Robot
Project Cars

Efter en lång, besvärlig utvecklingsprocess står Project Cars äntligen redo på startbanan. Har det varit värt väntan eller blir det motorstopp?

#project-cars, #heroes-of-might-and-magic


Medlem
Project Cars

Tack Joakim för recension! Ännu mera tack Tomas som tog dig tiden att recensera med barn i knäet! Har liksom blivit lite av en tradition att bilspel recenseras av Tomas!

Nu kommer jag nog våga mig på att testa detta!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Blir nog ett köp när det är rea. Tills dess så klarar jag mig med Assetto Corsa

Medlem

Tycker man om bil-sim och har spelat en del Assetto Corsa så kommer pCars kännas märkligt. Kurvtagning under fart är mer förlåtande även med alla hjälpmedel avstängda bl.a.

Men det är ett grymt lir!

Medlem

-Buggar?

Borde vara ett sånt minus på varje spel i såna fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

-Buggar?

Borde vara ett sånt minus på varje spel i såna fall.

Beror väl på hur pass stora buggarna är?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har testat detta lite karriär läge AIn är lite dumma i huvudet dem tar inte direkt hänsyn till att du bromsar in i en kurva på första varvet slutar alltid med 4-5 bilar åker av i kurvan sen nästa kurva också sen kan det vara 5-6 bilar som kör rakt in i dig ena efter andra.

Medlem

Testade gokart och det kändes mer som Flatout än en simulator..

AI'n verkar ju inte fatta att jag är med på banan. Dom försöker köra rätt igenom mig..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Har haft tillgång till spelet under hela utvecklingen och även om det har blivit mycket bättre under det senaste året så är det inget spel jag tänker köpa, finns mycket bättre alternativ redan.

Medlem

Köpte det direkt...och en Playseat med matta och Thrustmaster T80 (skiter i FFB ) och har sjukt jävla kul.

MEN.. jag saknar rally och framförallt lite hill climb (Pikes peak med 900hp i en bil som SKRIKER) då hade det varit komplett!


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Seraium:

-Buggar?

Borde vara ett sånt minus på varje spel i såna fall.

Beror väl på hur pass stora buggarna är?

Kan knappast vara värre än när ubisoft är i farten med sina buggar. Typ unity, inget minus för buggar, 5/5.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Köpte det direkt...och en Playseat med matta och Thrustmaster T80 (skiter i FFB ) och har sjukt jävla kul.

MEN.. jag saknar rally och framförallt lite hill climb (Pikes peak med 900hp i en bil som SKRIKER) då hade det varit komplett!

Har du testat nya Dirt rally? Värt att testa om du inte har gjort det! Dock bara i early access. Hill climb kommer senare till Dirt rally


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

dmn
Medlem

Framgår inte om recensionen är gjord med bra ratt och pedaler, med gamepad, eller med tangentbord.
Går alltså inte att använda den till att bilda sig den minsta uppfattning om körkänslan i spelet.

FZ levererar, som vanligt.

Medlem

Någon som kan dela med sig avspelarvänliga inställningar till hk på ps4??? Lyckas inte få den rätta spelkänslan, utan hamnar hela tiden i att gå tillbaka till driver club.

Medlem

Jag är nöjd med mitt köp av Limited Edition!
Mycket snyggt, roligt och bra körkänsla!!


signatur

autograph

Medlem

Väldigt mycket om assist inställningar och sådant - det vanliga krafset.

Men frånvaro av inställningar av bilarna - fanns det sådana alls, eller?
Om det inte finns är det välan arkadigt då dessa inställningar förmodligen aldrig märks eller påverkar bilens beteende - så lika bra att utelämna.

Lite synd kan jag tycka.

Om Hill climb, var det en hel del i Forza 3(säkert i senare också). Riktigt kul det, modda bilen, optimera för den backen osv.

Men roligast av alla har nog Dirt 2 och RallyCross och LastManStanding varit. Riktigt bra AI också i min smak, är du tyken i en kurva så ger dom igen i nästa.

Blir väl ny bautaskärm till hösten, och kanske PS4 också - får se vilka racingspel som finns då.

dmn
Medlem

Nu har jag gett spelet en chans...

Även med samtliga assists avstängda är det sjukt arkadigt...noll körkänsla, tyvärr

Testat med ratt, pedaler, tre skärmar och TrackIR.

Till spelets fördel så ser det jäkligt bra ut och flyter på som en dröm, även i extrem upplösning.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Köpte det direkt...och en Playseat med matta och Thrustmaster T80 (skiter i FFB ) och har sjukt jävla kul.

MEN.. jag saknar rally och framförallt lite hill climb (Pikes peak med 900hp i en bil som SKRIKER) då hade det varit komplett!

Då kan jag rekommendera Dirt Rallye, kommer snart Pikes Peak och Hill Climb bilar till det!

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Väldigt mycket om assist inställningar och sådant - det vanliga krafset.

Men frånvaro av inställningar av bilarna - fanns det sådana alls, eller?
Om det inte finns är det välan arkadigt då dessa inställningar förmodligen aldrig märks eller påverkar bilens beteende - så lika bra att utelämna.

Lite synd kan jag tycka.

Om Hill climb, var det en hel del i Forza 3(säkert i senare också). Riktigt kul det, modda bilen, optimera för den backen osv.

Men roligast av alla har nog Dirt 2 och RallyCross och LastManStanding varit. Riktigt bra AI också i min smak, är du tyken i en kurva så ger dom igen i nästa.

Blir väl ny bautaskärm till hösten, och kanske PS4 också - får se vilka racingspel som finns då.

Det finns fulla möjligheter till setup på de bilar som har det IRL

Medlem
Skrivet av TomTrick:

Det finns fulla möjligheter till setup på de bilar som har det IRL

Många tack för det beskedet.

Medlem

"Bra nog att kväsa saknaden efter Suzuka och Road Atlanta, Ferrarri och Ford GT."

Ford GT40 Mk IV finns med i spelet. Så ingen avsaknad där inte.

Redaktör
Skrivet av Schakal:

Någon som kan dela med sig avspelarvänliga inställningar till hk på ps4??? Lyckas inte få den rätta spelkänslan, utan hamnar hela tiden i att gå tillbaka till driver club.

På pc med 360-kontroll kör jag "Speed sensivity" 70 och "Controller filtering sensivity" 50, sen ca 30 på känslighet för styrningen (och gas och broms). Deadzone ca 5 procent. Skruva på filtering-reglaget lite åt gången om du tycker det känns mysko, kanske även på känslighet för styrningen.

Skrivet av squedo:

"Bra nog att kväsa saknaden efter Suzuka och Road Atlanta, Ferrarri och Ford GT."

Ford GT40 Mk IV finns med i spelet. Så ingen avsaknad där inte.

Det är 00-talaren, Ford GT, jag saknar, underbar bil.


signatur
Medlem

Funkar detta spelet för den som vill ha lite mer arkad-aktiga bilspel?

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det är 00-talaren, Ford GT, jag saknar, underbar bil.

Aha, då förstår jag.
Här finns i alla fall en lista på alla bilar under utveckling och de som kommer släppas senare.
https://www.gtplanet.net/forum/threads/project-cars-car-list....

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av bent toe:

Köpte det direkt...och en Playseat med matta och Thrustmaster T80 (skiter i FFB ) och har sjukt jävla kul.

MEN.. jag saknar rally och framförallt lite hill climb (Pikes peak med 900hp i en bil som SKRIKER) då hade det varit komplett!

Har du testat nya Dirt rally? Värt att testa om du inte har gjort det! Dock bara i early access. Hill climb kommer senare till Dirt rally

Spelar inte på PC.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Loxus:

Funkar detta spelet för den som vill ha lite mer arkad-aktiga bilspel?

Utifråjn min upplevelse med spelet så skulle jag säga, nej.

Medlem
Skrivet av squedo:
Skrivet av Loxus:

Funkar detta spelet för den som vill ha lite mer arkad-aktiga bilspel?

Utifråjn min upplevelse med spelet så skulle jag säga, nej.

Jag skulle säga ja, eftersom det finns så mycket inställningar.


signatur

autograph

Medlem

Tack för inställningstipsen Tompa. Hoppas de funkar ungefär lika på PS 4.

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av squedo:
Skrivet av Loxus:

Funkar detta spelet för den som vill ha lite mer arkad-aktiga bilspel?

Utifråjn min upplevelse med spelet så skulle jag säga, nej.

Jag skulle säga ja, eftersom det finns så mycket inställningar.

Sant, sant. Går ju att slå på alla assists + raceline så ska det inte vara så svårt.

Medlem
Skrivet av Gurghammer:

Tycker man om bil-sim och har spelat en del Assetto Corsa så kommer pCars kännas märkligt. Kurvtagning under fart är mer förlåtande även med alla hjälpmedel avstängda bl.a.

Eftersom jag provat båda så finner jag din kommetar lite märklig. Gå in i ett race med klassiska F1 bilar i pCARS med hjälpmedel avstängda och du kommer inte hålla dig på banan ens i första kurvan. Första gången jag provade AC så tog jag en Lotus 98T, skruvade upp turbon och stängde av hjälpmedel. Jag kunde hålla gasen i botten på i princip hela SPA-banan. Jag har inte spelat AC sedan dess.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar