Baldur's Beer

Skägg.
10 Chambers
Baldur's Beer

I höstas tackade #Bioware-doktorerna för sig och lämnade företaget de var med och grundade för en helsikes massa år sedan. Greg Zeschuck, den skäggiga, sa i princip "F the gamebiz, I'm gonna make beer!" (ej faktiskt citat) och har nu startat en Youtube-kanal som handlar drycken som dracks tiotusen år innan Jesus ovandrade på jorden. Den engelska Wikipedia-artikeln om öl skriver till och med att "beer was instrumental in the formation of civilisations". Det känns ju ändå som en värdig sysselsättning efter att ha förlöst spel såsom #Baldur's Gate och #Mass Effect. Greg själv beskriver tillvaron med följande fras:

– I'm awesome!

#blogg


signatur
Redaktör
Ponny
Baldur's Beer

Åh, Greg. När jag intervjuade honom förra året verkade han så trött. Känns fint i hjärtat att han verkar glad nu!

Haha! "Jesus ovandrade på jorden"


signatur

En Bamseponny av folket

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Åh, Greg. När jag intervjuade honom förra året verkade han så trött. Känns fint i hjärtat att han verkar glad nu!

Haha! "Jesus ovandrade på jorden"

Det var intrycket jag fick för två år sedan också, på Gamescom, när han och den andre doktorn skulle hypa #Star Wars: The Old Republic. De orkade liksom inte hålla uppe pr-fasaden när frågorna blev lite för... ifrågasättande.


signatur
Medlem

Angående öl och utveckling av civilisationen så är det lite intressant.

En del säger att det är tack vare att man kom på hur man gjorde öl, vilket krävde att man tog till vara på säden och behandlade den under en längre tid. Därmed stannade kvar på samma ställe och det var då som jordbruket tog fart och jordbrukssamhällena växte upp - som var grunden för den nya civilisationen.

Huruvida det är sant eller inte vet jag ej, men lite kul tanke.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Angående öl och utveckling av civilisationen så är det lite intressant.

En del säger att det är tack vare att man kom på hur man gjorde öl, vilket krävde att man tog till vara på säden och behandlade den under en längre tid. Därmed stannade kvar på samma ställe och det var då som jordbruket tog fart och jordbrukssamhällena växte upp - som var grunden för den nya civilisationen.

Huruvida det är sant eller inte vet jag ej, men lite kul tanke.

Verkligen. Eller så var de för bakis för att orka flytta på sig.


signatur
Medlem

Haha, jo precis.

Jag tror nog att det inte finns mycket sannning i påståendet i mitt inlägg ovan, men om folk tror att vampyrer finns så varför inte?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Haha, jo precis.

Jag tror nog att det inte finns mycket sannning i påståendet i mitt inlägg ovan, men om folk tror att vampyrer finns så varför inte?

Och Jesus. Rent generellt.


signatur
Redaktör
Ponny

Vi är nog alla överens om att Ulgoth's Beer vore en succé!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av conthox:

Angående öl och utveckling av civilisationen så är det lite intressant.

En del säger att det är tack vare att man kom på hur man gjorde öl, vilket krävde att man tog till vara på säden och behandlade den under en längre tid. Därmed stannade kvar på samma ställe och det var då som jordbruket tog fart och jordbrukssamhällena växte upp - som var grunden för den nya civilisationen.

Huruvida det är sant eller inte vet jag ej, men lite kul tanke.

Verkligen. Eller så var de för bakis för att orka flytta på sig.

Bakfylla är nog guldvärt när det gäller att hitta motivationen till att vara innovativ med metoder att överleva med minst möjliga ansträngning.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vi är nog alla överens om att Ulgoth's Beer vore en succé!

Haha och varför inte byta ut Boo mot rymdölet Beer när vi ändå håller på? Go for the eyes Beer, go for the eyes!


signatur

Have a good time!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Brain:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vi är nog alla överens om att Ulgoth's Beer vore en succé!

Haha och varför inte byta ut Boo mot rymdölet Beer när vi ändå håller på? Go for the eyes Beer, go for the eyes!

Öl har ju en tendens att påverka synen...


signatur
Medlem

Men lite indie-spelsutveckling på sidan av med hjälp av kickstarter skulle väl gå att kombinera med allt öl bryggande (/drickande).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av skogsvilden:

Men lite indie-spelsutveckling på sidan av med hjälp av kickstarter skulle väl gå att kombinera med allt öl bryggande (/drickande).

Jag har länge funderat på att crowdfunda fredagens klirrkasse...


signatur

Flabbergasted.

Där, Ett riktigt ord som beskriver min upplevelse av denna tråd.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar