ArmA 2 uppdaterat

Medlem
ArmA 2 uppdaterat

Inväntar med spänning en kommande recension av expansionen då


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Fick en grymt prestanda boost.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Välkommen patch för prestanda.

Nu behövs bara att expansionen dimper ner i brevlådan!

Medlem

Changelog skulle vara nice

Inaktiv
Inaktiv

Vette fasen om jag märkte av någon ökad prestanda. Något som jag däremot märkte, och som readme glatt struntar i att nämna, är att sparningar från 1.05 dvs den pågående kampanjen inte fungerar i 1.07. Men varför förväntade jag mig något annat när det gäller Bohemia...

Medlem

Changelog: http://community.bistudio.com/wiki?title=Arma_2:_Patch_v1.07

Notera att changelogen inte är fullständing. Finns ännu mer saker som är fixade och pillade med, som inte är nämnda, antingen av misstag eller för att de klassar det som onödigt för den vanlige spelaren att veta.

Kan nämna att alla som har CPU som kan köra hyperthreading bör prova att slå på det igen.
Sluta använda -winxp som startparameter.
Sluta använda -maxmem som startparameter.
Sluta använda -cpucount som startparameter. Om spelet inte upptäcker antalet CPUer rätt, använd den igen.
Om spelet går lite mysko, prova att använda -exThreads=3 som startparameter.

Speciellt ni med 64-bitarssystem, Vista eller Win7, och massor med RAM borde få ut riktigt mycket av patchen. Folk med bra system har överlag fått brutala ökningar i prestanda (vissa 20-30 fps mer, vilket är enormt för ArmA) då spelet äntligen kan utnyttja alla systemresurserna.

Oss med gamla 32-bitarssystem, halvdana grafikort och WinXP kommer inte märka någon direkt skillnad. Vi kommer snarare tappa några FPS, men i utbyte få snabbare LOD-switching och mycket mindre micro-stuttering.

Inaktiv
Skrivet av Hero_Swe:

Changelog skulle vara nice

Läs vad FZ har skrivit om patchen så får du reda på mer, dumsnut xD

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Hero_Swe:

Changelog skulle vara nice

Läs vad FZ har skrivit om patchen så får du reda på mer, dumsnut xD

Artikeln täcker ju inte någonstans, inte ens via en länk, den changelog som finns, i mer än några få ord om några highlights från patchen. Knappast värt att kalla changelog. Man kan undra vem det är som är lite dum egentligen

Medlem

Märkte en klar skillnad efter denna patch på kartan Chernaus. Har inte kunnat köra på höga grafikinställningar utan lagg.

Härligt att man tänker på oss som sitter med fyra kärnor och 4GB+ RAM

Medlem

Trevligt... hoppas det ger en viss prestandaförbättring, även på mitt system.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Alla sitter och väntar på expansionen medans jag kommer få mitt Arma 2 imon

Medlem

Äntligen en patch som ger bättre prestanda just när ens dator är sönder och det enda man har är sin laptop. Varför måste jag alltid ha otur.

Medlem

Om du fryser kan du alltid starta arma2 på din laptop och mysa vid brasan som då uppstår.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Blir att installera Arma 2 igen då


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar