Champions online - Vad tycker ni?

Medlem
Champions online - Vad tycker ni?

Undrar bara vad ni tycker, ni som har spelat champions online.
Vore kul att höra va folket tycker, kanske blir ett köp.

Förutom att man är en super hjälte så vet jag inte så mycke mer, tycker de låter knasigt bara, ja menar vad ska man sträva efter? Är det en loot fest precis som WoW?

Medlem

Efter att spelat till level 14 så fattar jag fortfarande inte spelet värst bra.

Questandet går snabbt och lätt tack vare ett bra tracking system vilket visar på kartan området du ska göra questen. Finns små-instanser vilket du kan försöka på solo eller med grupp, och hitta grupp är inte så svårt.

När det kommer till skills så är det jobbigt att välja, svårt att veta om en särskild skill är bra eller dålig, går att retrain skills men kostar en hel del.

Jag som kör fullt på närstrid som ett muskelberg har faktiskt svårt att överleva i PvP, väldigt svårt att få tag på ettriga personer som backar snabbare än du springer framåt, måste ha tålamod och få tag på skills som fungera i PvP, vissa av mina skills kräver uppladdning för att få iväg slaget och då är personen redan borta och jag missar. Har inte fått någon skill som stunnar/paralysera motståndaren ännu.

Jag tycker det är roligt än så länge, har en tendens att tröttna väldigt snabbt på spel men inte detta ännu. Det borde bli roligare med någon att spela med.

Bara att skapa en karaktär tar minst en timma! plus att det är grymt skoj att skapa karaktärer, du kan även ändra utseende efter du skapat din hjälte spelet om du tröttnar på utseendet för en liten summa. Finns galet mycket att kombinera och färga.


signatur

- PiDuT

Medlem

Jag spontanköpte spelet igårkväll och är hittills grymt nöjd.

Har bara tagit mig till level 10 än så länge men introduktionslevlarna är iaf riktigt roliga imo. Jag älskar också den grafiska stilen spelet har.

Som Pidut sa så är det ju riktigt svårt att veta vilka skills som funkar bra, men det är ju samma visa i alla spel man bygger en karaktär, man måste göra fel först för att veta vad som är bra.

Inaktiv

vart kan man köpa det billigast?

Medlem

spelbutiken bruka ha allt billigt. Annars är det bara att köra på det gamla vanliga webhallen. Finns även att köpa genom steam, men av någon anledning så är dollar = euro vilket gör att det kostar 50 euro på steam och inte 40 som jag tycker är vettigt.
Kan alltid kolla priser via prisjakt.nu


signatur

- PiDuT

Medlem

Tips är att kolla in champion builder som det finns en sticky om på dess forum


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Okej de låter väl helt ok de här spelet. Ser roligt ut oxå när man ser filmer från det.

Men då undrar man ju förståss vad det går ut på?
Ni som spelat och vet lite mer kanske kan förklara gameplay lite?

1. Går det ut på att hitta loot?
2. Vad händer när man dingar?
3. Finns det nån djupare mening med pvp, ala-daoc realmpoints eller ala-crap-wow me bara mer items genom pvp?

Inaktiv

Så där ja.. knalla ner o köpte spelet, installera, registrera, patcha.. trycker play; "Unable to start game client. Det går inte att hitta filen."

Jaha.. vad gör jag nu då?

Medlem

Varning för att köpa spelet digitalt i mitt fall så tog dom pengarna men jag fick ingen retail nyckel men enl account management så har jag aktiverat spelet.

får bara no shard bla.bla

Och man kan inte kontakta deras support eller skriva på forumet iaf inte jag letat som en galning på support sidan.

lagom sur är man .

Edit
ok nu lyckades jag skapa en ticket ska bli spännande o se hur snabba dom är på detta.

Tur man har aion o lira ikväll


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Questing går väl ut på samma sak som WoW, spring runt döda/hitta items/rädda folk/ge meddelande till.

Det går ut på att göra quests och få loot, men loot gör inte lika mycket som i WoW, iaf inte på de låga levlarna. Har lyckats spela mig upp till level 19 nu och looten mellan 10-19 är inte jätte höga, väldigt låg procent ökning.

PVP är like hjärndött som WoW fast roligare. Du får acclaim points för varje pvp match som du sedan kan använda för att köpa potions/eq.

När du dingar så kommer DING ljudet som vanligt och du flexar lite granna. Du har även skills/talents etc att träna vid varje level, inte allt skills men något av det. Ska finnas en lista på vad du får vid varje level på champions online wikin.


signatur

- PiDuT

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Varning för att köpa spelet digitalt i mitt fall så tog dom pengarna men jag fick ingen retail nyckel men enl account management så har jag aktiverat spelet.

får bara no shard bla.bla

Och man kan inte kontakta deras support eller skriva på forumet iaf inte jag letat som en galning på support sidan.

lagom sur är man .

Edit
ok nu lyckades jag skapa en ticket ska bli spännande o se hur snabba dom är på detta.

Tur man har aion o lira ikväll

Polare köpte det på steam, under köpet fick han en länk som han registrerade en nyckel på sitt konto. Inget mail, men länk under installation/köp av spelet.


signatur

- PiDuT

Medlem

visade sig visst att jag hade bara köpt discount sub gah så var tvungen att köpa spelet på det aja, önskar jag hade läst det finstila lite mer men men shit happens.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Läser gärna mer om vad ni tycker.

Jag sitter och väljer mellan det här och Aion lite. Jag har varit med i Aion sedan den stängda betan och gillar det förvisso, men det är mycket av samma som WoW, AoC, WAR osv. Champions Online lockar lite med att man får välja sina egna skills osv.

Hur fungerar det med kontrollen? Läste någonstans att det är fördelaktigt att spela med handkontroll...

Medlem

Det verkar bra men vill inte fungera för mig.. får ca 10 fps på högsta med ett 4850x2 2gb..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag gillar det, men är det någon annan som upplever mycket "rubber-band" lagg? Sånt lagg som ibland gör att du teleporterar tillbaks ett par steg när du rör dig. Jag har mycket sånt i CO iaf och det börjar bli väldigt irriterande.. :/

Medlem

Det är ju en total kopia på http://www.cityofheroes.com/


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

Det är ju en total kopia på http://www.cityofheroes.com/

Kanske beror på att det är samma utvecklare som ligger bakom.

Medlem

Jag körde med xbox dosa och en martial arts karaktär. Det funka kanon och kändes väldigt aktivt, speciellt när jag slog av auto attacken.


signatur

//mvh

Medlem

Köpte spelet idag har gort ett account och allt det men när jag försöker patcha kommer det bara "no shards found" så jag kan inte spela, ganska störigt!

Inaktiv
Skrivet av macke:

Köpte spelet idag har gort ett account och allt det men när jag försöker patcha kommer det bara "no shards found" så jag kan inte spela, ganska störigt!

Köpte det även idag, och det fungerar galant för mig.

Medlem
Skrivet av macke:

Köpte spelet idag har gort ett account och allt det men när jag försöker patcha kommer det bara "no shards found" så jag kan inte spela, ganska störigt!

köpte vart? kan det varit när servern var nere? brukar vara det på förmiddan.

fått det att fungera?

Medlem

Köpte det på game. Slog in koden på spelet en gång till och valde en betalningsmetod så funka det

Inaktiv

Har lyckats ta mig till lvl 23 med min Dual Sword/Supernatural gubbe. Lyckades även låsa upp Mantle of The Viper vilket du får när du har dödat 1000 stycken Vipers och fått titeln Snake Handler. Det enda den perken gör är att du kan få Viperloggan på din mantel. Det roliga kommer först när man dödat 5000 gubbar och slitit av allt sitt hår av hysteri för att det tar sån extremt lång tid. Jag vill döda 5000 Irradiates. Då får man irradiate head. Det skulle passa min gubbe

Inaktiv

Jag har Champions online hit ils tycker jag att det är kanske det bästa online spelet jag spelat hit ils. (de jag spelat är WOW, WAR LOTRO ) Men jag har en fråga vilka här spelar vilka levlar.
Skulle gärna ta emot ingame namn också såklart.

själv är jag level 12 just nu och någon som vill spela med mig ? (spelet blir ju så mycket roligare tsm) Jag hänger inte så mycket här så skulle vara snällt om ni svarade på ett PM.

//Isak


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

Inaktiv

asså jag har köpt min nyckel nu, men när jag aktiverar den så vill den ha ett kreditkort?
jag har inget kort att använda och det finns ingen cancel knapp??

Medlem
Skrivet av Rappakalja:

asså jag har köpt min nyckel nu, men när jag aktiverar den så vill den ha ett kreditkort?
jag har inget kort att använda och det finns ingen cancel knapp??

Du måste ha ett kreditkort eller ett gamecard.

----

Spelet är kul, bra om man vill slöspela lite solo, har inte spelat något i grupper ännu.

Har 6 gubbar på runt level 7-10, inte bestämt mig för nån main ännu.


signatur
Inaktiv

så nu är jag igång!

är lvl 8 at the moment!

rappakalja@rappakalja (:

Medlem

Jag gillar mission som bara behöver 2-4gubbs dom är snabba och det är lätt att få tag på gubbs


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tycker att spelet är helt okej. Lite buggar å sånt som behöver fixas.
Skönt att avslutat en dag med att rädda den som en superhjälte ^^

Medlem

hehe tvärt om tror jag. du skriver ditt charname@konto

skall logga in och försöka adda dig

1
Skriv svar