Activision tjänar mest pengar på pc

Robot
Activision tjänar mest pengar på pc
Medlem
Activision tjänar mest pengar på pc

Vilken tur att jag inte betalar för WoW då.

Medlem

Nä du det är tur det. För sämre service får man leta efter, Spelat det spelet sen betan kom för 5 år sedan alltid på samma server Ravencrest, alltid vart en populated server så en del problem får man räkna med 2a bästa servern i EU osv.
MEn fan sista månaden har vi inte ens kunnat raida pga . servern crashar från kl 19:15 varje dag till minimum 23 :00 och går från 150-2,3 k Ms p 30 sec,
Och har försökt n blizzard, (Activision efter dem blev uppklöpta) via forum , telefon och allt och efter 1,5 månad vad hjar vi fått inte ens en blue post på forumen om det.
Seriöst sämsta servicen vi fått nån gång.
Betalar 12 Euro varje månad för nåt som inte ens funkar är ju alltid kul.

/Skillzor

Medlem

Jag tror Gollum fick sig en kostym till slut.

Inaktiv

Ondskans ansikte


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Ondskans ansikte, indeed.

Medlem

Det är ohyggligt att räkna 12 gånger 11 miljoner.. och sen inse att siffran du får dels är i euro men dessutom att detta är en siffra som är aktuell varje månad.. Det är bara snabb matte, ingen nettoinkomst..

Inaktiv

Fy, vilken äcklig bild, man får verkligen en ström av obehagliga rysningar. Man ser nästan girigheten.

Inaktiv

World och Warcraft drar in pengar på annat också: som när folk förflyttar sina gubbar, merchandise med mer.

Skrivet av Skillzor:

Seriöst sämsta servicen vi fått nån gång.

Håller jag faktiskt med om.

Kundtjänsten är ju förskräcklig. Den har varit totalt usel varje gång jag har kontaktat den, kanske otur men ändå.

Skrivet av Troublegum:

Ondskans ansikte

:up::D:up:


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Har faktiskt funderat på att sluta spela WoW bara för att Activision får pengar av det...

Dumma Blizzard som skulle gå och bli kompis med guldmedaljören i snikighet

Medlem

Bra ... börga göra pc spel nu i stället för sketna consol portar ...

Medlem

Hur ska dem få oss att paya månads kostnader för fps är vad som förundrar mig. Ska dem börja snåla med att : "Vi ger er dedikerade servers, mod tools m.m om ni payar månadskostnader".

Finns inte en chans i helvete annars att jag ens skulle tänka tanken, om de inte har allt en PC gamer vill ha på agendan i första bästa patchar.

Medlem

Son of Satan!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Nu var det snart två år sedan jag slutade spela WoW. Men servicen var skit då med. Det var envägskommunikation. Det var jag som skickade förfrågningar... sen var det stopp där.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Exim:

Bra ... börga göra pc spel nu i stället för sketna consol portar ...

För att det finns en exceptionell speltitel som drar in mycket på PC betyder det inte att det formatet drar in mer överlag..

Medlem

Han är en ödla under allt det där!

Inaktiv

Activision Blizzard

Medlem

Verkar som att denna mannen fick sina ögon av satan själv?

Riktig vidrig typ som enbart bryr sig om att mjölka barnen på deras hårt förvärvade veckopengar

Medlem

Hrm... En tölp!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Mycket större andel än vad jag hade väntat mig trots wow.

Medlem
Skrivet av Dusser:

För att det finns en exceptionell speltitel som drar in mycket på PC betyder det inte att det formatet drar in mer överlag..

Faktum är ju ändå att PC-spel faktiskt drar in mer än någon annan konsoll-plattform. Förutsatt att man inte bara räknar försäljning i fysiska butiker, eftersom PC-spelare oftare handlar online - då de faktiskt har en väl fungerande PC som de kan använda till ändamålet

Men även om man bara räknar in fysiska spelbutiker, så säljer PC-spelen mer, i alla fall i Sverige. Många förtränger de gigantiska storsäljarna The Sims, Diablo 2, Half-Life 2/Orange Box, Guild Wars, StarCraft och även fysiska kopior av WoW, samt stor försäljning av svenska barnspel för PC.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av zauii89:

Hur ska dem få oss att paya månads kostnader för fps är vad som förundrar mig.

Varför betalar flera miljoner användare för World Of Warcraft varje månad?

OBS Att spelet tillhör en annan genre är totalt oväsentligt.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Dusser:

För att det finns en exceptionell speltitel som drar in mycket på PC betyder det inte att det formatet drar in mer överlag..

Faktum är ju ändå att PC-spel faktiskt drar in mer än någon annan konsoll-plattform. Förutsatt att man inte bara räknar försäljning i fysiska butiker, eftersom PC-spelare oftare handlar online - då de faktiskt har en väl fungerande PC som de kan använda till ändamålet

Men även om man bara räknar in fysiska spelbutiker, så säljer PC-spelen mer, i alla fall i Sverige. Många förtränger de gigantiska storsäljarna The Sims, Diablo 2, Half-Life 2/Orange Box, Guild Wars, StarCraft och även fysiska kopior av WoW, samt stor försäljning av svenska barnspel för PC.

Många konsolspelare handlar också online - då de faktiskt har en väl fungerande konsol (och PC) till ändamålet.
Sen tvivlar jag på att vinsten från så gamla spel som SC, D1-2 m.fl. är särskilt stor. Speciellt om du jämför med spelförsäljningen till ex. förra generationens PS2.
Sverige är dessutom en väldigt, väldigt liten marknad där PC fortfarande är ruskigt populärt (tack piratebay).Ska man jämföra, så ska man kolla Europa, USA och Asien som är de stora marknaderna.

På konsol slipper du (som utvecklare) en klar majoritet av piraterna, du slipper dyra kopieringsskydd, och framförallt så slipper du en massa utvecklingskostnader och patchar. Ingen anpassning efter miljoner olika hårdvara/mjukvara, finns bara några få att välja på. Dessutom kan du sälja konsolspelen till ett högre pris

Skulle Pc ha varit den största/viktigaste/mest inkomstbringande marknaden, så hade fokus legat på PC inom spelens genre. MMO och RTS utvecklas ju fortfarande primärt till PC (även om C&C 4 kändes som en dålig konsolport! och spelet finns inte ens till konsol, WTF?!). De spel som kräver mindre hårdvara men ska vara tillgängliga överallt. Samt grafiktunga spel som Chrysis. Dock så ligger fokus ofta på konsolerna, och något måste det bero på?
Tror till och med trogna PC-gamers börjar flytta när de blivit less på ständiga onlinekrav, krånglande kopieringsskydd, hårdvaruuppgraderingar och inkompatibla OS/hårdvara samt månadskostnader och förlorade funktioner (dedikerade servrar, grafik m.m).
Det är helt enkelt så smidigt att spela på konsol, uppdateringarna hämtar sig själva, spelen är alltid optimerade, inget byte av hårdvara krävs och nya funktioner tillkommer ständigt utan kostnad. Du kan vara online, eller offline. Du slipper kopieringsskydd som "förstör", släng i skivan och spela var du vill, när du vill och oftast utan månadskostnad (undantag finns så klart). Själv kör jag både PC/konsol, men mest konsol då det är så mycket trevligare enligt mig, inget krångel bara spel. Sen finns det ett fåtal spel som fortfarande kan/bör spelas på PC (de med dedikerade servrar och vettig grafik).

Medlem

Ge oss bra spel

inga dumma DRM skydd Steam om ni nu vill skydda er
Dedicerade servar
Sök funktion för servar som i BF 2
Modar ska kunna göras

1
Skriv svar