Xbox One dröjer till 2014 i Sverige
Fattar inte hur folk kan gnälla?
ALLA VET ATT SVERIGE ALLTID FÅR KONSOLER 4-6 MÅNADER EFTER ALLA ANDRA.
Se bara på Sonys tidigare konsoler och även Nintendos och Microsoft.
Knappast inget nytt för Xbox One.
Skulle inte förvåna mig om Sony släpper PS4 här i början av 2014 med
Du behöver nog inte oroa dig.
Nej, det får vi inte. Både PS3 och 360 släpptes inom rimlig tid efter USA. Dvs, några veckor max.
PS3:an dröjde några månader (mars 2007 här, mot nov-dec 2006 i USA), men 360 och Wii släpptes ganska lika.
Nej, det får vi inte. Både PS3 och 360 släpptes inom rimlig tid efter USA. Dvs, några veckor max.
PS3:an dröjde några månader (mars 2007 här, mot nov-dec i USA), men 360 och Wii släpptes ganska lika.
Just det. Ps3:an var senare. Men påståendet var fel att det alltid kommer några månader efteråt.
"Uppenbarligen krävdes mer resurser än väntat för att lokalisera konsolerna och anpassa utbudet för mindre marknader som Sverige."
Eller så är det en ursäkt för en annan anledning. Kanske ledde alla ändrade beslut till att mer tid än beräknat behövdes och att tillverkningen och utvecklingen drog ut på tiden. Kanske går tillverkningen långsammare än man räknat med i fabrikerna.
PS3 släpptes flera månader senare i Sverige än i USA faktiskt. Däremot kom väl Wii och Wii U ut ungefär samtidigt på båda sidorna om Atlanten.
Du förstår inte att folk kan bli lite besvikna när de tidigare sagt att Xbox One släpps här i november?
Förstår om 13-14 åringar blir besvikna. Övriga folk som varit med i spel/tekniksvängen ett tag vet att det är mer regel än undantag att saker blir försenade. Se på spel, mobil och andra hårdvarureleaser. Det blir nästan alltid förseningar.
Förfan.. det är en fullspäckad spelhöst.. kommer knappt ha tid att spela allt kul som kommer till PC. Bara skönt att få vänta lite extra på Xboxet.
PS4, kraftfullare, billigare, kommer antagligen flera månader tidigare. PS4 har vunnit så otroligt hårt.
Du förstår inte att folk kan bli lite besvikna när de tidigare sagt att Xbox One släpps här i november?
Vilka är det som är besvikna egentligen? Verkar vara PS4 fans som hänger i varje tråd.
Jag är inte ett dugg besviken. Innan folk ska klaga så ska vi vänta innan Sony släpper sitt släppdatum vilket dom inte har gjort än.
PS4, kraftfullare, billigare, kommer antagligen flera månader tidigare. PS4 har vunnit så otroligt hårt.
Vilka är det som är besvikna egentligen? Verkar vara PS4 fans som hänger i varje tråd.
Jag är inte ett dugg besviken. Innan folk ska klaga så ska vi vänta innan Sony släpper sitt släppdatum vilket dom inte har gjort än.
Har för mig att sony sa "Holiday 2013"
Det är alltid lättast att göra sina drag som nummer 2.
Många snackar hårdvara och när den släpps, jag tycker det är viktigare att prata om spelen. Vilka spel kommer, när och hur många tillgängliga vid release.
(Fast det är klart, jag skapade en tråd om det men den fick noll svar. Så det kanske inte intresserar folk alls?)
Jo, jag har undrat samma sak faktiskt. Är ju inget stort utbud till de båda, men för min del så ser de exklusiva titlarna mer intressanta ut för xboxens släpp än för ps4an.
Inte direkt så att man blir jättesugen på att köpa en Ps4 för att kunna lira Killzone. Forza 5 och Dead Rising 3 däremot är titlar jag vill spela. Multiplatformstitlarna spelar jag nog hellre på pc eller någon utav de gamla konsollerna som de faktiskt utvecklades till.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Tror inte det spelar någon roll för dem kassamässigt, kan va så att de vet att si o så är förbokade. Så här många hinner vi göra, hinner de inte göra tillräckligt många får de ändå inte in mer cash om de säljer här också. Så missa julhandeln tjötet funkar inte. Isåfall får de dra ner på antalet skeppade till syd europa tex, fortfarande samma mängd som skeppas. Och ser man tillbaka på förra konsollerna, tog de slut rätt fort.
Många besvikna kring jul, mer pengar till de som kan leverera konsoler i tid istället (Sony? Nintendo).
Skönt att man ändå inte tänkte köpa en xbone ännu, men synd för de som ville ha den. Man kan ju hoppas att förseningen innebär att ex. Röstkommandon och tv-funktioner fungerar på release då de tycks vara funktioner folk ser fram emot
PC; finns ute nu, kan va hur kraftfull man vill/har råd med,, webbläsare kostar inte och kan användas till allt annat man vill göra utöver gaming.
Gratis att spela online också och överlägset spelutbud