Minecraft fortsätter att sälja - når 100 miljoner

Robot
Minecraft fortsätter att sälja - når 100 miljoner

Det säljs otroliga 53 000 exemplar varje dag, bara i år.

#microsoft, #mojang-productions


Minecraft fortsätter att sälja - når 100 miljoner

Grattis!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gutt jobbat Mojang.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Det är lite synd, dom hade kunnat göra så sjukt mycket fler bra spel med dom där pengarna, vilken studio skulle inte vilja ha oändligt med pengar?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är lite synd, dom hade kunnat göra så sjukt mycket fler bra spel med dom där pengarna, vilken studio skulle inte vilja ha oändligt med pengar?

"Oändligt med pengar"?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Hipshot:

Det är lite synd, dom hade kunnat göra så sjukt mycket fler bra spel med dom där pengarna, vilken studio skulle inte vilja ha oändligt med pengar?

"Oändligt med pengar"?

De säljer 53 000 ex varje dag, och även räknat på det absolut lägsta priset (69 kr för mobilversionen) drar de alltså in 3,5 miljoner kronor om dagen. Det är snudd på oändligt med pengar för en liten utvecklare med cirka 60 anställda.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Hipshot:

Det är lite synd, dom hade kunnat göra så sjukt mycket fler bra spel med dom där pengarna, vilken studio skulle inte vilja ha oändligt med pengar?

"Oändligt med pengar"?

De säljer 53 000 ex varje dag, och även räknat på det absolut lägsta priset (69 kr för mobilversionen) drar de alltså in 3,5 miljoner kronor om dagen. Det är snudd på oändligt med pengar för en liten utvecklare med cirka 60 anställda.

Oj! Det var gedigna siffror. Tack för upplysningen.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Hipshot:

Det är lite synd, dom hade kunnat göra så sjukt mycket fler bra spel med dom där pengarna, vilken studio skulle inte vilja ha oändligt med pengar?

"Oändligt med pengar"?

De säljer 53 000 ex varje dag, och även räknat på det absolut lägsta priset (69 kr för mobilversionen) drar de alltså in 3,5 miljoner kronor om dagen. Det är snudd på oändligt med pengar för en liten utvecklare med cirka 60 anställda.

Oj! Det var gedigna siffror. Tack för upplysningen.

Du kan se det lite såhär, vi har lönekostnader på ~2,5Mkr om året, i mitt företag.
Om vi hade haft dom pengarna som Calle räknar med, så hade vi kunnat betala årslönen med råge - varje dag - och då räknar vi lågt, eftersom minecraft normalt sett kostar mycket mer än 69kr.
Jag har en hög av spel jag vill göra och det enda som stoppar mig är att det inte finn tillräckligt med resurser = pengar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Och allt i fickorna till Microsoft.

Skrivet av Hipshot:

Det är lite synd, dom hade kunnat göra så sjukt mycket fler bra spel med dom där pengarna, vilken studio skulle inte vilja ha oändligt med pengar?

Tror inte dom har riktigt "kunskapen" att skapa spel som GTA V, Fallout och The Witcher, de kodar spel i java liksom. I så fall får dom anställa fler.

Rätta mig om jag har fel men deras kortspel som inte var gjort i java (?) las ju ner, sen har dom Cobalt som dom inte ens gjort utan det är Oxeye.

Medlem

50% går direkt till skatt.

Medlem

Tyvärr verkar de inte ens ha kunskaper till att fixa så att Minecraft funkar.... det finns så mycket problem med spelet så att man baxnar, och inget görs åt det. Hela mod-communityt har också splittats pga ett tjafs om källkod, och det utlovade API-stödet har utgått. Själv spelar jag MC fortfarande ibland, men ser nu att spelet mer eller mindre är nedlagt ändå då det inte görs någon riktig kodning på det längre.

Medlem

Konstigt att den är populärast när Pocket-versionen på Windows 10 inte ens har stöd för online-spelande. Fast folk spelar väl på sura surfplattor som inte har så mycket processorkraft så de inte saknar det.

Medlem
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är lite synd, dom hade kunnat göra så sjukt mycket fler bra spel med dom där pengarna, vilken studio skulle inte vilja ha oändligt med pengar?

Förutsätter ju att man faktiskt kan göra bra spel, vilket de aldrig visat. De har ju hittills inte gjort nåt mer än att haft en lyckträff med Minecraft.

Medlem

Ganska snart kommer man kunna säga att världens mest sålda spel genom tiderna är svenskt, med andra ord


signatur

Metal is best served heavy.

1
Skriv svar