Dirty Bomb nu i stängd alpha

Robot
Dirty Bomb nu i stängd alpha

Legenderna bakom Enemy Territory-succén och Brink-floppen har släppt in sitt nya spel i en färsk testfas. Se filmbevis om du inte tror oss.

#splash-damage, #brink, #dirty-bomb


Medlem
Dirty Bomb nu i stängd alpha

Ja, de har ju lyckas ta med allt dåligt med fps-spel de senaste 7 åren. Kommer väl säljas som smör.

Medlem

echo verkar ju iaf jävligt nice, annars ser spelet otroligt cod/generic ut och jag såg inga aim-downs/ironsights och det känns lite väl för oldschool för min del. Kanske blir bra ändå, vi får se.

Medlem

Kollat in gameplay videos: känns verkligen som att man spelar Brink med nya skins och lite "inspiration" från CoD och CS.
Synd: splash damage är väldigt kompetenta på det tekniska men när det gäller spelmekanik så är de hopplösa.
De behöver någon sorts "game director" som verkligen styr upp det hela och gör ett underhållande spel.

Medlem
Skrivet av nilsmull:

echo verkar ju iaf jävligt nice, annars ser spelet otroligt cod/generic ut och jag såg inga aim-downs/ironsights och det känns lite väl för oldschool för min del. Kanske blir bra ändå, vi får se.

Missade iron sights f'o'rst med, kolla igen finns med.

Ser okej ut dock ser spelutrymmet v'a'lldigt litet ut.


signatur

------------------------------
youtube.com/rhozac

Medlem

Vilket skräp, kommer floppa lika hårt som Brink om dom inte ändrar titeln till Call of Duty: Dirty Bomb

Echo var väl det enda positiva.

Medlem

Som cod med snygga färger och de små kartorna.
Nej tack jag har cod och detta är inte bättre. Bara run and spray ett typiskt fjortis spel.
Så besudlar inte datorn med detta crap.
Men lite cred ska de ha för att analyserat spelet och tex flyttat spawn mm.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Får direkt känslan av att dem vill att det ska sälja som smör till konsoler också, då det ser ut som ett standard spray and pray CoD spel än ett där det faktiskt krävs bra aim och vapenhantering, som inte riktigt går att kontrollera lika bra med en handkontroll.

Dvs inte min kopp te.

Echo var dock grymt, vet att fler spel använder sig av liknande funktioner, fast har nog aldrig sett något så detaljerat på den fronten.

Medlem

Njaäee. en i mängden bara .....

ELF
Medlem

Varför hör man nästan aldrig att spelutvecklare minskar hälsan istället för att öka clipsize? Att minska hälsan vore ju mer realistiskt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Varför hör man nästan aldrig att spelutvecklare minskar hälsan istället för att öka clipsize? Att minska hälsan vore ju mer realistiskt.

Håller med fullständigt. Roligaste FPS:et jag lirat var 1.3 beta av Day of Defeat. Där var det som oftast 1 kula = död, för klenare vapen som pistoler gällde det iaf för headshots.

Medlem

Som gammal ET spelare så håller jag tummarna (stenhårt) för att det lyckas bättre än vad Brink gjorde.

Har lite svårt att se varför folk skriker "CoD Klon", tycker inte att det verkar speciellt likt alls, ger tom. lite ET vibbar.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

1
Skriv svar