Tom Clancy's The Division

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Inget köp för mig. För mycket bullet spungieness för min smak. I e3 trailern 2013 såg det acceptabelt ut. Sen blev det värre för var trailer. Hoppades på att det bara var en early build i 2014 trailern. Men nu är det helt ridiculous vad en baggypants hobo tål. Föredrar tiden då tom clancy var lika med realism.
Och jag älskar destructive environment, men det har de ju plockat bort oxå.
Ännu en ubisoft flopp för mig.
Synd, då jag sett fram emot spelet i tre år.

Du verkar beskriva wildlands vilket är ett helt annat typ av spel riktat mer mot kanske inte just realism men inte RPG heller.

Medlem

När utvecklaren anstränger sig för att gömma PC-versionen så länge som möjligt är det oftast av en anledning, ni får nog mer värde för pengarna om ni lägger dem på tuggummi istället.

Medlem

Kommer nog +DMG för 6.99 euro per månad.

Inaktiv
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Turbodog:

Inget köp för mig. För mycket bullet spungieness för min smak. I e3 trailern 2013 såg det acceptabelt ut. Sen blev det värre för var trailer. Hoppades på att det bara var en early build i 2014 trailern. Men nu är det helt ridiculous vad en baggypants hobo tål. Föredrar tiden då tom clancy var lika med realism.
Och jag älskar destructive environment, men det har de ju plockat bort oxå.
Ännu en ubisoft flopp för mig.
Synd, då jag sett fram emot spelet i tre år.

Du verkar beskriva wildlands vilket är ett helt annat typ av spel riktat mer mot kanske inte just realism men inte RPG heller.

Ah, E3 trailern ser ju schysst ut som fan. Men det är bara ett annat spel från ubisoft..
Jag borde sluta köpa ubisoft spel.
Å andra sidan var ju Siege rätt ok ändå.

Medlem

Kikade lite på videor där folk spelade och det såg ut att bara handla om att fylla fienden med salva efter salva. Blev jäkligt repetitivt. Tror jag avstår...

Medlem

10 5.56-skott in i en modern plate carrier rig är inte otänkbart. Oftast är de som skriker "REALISM" ganska uselt insatta i hur modern krigsutrustning ser ut.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Skrivet av Tobias Solem:

10 5.56-skott in i en modern plate carrier rig är inte otänkbart. Oftast är de som skriker "REALISM" ganska uselt insatta i hur modern krigsutrustning ser ut.

Kan man ha det i ansiktet oxå?

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

10 5.56-skott in i en modern plate carrier rig är inte otänkbart. Oftast är de som skriker "REALISM" ganska uselt insatta i hur modern krigsutrustning ser ut.

Om jag nu skulle skjuta på modern krigsutrustning så skulle jag iallfall inte skjuta på dom ställerna som jag vet har skydd.

Medlem

Finns det monster? eller är det bara människor?

Medlem
Skrivet av Odin:
Skrivet av Tobias Solem:

10 5.56-skott in i en modern plate carrier rig är inte otänkbart. Oftast är de som skriker "REALISM" ganska uselt insatta i hur modern krigsutrustning ser ut.

Om jag nu skulle skjuta på modern krigsutrustning så skulle jag iallfall inte skjuta på dom ställerna som jag vet har skydd.

99% av världens polis/militärstyrkor siktar på "center mass" för att det är det som är enklast att träffa. Om du inte är en filmhjälte så missar du garanterat rörliga mål om du siktar på huvudet (t.ex.). Men om vi tar in superhjältar så är vi ju redan utanför det som skriks efter ("realism").


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Odin:
Skrivet av Tobias Solem:

10 5.56-skott in i en modern plate carrier rig är inte otänkbart. Oftast är de som skriker "REALISM" ganska uselt insatta i hur modern krigsutrustning ser ut.

Om jag nu skulle skjuta på modern krigsutrustning så skulle jag iallfall inte skjuta på dom ställerna som jag vet har skydd.

99% av världens polis/militärstyrkor siktar på "center mass" för att det är det som är enklast att träffa. Om du inte är en filmhjälte så missar du garanterat rörliga mål om du siktar på huvudet (t.ex.). Men om vi tar in superhjältar så är vi ju redan utanför det som skriks efter ("realism").

har du ens avfyrat ett vapen huvudet taget med mitt svar så är det ju givet vad jag skjuter med har du hört talas om teflon belagd kula även kallas cop killer om du ens visste vad för ammo det finns där ute så skulle du bli mörk rädd.

Medlem

Att fienderna tål mycket är för att detta är ett RPG. om man har "dålig" loot så gör man lite damage och om man har "bra" loot så gör man mycket damage.

Medlem
Skrivet av Odin:
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Odin:
Skrivet av Tobias Solem:

10 5.56-skott in i en modern plate carrier rig är inte otänkbart. Oftast är de som skriker "REALISM" ganska uselt insatta i hur modern krigsutrustning ser ut.

Om jag nu skulle skjuta på modern krigsutrustning så skulle jag iallfall inte skjuta på dom ställerna som jag vet har skydd.

99% av världens polis/militärstyrkor siktar på "center mass" för att det är det som är enklast att träffa. Om du inte är en filmhjälte så missar du garanterat rörliga mål om du siktar på huvudet (t.ex.). Men om vi tar in superhjältar så är vi ju redan utanför det som skriks efter ("realism").

har du ens avfyrat ett vapen huvudet taget med mitt svar så är det ju givet vad jag skjuter med har du hört talas om teflon belagd kula även kallas cop killer om du ens visste vad för ammo det finns där ute så skulle du bli mörk rädd.

VM i isärskrivning

Tackar, intressant läsning. Jag är fortfarande skeptisk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Odin:
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Odin:
Skrivet av Tobias Solem:

10 5.56-skott in i en modern plate carrier rig är inte otänkbart. Oftast är de som skriker "REALISM" ganska uselt insatta i hur modern krigsutrustning ser ut.

Om jag nu skulle skjuta på modern krigsutrustning så skulle jag iallfall inte skjuta på dom ställerna som jag vet har skydd.

99% av världens polis/militärstyrkor siktar på "center mass" för att det är det som är enklast att träffa. Om du inte är en filmhjälte så missar du garanterat rörliga mål om du siktar på huvudet (t.ex.). Men om vi tar in superhjältar så är vi ju redan utanför det som skriks efter ("realism").

har du ens avfyrat ett vapen huvudet taget med mitt svar så är det ju givet vad jag skjuter med har du hört talas om teflon belagd kula även kallas cop killer om du ens visste vad för ammo det finns där ute så skulle du bli mörk rädd.

Det är en jävla skillnad på att ligga på skjutbanan o pricka tavlor mot att kriga på riktigt. Sällan kan någon i en eldstrid ställa sig o sikta lugnt o fint med 30 bulor 5.56.
Det handlar mer om att få en generell uppfattning om vart fienden är och tömma sitt magasin ditåt, än att sticka ut huvudet och ta tid på sig.

Hoppas f.ö. du haft en jäffla bra kväll - läser man din text kan jag bara förmoda att du har lite huvudvärk idag

Medlem

Gillar inte som några andra skrev att fienderna tål massvis med skada, okej om det hade varit typ robotar, men människor? det känns bara fånigt att mata ca 20 skott i människan och står fortfarande upp.

och ja, jag vet det är ett RPG

Medlem
Skrivet av Rafner:
Skrivet av WhiteWolf68:

hmm, har bokat Gold-edition, men om alla mission är "gå dit, skjut fienderna, kom tillbaka", får jag nog tänka om.

Skrivet av gardis84:

Alltså. Hur kan man tycka att det är vettigt att det ska ta 10 skott att fälla en motståndare utan något skydd? Det är ju det vidrigaste som finns i spel och gör mig totalt ointresserad av hela produkten.

Skrivet av totte1015:

Verkar mer och mer vara ett B spel

Ni som är besvikna verkar ju ha missuppfattat från första början vad spelet försöker vara. För mig har Division alltid sett ut som Destiny/Borderlands fast i mer relaterbar miljö. Det handlar om att döda mobs och att hitta "epic loot" tillsammans med goda vänner. Som Diablo 3- och Destiny-fan är det precis vad jag vill ha mer av.

Var tvungen att skriva Diablo 3 också, sämre spel får man leta efter. Kunde skrivit typ 1 eller 2 istället, som verkligen var bra.

Men on topic, detta kan nog bli roligt att köra coop. Saknar roliga coop spel.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Var tvungen att skriva Diablo 3 också, sämre spel får man leta efter. Kunde skrivit typ 1 eller 2 istället, som verkligen var bra.

Men on topic, detta kan nog bli roligt att köra coop. Saknar roliga coop spel.

Ja du, har du spelat Diablo 3 på senaste tiden? Jag håller med om att vanilla Diablo 3 vid release var en riktig besvikelse, men iom Reaper of Souls så blev spelet riktigt bra och roligt. Expansionen innebar massiva förbättringar inom i princip alla områden. Blizzard släpper dessutom rejäla patchar med jämna mellanrum som i princip kan räknas som gratis DLC eftersom de innehåller nya områden, nya vapen/rustningar, nya fiender och helt nya spelsätt.

Om vanilla Diablo 3 var ett 5 av 10-spel vid release så är det definitivt ett 9 av 10-spel vid det här laget.

Diablo och Diablo 2 är extremt bra spel, men nu för tiden spelar jag hellre Diablo 3. Det är mer välpolerat och det finns helt enkelt mer saker att göra.

Medlem
Skrivet av Odin:
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Odin:
Skrivet av Tobias Solem:

10 5.56-skott in i en modern plate carrier rig är inte otänkbart. Oftast är de som skriker "REALISM" ganska uselt insatta i hur modern krigsutrustning ser ut.

Om jag nu skulle skjuta på modern krigsutrustning så skulle jag iallfall inte skjuta på dom ställerna som jag vet har skydd.

99% av världens polis/militärstyrkor siktar på "center mass" för att det är det som är enklast att träffa. Om du inte är en filmhjälte så missar du garanterat rörliga mål om du siktar på huvudet (t.ex.). Men om vi tar in superhjältar så är vi ju redan utanför det som skriks efter ("realism").

har du ens avfyrat ett vapen huvudet taget med mitt svar så är det ju givet vad jag skjuter med har du hört talas om teflon belagd kula även kallas cop killer om du ens visste vad för ammo det finns där ute så skulle du bli mörk rädd.

1 år militär tjänstgöring och 2 år i hemvärnet, har skjutit tillräckligt för att tycka att det är tråkigt. Visst känner jag till specialammunition, här är en video till dig:

https://www.youtube.com/watch?v=1eyxgXqqOYU

Förhoppningsvis ger dig detta ett lite annat perspektiv.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Seriöst spelet är inte äns släppt en och ni gnäller redan....

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Odin:
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Odin:
Skrivet av Tobias Solem:

10 5.56-skott in i en modern plate carrier rig är inte otänkbart. Oftast är de som skriker "REALISM" ganska uselt insatta i hur modern krigsutrustning ser ut.

Om jag nu skulle skjuta på modern krigsutrustning så skulle jag iallfall inte skjuta på dom ställerna som jag vet har skydd.

99% av världens polis/militärstyrkor siktar på "center mass" för att det är det som är enklast att träffa. Om du inte är en filmhjälte så missar du garanterat rörliga mål om du siktar på huvudet (t.ex.). Men om vi tar in superhjältar så är vi ju redan utanför det som skriks efter ("realism").

har du ens avfyrat ett vapen huvudet taget med mitt svar så är det ju givet vad jag skjuter med har du hört talas om teflon belagd kula även kallas cop killer om du ens visste vad för ammo det finns där ute så skulle du bli mörk rädd.

VM i isärskrivning

*särskrivning

Medlem

Jag verkar ha missuppfattat vad The Division var för typ av spel när de avslöjade det, men nu verkar jag hänga med. Däremot blir jag lite fundersam när Calle tycker att känslan och tyngden var frånvarande under hans spelstund. Jag tycker Destiny kändes tunt när det bland annat kom till storyn, men känslan och tyngden fanns definitivt där. Känner inte till många spel som kommer upp i den vapenkänslan som Destiny levererar. Det vägde upp nackdelarna för min del.

Men hur blir det då med The Division? Om känslan i vapnen inte finns där, vad är det då som kommer hålla spelet vid liv? Det är trots allt ett shooter-spel så det ska vara kul att skjuta grejer, tycker jag. Grafiken som fick mig på helspänn verkar vara nedskalad och ett vettigt end game funkar bara om folk tycker det är kul att spela dit.

Men jag vet inte. Har inte testat spelet ens så detta är bara några spontana funderingar kring spelet baserat på de intryck som journalister har fått, främst Calles i denna artikel. Ska bli intressant att testa The Division men jag lägger förhoppningarna på hyllan tills vidare.

fue
Medlem
Medlem

Har inget annat än respekt för utvecklarna men nej...det är tyvärr inte OK. Ännu ett spel som blev way sämre än vad alla trodde.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:
Skrivet av Rafner:
Skrivet av WhiteWolf68:

hmm, har bokat Gold-edition, men om alla mission är "gå dit, skjut fienderna, kom tillbaka", får jag nog tänka om.

Skrivet av gardis84:

Alltså. Hur kan man tycka att det är vettigt att det ska ta 10 skott att fälla en motståndare utan något skydd? Det är ju det vidrigaste som finns i spel och gör mig totalt ointresserad av hela produkten.

Skrivet av totte1015:

Verkar mer och mer vara ett B spel

Ni som är besvikna verkar ju ha missuppfattat från första början vad spelet försöker vara. För mig har Division alltid sett ut som Destiny/Borderlands fast i mer relaterbar miljö. Det handlar om att döda mobs och att hitta "epic loot" tillsammans med goda vänner. Som Diablo 3- och Destiny-fan är det precis vad jag vill ha mer av.

Här har inte missuppfattats någonting. följt spelet dagligen i 3 år. MEN, om alla missions enbart går ut på att skjuta X antal badguys, kommer i alla fall jag tröttna innan första betal-DLC kommer.
(har för övrig spelat x 100 timmar Diablo 3, 2 och 1, och JAG har inte sett/tänkt likheter med TD)

+1


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

PhJ
Medlem

Hoppas de lyckas matcha Destiny i skjutkänsla på konsoll. För mig är det måttstocken nu för tiden.

Medlem

Stoppa pressarna! Alla har olika smak.
Själv tycker jag att det verkar jävligt roligt och har köpt grisen i säcken!

Det blir detta, XCOM 2, Firewatch(?), Overwatch och kanske BF5 för mig i år.


signatur

Welcome to the Manglerdome

12
Skriv svar