Tonvis med bilder från Path of Exile

Medlem

Ett riktigt bra spel med suveränt djup och en rad smarta lösningar. Varken auktionshus eller pengar gör att varje drop blir så mycket viktigare.

Medlem

Detta kanske är vad Diablo III skulle ha varit, men jag tycker liksom många andra att det behöver bättre visuell klarhet, det vill säga ha bättre kontrast mellan vad som värld och vad som man kan interagera med (fiender, objekt, m.m.). Speciellt waypoints, för man kan bomma dem helt om man inte tittar på kartan. Dessutom saknar jag isometrisk kamera, som har varit en näst intill obligatorisk sak i denna typ av spel.

Medlem

Diablo 3 var för mig personligen ett fördummat, förenklat och förminskat försök på en värdig uppföljare till Diablo-serien. Allt blev enligt min smak fel, och värst var grafiken och känslan i spelet. Det kändes för mig som ett märkligt försök på att "merga" ihop Diablos värld med World of Warcrafts "cartoonish" stil.
Inget för mig då jag bokstavligen avskyr WoW med sin bebisgrafik och alla skräniga färger.
Sen skill-trädet var under all kritik, vilket skräp helt ärligt.

Torchligth 2 var en frisk fläkt med många bra Idéer men fortfarande sunkig "cartoonish"-grafik. Lite för begränsat med karaktärer med och den minimala möjligheten till personlig touch på dem med.
Det var roligt i några dagar sen blev det med ganska urholkat för mig.

Jag gillade Titan Quest mer med sin förbättrade grafik, bra story och roliga quest. och Path of Exile känns som en hybrid mellan D2 och Titan Quest men med mycket mer potential.

Jag personligen anser med andra ord att Path of Exile är den enda värdiga klonen att kallas för Diablo 1 - 2-utmanare än så länge och att främst D3 var ett praktfiasko.
Jag är överlycklig att äntligen funnit en Diablo-klon med de attribut jag vill ha hos ett Hack & Slash-spel.
Det blev plötsligt så mycket roligare att döda mobs igen, till skillnad från t.ex D3 som blev extremt repetitivt och oinspirerande för mig efter ett tag.
Sen skill-trädet o PoE är fenomenalt, inga H & S kommer ens i närheten av det.

Men smaken är som röven klöven
Vissa älskar cartoon-hack & slash med förenklat "game play" och begränsade/förenklade karaktärsmöjligheter medan andra älskar dark & gore-stilen med stora möjligheter/variationer i "game play" och optimering/customizing" av karaktärerna.

Svinga klinga nu era köttkostymer

HP
Medlem
Skrivet av buadaniel:

Jag skall berätta en helt sjuk grej som jag har lyckats göra.

Och som troligtvis 90% av alla inte lyckas göra och tycka

Det är följande:

Jag tycker om Path of Exile OCH Diablo III, Helt sjukt, eller hur?!

Spelet är redigt bra att chill lira ibland.

Jag gillar varken eller. Jag kan förstå att man gillar / ogillar Diablo 3, men man kan inte förvänta sig att folk ska ta till sig ett spel i en serie där dom ändrar så pass mycket av kärnelementen som funnits i serien tidigare (FF gjorde samma sak). Spelar man Diablo 3 för vad det är så är det okej, spelar man för att spela Diablo så är det skräp.

Medlem
Skrivet av Astro Black:

Skillträdet är trevligt (kanske något överdrivet komplext), men själva skillsen och striderna är fan mycket roligare i D3! och eftersom det är vad man gör 90% av tiden så..

Jag håller inte med gällande skill-trädet, det kan upplevas som extremt komplext men det är faktiskt väldigt finurligt och efter ett tag helt förståeligt. Med möjligheter att skapa sin egen hybridklass tack vare detta briljanta skill-system slår alla tidigare hack & slash-liren.
Men visst, det handlar om smak och det kanske blir för avancerat för vissa individer, men då finns ju alternativen D3 eller Torchlight 2 för dem
Utvecklarna av Path of Exile säger själv att detta är ett spel av gamers för gamers och de vill ha det så här nischat och lagt på den nivån det är.
Det är inte ett spel för den breda massan, det är för mer hardcore template-optimizers som vill ha mer möjligheter på customizing av karaktärerna.

Sen striderna i D3 vs PoE... helt ärligt, hacka monster och grinda xp är i princip samma så jag vet inte vad du egentligen menar.
Skillsen i striderna i D3 är inte ens i närheten av PoE, tror du annat har du inte förstått skillsystemet alls i PoE.

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Astro Black:

Skillträdet är trevligt (kanske något överdrivet komplext), men själva skillsen och striderna är fan mycket roligare i D3! och eftersom det är vad man gör 90% av tiden så..

Sen striderna i D3 vs PoE... helt ärligt, hacka monster och grinda xp är i princip samma så jag vet inte vad du egentligen menar.
Skillsen i striderna i D3 är inte ens i närheten av PoE, tror du annat har du inte förstått skillsystemet alls i PoE.

Jag tycker väldigt mycket om PoE men du behöver inte göra det till en kult där inget med det får kritiseras. Responstiden på skills och möjligheten att kita känns väldigt begränsad i PoE, det känns som det är mindre möjligheter att "skilla", vilket är ett problem de är medvetna om och ska försöka fixa.

Sedan är gruppsystem en katastrof i avseendet att man knappt kan se vad som händer.

Det är ett mycket bra spel, men det har sina dåliga sidor.

Medlem

[quote=Paladia]

Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Astro Black:

Sen striderna i D3 vs PoE... helt ärligt, hacka monster och grinda xp är i princip samma så jag vet inte vad du egentligen menar.
Skillsen i striderna i D3 är inte ens i närheten av PoE, tror du annat har du inte förstått skillsystemet alls i PoE.

Jag tycker väldigt mycket om PoE men du behöver inte göra det till en kult där inget med det får kritiseras. Responstiden på skills och möjligheten att kita känns väldigt begränsad i PoE, det känns som det är mindre möjligheter att "skilla", vilket är ett problem de är medvetna om och ska försöka fixa.

Sedan är gruppsystem en katastrof i avseendet att man knappt kan se vad som händer.

Det är ett mycket bra spel, men det har sina dåliga sidor.

Var påstår jag att det inte får kritiseras?
Du missade uppenbarligen att jag vid flera tillfällen i mina poster skriver "personliga åsikter" och inte kommer med påståenden.

Du vet om att PoE bara är en beta va?
Kult?! Ärligt.... du har inte läst ordentligt vad jag skrivit innan va?!

Jag eller mina vänner har inga problem att kita mobs alls så där håller jag inte heller med. Responstiden kan man diskutera men det är en beta så...
Gruppsystemet är allt annat än bra, men som sagt, detta spel är fortfarande en BETA...
Vad du menar med mindre möjligheter med skillingen vet jag inte hur du menar riktigt, utveckla gärna.

Medlem
Skrivet av Astro Black:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Astro Black:

Skillträdet är trevligt (kanske något överdrivet komplext), men själva skillsen och striderna är fan mycket roligare i D3! och eftersom det är vad man gör 90% av tiden så..

Jag håller inte med gällande skill-trädet, det kan upplevas som extremt komplext men det är faktiskt väldigt finurligt och efter ett tag helt förståeligt. Med möjligheter att skapa sin egen hybridklass tack vare detta briljanta skill-system slår alla tidigare hack & slash-liren.
Men visst, det handlar om smak och det kanske blir för avancerat för vissa individer, men då finns ju alternativen D3 eller Torchlight 2 för dem
Utvecklarna av Path of Exile säger själv att detta är ett spel av gamers för gamers och de vill ha det så här nischat och lagt på den nivån det är.
Det är inte ett spel för den breda massan, det är för mer hardcore template-optimizers som vill ha mer möjligheter på customizing av karaktärerna.

Sen striderna i D3 vs PoE... helt ärligt, hacka monster och grinda xp är i princip samma så jag vet inte vad du egentligen menar.
Skillsen i striderna i D3 är inte ens i närheten av PoE, tror du annat har du inte förstått skillsystemet alls i PoE.

ehh, ja det krävs ju inte en kärnfysiker för att fatta

Men okej, du gillar PoE, vad kul för dig!

OKEJ.. du gillar D3... kul för dig!

Inaktiv
Skrivet av Astro Black:

Skillträdet är trevligt (kanske något överdrivet komplext), men själva skillsen och striderna är fan mycket roligare i D3! och eftersom det är vad man gör 90% av tiden så..

Jag gissar på att du inte provat buffa dina skills med supportgems? Du kan bygga spells i POE som Diablo 3 bara kan drömma om.

bara jag som drar referenser till FF X + FF VII och PoE? Den som inte ser likheten... (då menar jag mechanics och inte story/setting etc)


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av HP:
Skrivet av buadaniel:

Jag skall berätta en helt sjuk grej som jag har lyckats göra.

Och som troligtvis 90% av alla inte lyckas göra och tycka

Det är följande:

Jag tycker om Path of Exile OCH Diablo III, Helt sjukt, eller hur?!

Spelet är redigt bra att chill lira ibland.

Jag gillar varken eller. Jag kan förstå att man gillar / ogillar Diablo 3, men man kan inte förvänta sig att folk ska ta till sig ett spel i en serie där dom ändrar så pass mycket av kärnelementen som funnits i serien tidigare (FF gjorde samma sak). Spelar man Diablo 3 för vad det är så är det okej, spelar man för att spela Diablo så är det skräp.

Jag håller med dig, men jag är så trött på att folk ska alltid dra "Diablo 3 vs Torchlight vs PoE " osv

Diablo III var LÅNGT ifrån perfektion när det släpptes, men jag är så förbaskat trött på allt grinande nu. Ifall man inte gillar det, okej, spela det inte då.

Medlem
Skrivet av buadaniel:
Skrivet av HP:
Skrivet av buadaniel:

Jag skall berätta en helt sjuk grej som jag har lyckats göra.

Och som troligtvis 90% av alla inte lyckas göra och tycka

Det är följande:

Jag tycker om Path of Exile OCH Diablo III, Helt sjukt, eller hur?!

Spelet är redigt bra att chill lira ibland.

Jag gillar varken eller. Jag kan förstå att man gillar / ogillar Diablo 3, men man kan inte förvänta sig att folk ska ta till sig ett spel i en serie där dom ändrar så pass mycket av kärnelementen som funnits i serien tidigare (FF gjorde samma sak). Spelar man Diablo 3 för vad det är så är det okej, spelar man för att spela Diablo så är det skräp.

Jag håller med dig, men jag är så trött på att folk ska alltid dra "Diablo 3 vs Torchlight vs PoE " osv

Diablo III var LÅNGT ifrån perfektion när det släpptes, men jag är så förbaskat trött på allt grinande nu. Ifall man inte gillar det, okej, spela det inte då.

Men om man vänder på det, här sitter folk och gnäller på PoE och tycker D3 är bättre?! Är inte det lika illa i så fall?!
Sen är det ALLTID så att folk jämför och väger faktorer mot/med andra spel i samma genre. Klarar du inte av det så läs inte posterna, du har ju trots allt ett fritt val

Medlem

Jag tycker inte om animationerna! Eller grafiken för den delen heller.

Har fortfarande roligt med Diablo 2 så håller mig till det.

Medlem

Mindrax...

Medlem

Grymt bra spel detta, och gratis oxo. Dem har verkligen tänkt igenom grejer i detta spel, så sjukt mycket builds man kan har, och talent trädet, nästan oändligt med builds Jävligt kul spel!

Inaktiv

Det är nice att det finns oändligt med endgame innehåll iaf.

HP
Medlem
Skrivet av buadaniel:
Skrivet av HP:
Skrivet av buadaniel:

Jag skall berätta en helt sjuk grej som jag har lyckats göra.

Och som troligtvis 90% av alla inte lyckas göra och tycka

Det är följande:

Jag tycker om Path of Exile OCH Diablo III, Helt sjukt, eller hur?!

Spelet är redigt bra att chill lira ibland.

Jag gillar varken eller. Jag kan förstå att man gillar / ogillar Diablo 3, men man kan inte förvänta sig att folk ska ta till sig ett spel i en serie där dom ändrar så pass mycket av kärnelementen som funnits i serien tidigare (FF gjorde samma sak). Spelar man Diablo 3 för vad det är så är det okej, spelar man för att spela Diablo så är det skräp.

Jag håller med dig, men jag är så trött på att folk ska alltid dra "Diablo 3 vs Torchlight vs PoE " osv

Diablo III var LÅNGT ifrån perfektion när det släpptes, men jag är så förbaskat trött på allt grinande nu. Ifall man inte gillar det, okej, spela det inte då.

Problemet beror nog i huvudsak på att det är just Diablo, en serie många (inklusive mig själv) lagt ner sjukt många timmar i. Det är ett spel som ligger väldigt många människor väldigt nära och då blir det mer upprörda känslor. Läs längre ner i svaret till Mindrax, lite tankar där också.

Skrivet av Mindrax:
Skrivet av buadaniel:
Skrivet av HP:
Skrivet av buadaniel:

Jag skall berätta en helt sjuk grej som jag har lyckats göra.

Och som troligtvis 90% av alla inte lyckas göra och tycka

Det är följande:

Jag tycker om Path of Exile OCH Diablo III, Helt sjukt, eller hur?!

Spelet är redigt bra att chill lira ibland.

Jag gillar varken eller. Jag kan förstå att man gillar / ogillar Diablo 3, men man kan inte förvänta sig att folk ska ta till sig ett spel i en serie där dom ändrar så pass mycket av kärnelementen som funnits i serien tidigare (FF gjorde samma sak). Spelar man Diablo 3 för vad det är så är det okej, spelar man för att spela Diablo så är det skräp.

Jag håller med dig, men jag är så trött på att folk ska alltid dra "Diablo 3 vs Torchlight vs PoE " osv

Diablo III var LÅNGT ifrån perfektion när det släpptes, men jag är så förbaskat trött på allt grinande nu. Ifall man inte gillar det, okej, spela det inte då.

Men om man vänder på det, här sitter folk och gnäller på PoE och tycker D3 är bättre?! Är inte det lika illa i så fall?!
Sen är det ALLTID så att folk jämför och väger faktorer mot/med andra spel i samma genre. Klarar du inte av det så läs inte posterna, du har ju trots allt ett fritt val

Angående Diablo vs. TL vs. PoE så kommer vi nog inte undan det när det är dom tre största spelen inom denna genre. Problemet är väl kanske inte diskussionerna i sig, utan att man likt tiden från grundskolan försvarar den ena sidan (Nintendo vs. Sega någon?) till döden istället för att försöka ha en konstruktiv diskussion.

Det första jag till exempel hade tagit upp hade varit skillträdet och stats samt nerdumningen av D3. Men sen även att spelet inte har konsekvenser kring valet av skills, något som kan vara väldigt viktigt för många. - Hur går vi vidare med detta om vi vill ha en konstruktiv diskussion utan att kasta skit på varandra? Det är inte helt lätt, speciellt inte när "andra sidan" sett dessa klagomål om och om igen, även Blizzard. Kan det då finnas en anledning till att just dessa argument återkommer om och om igen? Dom som sitter kvar på t.ex. D3 US-forumen och whinar nu gör det sällan för att trolla, det är nog snarare som så att det är bland dom mest dedikerade fansen som fortfarande har hopp om att det som felat ska rättas till. Jag hoppas expansionen kommer införa classic mode eller dylikt där det då spelar mer som D2. Det blir mer arbete för blizzard men då får dom då förhoppningsvis en aningen nöjdare lynchmob samtidigt som dom bevarar alla nya spelare som kom i och med Diablo 3.

Medlem

Dream on... Blizzard gör minsta möjliga för mest möjliga pengar, kosta vilka fans det vill!

Medlem

Gillar PoE skarpt, faller mig mer insmaken än D3, dock skulle man ta det bästa från båda så skulle det bli så sjukt grymt. Båda har ju sina styrkor och svagheter, men för mig vinner PoE mot D3. Kanske ska prova Torchlight 2 också, verkar sköj

Medlem
Skrivet av Swink:

Jag tycker inte om animationerna! Eller grafiken för den delen heller.

Har fortfarande roligt med Diablo 2 så håller mig till det.

Skrivet av Swink:

Jag tycker inte om animationerna! Eller grafiken för den delen heller.

Har fortfarande roligt med Diablo 2 så håller mig till det.

Så du menar att grafiken och animationerna i Diablo 2 är bättre?
Jag älskar PoE mycket pga grafiken. Den känns mycket mer oldschool Diablo än vad Diablo 3 var.
Riktigt cool atmosfär som gör att jag får nostalgi vibbar. Vilket jag aldrigt fick i D3.

Personligen så tycker jag Path of Exile är betydligt bättre än D3. Saker känns mindre neddummat och det handlar inte bara om att springa och sälja/köpa saker på AH.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:
Skrivet av Swink:

Jag tycker inte om animationerna! Eller grafiken för den delen heller.

Har fortfarande roligt med Diablo 2 så håller mig till det.

Skrivet av Swink:

Jag tycker inte om animationerna! Eller grafiken för den delen heller.

Har fortfarande roligt med Diablo 2 så håller mig till det.

Så du menar att grafiken och animationerna i Diablo 2 är bättre?
.

Ja precis det jag menar.

Bara för att grafiken inte är högupplöst eller ser mind blowing ut kan den fortfarande vara bra. Färger och ett som annat gör en väldig mysfaktor i diablo 2 sen passar de in och sätter miljöerna perfekt i min åsikt.

Skribent

Nice med bläddringsfunktionen måste jag säga! Är den ny eller är det jag som inte upptäckt den tidigare?

12
Skriv svar