Carbine sparkar 40% av personalen – börjar vi närma oss slutet för Wildstar?

Robot
Carbine sparkar 40% av personalen – börjar vi närma oss slutet för Wildstar?
Medlem
Carbine sparkar 40% av personalen – börjar vi närma oss slutet för Wildstar?

Tråkigt, ville så gärna tycka om spelet när det släpptes.

Ambassadör
Xbox

Kan inte sätta fingret på varför, men har aldrig varit sugen på att testa.


signatur

Jump in.

Medlem

för att vara free 2 play så är spelet inte dåligt alls, men jag ledsnade snabbt och nu när jag köpte elder scrolls online tamriel edition för en riktigt billig slant så föredrar jag det spelet mer.

Medlem

Stora problemet med spelet var att det skulle vara "hardcore" men det innebar att de gjorde ett vanilla wow. Raids var svåra och krävde bra teamwork vilket jag gillade men de tyckte också att grinding är hardcore vilket sänkte spelet enormt i mina ögon.

Medlem

Det var över innan det började. Inte tillräckligt annorlunda !

Medlem

Ännu ett bevis på hardcore spel inte fungerar längre

Medlem

Wildstar är det bästa MMO't jag lirat än så länge, fantastiska raider och härlig artwork. Jag har 129 dagars playtime och Artifact-vapen men även jag förstår att Wildstar är över. I alla fall så som jag vill spela det. Möjligt att det går att köra i någon slags casualversion men det intresserar inte mig.

Edit: Tror att det här är playtime för en karaktär bara. Eftersom jag har 5 alts så är det nog ungefär den dubbla totaltiden. ^^

Medlem

tråkiga nyheter för de som gillar spelet. För mig var det mest att jag inte tilltalades av temat i spelet fullt ut.

Medlem

Ser mörkt ut, vilket är trist trots att det aldrig blev så att jag spelade det.

Medlem

Många av spelideerna var intressanta och jag gillade estetiken, men de dödade för mycket av den inbjudande spelglädjen med sina hardcoreambitioner.

Medlem

Tyckte det var helt ok men när jag spelade så hade jag inte riktigt tid för ett mmo i mitt liv, blev ju inte bättre av att det var hardcore-inriktat

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kan inte sätta fingret på varför, men har aldrig varit sugen på att testa.

Skrivet av Dralle:

Ännu ett bevis på hardcore spel inte fungerar längre

Jag tror att spelet ser för barnsligt/cartoonigt ut och det verkar sakna mer mörka teman. Det är mer detta som har gjort att spelet inte funka.

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Mortaigne:

Kan inte sätta fingret på varför, men har aldrig varit sugen på att testa.

Skrivet av Dralle:

Ännu ett bevis på hardcore spel inte fungerar längre

Jag tror att spelet ser för barnsligt/cartoonigt ut och det verkar sakna mer mörka teman. Det är mer detta som har gjort att spelet inte funka.

För mig var det exakt detta som dödade spelet för min del. Det är som att de försökte nå den typen av "Cartoon" som gjort att Wow gått så bra som det gjort utan att ta med de mörka aspekterna från Wow. Det och det halvkassa questsystemet och den uppenbara Koreanska influensen gjorde att jag inte klarade mer än 15 minuter av det under Betan. Wildstar skulle bli "The wow killer" men gjorde exakt som alla de andra spelen som skulle vara "The wow killer" och misslyckades helt med detta.

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Mortaigne:

Kan inte sätta fingret på varför, men har aldrig varit sugen på att testa.

Skrivet av Dralle:

Ännu ett bevis på hardcore spel inte fungerar längre

Jag tror att spelet ser för barnsligt/cartoonigt ut och det verkar sakna mer mörka teman. Det är mer detta som har gjort att spelet inte funka.

För min del var det hur raserna såg ut som karikatyrer, och hur animationerna kändes viktlösa. Det kanske låter futtigt, men det är en väldigt viktig aspekt för mig i MMO-spel med tanke på hur mycket tid jag förväntas spendera med dessa karaktärer.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

k3m
Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Sille:
Skrivet av Mortaigne:

Kan inte sätta fingret på varför, men har aldrig varit sugen på att testa.

Skrivet av Dralle:

Ännu ett bevis på hardcore spel inte fungerar längre

Jag tror att spelet ser för barnsligt/cartoonigt ut och det verkar sakna mer mörka teman. Det är mer detta som har gjort att spelet inte funka.

För min del var det hur raserna såg ut som karikatyrer, och hur animationerna kändes viktlösa. Det kanske låter futtigt, men det är en väldigt viktig aspekt för mig i MMO-spel med tanke på hur mycket tid jag förväntas spendera med dessa karaktärer.

ja kraktärerna måste funka. (kläder, stil, animationer, rörelser, flyt o dynamik.) eftersom alla har eget tycke och de är i fokus hela tiden.

Medlem

Wildstar är helt klart det mest välpolerade free to play mmot jag någonsin har spelat, synd och skam att det gått så dåligt som det gjort då det förtjänar betydligt bättre, misstänker det har en del att göra med undermålig marknadsföring under free to play lanseringen.

Medlem

Testa det men kändes mest bara "meh" och inget speciellt.

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Mortaigne:

Kan inte sätta fingret på varför, men har aldrig varit sugen på att testa.

Skrivet av Dralle:

Ännu ett bevis på hardcore spel inte fungerar längre

Jag tror att spelet ser för barnsligt/cartoonigt ut och det verkar sakna mer mörka teman. Det är mer detta som har gjort att spelet inte funka.

med tanke på hur många som inte klarade av attunements i spelet så håller jag inte med.

phi
Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Mortaigne:

Kan inte sätta fingret på varför, men har aldrig varit sugen på att testa.

Skrivet av Dralle:

Ännu ett bevis på hardcore spel inte fungerar längre

Jag tror att spelet ser för barnsligt/cartoonigt ut och det verkar sakna mer mörka teman. Det är mer detta som har gjort att spelet inte funka.

Svammel. Finns ju andra spel med samma typ av estetik som Wildstar som har miljontalsspelare t.ex WoW, LoL m.fl.

Så det är ju knappast estetiken i spelet som är problemet även om du personligen nu har svårt för den.

Det var snarare för svårt för casualspelarna i kombination med att spelet helt enkelt inte var särskilt underhållande.

Medlem

Och detta är varför man inte gör ett hardcore mmo
Det finns inte tillräckligt med spelare som vill ha det

Skulle de gjort allting mer casual i och med f2p releasen så skulle de nog ha lyckats mycket bättre

Releasehästryttare
Skrivet av Dralle:

Ännu ett bevis på hardcore spel inte fungerar längre

*Host* Dark souls *Host*

Problemet med wildstar är att är det är tråkigt ...

Medlem

ville också gilla det men för mig var det combaten som kändes meh bästa combaten so far är Blade and soul tätt fölt av Tera imo

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Sille:
Skrivet av Mortaigne:

Kan inte sätta fingret på varför, men har aldrig varit sugen på att testa.

Skrivet av Dralle:

Ännu ett bevis på hardcore spel inte fungerar längre

Jag tror att spelet ser för barnsligt/cartoonigt ut och det verkar sakna mer mörka teman. Det är mer detta som har gjort att spelet inte funka.

Svammel. Finns ju andra spel med samma typ av estetik som Wildstar som har miljontalsspelare t.ex WoW, LoL m.fl.

Så det är ju knappast estetiken i spelet som är problemet även om du personligen nu har svårt för den.

Det var snarare för svårt för casualspelarna i kombination med att spelet helt enkelt inte var särskilt underhållande.

Personligen anser jag att det finns nivåer av cartoonigt och jag spelar inte mobas men jag anser att wow är på gränsen.

MEG
Medlem

Jag har också testat det men var inget som föll mig i smaken, svårt att sätta fingret på exakt vad men det var tråkigt.


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar