Microsoft ber om ursäkt för sin creative director

Medlem
Skrivet av billybob:

Borde inte du med en högre nivå av intelligens inse att allt handlar om pengar och MS inte bryr sig om vad du tycker?

Tycker det där var rätt bra sagt. M$ bryr sig inte om sina kunder elle deras upplevelse av produkten, bara de får sina pengar så säljer de gärna en konsol fullproppad med röda ringar och krossade förväntningar. Därför är det en dålig idé att införskaffa deras nya konsol.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag tolkar det där som att "Always-online" är bekräftat. Jag förstår att ett företag inte har tid att förneka alla rykten oavsett om det är sanna eller inte.

Men när det har blåst upp så här så borde ju MS förneka ryktet om det nu är falsk så att dom kan lugna sina kunder... Men så blev det inte.

Håller med helt!

Skrivet av billybob:
Skrivet av Hapl0:
Skrivet av billybob:

"Alway online" ftw. Tänk vad mycket gnällspikar och mygel man slipper nu. Gnällspikarna kan ju köpa något annat istället. Ingen kommer att sakna er!

Iofs har du rätt. Då vet man exakt var alla mindre begåvade, lättlurade och omdömeslösa personer finns.

Kan du förresten bara skicka mig dina kreditkortsuppgifter så kan du och jag dela på de 30 miljonerna som sitter fast i en bank i nigieria och som jag har ärvt av en tjänsteman i den nigerianska regeringen?

Ojoj. Tog du illa upp nu? Känner du dig kränkt? Behöver du släppa ut lite mer "nerd rage"?

Berätta för mig. Hur får du ihop "always online"-biten och nivån på intelligens?

Borde inte du med en högre nivå av intelligens inse att allt handlar om pengar och MS inte bryr sig om vad du tycker?

Verkar mer som du tog illa upp, med tanke på sättet du svarar. Ja du har rätt MS bryr sig inte, dom bryr sig bara om pengar, och det enda sättet att säga till MS att vi inte tycker det är ok, vi är inte blåsta som vissa här, så vi köper då hellre en PS4 som inte försöker tvinga sina kunder till saker dom inte vill, och inte begär pengar för att kunna spela online, ps4:an är som sagt mer som en pc, för om microshit fick som dom ville, så skulle du få betala taxa varje gång du sätter på maskinen. Som nån slags licens avgift för användning av deras produkter, men du skulle säkert idiotiskt gå med på det me?! FÖr det är typ det du gör i mindre skala när du tycker "always online" är bra?

signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av billybob:

Tycker det där var rätt bra sagt. M$ bryr sig inte om sina kunder elle deras upplevelse av produkten, bara de får sina pengar så säljer de gärna en konsol fullproppad med röda ringar och krossade förväntningar. Därför är det en dålig idé att införskaffa deras nya konsol.

Det vill jag inte påstå. MS har alltid hjälpt mig närj ag haft problem med grejerna. När det har klickat så har det alltid löst sig och man fått kompensation.

Men allt handlar ändå om pengar och det hjälper inte att jag sitter på ett forum och skriker mig blå och berättar hur arg och besviken jag är. Det skiter dom i.

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Hapl0:
Skrivet av billybob:

"Alway online" ftw. Tänk vad mycket gnällspikar och mygel man slipper nu. Gnällspikarna kan ju köpa något annat istället. Ingen kommer att sakna er!

Iofs har du rätt. Då vet man exakt var alla mindre begåvade, lättlurade och omdömeslösa personer finns.

Kan du förresten bara skicka mig dina kreditkortsuppgifter så kan du och jag dela på de 30 miljonerna som sitter fast i en bank i nigieria och som jag har ärvt av en tjänsteman i den nigerianska regeringen?

Ojoj. Tog du illa upp nu? Känner du dig kränkt? Behöver du släppa ut lite mer "nerd rage"?

Berätta för mig. Hur får du ihop "always online"-biten och nivån på intelligens?

Oj vilken prepubertal aggression.
Inte van att någon ifrågasätter dina ogenomtänkta inlägg?
Varför försöker du att projicera dina egna aggressioner på andra?

Eftersom du inte förstår "always-online" biten så försöker vi igen.

Om det finns ett eller flera alternativ som erbjuder samma upplevelse fast utan betalning, eller tvång, så vad skulle du kalla de personer som ändå väljer det sämre alternativet, hmmm?

Den andra delen om att allt handlar om pengar och att MS inte bryr sig om sina kunder, visar på bristande mogenhet, erfarenhet och okunskap om bl.a. företagande.

Så seså, kila iväg och hämta kred....oj, förlåt, pappas kreditkort menar jag förstås.

Medlem

c

Skrivet av billybob:
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av billybob:

Det vill jag inte påstå. MS har alltid hjälpt mig närj ag haft problem med grejerna. När det har klickat så har det alltid löst sig och man fått kompensation.

Men allt handlar ändå om pengar och det hjälper inte att jag sitter på ett forum och skriker mig blå och berättar hur arg och besviken jag är. Det skiter dom i.

Precis, du har helt rätt! Just därför måste du vara blåst, för du försvarar ett sådant företag och tycker det är bra?! Wow... snacka om att vara undergiven, du gillar dominanta personer antar jag med? Gillar du piskan då och då?? FÖr du verkar gilla bli förnedrad och illa behandlad?

signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av billybob:

Skrivet av billybob:
Skrivet av Hapl0:
Skrivet av billybob:

Kanske i deras värld, de kommer nog snart att vakna upp ur denna utopi när de märker att verkligheten är annorlunda. Man kan inte ha kakan och samtidigt äta den, det där är en paradox som Microsoft tydligen inte förstått.

I valet mellan en PS4 och en ny Xbox vilken tror du folk kommer köpa? Tror du att den stora massan kommer köpa någon av dessa om de kostar mer än dagens Xbox 360 och PS3?

Medlem

Att man gör en konsol som utnyttjar det faktum att den är uppkopplad har jag inget emot. Problemet är att nästa Xbox verkar kräva att man är uppkopplad för att ens kunna starta ett spel - även spel utan några som helst online-funktioner!

Visst, de flesta här i landet har bra uppkopplingar men hur nöjd blir man om man sitter och spelar slutet på ett bra och spännande spel när någon bestämmer sig för att råka gräva av en kabel som tar ett dygn eller två att reparera?

Jag hade en krånglande uppkoppling under ett par veckor för några år sedan och hade enorma problem att få igång ett spel på Steam. Av någon anledning så verkade det som om Steam krävde att jag skulle vara online för att kunna slå på offline-mode. Om jag äger nästa Xbox och uppkopplingen krånglar så kommer jag alltså inte kunna spela någonting överhuvudtaget?

De som säger att de inte bryr sig om detta kommer säkerligen att bry sig om de vid något tillfälle vill spela men av någon anledning har problem med uppkopplingen.

Medlem
Skrivet av billybob:

Precis så tala då det enda språk bolag som Microsoft förstår...pengar.

Medlem

Till er som inte förstår varför många (inklusive mig själv) ogillar kravet på att alltid vara uppkopplad
Honest Opinion on Xbox "Always Online" requirement

Medlem

Den här påminnelsen verkar behövas varje gång en sån här artikel kommer upp... än fast det står i texten...
Det här är bara ett rykte, inget officiellt

Medlem
Skrivet av Herk:

Den här påminnelsen verkar behövas varje gång en sån här artikel kommer upp... än fast det står i texten...
Det här är bara ett rykte, inget officiellt

Edge skrev om detta för ett bra tag sedan. De har bevisat bra källor och jag tror att de var de enda som skrev i förväg om att Sony ökat från 4 GB till 8 GB minne i PS4 - något som inte ens många utvecklare som gör spel till PS4 visste om före konsolen utannonserades.

Kotaku skrev om online-kravet för några dagar sedan och hänvisade till två källor som tydligen aldrig kommit med felaktig information.

Den här "Microsoft-snubben" bekräftar i stort sett ryktena med sina Twitter-inlägg och det faktum att MS inte dementerar det hela trots att de får negativ publicitet "överallt" befäster det hela ännu mer. Förhoppningsvis så hinner de ändra sig nu när de ser reaktionerna.

Medlem

Jäkla gnällande på Microsoft, det är i mina ögon inte de som ska be om ursäkt.

Det är herr Adam Orth.

signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Det är herr Adam Orth.

Jag tror du har missförstått vad folk är upprörda över. Det är inte Orths inlägg man gnäller på - det är det faktum att nästa Xbox med största sannolikhet kräver att man är online för att ens kunna starta och spela ett single-player spel. Jag tror inte att det är Adam Orth som beslutat att det ska vara så.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Struggle:

Det är herr Adam Orth.

Jag tror du har missförstått vad folk är upprörda över. Det är inte Orths inlägg man gnäller på - det är det faktum att nästa Xbox med största sannolikhet kräver att man är online för att ens kunna starta och spela ett single-player spel. Jag tror inte att det är Adam Orth som beslutat att det ska vara så.

Nej, jag vet att det är det folk är upprörda över, men i grund och botten är det Adam Orth´s uttalande på twitter om always-online som startat detta gnäll. Det är inte något faktum att nästa Xbox är always-online, än så länge är det enbart spekulationer och rykten.

Jag gillar inte always-online konceptet heller, men jag hatar inte på Microsoft för att någon tjomme uttryckt sig klumpigt kring idén. Jag var neutral innan PS4 innan jag såg avslöjandet, det gav mig skepsis till allt socialt bös, men jag kan inte göra ett slutgiltigt beslut kring PS4 förens den faktiskt är ute och klar. Mycket kan hända, konsolerna är inte "färdiga" än, man måste se dom lite som alpha och beta. "Subject to Change"

Men det är fortfarande inte Microsoft som borde be om ursäkt för någon av deras anställdas åsikter, det är den anställde själv i detta fallet, om det ens ska till någon ursäkt, då han uttryckt sin högst personliga åsikt.

signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Hapl0:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Hapl0:
Skrivet av billybob:

Oj vilken prepubertal aggression.
Inte van att någon ifrågasätter dina ogenomtänkta inlägg?
Varför försöker du att projicera dina egna aggressioner på andra?

Eftersom du inte förstår "always-online" biten så försöker vi igen.

Om det finns ett eller flera alternativ som erbjuder samma upplevelse fast utan betalning, eller tvång, så vad skulle du kalla de personer som ändå väljer det sämre alternativet, hmmm?

Den andra delen om att allt handlar om pengar och att MS inte bryr sig om sina kunder, visar på bristande mogenhet, erfarenhet och okunskap om bl.a. företagande.

Så seså, kila iväg och hämta kred....oj, förlåt, pappas kreditkort menar jag förstås.

Nu förstår jag inte igen. När har jag visat ilska?
Prepubertal? Gissa min ålder tack! Hur gammal är du själv? Pappas kreditkort? Jag tror jag tjänar tillräckligt bra själv. Till och med mer än min pappa. Frågor på det?

Oavsett. Jag förstår inte problemet med att ständigt vara online när jag spelar. Jag är online hela tiden ändå. Vill MS skydda sin IP med detta så är det fine for me. Är jag inte nöjd så struntar jag i att spela. Svårar än så är det inte. De sysslar inte på välgörenhet till skillnad från $ony som det tydligen går rätt bra för har jag läst.

Vill du göra några fler påhopp? Fortsätt berätta hur arg du är tack!

Medlem
Skrivet av HaZe303:

c

Skrivet av billybob:
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av billybob:

Precis, du har helt rätt! Just därför måste du vara blåst, för du försvarar ett sådant företag och tycker det är bra?! Wow... snacka om att vara undergiven, du gillar dominanta personer antar jag med? Gillar du piskan då och då?? FÖr du verkar gilla bli förnedrad och illa behandlad?

Underkastelse? Jag förstår inte. Jag ger MS mina pengar, de ger mig något tillbaka som jag blir underhållen av. Du ger din flickvän kärlek och hon ger dig något tillbaka. Underkastar du dig henne då?

Om du inte har tänkt att köpa. Varför skriver du ens i tråden? Man kan tro att gaming är någon slags drog, folk köper konsoler och datorer men inte för att de gillar det utan för att de måste.

Kanske är behovet av att få gnälla lite man gör det. Vad vet jag.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag har iaf som regel för mig själv att inte bli arg på nått som det inte är säkert om det ens är sant eller inte

Medlem

Varför står han inte för sina åsikter istället?
Börjar bli ganska trött på folk som vräker ur sig sånt här och sedan tror att allt är okej bara man raderar sina kommentarer och gör en pudel i efterhand.

Det spelar för övrigt ingen roll vilken åsikt man har när det finns fakta att ta del av. "Always online"-DRM är ett hinder för många spelare. Det skapar inget mervärde för oss utan begränsar bara hur vi använder produkterna vi betalar för. Har svårt att förstå hur folk tänker som tycker det är okej med den här utvecklingen.

Här är en korrekt liknelse vad "always online"-DRM innebär och hur somliga accepterar skiten utan att tänka kritiskt:
Du har använt en kolsyremaskin sedan 10 år tillbaka. Du behöver köpa en ny. Nackdelen med den senaste modellen är att du behöver hälla i lite blå karamell-färg för att maskinen ska fungera. Att du behöver göra detta är för att tillverkaren medvetet bestämt att det ska vara så, även om maskinen hade fungerat precis lika bra utan. Karamellfärg är billigt, finns i de flesta välsorterade livsmedelsbutiker, och påverkar inte heller smakupplevelsen nämnvärt. Äh, det kan jag leva med!

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Börjar bli ganska trött på folk som vräker ur sig sånt här och sedan tror att allt är okej bara man raderar sina kommentarer och gör en pudel i efterhand.

Det spelar för övrigt ingen roll vilken åsikt man har när det finns fakta att ta del av. "Always online"-DRM är ett hinder för många spelare. Det skapar inget mervärde för oss utan begränsar bara hur vi använder produkterna vi betalar för. Har svårt att förstå hur folk tänker som tycker det är okej med den här utvecklingen.

Här är en korrekt liknelse vad "always online"-DRM innebär och hur somliga accepterar skiten utan att tänka kritiskt:
Du har använt en kolsyremaskin sedan 10 år tillbaka. Du behöver köpa en ny. Nackdelen med den senaste modellen är att du behöver hälla i lite blå karamell-färg för att maskinen ska fungera. Att du behöver göra detta är för att tillverkaren medvetet bestämt att det ska vara så, även om maskinen hade fungerat precis lika bra utan. Karamellfärg är billigt, finns i de flesta välsorterade livsmedelsbutiker, och påverkar inte heller smakupplevelsen nämnvärt. Äh, det kan jag leva med!

Men varför köper du det om du vet att det har begränsningar? Det är ju knappast som så att de lägger på något på en redan befintlig produkt.

Medlem

Dessa always online är som att skjuta sig själv i foten och företagen som använder sig av det har verkligen redan förlorat kampen.
Om nu bara konsumenterna tar och skaffar sig lite mod och slutar köpa (och därmed slutar stödja) dessa dumheter så kommer det skrotas snabbare än ett Speedrun av Portal 2.

Jag kommer inte köpa någon konsol som har ett sådant krav, inte nu och aldrig någonsin. Detsamma gäller PC spel.
Det är konsumenterna som har makten, när vi glömmer det får vi skylla oss själva.

Medlem
Skrivet av Hapl0:
Skrivet av chopper:

Min mobil är alltid uppkopplad o det stör mig inte om min xbox är det stör mig inte heller. Och alla konsol företag låser in sina kunder ... inget nytt. Det är ju så de säljer mest.. Det kan jag leva med.

Är din mobil verkligen alltid uppkopplad? Jag gissar på att du aldrig har tagit dig utanför något storstadsområde eller haft överbelastade master.

Vill du sedan get shafted av någon så varsågod, andra är nog lite smartare. Om jag kan välja mellan en konsoll som tvingar mig att alltid vara uppkopplad och en likvärdig som inte gör det, varför i h-e ska välja den förstnämnda?

Min mobil har alltid funkat sedan jag slutade använda iphone! Och texten: "Vill du sedan get shafted av någon så varsågod, andra är nog lite smartare" Du bör nog stänga välling hålet tills du vet vem du pratar med.Sådant snack är bara omoget.

Och om du väljer konsol som inte alltid är uppkopplad så är det ditt val.
Min son har ps3 shit vad den linan suger online.

signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:
Skrivet av Kerrai:

Hejja Microsoft! mer andelar till Nintendo och Sony!

Men Atlas Rescale, att kalla Win 8 katastrof är lite av en överdrift. Det är faktiskt ett väldigt bra operativsystem. Även skype är bättre än WLM.

Håller absolut inte med. Windows 8 må vara rent tekniskt bättre än 7, men är helt sabbat av en värdelös UI. Såg en rätt bra gämnförelse på SweClockers här om dagen av medlemmen Ozzed: "Om någon släpper världens bästa bil men med joystick istället och säger att "ratt får ni fixa själva om ni vill ha det istället" blir det en dålig bil av just den anledningen. Själva gränssnittet FÅR helt enkelt inte ha så stora fel att man måste förlita sig på tredjepartsprylar för att det ska fungera, och så upplever många Modern UI."

Skype är bättre på röstsamtal ja. Men även här är den UIn som är katastrofalt dålig. Har personligen använt WLM sedan 2004-2005 någon gång, sitter fortfarande på version 2009 och tänker absolut inte byta till något så värdelöst som Skype.

Smaken är som baken, jag gillar UI't i Skype. Klart och tydligt. Har även jag använt mig av WLM sedan tidigt 2000 tal, men ibland måste man förnya sig. Det är uråldrigt tyvärr och inte byggt för framtiden.

Men att säga att win 8 är dåligt bara för att UI't är fult är ju rätt kass anledning. Med 1 program nu så har jag de positiva tekniska aspekterna med ett UI som ser ut som Win 7. Det finns inte direkt något annat dåligt då med Win 8 förutom ui't.. och det kan man modifiera lätt.. hmm

Medlem

Vad ska man göra om nätverket går ned?

Medlem

Hade jag vart Orths chef så hade han fan stått i kön på arbetsförmedlingen nu. Sikken idiot.
Utöver det så kan jag säga att om nästa xbox kräver uppkoppling så blire en PS4 för mig.

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av redgreenblue:

Men varför köper du det om du vet att det har begränsningar? Det är ju knappast som så att de lägger på något på en redan befintlig produkt.

Det är just det som är poängen, jag personligen skulle aldrig köpa en produkt som är underlägsen konkurrenterna eller som begränsar mina rättigheter att använda den hur jag vill (inom rimliga gränser, man får inte hugga folk bara för att man köpt en ny kniv t.ex.).

Däremot finns det gott om folk som har en ganska avslappnad inställning till försämringar (som är helt onödiga att införa). Den inställningen tycker jag är problematisk eftersom den dagen folk slutar bry sig så sätts devisen "välja med plånboken" ur spel och vi får skitprodukter som straff eftersom tillräckligt många av oss varit okritiska och inte sett till vårt eget bästa.

Därför glädjer proteststormen mot Microsofts idiotiska uttalanden mig. Men man ska inte glömma att det finns de som stödjer Microsoft i frågan eller de som helt enkelt inte bryr sig trots att det är deras rättigheter, användarvillkor och tillgänglighet som står på spel.

Medlem
Skrivet av Robboy:

Vad ska man göra om nätverket går ned?

Det är en enkel men mycket kvalificerad fråga. Svaret är att man står med skägget i brevlådan. Men enligt DRM-förespråkarna så kan inte nätverket gå ner, och servrarna man är uppkopplad mot ligger i det berömda "molnet", så det är ingen fara. Allt som behövs är lite marketing-jargong och rosa moln så är alla tekniska problem lösta.

Medlem

"Jobs goes out too!" Kanske något borde skriva till honom!
http://4playernetwork.com/blog/2013/04/adam-orth-article/

Medlem

Det finns inga som helst fördelar met ett always-online DRM, inga alls.
Det påverkar kunder bara negativt och aldrig positivt.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cW28VS...

Han har så rätt och är så jävla rolig när han säger det! LOL

signatur

Medlem
Skrivet av HaZe303:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cW...

Han har så rätt och är så jävla rolig när han säger det! LOL

Hans rollfigur är hysteriskt rolig.
Men han har också gjort en seriös video på ämnet.
http://www.youtube.com/watch?v=DZgmM0ZMkq4

123
Skriv svar