Facebook köper Oculus Rift

Robot
Facebook köper Oculus Rift

"Oculus har möjligheten att skapa den mest sociala plattformen någonsin" säger Mark Zuckerberg.

#nyhetstips, #id-software, #oculus-vr, #ridiculous-fisching


Medlem

Hmm trodde först jag försovit mig och vaknat 1:a April.

Medlem
Facebook köper Oculus Rift

För tidigt första april skämt?

Medlem

Hurra! Eller?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Farmville med oculus rift stöd. Som vi alla ha väntat. Yeay!!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ichabod:

Hmm trodde först jag försovit mig och vaknat 1:a April.

Jag kollade på datumet alldeles för många gånger medan jag skrev nyheten...


signatur
phi
Medlem

Då stryker jag Oculus Rift på "vill ha"-listan och väntar tålmodigt på att Valve hoppar in matchen med VR till konsumenter istället.

Facebook är ingenting jag stödjer något sätt och vis.

Medlem

Happ, då kan man juh skrota planan om att köpa ett exemplar.

k3m
Medlem

Ööh, vad?! Okej, nu är inte OR längre intressant. Det här är en riktigt tråkig nyhet kan inte facebook bara gå och dö.

Medlem

Snacka om att de släppte en bomb... GAAAAAAAABEEEEEEN, time to save gaming again!

Medlem

Tur att Sony håller på med VR också.

Medlem

Kollade faktiskt kalendern en extra gång fast jag visste att det inte var 1a april.
Ja det här känns ju inledningsvis inte alls bra, facebook lär ju knappast vilja prioritera gaming.
Nåväl jag hoppas jag har fel, men magkänslan säger att Facebook just dödade oculus.
Ser det framför mig redan, alla spel ska kopplas med facebook konto.

Medlem

No more time remaining. Buy gems to reenergize your Rift in order to continue playing.

Åh gud, OVR, vad har ni gjort? Men alla har sitt pris I guess. Hade nog också tagit de pengarna.

EDIT: Zuckerberg skrev att OVR ska jobba självständigt från Facebook på sitt nuvarande kontor, så det finns ju iaf lite hopp. Här är quotet:

Citat:

Immersive gaming will be the first, and Oculus already has big plans here that won't be changing and we hope to accelerate. The Rift is highly anticipated by the gaming community, and there's a lot of interest from developers in building for this platform. We're going to focus on helping Oculus build out their product and develop partnerships to support more games. Oculus will continue operating independently within Facebook to achieve this.

But this is just the start. After games, we're going to make Oculus a platform for many other experiences. Imagine enjoying a court side seat at a game, studying in a classroom of students and teachers all over the world or consulting with a doctor face-to-face -- just by putting on goggles in your home.

Medlem

Haha vad känsliga folk är!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det _kan_ vara en god nyhet, oavsett vad man tycker om facebook så har de oändligt med kapital och det skulle kunna gynna utvecklingen av OR men oroande är det likväl.

Vill nog se vad jc säger om det innan jag börjar leta efter alternativ

Medlem

För tidigt för att säga något än.. tänker inte avbeställa iaf.

Som jag ser det ger det ett mycket större potential för att Rift verkligen blir stort / mainstream och det är oerhört viktigt. Som exempel, jag har Track IR, men hur kul är den när kanske 1% av spelen har stöd. Jag vill inte att Rift ska bli så, en produkt för hardcorespelarna där nästan inga spel får stöd eftersom så pass få människor äger produkten, ingen skriker efter stöd och ingen utvecklare bryr sig direkt.


signatur
Inaktiv

så dom kommer inte fungera utan att man loggar in på facebook

...

Moderator | Testpilot

Tror det faktiskt kan bli bra. Om skaparna får jobba på som vanligt men med en finare budget med Facebooks backning kan det bli bättre. Varför måste alla vara så negativa?

Jag håller hopp om att det blir bra ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tror det faktiskt kan bli bra. Om skaparna får jobba på som vanligt men med en finare budget med Facebooks backning kan det bli bättre. Varför måste alla vara så negativa?

Jag håller hopp om att det blir bra ändå.

För att de säkert inte kommer att få jobba på som vanligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Fy Fan! Värsta nyheten jag har vaknat till på länge. Där gick den drömmen åt skogen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tror det faktiskt kan bli bra. Om skaparna får jobba på som vanligt men med en finare budget med Facebooks backning kan det bli bättre. Varför måste alla vara så negativa?

Jag håller hopp om att det blir bra ändå.

För att det aldrig blir så. Företag som Facebook går sällan eller aldrig in som någon form av tyst partner, självklart kommer Facebook vara med och kontrollera och styra utvecklingen. Fokuset kanske inte kommer att flyttas från gaming, men det kommer självfallet inkludera mer "sociala medier" och förfärlig facebookintegration.

Mitt intresse för Occulus Rift föll som en sten nu, får hoppas på Valves lösning, eller Sony Morpheus nu.

Medlem

Jag tror inte att vi behöver oroa oss så mycket då det här är ett taktiskt drag från Facebook. De vill integrerar den nya tekniken med deras sociala medie och att utveckla produkten för att nå maximalt med vinst. I hans pressmeddelande angående köpet så säger Zuckerberg att han vill fortsätta utvecklingen för spel inom oculus VR. Det här vill då säga att han inte kommer att skrota hela bolaget eller glömma bort oss gamers. Förmodligen så kommer han att låta Oculus bli självstyret likt instagram och whatsapp är.

Den största fördelen med uppköpet är att Oculus nu har världens största chanser till att få den publicitet och kommersiella försäljning som vi har väntat på med tanke på vilka kontakter Facebook har och mängden med pengar.

http://www.expressen.se/nyheter/facebook-koper-virtual-realit...


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

HOPPASHOPPAS det blir självständigt från Facebook som Zuckerberg skrev.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Skägg.
10 Chambers

Kan det bli juli snart så vi får vårt nya devkit!


signatur
Medlem

Det är svårt att se hur detta ska kunna främja OR. Hos oss spelnördar och övrigt VR-intresserade var intresset stort, och det var bara väntan på att det ska släppas i konsumentversion som var det jobbiga för mig. För Facebook är detta säkert en bra deal. Intresset för Facebook har falnat och nu finns det något intressant att locka med. Vad hade OR egentligen för vision när de lät sig bli köpta? Känns som att 2 miljarder har förblindat dem en aning. Nu har istället mitt intresse falnat.

Medlem

Om jag hade varit med och crowdfundat Oculus Rift genom att skicka in pengar så skulle jag vara rätt sur på dem just nu.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Om jag hade varit med och crowdfundat Oculus Rift genom att skicka in pengar så skulle jag vara rätt sur på dem just nu.

Ja detta känns ändå som ett stort problem med kickstarter. Man ber om folks surt förvärvade kronor för att kunna bygga något oberoende. Sedan säljer man företaget för flera miljarder kronor och skrattar hela vägen till banken? Folk som backat borde få tillbaka pengarna! Jag hade varit förbannad

Medlem
Medlem

Varje gång jag ser en video av honom postas undrar jag om den som postar förstår att han skådespelar en karaktär eller tror att han är så på riktigt.

Medlem
Skrivet av Acriax:

Varje gång jag ser en video av honom postas undrar jag om den som postar förstår att han skådespelar en karaktär eller tror att han är så på riktigt.

TIL. Tänkte precis hur jobbigt det skulle vara att spela med honom med VoIP. Vacker röst hade han ju inte.

Skriv svar