ArmA 2 uppdaterat
Fick en grymt prestanda boost.
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
Changelog: http://community.bistudio.com/wiki?title=Arma_2:_Patch_v1.07
Notera att changelogen inte är fullständing. Finns ännu mer saker som är fixade och pillade med, som inte är nämnda, antingen av misstag eller för att de klassar det som onödigt för den vanlige spelaren att veta.
Kan nämna att alla som har CPU som kan köra hyperthreading bör prova att slå på det igen.
Sluta använda -winxp som startparameter.
Sluta använda -maxmem som startparameter.
Sluta använda -cpucount som startparameter. Om spelet inte upptäcker antalet CPUer rätt, använd den igen.
Om spelet går lite mysko, prova att använda -exThreads=3 som startparameter.
Speciellt ni med 64-bitarssystem, Vista eller Win7, och massor med RAM borde få ut riktigt mycket av patchen. Folk med bra system har överlag fått brutala ökningar i prestanda (vissa 20-30 fps mer, vilket är enormt för ArmA) då spelet äntligen kan utnyttja alla systemresurserna.
Oss med gamla 32-bitarssystem, halvdana grafikort och WinXP kommer inte märka någon direkt skillnad. Vi kommer snarare tappa några FPS, men i utbyte få snabbare LOD-switching och mycket mindre micro-stuttering.
Changelog skulle vara nice
Läs vad FZ har skrivit om patchen så får du reda på mer, dumsnut xD
Artikeln täcker ju inte någonstans, inte ens via en länk, den changelog som finns, i mer än några få ord om några highlights från patchen. Knappast värt att kalla changelog. Man kan undra vem det är som är lite dum egentligen