På måndag skakas Guild Wars 2-världen om
Tråkigt! Fixa arena istället.. och introducera tank,healer.
Japp, och sen fluffiga pandor, standard quests, ännu mera grinding osv. Men är det inte enklare att bara byta mmo då? För övrigt, är inte sPvP så nära Arena som det går att komma?
Har du spelat gw2 eller? Arena är när du gör ett team som går ut på att döda motståndarna, på det sättet vinner du arenan. Gw2s Spvp (tornament) går ut på att ta över olika points och hålla dom för att få poäng, det är långt ifrån arena. Om du har spelat dungeons i Gw2 så borde du nog förstå att det är helt värdelöst, det finns ingen taktik. Det är kaos och alla bara dör hela tiden! Och sen finns det häller ingen anledning till att grinda dessa dungeons, tro mig.. man får grinda mer i gw2 för att få gear, än i wow. Dessutom gör gearet inget speciellt, det ser bara snyggt ut. Vad var det som var så bra med quest systemet i gw2 då, jo inget.. Det är ju precis som vilka andra "standar quests", fast mindre story och du behöver inte prata med något.(grymt..eller?) Jag var sjukt inne i gw2, men jag upptäckte i level 80 att det inte var så bra som man hade hoppats på. Nejdu woffen.. tror inte du är så insatt Det finns inget negativt med arenor(deathmatch), eller hederliga standard quests, eller att din klass har en ROLL att spela. Grafiken combaten, grym i gw2, men lackar pvp, och klasser med sina egna roller.
Guild Wars 2 föll inte mig i smaken och blivit besviken av så många mmo's senaste åren.
För mig känns det som att spelskaparna bakom nya mmo's känner sig pressade att hitta på något revolutionerande, detta kan vara bra om det inte vore för att det verkar luta mer mot nått halverst konsol liknande spel, med 4-7 skills och "action orienterad" combat som oftast bara blir jobbigt.
Testat ett par sådana nu, och köpte The Secret World av ren tristess, även fast jag vet om dess brister och att även dem kör med färre skills och "Action" liknande combat.
Även om spelet är bra på många saker så saknar jag att ha flertal av skills på hotbaren samtidigt för olika tillfällen än att vara begränsad till typ 7 åt gången och jag har redan börjat bli less på spelet.
Så om det nu bestämt ska vara begränsat med skills på hotbaren så måste spelet i fråga vara extremt bra.
meh :'( .
Tråkigt! Fixa arena istället.. och introducera tank,healer.
Japp, och sen fluffiga pandor, standard quests, ännu mera grinding osv. Men är det inte enklare att bara byta mmo då? För övrigt, är inte sPvP så nära Arena som det går att komma?
Har du spelat gw2 eller? Arena är när du gör ett team som går ut på att döda motståndarna, på det sättet vinner du arenan. Gw2s Spvp (tornament) går ut på att ta över olika points och hålla dom för att få poäng, det är långt ifrån arena. Om du har spelat dungeons i Gw2 så borde du nog förstå att det är helt värdelöst, det finns ingen taktik. Det är kaos och alla bara dör hela tiden! Och sen finns det häller ingen anledning till att grinda dessa dungeons, tro mig.. man får grinda mer i gw2 för att få gear, än i wow. Dessutom gör gearet inget speciellt, det ser bara snyggt ut. Vad var det som var så bra med quest systemet i gw2 då, jo inget.. Det är ju precis som vilka andra "standar quests", fast mindre story och du behöver inte prata med något.(grymt..eller?) Jag var sjukt inne i gw2, men jag upptäckte i level 80 att det inte var så bra som man hade hoppats på. Nejdu woffen.. tror inte du är så insatt Det finns inget negativt med arenor(deathmatch), eller hederliga standard quests, eller att din klass har en ROLL att spela. Grafiken combaten, grym i gw2, men lackar pvp, och klasser med sina egna roller.
Tror du är fast i "WoW-mentalitet" (som de flesta är, ganska förståeligt dock)
Finns inget som säger att Arena PVP Skall vara Deathmatch.
sPvP:n i GW2 utspelar sig i arenor, det går ut på att ta över och hålla control point såväl som att döda din motståndare för att vinna.
Det finns definitivt roller i spelet, men inte standard Tank, Heal, DPS (Wow mentalitet igen?)
Ta en Thief med Shortbow, hans roll kan vara att hålla poison uppe på en boss som healar sig mycket (Poison sänker healing effektivitet med 33%) och att stacka might åt laget (Ökar Power med ca 800)
Har han en pistol kan hans roll vara att ta bort Defiant från bossar (En Anti CC buff dem har) så att en warrior kan få in sin 2sec stun. Eller helt enkelt bara interupt:a vissa special attacker.
En Guardian kan med hjälp av diverse support spells hålla laget uppe med Protection (33% mindre skada) Retaliation (skada "studsar" tillbaks på fienden) och med timing använda Aigis (Blockar en attack) för att rädda hela laget från en wipe, Heala laget när någon tar skada, och använda warding spells (Blockar motståndare från att ta sig in/ut/förbi, ex en väg eller cirkel, så att resten av laget kan ressa någon som gått ner.
En warrior kan med hjälp av shouts och ett warhorn ta bord conditions från spelare i laget, såväl som ge laget vigor (Ökar endurance regg) så att laget har tillräckligt med endurance för att undvika de värsta boss attackerna.
Osv, det handlar helt enkelt om att lära sig vad sin, och andras klasser kan göra tillsammans och använda det för att skapa roller.
Så att säga "Om du har spelat dungeons i Gw2 så borde du nog förstå att det är helt värdelöst, det finns ingen taktik. Det är kaos och alla bara dör hela tiden! Och sen finns det häller ingen anledning till att grinda dessa dungeons, tro mig.. man får grinda mer i gw2 för att få gear, än i wow."
Tror jag mer handlar om att du/din grupp var för oerfaren, än att instancerna skulle vara dåliga (Dock är dem inte de bästa jag sätt, men mycket mer taktik en; en spelare springer in, scrollar sin mus up och ner, en spelare targetar den första spelaren, scrollar mushjulet upp och ner, 3 spelare springer in targetar några mobs och scrollar upp och ner
Ang anledning till att grinda dungeons, själv kör jag ca 5-8 på vardagar och 10-12 på helger. genom detta tjännar jag och min grupp en hel del pengar och mats. Personligen är jag också för att det skall ta tid att fixa max Exotic/epic, och tycker det är alldeles för lätt i GW2.
Tar Ca 45-80 minuter att skaffa en exotic hjälm, handskar eller skor. vilket jag tycker är väldigt lite. Och du kan enkelt skaffa 2-3 av de 6 armor delarna du behöver på en dag.
Ang: "Dessutom gör gearet inget speciellt, det ser bara snyggt ut", så tror jag det är en smaksak, förut var jag allt för att gear skulle ge stats, men sedan jag lirade GW1 så fattar jag inte längre alls vitsen med det.
Vad är det för mening med att grinda i 10timmar, bara för att få ett fult gear som det står +10 power på, så att jag sen skall kunna grinda ytterligare 10 timmar för att få ett nytt lika fult gear som det står +11power på?
Då spenderar jag häldre mina 10 timmar på att skaffa gear som gör att min karaktär ser riktigt snygg ut.
Tycker det känns mycket bättre när man grindat efter ett gear man velat ha och man känner, "fan vad cool/ball/snygg min gubbe ser ut."
Stället för "Fan vad nice nu har jag 1 mer i power."
Rwa?
Tråkigt! Fixa arena istället.. och introducera tank,healer.
Japp, och sen fluffiga pandor, standard quests, ännu mera grinding osv. Men är det inte enklare att bara byta mmo då? För övrigt, är inte sPvP så nära Arena som det går att komma?
Har du spelat gw2 eller? Arena är när du gör ett team som går ut på att döda motståndarna, på det sättet vinner du arenan. Gw2s Spvp (tornament) går ut på att ta över olika points och hålla dom för att få poäng, det är långt ifrån arena. Om du har spelat dungeons i Gw2 så borde du nog förstå att det är helt värdelöst, det finns ingen taktik. Det är kaos och alla bara dör hela tiden! Och sen finns det häller ingen anledning till att grinda dessa dungeons, tro mig.. man får grinda mer i gw2 för att få gear, än i wow. Dessutom gör gearet inget speciellt, det ser bara snyggt ut. Vad var det som var så bra med quest systemet i gw2 då, jo inget.. Det är ju precis som vilka andra "standar quests", fast mindre story och du behöver inte prata med något.(grymt..eller?) Jag var sjukt inne i gw2, men jag upptäckte i level 80 att det inte var så bra som man hade hoppats på. Nejdu woffen.. tror inte du är så insatt Det finns inget negativt med arenor(deathmatch), eller hederliga standard quests, eller att din klass har en ROLL att spela. Grafiken combaten, grym i gw2, men lackar pvp, och klasser med sina egna roller.
Tror du är fast i "WoW-mentalitet" (som de flesta är, ganska förståeligt dock)
Finns inget som säger att Arena PVP Skall vara Deathmatch.
sPvP:n i GW2 utspelar sig i arenor, det går ut på att ta över och hålla control point såväl som att döda din motståndare för att vinna.
Det finns definitivt roller i spelet, men inte standard Tank, Heal, DPS (Wow mentalitet igen?)
Ta en Thief med Shortbow, hans roll kan vara att hålla poison uppe på en boss som healar sig mycket (Poison sänker healing effektivitet med 33%) och att stacka might åt laget (Ökar Power med ca 800)
Har han en pistol kan hans roll vara att ta bort Defiant från bossar (En Anti CC buff dem har) så att en warrior kan få in sin 2sec stun. Eller helt enkelt bara interupt:a vissa special attacker.
En Guardian kan med hjälp av diverse support spells hålla laget uppe med Protection (33% mindre skada) Retaliation (skada "studsar" tillbaks på fienden) och med timing använda Aigis (Blockar en attack) för att rädda hela laget från en wipe, Heala laget när någon tar skada, och använda warding spells (Blockar motståndare från att ta sig in/ut/förbi, ex en väg eller cirkel, så att resten av laget kan ressa någon som gått ner.
En warrior kan med hjälp av shouts och ett warhorn ta bord conditions från spelare i laget, såväl som ge laget vigor (Ökar endurance regg) så att laget har tillräckligt med endurance för att undvika de värsta boss attackerna.
Osv, det handlar helt enkelt om att lära sig vad sin, och andras klasser kan göra tillsammans och använda det för att skapa roller.
Så att säga "Om du har spelat dungeons i Gw2 så borde du nog förstå att det är helt värdelöst, det finns ingen taktik. Det är kaos och alla bara dör hela tiden! Och sen finns det häller ingen anledning till att grinda dessa dungeons, tro mig.. man får grinda mer i gw2 för att få gear, än i wow."
Tror jag mer handlar om att du/din grupp var för oerfaren, än att instancerna skulle vara dåliga (Dock är dem inte de bästa jag sätt, men mycket mer taktik en; en spelare springer in, scrollar sin mus up och ner, en spelare targetar den första spelaren, scrollar mushjulet upp och ner, 3 spelare springer in targetar några mobs och scrollar upp och ner
Ang anledning till att grinda dungeons, själv kör jag ca 5-8 på vardagar och 10-12 på helger. genom detta tjännar jag och min grupp en hel del pengar och mats. Personligen är jag också för att det skall ta tid att fixa max Exotic/epic, och tycker det är alldeles för lätt i GW2.
Tar Ca 45-80 minuter att skaffa en exotic hjälm, handskar eller skor. vilket jag tycker är väldigt lite. Och du kan enkelt skaffa 2-3 av de 6 armor delarna du behöver på en dag.
Ang: "Dessutom gör gearet inget speciellt, det ser bara snyggt ut", så tror jag det är en smaksak, förut var jag allt för att gear skulle ge stats, men sedan jag lirade GW1 så fattar jag inte längre alls vitsen med det.
Vad är det för mening med att grinda i 10timmar, bara för att få ett fult gear som det står +10 power på, så att jag sen skall kunna grinda ytterligare 10 timmar för att få ett nytt lika fult gear som det står +11power på?
Då spenderar jag häldre mina 10 timmar på att skaffa gear som gör att min karaktär ser riktigt snygg ut.
Tycker det känns mycket bättre när man grindat efter ett gear man velat ha och man känner, "fan vad cool/ball/snygg min gubbe ser ut."
Stället för "Fan vad nice nu har jag 1 mer i power."
Orkar inte svara på allt det där.. men man vill väll att gearet ska se bra ut, men samtidigt ska det väll ge en bättre stats?
Sen har dom designat dungeons på ett konstigt sätt, det är om man dör kan man bara springa tillbaks och fortsätta attackera. Det gör att det inte blir några taktiker
Enligt A-net så är arena deathmatch. Så jag vet inte vad du snackar om.. just nu har gw2 TORNAMENT.. det räknas inte som arena. Iaf inte enligt A-net. Och har du inget pre-made lag i tornament så förlorar man oftast... och inte så lätt att hitta 4 pers och spela med.. det är därför 2v2 och 3v3 arena är nice.
Tråkigt! Fixa arena istället.. och introducera tank,healer.
Japp, och sen fluffiga pandor, standard quests, ännu mera grinding osv. Men är det inte enklare att bara byta mmo då? För övrigt, är inte sPvP så nära Arena som det går att komma?
textpvp, och klasser med sina egna roller.
Text
Orkar inte svara på allt det där.. men man vill väll att gearet ska se bra ut, men samtidigt ska det väll ge en bättre stats?
Sen har dom designat dungeons på ett konstigt sätt, det är om man dör kan man bara springa tillbaks och fortsätta attackera. Det gör att det inte blir några taktiker
Enligt A-net så är arena deathmatch. Så jag vet inte vad du snackar om.. just nu har gw2 TORNAMENT.. det räknas inte som arena. Iaf inte enligt A-net. Och har du inget pre-made lag i tornament så förlorar man oftast... och inte så lätt att hitta 4 pers och spela med.. det är därför 2v2 och 3v3 arena är nice.
Håller helt med om att det är dåligt att man kan springa tbx om man dör (Vilket dem skall fixa bra nog )
Men det ändrar ju inte faktum att du kan ha roller
Har inte sätt någon stans om där Anet har sagt att arena är samam sack som death match dock.
och att det är turnering, ändrar ju inte faktum heller.
Skillnaden är ju bara att istället för en match, så är det tre matcher.
(Men ja, jag förstår hur du menar)
Sen kan jag förstå att det är skönt med 2v2/3v3 ifall man inte känner mycket folk att lira med.
Rwa?
Tråkigt! Fixa arena istället.. och introducera tank,healer.
Japp, och sen fluffiga pandor, standard quests, ännu mera grinding osv. Men är det inte enklare att bara byta mmo då? För övrigt, är inte sPvP så nära Arena som det går att komma?
Har du spelat gw2 eller? Arena är när du gör ett team som går ut på att döda motståndarna, på det sättet vinner du arenan. Gw2s Spvp (tornament) går ut på att ta över olika points och hålla dom för att få poäng, det är långt ifrån arena. Om du har spelat dungeons i Gw2 så borde du nog förstå att det är helt värdelöst, det finns ingen taktik. Det är kaos och alla bara dör hela tiden! Och sen finns det häller ingen anledning till att grinda dessa dungeons, tro mig.. man får grinda mer i gw2 för att få gear, än i wow. Dessutom gör gearet inget speciellt, det ser bara snyggt ut. Vad var det som var så bra med quest systemet i gw2 då, jo inget.. Det är ju precis som vilka andra "standar quests", fast mindre story och du behöver inte prata med något.(grymt..eller?) Jag var sjukt inne i gw2, men jag upptäckte i level 80 att det inte var så bra som man hade hoppats på. Nejdu woffen.. tror inte du är så insatt Det finns inget negativt med arenor(deathmatch), eller hederliga standard quests, eller att din klass har en ROLL att spela. Grafiken combaten, grym i gw2, men lackar pvp, och klasser med sina egna roller.
Tror du är fast i "WoW-mentalitet" (som de flesta är, ganska förståeligt dock)
Finns inget som säger att Arena PVP Skall vara Deathmatch.
sPvP:n i GW2 utspelar sig i arenor, det går ut på att ta över och hålla control point såväl som att döda din motståndare för att vinna.
Det finns definitivt roller i spelet, men inte standard Tank, Heal, DPS (Wow mentalitet igen?)
Ta en Thief med Shortbow, hans roll kan vara att hålla poison uppe på en boss som healar sig mycket (Poison sänker healing effektivitet med 33%) och att stacka might åt laget (Ökar Power med ca 800)
Har han en pistol kan hans roll vara att ta bort Defiant från bossar (En Anti CC buff dem har) så att en warrior kan få in sin 2sec stun. Eller helt enkelt bara interupt:a vissa special attacker.
En Guardian kan med hjälp av diverse support spells hålla laget uppe med Protection (33% mindre skada) Retaliation (skada "studsar" tillbaks på fienden) och med timing använda Aigis (Blockar en attack) för att rädda hela laget från en wipe, Heala laget när någon tar skada, och använda warding spells (Blockar motståndare från att ta sig in/ut/förbi, ex en väg eller cirkel, så att resten av laget kan ressa någon som gått ner.
En warrior kan med hjälp av shouts och ett warhorn ta bord conditions från spelare i laget, såväl som ge laget vigor (Ökar endurance regg) så att laget har tillräckligt med endurance för att undvika de värsta boss attackerna.
Osv, det handlar helt enkelt om att lära sig vad sin, och andras klasser kan göra tillsammans och använda det för att skapa roller.
Så att säga "Om du har spelat dungeons i Gw2 så borde du nog förstå att det är helt värdelöst, det finns ingen taktik. Det är kaos och alla bara dör hela tiden! Och sen finns det häller ingen anledning till att grinda dessa dungeons, tro mig.. man får grinda mer i gw2 för att få gear, än i wow."
Tror jag mer handlar om att du/din grupp var för oerfaren, än att instancerna skulle vara dåliga (Dock är dem inte de bästa jag sätt, men mycket mer taktik en; en spelare springer in, scrollar sin mus up och ner, en spelare targetar den första spelaren, scrollar mushjulet upp och ner, 3 spelare springer in targetar några mobs och scrollar upp och ner
Ang anledning till att grinda dungeons, själv kör jag ca 5-8 på vardagar och 10-12 på helger. genom detta tjännar jag och min grupp en hel del pengar och mats. Personligen är jag också för att det skall ta tid att fixa max Exotic/epic, och tycker det är alldeles för lätt i GW2.
Tar Ca 45-80 minuter att skaffa en exotic hjälm, handskar eller skor. vilket jag tycker är väldigt lite. Och du kan enkelt skaffa 2-3 av de 6 armor delarna du behöver på en dag.
Ang: "Dessutom gör gearet inget speciellt, det ser bara snyggt ut", så tror jag det är en smaksak, förut var jag allt för att gear skulle ge stats, men sedan jag lirade GW1 så fattar jag inte längre alls vitsen med det.
Vad är det för mening med att grinda i 10timmar, bara för att få ett fult gear som det står +10 power på, så att jag sen skall kunna grinda ytterligare 10 timmar för att få ett nytt lika fult gear som det står +11power på?
Då spenderar jag häldre mina 10 timmar på att skaffa gear som gör att min karaktär ser riktigt snygg ut.
Tycker det känns mycket bättre när man grindat efter ett gear man velat ha och man känner, "fan vad cool/ball/snygg min gubbe ser ut."
Stället för "Fan vad nice nu har jag 1 mer i power."
This! Enda gången man dör hela tiden i dungons är när man kör med randoms, som jag nu har slutat med efter jag lackade på folk som inte fattar vad target betyder. Så länge jag kör med min guild så går det som smort. Sure visst händer att det går rent utsagt åt helvete, men då är det oftast någons/någras fel i gruppen, trött, full osv. Men oftast så går det bra när man kör dungon med guildies.
Och snygg armor ska det vara

någon som vet vart man kan se en siffra eller uppskattning på hur många som spelar detta spel fortfarnde?
ArenaNet har sagt att de har sålt 3 miljoner kopior. Alla är förstås inte kvar men de har nu nått en stabil period där de som spelar i början och sen droppar ut har försvunnit. Det mesta av den spelarbas som finns kvar är permanenta eller nytillskott så de ökar nu igen
Folk uppskattar antalet aktiva spelare till ~500 000. Rätt bra helt enkelt
This! Enda gången man dör hela tiden i dungons är när man kör med randoms, som jag nu har slutat med efter jag lackade på folk som inte fattar vad target betyder. Så länge jag kör med min guild så går det som smort. Sure visst händer att det går rent utsagt åt helvete, men då är det oftast någons/någras fel i gruppen, trött, full osv. Men oftast så går det bra när man kör dungon med guildies.
Och snygg armor ska det vara
http://i.imgur.com/aTM8LNU.jpg
Du får ta och biffa till dig lite


Rwa?
Inget dåligt vapen det där O.o
This! Enda gången man dör hela tiden i dungons är när man kör med randoms, som jag nu har slutat med efter jag lackade på folk som inte fattar vad target betyder. Så länge jag kör med min guild så går det som smort. Sure visst händer att det går rent utsagt åt helvete, men då är det oftast någons/någras fel i gruppen, trött, full osv. Men oftast så går det bra när man kör dungon med guildies.
Och snygg armor ska det vara
http://i.imgur.com/aTM8LNU.jpg
Du får ta och biffa till dig lite
http://img18.imageshack.us/img18/8835/gw393x.jpg
Pffft Måste ha något vackert att titta på när jag spelar Men, det där vapnet, vanligt skin eller är det något special vapen? Aldrig sett det förut
This! Enda gången man dör hela tiden i dungons är när man kör med randoms, som jag nu har slutat med efter jag lackade på folk som inte fattar vad target betyder. Så länge jag kör med min guild så går det som smort. Sure visst händer att det går rent utsagt åt helvete, men då är det oftast någons/någras fel i gruppen, trött, full osv. Men oftast så går det bra när man kör dungon med guildies.
Och snygg armor ska det vara
Du får ta och biffa till dig lite
Pffft Måste ha något vackert att titta på när jag spelar Men, det där vapnet, vanligt skin eller är det något special vapen? Aldrig sett det förut
X antal slängdes in i spelet under halloween, men det finns fortfarande ett par på TP, dem går för ca 80-100G
Greatsaw heter det
Rwa?