Dean Halls nya spel Ion har.. organsimulering?

Robot
Medlem
Dean Halls nya spel Ion har.. organsimulering?

WTS kidneys and liver, not used much, pristine condition, PST

Skägg.
10 Chambers

Så Dean Hall lämnar ett early access-spel innan det är klart, för att dra igång ett nytt early access-program hos Xbox.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så Dean Hall lämnar ett early access-spel innan det är klart, för att dra igång ett nytt early access-program hos Xbox.

Tyvärr kommer tillräckligt många gå på skitsnacket för att han skall kunna fortsätta. Han kommer att bli spelvärldens Uwe Boll.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

k3m
Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så Dean Hall lämnar ett early access-spel innan det är klart, för att dra igång ett nytt early access-program hos Xbox.

Tyvärr kommer tillräckligt många gå på skitsnacket för att han skall kunna fortsätta. Han kommer att bli spelvärldens Uwe Boll.

Håller med. Det är mycket skitsnack där.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så Dean Hall lämnar ett early access-spel innan det är klart, för att dra igång ett nytt early access-program hos Xbox.

Tyvärr kommer tillräckligt många gå på skitsnacket för att han skall kunna fortsätta. Han kommer att bli spelvärldens Uwe Boll.

En ny Molyneux.

Medlem

Låter ambitiöst...

Medlem

Låter lite som när Terminus utvecklades
https://en.wikipedia.org/wiki/Terminus_(video_game)

De startade skeppet från en rymdstation och efter 30 sekunder slutade kontrollerna svara, det visade sig att piloten dött av strålningen från motorerna i spelet. Men spelet hade inte med det som en fail-orsak och det fortsatte därför. Blev man skjuten så slutade spelet som normalt.

Medlem

Precis så här kommer ION bli med denna snackpåse:
https://www.youtube.com/watch?v=H2TemcJxrhg

Medlem

Dean Hall, killen som snackar skit om andra utvecklare medan han själv inte lyckats avsluta ett enda spel eller mod.

-Va e det man sejer om sånna, mycke snack o lite verksta!

Medlem

Kommer sluta som DayZ säljer eller lämnar över ansvaret startar nytt early access.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Dean Hall, killen som snackar skit om andra utvecklare medan han själv inte lyckats avsluta ett enda spel eller mod.

-Va e det man sejer om sånna, mycke snack o lite verksta!

Därför gillar jag Brian Hicks och Eugen Harton, två av de ledande DayZ-utvecklarna. De har mycket verkstad och lite snack, och även om det tar längre tid mellan patcharna än förr har de mycket högre kvalitet och mer innehåll. De känns mer "down to earth" än vad Rocket nånsin har varit.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

ska vara likt space station 13 vilket jag tyckte var värt att notera

Medlem

Vad är organsimulering för något?


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Till Rockets försvar så är det ju så att han halkade in på den här karriären av en slump när hans hobbyprojekt blev populärt.

Hans anställning på Bohemia och lojaliteten mot fansen av DayZ gjorde det nog inte helt lätt när framgången öppnade dörrarna till möjligheten att starta eget och göra något som han var mer intresserad av.

Jag tycker att han stod bakom DayZ tillräckligt länge med tanke på omständigheterna och han banade ju vägen för en våg av utmanande överlevnadsspel så jag tycker han är värd en hel del creds.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så Dean Hall lämnar ett early access-spel innan det är klart, för att dra igång ett nytt early access-program hos Xbox.

Tyvärr kommer tillräckligt många gå på skitsnacket för att han skall kunna fortsätta. Han kommer att bli spelvärldens Uwe Boll.

Förrutom att jag tillsammans med många andra haft ett utav dem mest fantastiska speluplevelser någonsin i Dayz, tja om vi snackar modden åtminstone.

Sen gav han tillsammans med personer som Notch nytt liv i spelbranchen.

Inte illa för ett hobby projekt.

Mer än de flesta gjort och mer skulle jag säga än vad EA, Ubisoft, Activision, Microsoft, Sony eller Nintendo gjort senaste tiden. De kanske är bra på att leva på det förflutna, kopiera och snå åt sig andras ideér. Men knappast några man kan lita på när det gäller att hitta på nya saker, koncept, ideer och sätt att spela.

Utan personer som Dean Hall hade spelindustrin inte varit alls lika intressant.

Medlem

Oh please! Om han lyckas göra en SS13-klon värd namnet så är allt förlåtet. ALLT!


signatur
1
Skriv svar