Zelda-skaparen: "Kritiken har format Breath of the Wild"

Robot
Zelda-skaparen: "Kritiken har format Breath of the Wild"

Eiji Aonuma berättar att spelet både ska introducera nyheter och åtgärda brister från föregångaren.


MEG
Medlem
Zelda-skaparen: "Kritiken har format Breath of the Wild"

Kan bli riktigt bra, låter positivt att de släpper fram yngre utvecklare med nya ideer...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Gillade Skyward Sword också men detta tar serien till helt ny nivå. Ska bli spännande och se hur det blir

Medlem

NX + detta spel blir najs, förhoppningsvis är det inga laddningstider på NX:D

Medlem

Det ser så jävla dåligt ut! Såg det på streamen och vart nästan gråtfärdig.. Springa runt och samla på sig nötter å blommor för att crafta eller något??

Plus att välden såg extremt tom ut, grafiken var katastrofal.

Är inte ett dugg hypad för detta.. Första Zelda spelet någonsin jag inte är sugen på att testa..

k3m
Medlem

så här öppna ska spel vara "Spelet ska vara så öppet att spelaren kan springa direkt till slutbossen och hoppa över handlingen."

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Det ser så jävla dåligt ut! Såg det på streamen och vart nästan gråtfärdig.. Springa runt och samla på sig nötter å blommor för att crafta eller något??

Plus att välden såg extremt tom ut, grafiken var katastrofal.

Är inte ett dugg hypad för detta.. Första Zelda spelet någonsin jag inte är sugen på att testa..

Du såg nog streamen som fokuserade på just crafting. Vet inte riktigt hur du kan tycka världen ser tom ut då den har mer liv än någon tidigare The Legend of Zelda titel i princip. De hade olika fokus under deras heldag med Breath of the Wild, så där var olika streams när de visade up Shrines och annat.

Detta är nog det Zelda jag varit som mest hype för. Var skeptisk till både Wind Waker och Skyward Sword på grund utav den grafiska stilen, men ändrade snabbt åsikt då jag faktisk börja spela. Kan omöjligt göra samma sak igen, och skulle till och med säga att jag gillar den grafiska stilen i Breath of the Wild enormt.

Hoppas bara få höra mer om Nintendo NX versionen snart.

Medlem

Det betyder alltså att NX inte kommer att använda sig av en pad med skärm. (?)

Medlem

Tacka vet jag ocarina of time de va grejör det

k3m
Medlem

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Medlem
Skrivet av k3m:

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Av det jag såg så sprang de runt och det var mest tomt överallt förutom samma fiender lite här och där. Annars så såg det verkligen inte ut som det fanns så mycket annat att göra förutom loota skitvapen och farma crafting grejer..

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Av det jag såg så sprang de runt och det var mest tomt överallt förutom samma fiender lite här och där. Annars så såg det verkligen inte ut som det fanns så mycket annat att göra förutom loota skitvapen och farma crafting grejer..

Dom sa några gånger. Och speciellt i slutet av streamen, att städer och NPC's var borttagna i versionen dom spelade. Dom vill inte spoila för mycket och allt är inte färdigt än.

k3m
Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Av det jag såg så sprang de runt och det var mest tomt överallt förutom samma fiender lite här och där. Annars så såg det verkligen inte ut som det fanns så mycket annat att göra förutom loota skitvapen och farma crafting grejer..

Dom sa några gånger. Och speciellt i slutet av streamen, att städer och NPC's var borttagna i versionen dom spelade. Dom vill inte spoila för mycket och allt är inte färdigt än.

jag misstänkte nåt sånt oxå. Snart blir det o spela ändå ser fram emot det

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Av det jag såg så sprang de runt och det var mest tomt överallt förutom samma fiender lite här och där. Annars så såg det verkligen inte ut som det fanns så mycket annat att göra förutom loota skitvapen och farma crafting grejer..

Dom sa några gånger. Och speciellt i slutet av streamen, att städer och NPC's var borttagna i versionen dom spelade. Dom vill inte spoila för mycket och allt är inte färdigt än.

Jag ber till gud att det är så. För av det jag såg så såg verkligen spelet allt annat än lovande ut.

Dock så är jag riktigt skeptiskt till ett crafting system och ett loot system med massa olika vapen i ett Zelda spel...

k3m
Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Av det jag såg så sprang de runt och det var mest tomt överallt förutom samma fiender lite här och där. Annars så såg det verkligen inte ut som det fanns så mycket annat att göra förutom loota skitvapen och farma crafting grejer..

Dom sa några gånger. Och speciellt i slutet av streamen, att städer och NPC's var borttagna i versionen dom spelade. Dom vill inte spoila för mycket och allt är inte färdigt än.

Jag ber till gud att det är så. För av det jag såg så såg verkligen spelet allt annat än lovande ut.

Dock så är jag riktigt skeptiskt till ett crafting system och ett loot system med massa olika vapen i ett Zelda spel...

jag tycker verkligen Zelda behöver, crafting o mer loot. för att Zelda ska nå en större publik, behöver det innehålla saker som lockar äldre spelare. kör de i samma hjulspår hela tiden, så når de bara de yngre spelarna.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Av det jag såg så sprang de runt och det var mest tomt överallt förutom samma fiender lite här och där. Annars så såg det verkligen inte ut som det fanns så mycket annat att göra förutom loota skitvapen och farma crafting grejer..

Dom sa några gånger. Och speciellt i slutet av streamen, att städer och NPC's var borttagna i versionen dom spelade. Dom vill inte spoila för mycket och allt är inte färdigt än.

Jag ber till gud att det är så. För av det jag såg så såg verkligen spelet allt annat än lovande ut.

Dock så är jag riktigt skeptiskt till ett crafting system och ett loot system med massa olika vapen i ett Zelda spel...

jag tycker verkligen Zelda behöver, crafting o mer loot. för att Zelda ska nå en större publik, behöver det innehålla saker som lockar äldre spelare. kör de i samma hjulspår hela tiden, så når de bara de yngre spelarna.

Nej för bövelen!!! Ge mig ett spel utan all jämrans crafting! Det är ett otyg utan dess like. Jag vill inte lägga sjuttioelva timmar på att samla kottar, kåda och getskit för att kunna "bygga" sticky bombs. Ge mig istället en upplevelse där man kan fokusera på utforskande, äventyr och story istället för att fundera på hur spelkaraktären får ner 200 sandblock i brallan.

k3m
Medlem
Skrivet av frenger:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Av det jag såg så sprang de runt och det var mest tomt överallt förutom samma fiender lite här och där. Annars så såg det verkligen inte ut som det fanns så mycket annat att göra förutom loota skitvapen och farma crafting grejer..

Dom sa några gånger. Och speciellt i slutet av streamen, att städer och NPC's var borttagna i versionen dom spelade. Dom vill inte spoila för mycket och allt är inte färdigt än.

Jag ber till gud att det är så. För av det jag såg så såg verkligen spelet allt annat än lovande ut.

Dock så är jag riktigt skeptiskt till ett crafting system och ett loot system med massa olika vapen i ett Zelda spel...

jag tycker verkligen Zelda behöver, crafting o mer loot. för att Zelda ska nå en större publik, behöver det innehålla saker som lockar äldre spelare. kör de i samma hjulspår hela tiden, så når de bara de yngre spelarna.

Nej för bövelen!!! Ge mig ett spel utan all jämrans crafting! Det är ett otyg utan dess like. Jag vill inte lägga sjuttioelva timmar på att samla kottar, kåda och getskit för att kunna "bygga" sticky bombs. Ge mig istället en upplevelse där man kan fokusera på utforskande, äventyr och story istället för att fundera på hur spelkaraktären får ner 200 sandblock i brallan.

det är inte svart/vitt. om crafting görs med måtta, då är det en tillgång för spelet. sen syfta jag på mer på att Zelda behöver inslag som intresserar äldre.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av frenger:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Av det jag såg så sprang de runt och det var mest tomt överallt förutom samma fiender lite här och där. Annars så såg det verkligen inte ut som det fanns så mycket annat att göra förutom loota skitvapen och farma crafting grejer..

Dom sa några gånger. Och speciellt i slutet av streamen, att städer och NPC's var borttagna i versionen dom spelade. Dom vill inte spoila för mycket och allt är inte färdigt än.

Jag ber till gud att det är så. För av det jag såg så såg verkligen spelet allt annat än lovande ut.

Dock så är jag riktigt skeptiskt till ett crafting system och ett loot system med massa olika vapen i ett Zelda spel...

jag tycker verkligen Zelda behöver, crafting o mer loot. för att Zelda ska nå en större publik, behöver det innehålla saker som lockar äldre spelare. kör de i samma hjulspår hela tiden, så når de bara de yngre spelarna.

Nej för bövelen!!! Ge mig ett spel utan all jämrans crafting! Det är ett otyg utan dess like. Jag vill inte lägga sjuttioelva timmar på att samla kottar, kåda och getskit för att kunna "bygga" sticky bombs. Ge mig istället en upplevelse där man kan fokusera på utforskande, äventyr och story istället för att fundera på hur spelkaraktären får ner 200 sandblock i brallan.

det är inte svart/vitt. om crafting görs med måtta, då är det en tillgång för spelet. sen syfta jag på mer på att Zelda behöver inslag som intresserar äldre.

Jag ohåller med till hundra procent.

k3m
Medlem
Skrivet av frenger:
Skrivet av k3m:
Skrivet av frenger:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Av det jag såg så sprang de runt och det var mest tomt överallt förutom samma fiender lite här och där. Annars så såg det verkligen inte ut som det fanns så mycket annat att göra förutom loota skitvapen och farma crafting grejer..

Dom sa några gånger. Och speciellt i slutet av streamen, att städer och NPC's var borttagna i versionen dom spelade. Dom vill inte spoila för mycket och allt är inte färdigt än.

Jag ber till gud att det är så. För av det jag såg så såg verkligen spelet allt annat än lovande ut.

Dock så är jag riktigt skeptiskt till ett crafting system och ett loot system med massa olika vapen i ett Zelda spel...

jag tycker verkligen Zelda behöver, crafting o mer loot. för att Zelda ska nå en större publik, behöver det innehålla saker som lockar äldre spelare. kör de i samma hjulspår hela tiden, så når de bara de yngre spelarna.

Nej för bövelen!!! Ge mig ett spel utan all jämrans crafting! Det är ett otyg utan dess like. Jag vill inte lägga sjuttioelva timmar på att samla kottar, kåda och getskit för att kunna "bygga" sticky bombs. Ge mig istället en upplevelse där man kan fokusera på utforskande, äventyr och story istället för att fundera på hur spelkaraktären får ner 200 sandblock i brallan.

det är inte svart/vitt. om crafting görs med måtta, då är det en tillgång för spelet. sen syfta jag på mer på att Zelda behöver inslag som intresserar äldre.

Jag ohåller med till hundra procent.

jag förkastar oftast crafting jag med. men, görs det rätt (vilket det oftast inte gör) så blir det kul o en tillgång för spelet

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av frenger:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Av det jag såg så sprang de runt och det var mest tomt överallt förutom samma fiender lite här och där. Annars så såg det verkligen inte ut som det fanns så mycket annat att göra förutom loota skitvapen och farma crafting grejer..

Dom sa några gånger. Och speciellt i slutet av streamen, att städer och NPC's var borttagna i versionen dom spelade. Dom vill inte spoila för mycket och allt är inte färdigt än.

Jag ber till gud att det är så. För av det jag såg så såg verkligen spelet allt annat än lovande ut.

Dock så är jag riktigt skeptiskt till ett crafting system och ett loot system med massa olika vapen i ett Zelda spel...

jag tycker verkligen Zelda behöver, crafting o mer loot. för att Zelda ska nå en större publik, behöver det innehålla saker som lockar äldre spelare. kör de i samma hjulspår hela tiden, så når de bara de yngre spelarna.

Nej för bövelen!!! Ge mig ett spel utan all jämrans crafting! Det är ett otyg utan dess like. Jag vill inte lägga sjuttioelva timmar på att samla kottar, kåda och getskit för att kunna "bygga" sticky bombs. Ge mig istället en upplevelse där man kan fokusera på utforskande, äventyr och story istället för att fundera på hur spelkaraktären får ner 200 sandblock i brallan.

det är inte svart/vitt. om crafting görs med måtta, då är det en tillgång för spelet. sen syfta jag på mer på att Zelda behöver inslag som intresserar äldre.

Spelet behöver knappast crafting för att tilltala äldre.
Zelda ska vara Zelda, ingenting annat.

Sen är det precis som "frenger" skrev.
Zelda handlar om utforskande, äventyr och story.

Om något så tror jag att ett craftingsystem som det man såg gör mer att folk blir skeptiska, iaf Zelda fans. Kanske finns några survival nötter som blir intresserade, men vem bryr sig om dem? Finns fullt med andra spel att spela, låt Zelda vara Zelda.

Medlem

Jag misstänker att mycket av craftingen, temporära vapen etc är nödvändig i början av spelet men att man genom trials/challanges/dungeons kan få mer permanenta items och lösningar.
En sak dom ville bryta var konventionen att man måste göra saker i en viss ordning. Dvs gör dungeon A före B för att du måste ha ett item från A för att lösa puzzel i B.
Temporära items och crafting är ett bra sätt att komma runt det och fortfarande kunna designa intressanta puzzel.

Samtidigt lär ju inte t.ex. Master Sword gå sönder efter att man använt det ett tag.

k3m
Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:
Skrivet av frenger:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Av det jag såg så sprang de runt och det var mest tomt överallt förutom samma fiender lite här och där. Annars så såg det verkligen inte ut som det fanns så mycket annat att göra förutom loota skitvapen och farma crafting grejer..

Dom sa några gånger. Och speciellt i slutet av streamen, att städer och NPC's var borttagna i versionen dom spelade. Dom vill inte spoila för mycket och allt är inte färdigt än.

Jag ber till gud att det är så. För av det jag såg så såg verkligen spelet allt annat än lovande ut.

Dock så är jag riktigt skeptiskt till ett crafting system och ett loot system med massa olika vapen i ett Zelda spel...

jag tycker verkligen Zelda behöver, crafting o mer loot. för att Zelda ska nå en större publik, behöver det innehålla saker som lockar äldre spelare. kör de i samma hjulspår hela tiden, så når de bara de yngre spelarna.

Nej för bövelen!!! Ge mig ett spel utan all jämrans crafting! Det är ett otyg utan dess like. Jag vill inte lägga sjuttioelva timmar på att samla kottar, kåda och getskit för att kunna "bygga" sticky bombs. Ge mig istället en upplevelse där man kan fokusera på utforskande, äventyr och story istället för att fundera på hur spelkaraktären får ner 200 sandblock i brallan.

det är inte svart/vitt. om crafting görs med måtta, då är det en tillgång för spelet. sen syfta jag på mer på att Zelda behöver inslag som intresserar äldre.

Spelet behöver knappast crafting för att tilltala äldre.
Zelda ska vara Zelda, ingenting annat.

Sen är det precis som "frenger" skrev.
Zelda handlar om utforskande, äventyr och story.

Om något så tror jag att ett craftingsystem som det man såg gör mer att folk blir skeptiska, iaf Zelda fans. Kanske finns några survival nötter som blir intresserade, men vem bryr sig om dem? Finns fullt med andra spel att spela, låt Zelda vara Zelda.

jag menade inte nödvändigtvis att crafting lockar äldre. sen tror jag att vad som glr Zelda till Zelda är individuellt. jag förkastar att se samma vapen, samma tempel om o om igen. det är väldigt tråkigt i längden. därav locka tbx gamla Zelda fans (som mig själv) med inslag som crafting, som gör att jag vill uppleva Zelda igen jag hade ju vela ha blod oxå. men det kommer aldrig hända o jag har hört att man slipper göra varenda skittempel oxå om man vill

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:
Skrivet av frenger:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Av det jag såg så sprang de runt och det var mest tomt överallt förutom samma fiender lite här och där. Annars så såg det verkligen inte ut som det fanns så mycket annat att göra förutom loota skitvapen och farma crafting grejer..

Dom sa några gånger. Och speciellt i slutet av streamen, att städer och NPC's var borttagna i versionen dom spelade. Dom vill inte spoila för mycket och allt är inte färdigt än.

Jag ber till gud att det är så. För av det jag såg så såg verkligen spelet allt annat än lovande ut.

Dock så är jag riktigt skeptiskt till ett crafting system och ett loot system med massa olika vapen i ett Zelda spel...

jag tycker verkligen Zelda behöver, crafting o mer loot. för att Zelda ska nå en större publik, behöver det innehålla saker som lockar äldre spelare. kör de i samma hjulspår hela tiden, så når de bara de yngre spelarna.

Nej för bövelen!!! Ge mig ett spel utan all jämrans crafting! Det är ett otyg utan dess like. Jag vill inte lägga sjuttioelva timmar på att samla kottar, kåda och getskit för att kunna "bygga" sticky bombs. Ge mig istället en upplevelse där man kan fokusera på utforskande, äventyr och story istället för att fundera på hur spelkaraktären får ner 200 sandblock i brallan.

det är inte svart/vitt. om crafting görs med måtta, då är det en tillgång för spelet. sen syfta jag på mer på att Zelda behöver inslag som intresserar äldre.

Spelet behöver knappast crafting för att tilltala äldre.
Zelda ska vara Zelda, ingenting annat.

Sen är det precis som "frenger" skrev.
Zelda handlar om utforskande, äventyr och story.

Om något så tror jag att ett craftingsystem som det man såg gör mer att folk blir skeptiska, iaf Zelda fans. Kanske finns några survival nötter som blir intresserade, men vem bryr sig om dem? Finns fullt med andra spel att spela, låt Zelda vara Zelda.

jag menade inte nödvändigtvis att crafting lockar äldre. sen tror jag att vad som glr Zelda till Zelda är individuellt. jag förkastar att se samma vapen, samma tempel om o om igen. det är väldigt tråkigt i längden. därav locka tbx gamla Zelda fans (som mig själv) med inslag som crafting, som gör att jag vill uppleva Zelda igen jag hade ju vela ha blod oxå. men det kommer aldrig hända o jag har hört att man slipper göra varenda skittempel oxå om man vill

Saken är ju den att "samma vapen samma tempel" har varit i Zelda sedan NES. Att klaga på det är lite som att klaga på att man "bara skjuter gubbar" i COD. Eller att du farma nya items i Diablo. Det hör till spelet.

k3m
Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:
Skrivet av frenger:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:

håller med Stelefan, när han säger att världen ser tom ut. men om man tänker efter så är den inte det. jag menar, det är väldigt få spel där man kan klättra, hoppa, simma, hugga ner träd osv. och det tycker jag ska räknas in i en detaljerad, levande värld. de spelen som ser fulla av liv ut, men där inget är påverkbart o där vi ser en massa livlösa stumma karaktärer, de spelen känns ännu mer livllösa ut. nä, Zelda världen känns inte alls sååå livlös ut.

Av det jag såg så sprang de runt och det var mest tomt överallt förutom samma fiender lite här och där. Annars så såg det verkligen inte ut som det fanns så mycket annat att göra förutom loota skitvapen och farma crafting grejer..

Dom sa några gånger. Och speciellt i slutet av streamen, att städer och NPC's var borttagna i versionen dom spelade. Dom vill inte spoila för mycket och allt är inte färdigt än.

Jag ber till gud att det är så. För av det jag såg så såg verkligen spelet allt annat än lovande ut.

Dock så är jag riktigt skeptiskt till ett crafting system och ett loot system med massa olika vapen i ett Zelda spel...

jag tycker verkligen Zelda behöver, crafting o mer loot. för att Zelda ska nå en större publik, behöver det innehålla saker som lockar äldre spelare. kör de i samma hjulspår hela tiden, så når de bara de yngre spelarna.

Nej för bövelen!!! Ge mig ett spel utan all jämrans crafting! Det är ett otyg utan dess like. Jag vill inte lägga sjuttioelva timmar på att samla kottar, kåda och getskit för att kunna "bygga" sticky bombs. Ge mig istället en upplevelse där man kan fokusera på utforskande, äventyr och story istället för att fundera på hur spelkaraktären får ner 200 sandblock i brallan.

det är inte svart/vitt. om crafting görs med måtta, då är det en tillgång för spelet. sen syfta jag på mer på att Zelda behöver inslag som intresserar äldre.

Spelet behöver knappast crafting för att tilltala äldre.
Zelda ska vara Zelda, ingenting annat.

Sen är det precis som "frenger" skrev.
Zelda handlar om utforskande, äventyr och story.

Om något så tror jag att ett craftingsystem som det man såg gör mer att folk blir skeptiska, iaf Zelda fans. Kanske finns några survival nötter som blir intresserade, men vem bryr sig om dem? Finns fullt med andra spel att spela, låt Zelda vara Zelda.

jag menade inte nödvändigtvis att crafting lockar äldre. sen tror jag att vad som glr Zelda till Zelda är individuellt. jag förkastar att se samma vapen, samma tempel om o om igen. det är väldigt tråkigt i längden. därav locka tbx gamla Zelda fans (som mig själv) med inslag som crafting, som gör att jag vill uppleva Zelda igen jag hade ju vela ha blod oxå. men det kommer aldrig hända o jag har hört att man slipper göra varenda skittempel oxå om man vill

Saken är ju den att "samma vapen samma tempel" har varit i Zelda sedan NES. Att klaga på det är lite som att klaga på att man "bara skjuter gubbar" i COD. Eller att du farma nya items i Diablo. Det hör till spelet.

klagomål med rätta oxå. att templen ska va samma år ut o år in är bara ledsamt. Cod får kritik för mjölkning, då det är samma samma. Diablo är farmande till förbannelse. så, nä. det här nya Zelda gör rätt. Det går mer tbx till rötterna, tvingar inte en att göra templen o i viss ordning ännu. mer frihet med andra ord. frihet är bland den roligaste faktorn i spel

1
Skriv svar