Kerbal Space Program!

Robot
Kerbal Space Program!

Världens bästa rymdsandlåda släpps äntligen, efter fyra långa år som early access. Var det värt väntan?

#kerbal-space-program, #squad


Medlem
Kerbal Space Program!

Tips till nybörjare till detta amazing spel, sök the manley scott (huehue) för hjälp och alltmänt awesomness

ps. jeb sends his regards

Medlem

Älskar att det även släpptes på linux.

Medlem

Kanske man borde lägga till i sin önskelista då

Medlem

Det var verkligen en otrolig känsla när man första gången, efter flera timmars slit och finlir, lyckades sätta sin första kerbal på Mun. Den "sense of accomplishment" är oslagbar. Snabbt inser man dock att bränslet inte räcker för hemresan och en räddningsoperation måste påbörjas.

tyckte det var rätt svårt lära sig:(


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

tyckte det var rätt svårt lära sig:(

Jo det kan vara mycket att tänka på men det gäller att ta ett steg i taget!

Medlem

Sjukt roligt spel som bara blivit bättre och bättre för varje uppdatering. Nu väntar jag bara på att spelet ska uppgraderas till Unity 5 och få 64-bit stöd så att inte minnet tar slut så fort.

Medlem

Jag är nog alldeles för dum för detta :'(

Medlem

Jag förstår vad du försökte med titeln, men det fungerar tyvärr inte alls som det skulle på svenska

Medlem

Tips för er nybörjare är att titta på Scott Manleys guider på youtube där han går igenom det mesta i spelet.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLYu7z3I8tdEkUeJRCh083U...

Medlem

Galet bra spel!

Inaktiv

Ett tips är att börja i sandlådan.
Karriärsläget är ganska svårt.

Medlem

Spelat det i något år eller så. Älskar det fortfarande, man får den där sköna känslan av att man klarat något när man för första gången tar mark på en ny planet. Bygger rymdstationer och satellitsystem bara för utmaningen. Dock så har 1.0 totalt ändrat fysiken så man är tillbaka på ruta 1.. Karriär tyckte jag var sådär. Science tycker jag personligen är det bästa spelläget. Man får samla in i sin egen takt och inte vara låst av en massa pengar och strunt.

Medlem

Cities Skylines, Elite Dangerous, GTA 5, Project Cars, Witcher 3... och nu detta hur fan ska man hinna med allt?!

Fak it! Fram med kaffebryggan...

här ska byggas rymdskepp! =D.

Medlem

Välförtjänt betyg!
Nu är det längre sedan jag spelade men även i sitt då ofärdiga skick var det vansinnigt kul och utmanande att spela.

Medlem

Underbart spel, dock nästan för svårt för lilla mig ^^


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Inget fan av den nya fysiken som fokuserar mer på luft och allt vad det innebär. Svårt nu tycker jag. Förut var det "moar rockets!" för att få det funka nu är det mer "m0ar fins!". Behöver fan en rocket science utbildning för att få upp mina raketer nej gillade det mer innan detta slängdes in. I'm such a n00b!

Medlem

Jag kan inte tänka mig ett spel de sista åren som förtjänar 5/5 mer än KSP, om inte annat bara för utvecklarnas fantastiska arbete och vision!

Ett humoristiskt men komplicerat spel där man oundvikligt får lära sig något så "tråkigt" (men egentligen fantastiskt intressant) som rymdfysik.

Jag använde fantastiskt två gånger men spelet är precis så bra.
Borde användas inom grundskoleutbildning.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av skoeldpadda:

Jag förstår vad du försökte med titeln, men det fungerar tyvärr inte alls som det skulle på svenska


signatur
Medlem

Förstår inte vad som är svårt med fysiken? Fet motor där bak med 3-4 fenor sedan är det bara att gasa på : )

Medlem
Skrivet av virror:

Förstår inte vad som är svårt med fysiken? Fet motor där bak med 3-4 fenor sedan är det bara att gasa på : )

Fast det är ju inte det! Gaaaah! Den tippar över varje gång :(((( Så jag byggde ngn scum Quad-Copter liknande design och nu jävlar går det!

Medlem

Ett annat tips är att se till att du har en pilot Kerbal och enabla SAS systemet, gör det också enklare att åka rakt.

Medlem

Gillar 1.0, men den krashar en del mods jag gillar.

Att de gjorde om fysiken är mer en utmaning för oss SSTO byggare, nu dör jetmotorerna vid 16-20K höjd istället för högre upp, men det känns lättare att komma upp med raketmotorer.

Går dock att komma i omloppsbana med spaceplames, tog en stund att få till tillräckligt med Thrust vs bränslevikt. Och nu är det enklare att bygga SSTO när det finns spaceplane delar *i* spelet.

Tips är att tanka hem KSP Interstellar, finns en Alqubiere drive och lite annat kul som utökar endgame och ger några mer timmars kvalitet ur spelet.

1
Skriv svar