Tomb Raider säljer rekordsnabbt – men inte nog?

Medlem

Square-Enix är verkligen trasigt om dom inte tycker att 3,4 miljoner exemplar av ett Tomb Raider spel är bra siffror. Och det är ändå bara fysiska exemplar. Det digitala räknas som vanligt inte.

Medlem

Det börjar bli kallt på Square-Enix kontor...


signatur

Nämen!

Medlem

SE bränner väll miljarder och åter miljarder på kassa konsolspel för den Japanska/Asiatiska marknaden om jag förstått det hela rätt.

Annars verkar de stora utgivarna fått hybris av de abnorma summorna spelbranschen omsätter, inte fan är det ett misslyckande om ett spel säljer nästan 4 miljoner ex på ca 3 veckor.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av PcGamer:

Ett annat exempel är Shadowrun som även det var ett helt annat spel mot originalet. Läste till och med om att vissa som donerat till Shadowrun på Kickstarter var besvikna över att det inte var det spelet de menade, sorgligt är bara förnamnet. Skamligt är ett annat passande ord.

Vasa? Du tänker inte på det usla FPS liret som kom för något år sedan som inte hade mer än namnet gemensamt med sin rollspelsförlaga?
Shadowrun Returns följer ju definitivt samma stil som sin föregångare på SNES, samt håller sig troget till papper och penna rollspelet och vad jag sett och läst så är fansen oerhört nöjda med vad som visats upp så här långt.

Jo, läste som sagt var att vissa var besvikna över att det inte var en uppföljare till det spelet, hur de kan ha missat att det rörde sig om en uppföljare till det bra mycket bättre RPG spelet kan jag inte förstå då de varit väldigt tydliga på den punkten=).

OT:
Antagligen så hade SE hoppats på att spelet skulle sälja ännu mer och säkerligen har de tittat på Uncharted serien och hoppats på samma framgång som den har haft och eftersom den serien är exklusiv för Sony hade de väl hoppats på ungefär samma siffror.

Som jag förstått det har spelet tappat rejält i försäljning sedan det släpptes och jag tvivlar starkt på att de kommer sälja så mycket bättre innan priset reduceras. Själv är jag inte alls intresserad av att betala fullpris för det här spelet utan om det blir ett köp så kommer jag inte ge mer än max 200 kr om ens det.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Som jag förstått det har spelet tappat rejält i försäljning sedan det släpptes och jag tvivlar starkt på att de kommer sälja så mycket bättre innan priset reduceras. Själv är jag inte alls intresserad av att betala fullpris för det här spelet utan om det blir ett köp så kommer jag inte ge mer än max 200 kr om ens det.

handlar du till pc på origin får du det för 300

Medlem

"Hjärndött" skjutande? Man väljer själv om man vill leka runt lite och hitta skatter m.m.

12
Skriv svar