremot redan gjort något liknande med Halflife och modden Counter Strike.

Hursomhelst så vill jag minnas att det främst var namnet DotA som Blizzard protesterade emot när Valve köpte det, vilket jag på något sätt kan förstå efter jag läst deras argument. Dom är ju trots allt konkurrenter. Att alla nu verkar glada är ju i vilket fall som helst bara bra för oss konsumenter

hur funkar det förresten med SteamStore...sakerna man köper där till DotA2, är de bara kosmetiska saker? Tappar ju sugen direkt om det ska vara pay2win, isåfall betalar jag hellre en fast avgift direkt för ett balanserat spel :/

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Vad är underligt? De portar de gamla hjältarna från DotA till Dota 2.

Hrmmm, men är det inte lite konstigt ändå? DotA hjältarna är ju direkt tagna från Warcraft 3 och alltså inget de själva skapade. Därav är det ju faktiskt en Blizzard rip-off? Nu råkar det vara ruskigt grymma hjältar Blizzard skapade så jag förstår att man vill härma dom.

Säg att ett Mario-spel tillät mod-support och jag skapar en riktigt grym mod till det spelet. Sedan går jag över till ett annat företag och gör en uppföljare till min mod varav en karaktär är en klar Mario-kopia. Skulle det inte vara (för att citera Ender) "underligt"? Jag äger ju inte ett spels assets bara för att jag gjort en mod till det.

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Så jävla blåst och okunnig att det är löjligt, brukar ej hoppa på folk men detta gör mig förbannad.

dota fanns först nästan alla heroes i lol och hon är ripoffs av dota.

LoL har tom konformerat detta, dock vart en av dom som arbetade på lol med och arbetade på dota men han gjorde inte speciellt mycket ska jag säga.

det vart icefrog som gjorde dota balanserat och competetive.

Har du läst hans inlägg? Hoppas Ender ignorerar detta korkade inlägg. Blizzard skapade alla hjältar, objekt, effekter osv. INTE DotA-skaparen. Det är därför hela situationen känns underlig.

Du har ingen aning käre vän dom använde modeller i wc3 motorn för det vart ända möjligheten, dom heroes som ser liknande ut ser inte exakt lika dana ut vet du varför? för dom skulle ej se ut så.

tycker du ska titta exempelvis på bloodseeker oj vad lik han är han i dota 1.

Shadow shaman jävligt lik med oj....

skillsätten har INGENTING med wc3 o göra absolut inte, siffror/effekter/debuffs osv är helt omgjorda själva att det gjordes i wc3 spelet ja, men det du säger är som att säga att aa jo counter-strike det vart valve som gjorde det(innan dom köpte rättigheterna och arbetade på det)

det är hl1 som gjorde det, hör du hur du låter?

Tycker du ska söka på portraits skills/mechanics och ingame bilder i dota1 och sen dota 2 och gemföra så ska du se stor skillnad.

Sen angående att det borde vara blizzards spel är rent absurt, då icefrog kontaktade blizzard och frågade om han kunde gå med och dom kunde göra detta spelet dom tackade tom nej, sen kontaktade han valve och valve snappade på det.

Sen har blizzard mage nog sen att försöka säga nej sen till valve.

Därför dom skrivit om kontraktet som finns i sc2 alla moddar som görs i sc2, kan aldrig bli spel då blizzard äger rättigheterna till detta, detta har dom ändrat pga just dota

Medlem

Jag borde spela detta mera men just nu tar LoL upp all min tid.

Skit roligt spel. Rekommenderas varmt!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Vad är underligt? De portar de gamla hjältarna från DotA till Dota 2.

Hrmmm, men är det inte lite konstigt ändå? DotA hjältarna är ju direkt tagna från Warcraft 3 och alltså inget de själva skapade. Därav är det ju faktiskt en Blizzard rip-off? Nu råkar det vara ruskigt grymma hjältar Blizzard skapade så jag förstår att man vill härma dom.

Säg att ett Mario-spel tillät mod-support och jag skapar en riktigt grym mod till det spelet. Sedan går jag över till ett annat företag och gör en uppföljare till min mod varav en karaktär är en klar Mario-kopia. Skulle det inte vara (för att citera Ender) "underligt"? Jag äger ju inte ett spels assets bara för att jag gjort en mod till det.

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Så jävla blåst och okunnig att det är löjligt, brukar ej hoppa på folk men detta gör mig förbannad.

dota fanns först nästan alla heroes i lol och hon är ripoffs av dota.

LoL har tom konformerat detta, dock vart en av dom som arbetade på lol med och arbetade på dota men han gjorde inte speciellt mycket ska jag säga.

det vart icefrog som gjorde dota balanserat och competetive.

Har du läst hans inlägg? Hoppas Ender ignorerar detta korkade inlägg. Blizzard skapade alla hjältar, objekt, effekter osv. INTE DotA-skaparen. Det är därför hela situationen känns underlig.

Du har ingen aning käre vän dom använde modeller i wc3 motorn för det vart ända möjligheten, dom heroes som ser liknande ut ser inte exakt lika dana ut vet du varför? för dom skulle ej se ut så.

tycker du ska titta exempelvis på bloodseeker oj vad lik han är han i dota 1.

Shadow shaman jävligt lik med oj....

skillsätten har INGENTING med wc3 o göra absolut inte, siffror/effekter/debuffs osv är helt omgjorda själva att det gjordes i wc3 spelet ja, men det du säger är som att säga att aa jo counter-strike det vart valve som gjorde det(innan dom köpte rättigheterna och arbetade på det)

det är hl1 som gjorde det, hör du hur du låter?

Tycker du ska söka på portraits skills/mechanics och ingame bilder i dota1 och sen dota 2 och gemföra så ska du se stor skillnad.

Sen angående att det borde vara blizzards spel är rent absurt, då icefrog kontaktade blizzard och frågade om han kunde gå med och dom kunde göra detta spelet dom tackade tom nej, sen kontaktade han valve och valve snappade på det.

Sen har blizzard mage nog sen att försöka säga nej sen till valve.

Därför dom skrivit om kontraktet som finns i sc2 alla moddar som görs i sc2, kan aldrig bli spel då blizzard äger rättigheterna till detta, detta har dom ändrat pga just dota

Först vill jag bara säga att jag inte säger emot dig, men...

Men jisses, hur skriver du, pojk..?

Det stod för övrigt i avtalet även till map-editorn till WC3 att Blizzard ägde rättigheterna till allt som skapades i den, så det är inget nytt för SC2.

Det här är dock en väldigt off-topic diskussion, och antagligen väldigt få som bryr sig tillräckligt för att ens läsa igenom det.


signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

de som gjorde dota allstars gick väl vidare och startade riot ?
För tillfället spelar jag bara lol men tycker HoN är klart mycket roligare. Fastnade aldrig för Dota2, då jag tyckte HoN var överlägsen på alla punkter.

Fast i dota kan du ju rita snoppar på minikartan. Det kan man inte i hon


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Ender:

hur funkar det förresten med SteamStore...sakerna man köper där till DotA2, är de bara kosmetiska saker? Tappar ju sugen direkt om det ska vara pay2win, isåfall betalar jag hellre en fast avgift direkt för ett balanserat spel :/

Jo det är nästan nästan bara kosmetiska saker i shoppen och dom ger dig inte någon fördel alls.
Förutom att din gubbe kanske ser snyggare ut än andras ^^

Men efter varje runda så har man en chans att få ett kosmetiskt drop gratis så det är inte så att du måste betala pengar för att få se lite annorlunda ut. Jag har fått massa schysta saker.

Sedan så finns det
Couriers,Announcers,Nycklar till kistor man kan hitta,Ett egg med någon courier i,Backpack expander så man får plats med mer saker man hittar,XP boost, och lite annat smått som man kan köpa

Det här är inget Pay2Win spel..

Jag tycker att det är riktigt trevligt att Dota2 inte är som LOL och HON där man har fördelar om man lägger in pengar då man kan spela heroes som andra kanske inte har.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Vad är underligt? De portar de gamla hjältarna från DotA till Dota 2.

Hrmmm, men är det inte lite konstigt ändå? DotA hjältarna är ju direkt tagna från Warcraft 3 och alltså inget de själva skapade. Därav är det ju faktiskt en Blizzard rip-off? Nu råkar det vara ruskigt grymma hjältar Blizzard skapade så jag förstår att man vill härma dom.

Säg att ett Mario-spel tillät mod-support och jag skapar en riktigt grym mod till det spelet. Sedan går jag över till ett annat företag och gör en uppföljare till min mod varav en karaktär är en klar Mario-kopia. Skulle det inte vara (för att citera Ender) "underligt"? Jag äger ju inte ett spels assets bara för att jag gjort en mod till det.

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ender:

Antar att nästa hjälte dom "kommer på" blir en slags demon med vingar och någonting i stil med 2 enorma bumerangliknande svärd...eller den kanske redan finns?

Rippoffen kanske är hela grejen med Dota, men det känns ändå lite underligt när ett annat företag gör den.

Så jävla blåst och okunnig att det är löjligt, brukar ej hoppa på folk men detta gör mig förbannad.

dota fanns först nästan alla heroes i lol och hon är ripoffs av dota.

LoL har tom konformerat detta, dock vart en av dom som arbetade på lol med och arbetade på dota men han gjorde inte speciellt mycket ska jag säga.

det vart icefrog som gjorde dota balanserat och competetive.

Har du läst hans inlägg? Hoppas Ender ignorerar detta korkade inlägg. Blizzard skapade alla hjältar, objekt, effekter osv. INTE DotA-skaparen. Det är därför hela situationen känns underlig.

Du har ingen aning käre vän dom använde modeller i wc3 motorn för det vart ända möjligheten, dom heroes som ser liknande ut ser inte exakt lika dana ut vet du varför? för dom skulle ej se ut så.

tycker du ska titta exempelvis på bloodseeker oj vad lik han är han i dota 1.

Shadow shaman jävligt lik med oj....

skillsätten har INGENTING med wc3 o göra absolut inte, siffror/effekter/debuffs osv är helt omgjorda själva att det gjordes i wc3 spelet ja, men det du säger är som att säga att aa jo counter-strike det vart valve som gjorde det(innan dom köpte rättigheterna och arbetade på det)

det är hl1 som gjorde det, hör du hur du låter?

Tycker du ska söka på portraits skills/mechanics och ingame bilder i dota1 och sen dota 2 och gemföra så ska du se stor skillnad.

Sen angående att det borde vara blizzards spel är rent absurt, då icefrog kontaktade blizzard och frågade om han kunde gå med och dom kunde göra detta spelet dom tackade tom nej, sen kontaktade han valve och valve snappade på det.

Sen har blizzard mage nog sen att försöka säga nej sen till valve.

Därför dom skrivit om kontraktet som finns i sc2 alla moddar som görs i sc2, kan aldrig bli spel då blizzard äger rättigheterna till detta, detta har dom ändrat pga just dota

Först vill jag bara säga att jag inte säger emot dig, men...

Men jisses, hur skriver du, pojk..?

Det stod för övrigt i avtalet även till map-editorn till WC3 att Blizzard ägde rättigheterna till allt som skapades i den, så det är inget nytt för SC2.

Det här är dock en väldigt off-topic diskussion, och antagligen väldigt få som bryr sig tillräckligt för att ens läsa igenom det.

Jag blir irriterad fö är 26 och vissa äldre tror dom vet bättre men när dom i själva verket inte, dom tror på automatik utan kollat igenom alla fakta att det är som dom säger så gäller det för dom är äldre.

Nej blizzard ändrade i sin det vart ej så förr i wc3 i sc2 blev det så pga just dota
Har aldrig förekommit, har spelat dota sedan start och spelat dota/hon/lol

så kan bakgrunden väl, jag pratar inte om saker eller lägger mig i något jag inte har kompetens om.
Jag kan fråga, men jag säger verkligen inte den andre åskadaren har fel.

en vis man sa en gång i tiden: tala ifrån din hjärna och inte ifrån din tunga.

Eul gör lol, även därför en item heter eul scepter of divinity, finns fler items oxå.

Icefrog har dock aldrig döpt en item efter sig själva.

och ja vi har gått jävligt off topic haha

Jag själv kollar endå andra esport siter och följer Beta/PTC forumet så vet alla changes men kan ju vara för casual, dock är ju frågan då, kanske kommer lite mycket nyheter per dag då? om vi ska ta regelbunden patch update på alla spel, lol/hon/dota?

Och folk missar nyheterna? vad vet jag hoppas bara jag ej missar vanliga spelnyheter(vilket e varför jag sitter här iaf)

vill jag ha dota info går jag in på www.cyborgmatt.com eller forumen jag sa innan

Inaktiv

jag har 8 st betakeys, meddela mig om ni vill pröva på.

Helst ska kontot inte vara nyskapat samt inte ha Dota 2 redan.

Jag kan hjälpa genom att svara på frågor om ni är nybörjare.

Medlem
Skrivet av DarkaN:
Skrivet av schmuttah:

de som gjorde dota allstars gick väl vidare och startade riot ?
För tillfället spelar jag bara lol men tycker HoN är klart mycket roligare. Fastnade aldrig för Dota2, då jag tyckte HoN var överlägsen på alla punkter.

Fast i dota kan du ju rita snoppar på minikartan. Det kan man inte i hon

Hahahaa.. you light my heart sir!

Medlem
Skrivet av miffot:

har ca 10st beta keys att ge bort, bara skriva om någon vill ha.

Du borde bli bättre på dota innan du får ge keys -.-

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Ender:

hur funkar det förresten med SteamStore...sakerna man köper där till DotA2, är de bara kosmetiska saker? Tappar ju sugen direkt om det ska vara pay2win, isåfall betalar jag hellre en fast avgift direkt för ett balanserat spel :/

Jo det är nästan nästan bara kosmetiska saker i shoppen och dom ger dig inte någon fördel alls.
Förutom att din gubbe kanske ser snyggare ut än andras ^^

Men efter varje runda så har man en chans att få ett kosmetiskt drop gratis så det är inte så att du måste betala pengar för att få se lite annorlunda ut. Jag har fått massa schysta saker.

Sedan så finns det
Couriers,Announcers,Nycklar till kistor man kan hitta,Ett egg med någon courier i,Backpack expander så man får plats med mer saker man hittar,XP boost, och lite annat smått som man kan köpa

Det här är inget Pay2Win spel..

Jag tycker att det är riktigt trevligt att Dota2 inte är som LOL och HON där man har fördelar om man lägger in pengar då man kan spela heroes som andra kanske inte har.

Dock ar man naiv om man tror att nagot annat foretag an valve hade kunnat gora det med samma business model. De kan ga forlust pa spelet men den okande anvandningen utav steam gor att de tjanar pa det.
tf2 och dota 2 ar just det, for att locka folk att anvanda steam.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Du har ingen aning käre vän dom använde modeller i wc3 motorn för det vart ända möjligheten, dom heroes som ser liknande ut ser inte exakt lika dana ut vet du varför? för dom skulle ej se ut så.

tycker du ska titta exempelvis på bloodseeker oj vad lik han är han i dota 1.

Shadow shaman jävligt lik med oj....

skillsätten har INGENTING med wc3 o göra absolut inte, siffror/effekter/debuffs osv är helt omgjorda själva att det gjordes i wc3 spelet ja, men det du säger är som att säga att aa jo counter-strike det vart valve som gjorde det(innan dom köpte rättigheterna och arbetade på det)

det är hl1 som gjorde det, hör du hur du låter?

Tycker du ska söka på portraits skills/mechanics och ingame bilder i dota1 och sen dota 2 och gemföra så ska du se stor skillnad.

Sen angående att det borde vara blizzards spel är rent absurt, då icefrog kontaktade blizzard och frågade om han kunde gå med och dom kunde göra detta spelet dom tackade tom nej, sen kontaktade han valve och valve snappade på det.

Sen har blizzard mage nog sen att försöka säga nej sen till valve.

Därför dom skrivit om kontraktet som finns i sc2 alla moddar som görs i sc2, kan aldrig bli spel då blizzard äger rättigheterna till detta, detta har dom ändrat pga just dota

Om du läst mer av vad jag skrivit än det första inlägget så kanske du själv "hör hur jag låter". Tror att det mesta av det du just skrev redan har diskuterats. Jag kanske uttryckte mig onödigt "fientligt" mot DotA utvecklarna, och kan kanske ha lite förståelse för att du känner att du måste försvara dom. Med det sagt så är Medusan fortfarande otroligt lik Naga Sea Witch från WC3 (eller Lady Vashj om du så vill). Nu är ju det inte hela världen heller då de flesta fantasyvarelser i film/spel/böcker påminner om varandra på ett eller annat sätt, vilket jag kan tycka är helt OK. DotA2 har ju fortfarande en jäkla massa Heroes.

Angående resten av det du skrev så är jag inte säker på att du talar till mig över huvud taget då jag aldrig påstått att DotA skulle vara Blizzards spel. Däremot har jag förståelse för att Blizzard reagerade när konkurrerande Valve vill ge ut ett spel med samma namn/koncept som en mod som gjort sig stor i Blizzards egen Map Editor till WC3. Tror inte att dom hade sagt någonting alls ifall dom genom Valve gett ut det med ett helt annat namn. Tror du att Valve hade blivit glada ifall skaparna bakom Counter Strike modden gått till ett konkurrerande företag och gett ut CS genom dom istället?

Om jag inte är helt dum i huvudet så är väl en Map Editor främt till för att entusiaster i spelarcommunnityn ska kunna bygga egna banor/mods till det aktuella spelet? Inte för att spelutvecklare ska kunna använda ett spel som plattform för att bygga sina egna spel som dom senare ger ut själva eller genom konurrenterna.

Anyway, OT. Ser iallafall fram emot att köra DotA2. Kanske får installera ettan först och öva lite mot bottar först, lär ju bli slliten i bitar onlina annars

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av FuzioN:

Du har ingen aning käre vän dom använde modeller i wc3 motorn för det vart ända möjligheten, dom heroes som ser liknande ut ser inte exakt lika dana ut vet du varför? för dom skulle ej se ut så.

tycker du ska titta exempelvis på bloodseeker oj vad lik han är han i dota 1.

Shadow shaman jävligt lik med oj....

skillsätten har INGENTING med wc3 o göra absolut inte, siffror/effekter/debuffs osv är helt omgjorda själva att det gjordes i wc3 spelet ja, men det du säger är som att säga att aa jo counter-strike det vart valve som gjorde det(innan dom köpte rättigheterna och arbetade på det)

det är hl1 som gjorde det, hör du hur du låter?

Tycker du ska söka på portraits skills/mechanics och ingame bilder i dota1 och sen dota 2 och gemföra så ska du se stor skillnad.

Sen angående att det borde vara blizzards spel är rent absurt, då icefrog kontaktade blizzard och frågade om han kunde gå med och dom kunde göra detta spelet dom tackade tom nej, sen kontaktade han valve och valve snappade på det.

Sen har blizzard mage nog sen att försöka säga nej sen till valve.

Därför dom skrivit om kontraktet som finns i sc2 alla moddar som görs i sc2, kan aldrig bli spel då blizzard äger rättigheterna till detta, detta har dom ändrat pga just dota

Om du läst mer av vad jag skrivit än det första inlägget så kanske du själv "hör hur jag låter". Tror att det mesta av det du just skrev redan har diskuterats. Jag kanske uttryckte mig onödigt "fientligt" mot DotA utvecklarna, och kan kanske ha lite förståelse för att du känner att du måste försvara dom. Med det sagt så är Medusan fortfarande otroligt lik Naga Sea Witch från WC3 (eller Lady Vashj om du så vill). Nu är ju det inte hela världen heller då de flesta fantasyvarelser i film/spel/böcker påminner om varandra på ett eller annat sätt, vilket jag kan tycka är helt OK. DotA2 har ju fortfarande en jäkla massa Heroes.

Angående resten av det du skrev så är jag inte säker på att du talar till mig över huvud taget då jag aldrig påstått att DotA skulle vara Blizzards spel. Däremot har jag förståelse för att Blizzard reagerade när konkurrerande Valve vill ge ut ett spel med samma namn/koncept som en mod som gjort sig stor i Blizzards egen Map Editor till WC3. Tror inte att dom hade sagt någonting alls ifall dom genom Valve gett ut det med ett helt annat namn. Tror du att Valve hade blivit glada ifall skaparna bakom Counter Strike modden gått till ett konkurrerande företag och gett ut CS genom dom istället?

Om jag inte är helt dum i huvudet så är väl en Map Editor främt till för att entusiaster i spelarcommunnityn ska kunna bygga egna banor/mods till det aktuella spelet? Inte för att spelutvecklare ska kunna använda ett spel som plattform för att bygga sina egna spel som dom senare ger ut själva eller genom konurrenterna.

Anyway, OT. Ser iallafall fram emot att köra DotA2. Kanske får installera ettan först och öva lite mot bottar först, lär ju bli slliten i bitar onlina annars

Vad är det du inte fattar? blizzard sa nej till icefrog! han frågade dom först bara och googla fram, han gick sedan till valve dom nappade direkt.

Sen tjurade blizzard, och nej allvarligt talat om det görs en populär mod i ett spel som blir en esport och sedan utvecklarna ej vill ta med denna talang till sitt företag till att göra ett separat spel, då ta mig fan förtjänar dom inte ett öre av spelarna.

Valve lyssnar iaf på sin community och är 10 gånger bättre på det än valve, under international exempelvis så fanns det pendants(vilket lag du höll på) du kunde köpa när du tittade när dom spelade drogs olika sorters kills undergamet hade du chans att få kosmetiska items av denna itemen, och du visade vilket lag du håller på.

Dessa pengar som dessa pedanter drog in 100% ja 100% inte 10% som andra företag som blizzard eller riot hade gjort.

100% av pengarna gick till spelarna i lagen.

till frågan varför ska du installera ettan för köra emot botar? :S finns 10 gånger bättre ai:botar kodade för dota2.

Och angående medusa jag tycker du ska ta dig en titt på hur "fantasy" medusa ser ut och hur mycket olika sätt man kan göra den på för tillfredställa den större målgruppen.

Hon ser fö inte alls ut inte ens i närheten av lik lady vashj i wc3 eller i wow för den delen så långt ifrån att det är löjligt, hon har inget "naga" ansikte ens. som jag sa innan kolla wc3 gubben och kolla dota 2 (obs INGAME) och gemför så ska du se inte lik alls som du framgår att hon är.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Nej blizzard ändrade i sin det vart ej så förr i wc3 i sc2 blev det så pga just dota
Har aldrig förekommit, har spelat dota sedan start och spelat dota/hon/lol

Fel, i EULA till WC3's world editor står det att Blizzard äger allt innehåll, och att det inte får användas till kommersiellt syfte.

Källa: http://www.pcgamer.com/2012/02/16/decoding-blizzard%E2%80%99s...
En bit ner, paragraph 9 & 10.


signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ender:
Skrivet av FuzioN:

Du har ingen aning käre vän dom använde modeller i wc3 motorn för det vart ända möjligheten, dom heroes som ser liknande ut ser inte exakt lika dana ut vet du varför? för dom skulle ej se ut så.

tycker du ska titta exempelvis på bloodseeker oj vad lik han är han i dota 1.

Shadow shaman jävligt lik med oj....

skillsätten har INGENTING med wc3 o göra absolut inte, siffror/effekter/debuffs osv är helt omgjorda själva att det gjordes i wc3 spelet ja, men det du säger är som att säga att aa jo counter-strike det vart valve som gjorde det(innan dom köpte rättigheterna och arbetade på det)

det är hl1 som gjorde det, hör du hur du låter?

Tycker du ska söka på portraits skills/mechanics och ingame bilder i dota1 och sen dota 2 och gemföra så ska du se stor skillnad.

Sen angående att det borde vara blizzards spel är rent absurt, då icefrog kontaktade blizzard och frågade om han kunde gå med och dom kunde göra detta spelet dom tackade tom nej, sen kontaktade han valve och valve snappade på det.

Sen har blizzard mage nog sen att försöka säga nej sen till valve.

Därför dom skrivit om kontraktet som finns i sc2 alla moddar som görs i sc2, kan aldrig bli spel då blizzard äger rättigheterna till detta, detta har dom ändrat pga just dota

Om du läst mer av vad jag skrivit än det första inlägget så kanske du själv "hör hur jag låter". Tror att det mesta av det du just skrev redan har diskuterats. Jag kanske uttryckte mig onödigt "fientligt" mot DotA utvecklarna, och kan kanske ha lite förståelse för att du känner att du måste försvara dom. Med det sagt så är Medusan fortfarande otroligt lik Naga Sea Witch från WC3 (eller Lady Vashj om du så vill). Nu är ju det inte hela världen heller då de flesta fantasyvarelser i film/spel/böcker påminner om varandra på ett eller annat sätt, vilket jag kan tycka är helt OK. DotA2 har ju fortfarande en jäkla massa Heroes.

Angående resten av det du skrev så är jag inte säker på att du talar till mig över huvud taget då jag aldrig påstått att DotA skulle vara Blizzards spel. Däremot har jag förståelse för att Blizzard reagerade när konkurrerande Valve vill ge ut ett spel med samma namn/koncept som en mod som gjort sig stor i Blizzards egen Map Editor till WC3. Tror inte att dom hade sagt någonting alls ifall dom genom Valve gett ut det med ett helt annat namn. Tror du att Valve hade blivit glada ifall skaparna bakom Counter Strike modden gått till ett konkurrerande företag och gett ut CS genom dom istället?

Om jag inte är helt dum i huvudet så är väl en Map Editor främt till för att entusiaster i spelarcommunnityn ska kunna bygga egna banor/mods till det aktuella spelet? Inte för att spelutvecklare ska kunna använda ett spel som plattform för att bygga sina egna spel som dom senare ger ut själva eller genom konurrenterna.

Anyway, OT. Ser iallafall fram emot att köra DotA2. Kanske får installera ettan först och öva lite mot bottar först, lär ju bli slliten i bitar onlina annars

Vad är det du inte fattar? blizzard sa nej till icefrog! han frågade dom först bara och googla fram, han gick sedan till valve dom nappade direkt.

Sen tjurade blizzard, och nej allvarligt talat om det görs en populär mod i ett spel som blir en esport och sedan utvecklarna ej vill ta med denna talang till sitt företag till att göra ett separat spel, då ta mig fan förtjänar dom inte ett öre av spelarna.

Valve lyssnar iaf på sin community och är 10 gånger bättre på det än valve, under international exempelvis så fanns det pendants(vilket lag du höll på) du kunde köpa när du tittade när dom spelade drogs olika sorters kills undergamet hade du chans att få kosmetiska items av denna itemen, och du visade vilket lag du håller på.

Dessa pengar som dessa pedanter drog in 100% ja 100% inte 10% som andra företag som blizzard eller riot hade gjort.

100% av pengarna gick till spelarna i lagen.

till frågan varför ska du installera ettan för köra emot botar? :S finns 10 gånger bättre ai:botar kodade för dota2.

Och angående medusa jag tycker du ska ta dig en titt på hur "fantasy" medusa ser ut och hur mycket olika sätt man kan göra den på för tillfredställa den större målgruppen.

Hon ser fö inte alls ut inte ens i närheten av lik lady vashj i wc3 eller i wow för den delen så långt ifrån att det är löjligt, hon har inget "naga" ansikte ens. som jag sa innan kolla wc3 gubben och kolla dota 2 (obs INGAME) och gemför så ska du se inte lik alls som du framgår att hon är.

Jag förstår inte ilskan som riktas mot Blizzard gällande detta. Visst de har gjort ett antal felsteg men allting löste sig till slut eller?
Vad hade du/ni hellre sett hade hänt om de hade plockat upp Dota? Troligtvis hade det inte varit F2P med samma business model som Valve använder för det funkar inte för någon annan än just Valve. Så varför dessa bitska kommentarer mot Blizzard?

Japp Valve är tio gånger bättre på att lyssna än Valve, håller med.
Vet dock inte vad pendants har med att lyssna på folk att göra.

Varje vettig människa hade givetvis antagit att han inte spelat Dota 2 innan, därav ber om nyckel, och därmed givetvis inte har någon aning om att det finns bottar till Dota 2 än då det fortfarande är en beta. Ett lätt antagande att göra.

Jag måste erkänna att jag ser vad de menar. Som en som spelat WC3, men inte dota, väldigt väldigt mycket, så är det ganska lätt att säga att Dota i sin nuvarande form aldrig sett ut på det viset den gör om inte för Blizzard. Att de lade upp det perfekta spelet att skapa dota i med mängder av hjältar, modeller, items, mechanics (såsom bounty, miss från lägre marknivå, denying osv. osv) partikeleffekter är ganska fantastiskt. Men detta är en meningslös diskussion då Blizzard och Valve har kommit överens om det så tja.

Som avslutande meddelande vill jag säga:
Jag är ganska säker på att Valve klarar sig själva utan att deras förkämpe behöver försvara dem runt varje hörn.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Vad är det du inte fattar? blizzard sa nej till icefrog! han frågade dom först bara och googla fram, han gick sedan till valve dom nappade direkt.

Sen tjurade blizzard, och nej allvarligt talat om det görs en populär mod i ett spel som blir en esport och sedan utvecklarna ej vill ta med denna talang till sitt företag till att göra ett separat spel, då ta mig fan förtjänar dom inte ett öre av spelarna.

Valve lyssnar iaf på sin community och är 10 gånger bättre på det än valve, under international exempelvis så fanns det pendants(vilket lag du höll på) du kunde köpa när du tittade när dom spelade drogs olika sorters kills undergamet hade du chans att få kosmetiska items av denna itemen, och du visade vilket lag du håller på.

Dessa pengar som dessa pedanter drog in 100% ja 100% inte 10% som andra företag som blizzard eller riot hade gjort.

100% av pengarna gick till spelarna i lagen.

till frågan varför ska du installera ettan för köra emot botar? :S finns 10 gånger bättre ai:botar kodade för dota2.

Och angående medusa jag tycker du ska ta dig en titt på hur "fantasy" medusa ser ut och hur mycket olika sätt man kan göra den på för tillfredställa den större målgruppen.

Hon ser fö inte alls ut inte ens i närheten av lik lady vashj i wc3 eller i wow för den delen så långt ifrån att det är löjligt, hon har inget "naga" ansikte ens. som jag sa innan kolla wc3 gubben och kolla dota 2 (obs INGAME) och gemför så ska du se inte lik alls som du framgår att hon är.

Alltså, vad är det egentligen du tror att jag inte förstår? Trodde att jag till skillnad från dig uttryckt mig solklart medans du bara fortsätter att mala på om samma saker.
Vad gäller likheten med Naga Sea Witch så tycker jag att den är uppenbar och ifall inte det passar dig så får du fan tårka tårarna och gå vidare. Den "riktiga" Medusa hade som jag trodde ingen fiskkropp (http://en.wikipedia.org/wiki/Medusa), och sprang antagligen inte runt med en pilbåge heller, även om jag ska låta det sista vara osagt. Vi har olika åsikter här, mer än så är det inte.

Detta spelar hur som helst ingen roll, jag håller som sagt med om att DotA2 INTE är en "ripoff" av WC3, jag uttryckte mig klumpigt och okunnigt i mitt första inlägg och ser fram emot att spela det.

Tack för tipset förresten, trodde inte att man kunde köra mot bottar i DotA2 betan...har en hel del att sätta mig in i!

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av FuzioN:

Nej blizzard ändrade i sin det vart ej så förr i wc3 i sc2 blev det så pga just dota
Har aldrig förekommit, har spelat dota sedan start och spelat dota/hon/lol

Fel, i EULA till WC3's world editor står det att Blizzard äger allt innehåll, och att det inte får användas till kommersiellt syfte.

Källa: http://www.pcgamer.com/2012/02/16/decoding-blizzard%E2%80%99s...
En bit ner, paragraph 9 & 10.

Den blev ändrad, dom ändrade paragrafen i wc3, alltså bråket med dota började redan vid 2006-2008 minns ej exakt vilket år.

Vi visste ingenting om det sök på icefrog intervju angående detta så får du mer svar än av en person som kommer utanför ifrån en gaming sida som inte har en suck om vad han pratar om.

Och japp det är bättre det blev valve, vad som retar mig på blizzard är att dom bara gjorde det för bitcha sig mer eller mindre.

Syns på långa vägar om ni följt dom, och tror allvarligt talat inte det är teamet blizzard bakom detta utan activision men detta vet jag dock ingenting on kan lik så väl vara teamet själva.

Medlem

[quotewall...]

Skrivet av Skjuludde:

Jag förstår inte ilskan som riktas mot Blizzard gällande detta. Visst de har gjort ett antal felsteg men allting löste sig till slut eller?
Vad hade du/ni hellre sett hade hänt om de hade plockat upp Dota? Troligtvis hade det inte varit F2P med samma business model som Valve använder för det funkar inte för någon annan än just Valve. Så varför dessa bitska kommentarer mot Blizzard?

Japp Valve är tio gånger bättre på att lyssna än Valve, håller med.
Vet dock inte vad pendants har med att lyssna på folk att göra.

Varje vettig människa hade givetvis antagit att han inte spelat Dota 2 innan, därav ber om nyckel, och därmed givetvis inte har någon aning om att det finns bottar till Dota 2 än då det fortfarande är en beta. Ett lätt antagande att göra.

Jag måste erkänna att jag ser vad de menar. Som en som spelat WC3, men inte dota, väldigt väldigt mycket, så är det ganska lätt att säga att Dota i sin nuvarande form aldrig sett ut på det viset den gör om inte för Blizzard. Att de lade upp det perfekta spelet att skapa dota i med mängder av hjältar, modeller, items, mechanics (såsom bounty, miss från lägre marknivå, denying osv. osv) partikeleffekter är ganska fantastiskt. Men detta är en meningslös diskussion då Blizzard och Valve har kommit överens om det så tja.

Som avslutande meddelande vill jag säga:
Jag är ganska säker på att Valve klarar sig själva utan att deras förkämpe behöver försvara dem runt varje hörn.

Well spoken

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av FuzioN:

Vad är det du inte fattar? blizzard sa nej till icefrog! han frågade dom först bara och googla fram, han gick sedan till valve dom nappade direkt.

Sen tjurade blizzard, och nej allvarligt talat om det görs en populär mod i ett spel som blir en esport och sedan utvecklarna ej vill ta med denna talang till sitt företag till att göra ett separat spel, då ta mig fan förtjänar dom inte ett öre av spelarna.

Valve lyssnar iaf på sin community och är 10 gånger bättre på det än valve, under international exempelvis så fanns det pendants(vilket lag du höll på) du kunde köpa när du tittade när dom spelade drogs olika sorters kills undergamet hade du chans att få kosmetiska items av denna itemen, och du visade vilket lag du håller på.

Dessa pengar som dessa pedanter drog in 100% ja 100% inte 10% som andra företag som blizzard eller riot hade gjort.

100% av pengarna gick till spelarna i lagen.

till frågan varför ska du installera ettan för köra emot botar? :S finns 10 gånger bättre ai:botar kodade för dota2.

Och angående medusa jag tycker du ska ta dig en titt på hur "fantasy" medusa ser ut och hur mycket olika sätt man kan göra den på för tillfredställa den större målgruppen.

Hon ser fö inte alls ut inte ens i närheten av lik lady vashj i wc3 eller i wow för den delen så långt ifrån att det är löjligt, hon har inget "naga" ansikte ens. som jag sa innan kolla wc3 gubben och kolla dota 2 (obs INGAME) och gemför så ska du se inte lik alls som du framgår att hon är.

Alltså, vad är det egentligen du tror att jag inte förstår? Trodde att jag till skillnad från dig uttryckt mig solklart medans du bara fortsätter att mala på om samma saker.
Vad gäller likheten med Naga Sea Witch så tycker jag att den är uppenbar och ifall inte det passar dig så får du fan tårka tårarna och gå vidare. Den "riktiga" Medusa hade som jag trodde ingen fiskkropp (http://en.wikipedia.org/wiki/Medusa), och sprang antagligen inte runt med en pilbåge heller, även om jag ska låta det sista vara osagt. Vi har olika åsikter här, mer än så är det inte.

Detta spelar hur som helst ingen roll, jag håller som sagt med om att DotA2 INTE är en "ripoff" av WC3, jag uttryckte mig klumpigt och okunnigt i mitt första inlägg och ser fram emot att spela det.

Tack för tipset förresten, trodde inte att man kunde köra mot bottar i DotA2 betan...har en hel del att sätta mig in i!

För det första det är en stor skillnad på fisk kropp och orm kropp vilket hon har, om du öppnar ögonen lady vashj är fisk medusa är en orm, för det andra så förekommer det i dom gamla forntida skrifterna om medusa att hon har en båge och är en utmärkt bågskytt och byte sitt utseende emot styrka.

Men okej klart du får tycka som du vill, men om något är färgen blå? kan den då vara röd för mig? om vi nu ej är syn-skadade på något sätt?

bara en löjlig ursäkt, men vi droppar detta inte lönt att diskutera hehe för jag vet exakt hurdan du är som person.

Inte lönt att diskutera.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

För det första det är en stor skillnad på fisk kropp och orm kropp vilket hon har, om du öppnar ögonen lady vashj är fisk medusa är en orm, för det andra så förekommer det i dom gamla forntida skrifterna om medusa att hon har en båge och är en utmärkt bågskytt och byte sitt utseende emot styrka.

Men okej klart du får tycka som du vill, men om något är färgen blå? kan den då vara röd för mig? om vi nu ej är syn-skadade på något sätt?

bara en löjlig ursäkt, men vi droppar detta inte lönt att diskutera hehe för jag vet exakt hurdan du är som person.

Inte lönt att diskutera.

Den första bilden jag hittar på Medusa är den här i Wikipedia, och jag tycker mig tydligt skönja en lite fossing där, därav bekräftades vad jag tidigare alltid trott, att hon hade en vanlig kropp. Smatidigt så är ju Medusa en gammal sagokaraktär, och har säkert, som texten i Wiki säger, avbildats på många olika sätt. Har fortfarande inte sett/läst något om en pilbåge, men om det är så att hon HAR en pilbåge enligt nån gammal text så är jag helt OK med detta. Då jag inte lagt tid på en doktorsavhandling i ämnet "Medusa" så finns det ju fortfarande möjligheten att jag har fel, vilket är helt OK med mig, det händer faktiskt, och jag kan stå för det.

Ser du, det går jättebra att diskutera med mig, hur är det själv då?

Edit. Ah, bilden ja: http://en.wikipedia.org/wiki/File:PerseusSignoriaStatue.jpg

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av FuzioN:

Nej blizzard ändrade i sin det vart ej så förr i wc3 i sc2 blev det så pga just dota
Har aldrig förekommit, har spelat dota sedan start och spelat dota/hon/lol

Fel, i EULA till WC3's world editor står det att Blizzard äger allt innehåll, och att det inte får användas till kommersiellt syfte.

Källa: http://www.pcgamer.com/2012/02/16/decoding-blizzard%E2%80%99s...
En bit ner, paragraph 9 & 10.

Den blev ändrad, dom ändrade paragrafen i wc3, alltså bråket med dota började redan vid 2006-2008 minns ej exakt vilket år.

Vi visste ingenting om det sök på icefrog intervju angående detta så får du mer svar än av en person som kommer utanför ifrån en gaming sida som inte har en suck om vad han pratar om.

Källa på det?

Att det inte skulle ha stått från början menar jag... Man brukar inte ändra EULA i efterhand, direkt.

"Vi visste ingenting om det..."

Vilka vi?


signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

123
Skriv svar