Robot
Tomb Raider

Den är här nu, den stora återkomsten. Lara Croft bryter med det gamla, omfamnar det nya och levererar det bästa Tomb Raider-spelet på sexton långa år.

#tomb-raider, #square-enix, #crystal-dynamics, #tomb-raider-2


Tomb Raider

Positivt överraskad, blir nog ett köp under rean


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Inaktiv

Bara invänta PC versionen då och sätta igång

Medlem
Medlem

Bokade det under jullovet så det lär komma på realesen tisdag 5:e mars Till pc såklart för att uppleva den bästa grafiska versionen av spelet samt få en grymmare upplevelse.

Medlem

Något som verkar förstöra det här spelet är hur man i ena stunden är en person som aldrig dödat någon för att i andra stunden gå loss som värsta Rambo. Jag finner inte detta troligt och om det är en mer realistisk Lara de försöker visa upp så verkar de inte ha lyckats så bra som jag hade hoppats på.

Ucharted är ett av de bästa spelen jag spelat som blandar filmiskt spelande med vad som trots detta känns som just ett spel (som vissa utvecklare kanske borde ta lärdom av, till exempel Rockstar). Baserat på vad jag sett än så länge så ser inte Tomb Raider ut att lyckas med detta lika bra.

Lite komiskt är det allt att Ucharted hämtade mycket inspiration från Tomb Raider och att nu Crystal Dynamics gör detsamma med nya Tomb Raider. Ser inget fel i detta och jag hoppas att de verkligen lyckats med att göra ett spel som känns som de äldre spelen och gör denna IP rättvisa.

För mig har aldrig den här serien handlat om Laras behag, det som gjorde att jag gillade den var att det var ett av de första spelen som kändes som ett Indiana Jones spel. Det jag gillar med Indiana är just att utforska grottor och detta var något som Tomb Raider lyckades med över all förväntan. Tyvärr verkar fokus senare i serien hamnat på action och inte på utforskning och att behöva tänka till för att komma vidare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av PcGamer:

Något som verkar förstöra det här spelet är hur man i ena stunden är en person som aldrig dödat någon för att i andra stunden gå loss som värsta Rambo. Jag finner inte detta troligt och om det är en mer realistisk Lara de försöker visa upp så verkar de inte ha lyckats så bra som jag hade hoppats på.

Nu måste man ju tänka på att det är ett spel. Helst ett sådant då det måste finnas fiender man kan "döda". Sedan har jag inte spelat spelet så vet inte exakt hur det blir just nu. Själv skulle jag nog ha svårt att döda en person första gången, men skulle jag möjligen sitta i samma situation som henne så skulle nog alla andra "kills" inte vara ett lika stort problem med tanke på att HON MÅSTE GÖRA DET för att "ta sig därifrån" (om det nu är målet, som sagt inte spelat eller sett mycket av spelet).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Baserat på de trailers jag sett verkar spelet vara ett ända gigantiskt QTE. Vet någon det stämmer?

Medlem

Ser bra ut, men ändå väldigt linjärt :/

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av PcGamer:

Något som verkar förstöra det här spelet är hur man i ena stunden är en person som aldrig dödat någon för att i andra stunden gå loss som värsta Rambo. Jag finner inte detta troligt och om det är en mer realistisk Lara de försöker visa upp så verkar de inte ha lyckats så bra som jag hade hoppats på.

Nu måste man ju tänka på att det är ett spel. Helst ett sådant då det måste finnas fiender man kan "döda". Sedan har jag inte spelat spelet så vet inte exakt hur det blir just nu. Själv skulle jag nog ha svårt att döda en person första gången, men skulle jag möjligen sitta i samma situation som henne så skulle nog alla andra "kills" inte vara ett lika stort problem med tanke på att HON MÅSTE GÖRA DET för att "ta sig därifrån" (om det nu är målet, som sagt inte spelat eller sett mycket av spelet).

Självklart handlar det om överlevnad men baserat på det jag sett så känns spelet inte troligt. Man går inte från att aldrig ha dödat något till att döda levande ting med sådan enkelhet som man verkar göra i spelet. Men jag har inte spelat det och kan bara basera detta på vad jag sett.

Om man kör med en mer realistisk approach så får man även anpassa spelet efter detta annars kan man lika gärna skippa det.

Något som dock är mer oroande är att spelet verkar fullt av en massa QTE och jag hoppas verkligen dessa är få för själv har jag tröttnat på dessa rejält. I vissa spel funkar de (som GoW) men i andra spel hör de inte hemma (som de jag sett i nya Tomb Raider än så länge).

Medlem

Av vad jag sett och läst av spelet så verkar det inte alls om jag hoppades ett nytt Tomb Raider spel skulle bli

Medlem

Ska bli kul att testa detta, inte spelat något tomb raider spel på säkert 10 år, tror att det kan vara riktigt bra. Hoppas det inte blir alldeles för mycket hjärndött pang pang bara för så tröttnar iaf jag snabbt.

Medlem
Medlem

Har FZ någonsin hypat ett spel mer...?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av PcGamer:

Något som verkar förstöra det här spelet är hur man i ena stunden är en person som aldrig dödat någon för att i andra stunden gå loss som värsta Rambo. Jag finner inte detta troligt och om det är en mer realistisk Lara de försöker visa upp så verkar de inte ha lyckats så bra som jag hade hoppats på.

Nu måste man ju tänka på att det är ett spel. Helst ett sådant då det måste finnas fiender man kan "döda". Sedan har jag inte spelat spelet så vet inte exakt hur det blir just nu. Själv skulle jag nog ha svårt att döda en person första gången, men skulle jag möjligen sitta i samma situation som henne så skulle nog alla andra "kills" inte vara ett lika stort problem med tanke på att HON MÅSTE GÖRA DET för att "ta sig därifrån" (om det nu är målet, som sagt inte spelat eller sett mycket av spelet).

Självklart handlar det om överlevnad men baserat på det jag sett så känns spelet inte troligt. Man går inte från att aldrig ha dödat något till att döda levande ting med sådan enkelhet som man verkar göra i spelet. Men jag har inte spelat det och kan bara basera detta på vad jag sett.

Om man kör med en mer realistisk approach så får man även anpassa spelet efter detta annars kan man lika gärna skippa det.

Något som dock är mer oroande är att spelet verkar fullt av en massa QTE och jag hoppas verkligen dessa är få för själv har jag tröttnat på dessa rejält. I vissa spel funkar de (som GoW) men i andra spel hör de inte hemma (som de jag sett i nya Tomb Raider än så länge).

Känner utifrån vad jag sett att det är det enda minuset för mig (dvs aldrig dödat biten). Tycker Far Cry 3 led av exakt samma sak, det gjorde inte spelet dåligt men inte alls lika bra som jag hade förväntat mig, men just för att Far Cry 3 släpptes tidigare så förväntade jag mig samma sak här. Förhoppningsvis är gameplay riktigt bra så att man kan förlåta det.
Inte sett så mycket QTE men så länge de känns som att de är på plats så kan jag acceptera dem (har inte så mycket emot QTE i allmänhet).

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av PcGamer:

Något som verkar förstöra det här spelet är hur man i ena stunden är en person som aldrig dödat någon för att i andra stunden gå loss som värsta Rambo. Jag finner inte detta troligt och om det är en mer realistisk Lara de försöker visa upp så verkar de inte ha lyckats så bra som jag hade hoppats på.

Nu måste man ju tänka på att det är ett spel. Helst ett sådant då det måste finnas fiender man kan "döda". Sedan har jag inte spelat spelet så vet inte exakt hur det blir just nu. Själv skulle jag nog ha svårt att döda en person första gången, men skulle jag möjligen sitta i samma situation som henne så skulle nog alla andra "kills" inte vara ett lika stort problem med tanke på att HON MÅSTE GÖRA DET för att "ta sig därifrån" (om det nu är målet, som sagt inte spelat eller sett mycket av spelet).

Självklart handlar det om överlevnad men baserat på det jag sett så känns spelet inte troligt. Man går inte från att aldrig ha dödat något till att döda levande ting med sådan enkelhet som man verkar göra i spelet. Men jag har inte spelat det och kan bara basera detta på vad jag sett.

Om man kör med en mer realistisk approach så får man även anpassa spelet efter detta annars kan man lika gärna skippa det.

Något som dock är mer oroande är att spelet verkar fullt av en massa QTE och jag hoppas verkligen dessa är få för själv har jag tröttnat på dessa rejält. I vissa spel funkar de (som GoW) men i andra spel hör de inte hemma (som de jag sett i nya Tomb Raider än så länge).

Jag känner lite samma sak, faktiskt. En karaktär som Lara eller typ Indiana Jones är ju egentligen psykopater med tanke på den kallblodighet de visar upp när det kommer till att bringa ond, bråd död. Men det är inramningen som gör att man ändå sväljer den karaktäriseringen, att varken hjälten eller de som stryker med inte känns som riktiga människor. När man däremot flyttar den dynamiken in till en mer realistisk kontext så framstår ju Laras dödande som betydligt mer illasinnat.

Jag är faktiskt riktigt intresserad av att se vad de gör med det här i det färdiga spelet. Litar tills vidare på Fredrik så det är hans huvud som ryker om det visar sig vara uselt.

Medlem

Har inte spelat Tomb Raider sedan PS1.. kanske dags att ge det en ny chans nu


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Moderator | Testpilot
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av PcGamer:

Något som verkar förstöra det här spelet är hur man i ena stunden är en person som aldrig dödat någon för att i andra stunden gå loss som värsta Rambo. Jag finner inte detta troligt och om det är en mer realistisk Lara de försöker visa upp så verkar de inte ha lyckats så bra som jag hade hoppats på.

Nu måste man ju tänka på att det är ett spel. Helst ett sådant då det måste finnas fiender man kan "döda". Sedan har jag inte spelat spelet så vet inte exakt hur det blir just nu. Själv skulle jag nog ha svårt att döda en person första gången, men skulle jag möjligen sitta i samma situation som henne så skulle nog alla andra "kills" inte vara ett lika stort problem med tanke på att HON MÅSTE GÖRA DET för att "ta sig därifrån" (om det nu är målet, som sagt inte spelat eller sett mycket av spelet).

Självklart handlar det om överlevnad men baserat på det jag sett så känns spelet inte troligt. Man går inte från att aldrig ha dödat något till att döda levande ting med sådan enkelhet som man verkar göra i spelet. Men jag har inte spelat det och kan bara basera detta på vad jag sett.

Om man kör med en mer realistisk approach så får man även anpassa spelet efter detta annars kan man lika gärna skippa det.

Något som dock är mer oroande är att spelet verkar fullt av en massa QTE och jag hoppas verkligen dessa är få för själv har jag tröttnat på dessa rejält. I vissa spel funkar de (som GoW) men i andra spel hör de inte hemma (som de jag sett i nya Tomb Raider än så länge).

Tro inte jag tycker olikt som dig. Det är ganska löjligt egentligen, hade varit bättre om det möjligen gravdvis blivit mer och inte JÄTTE MYCKET PÅ EN GÅNG som det låter som.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Spiff:

Har FZ någonsin hypat ett spel mer...?

BF3

Medlem
Skrivet av Spiff:

Har FZ någonsin hypat ett spel mer...?

Operation Flashpoint: Dragon Rising

Medlem

Nice! har redan köpt det ser fram emot det finns ju massa extra grafik-godis för PC också ska bli kul att spela!

Medlem
Skrivet av Spiff:

Har FZ någonsin hypat ett spel mer...?

Diablo 3. Men tror många var rädda för att säga sanningen på tidernas mest överhypade spel. Nu med facit i hand vet vi vilken sörja det är.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Diablo 3. Men tror många var rädda för att säga sanningen på tidernas mest överhypade spel. Nu med facit i hand vet vi vilken sörja det är.

Med facit i hand... och 80 speltimmar i sjön.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem

fumlig och tramsig och framförallt gapig.. känns som att vara instängd i ett avsnitt av gilmore girls i djungeln...


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Väldigt sällan en trailer sammanfattar hela spelet på ett bra sätt, dom innehåller ju ofta dom delarna med mycket action och "gapande". Tror detta kommer att vara grymt!

Medlem

Lara mänsklig? Döda fiender Gears of War style

Inaktiv

Blir nog ett köp. Sen får vi se om det verkligen är Tomb Raider eller om serien rebootat till något helt annat...

Testpilot

Ser fram emot PC recensionerna eftersom de fördröjt dessa tyvärr.

Spelet verkar vara ett säkert köp om inget katastrofalt händer mellan detta och att folk får recensera PC.

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Har inte spelat Tomb Raider sedan PS1.. kanske dags att ge det en ny chans nu

Samma här. Älskade det första spelet, men mer än så blev det inte med Lara.

Jag har blivit itutad tillräckligt med info för att köpa det (inte bara av denna recension), vilket jag just har gjort på Steam. Demo saknas däremot fortfarande.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Inaktiv

Jag har gått runt och varit orolig att det här skulle bli som Alien för mig, gick runt och var riktigt sugen, men så floppade det totalt. Men det här verkar faktiskt vara som jag trodde. Kommer definitivt köpa detta och spela igenom, kommer ihåg när jag lirade något av de äldre spelen när jag var liten grabb, var ju helt underbart!

123
Skriv svar