Så är Nintendo 3DS

Medlem
Så är Nintendo 3DS

Trevligt!

Medlem

Enligt prisjakt kommer den kosta runt 2.5-3k.

Vilket låter lite dyrt..

Men det kanske bara är ett preliminärt pris?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Är grymt imponerad av spellistan, är speciellt nyfiken av MGS3 och 3D pussel i Professor Layton. Tror det blir köp vid släpp, om den inte är allt för dyr.

Medlem

Den enda handhållna konsolen jag har haft tidigare är Gameboy Advance, så det är på tiden att jag skaffar nytt, och denna verkar väldigt lovande. Det var bara en sak som var oklar i artikeln: har den stöd för pekskärm med stylus som gamla DSen?

Medlem

Äntligen en SNYGG färg också!
Den blå dårå...


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Redaktör
Skrivet av Wartex:

Den enda handhållna konsolen jag har haft tidigare är Gameboy Advance, så det är på tiden att jag skaffar nytt, och denna verkar väldigt lovande. Det var bara en sak som var oklar i artikeln: har den stöd för pekskärm med stylus som gamla DSen?

Japp, det sitter en pekskärm nertill, precis som förr.


signatur
Medlem

Blir ett köp direkt när den kommer, dem som provat verkar imponerade och det visar ju att Nintendo har gjort det igen!
Dessutom ger ju 3DS en inblick på nästa stationära-konsol, precis som DS gjorde för Wii.

Medlem

vill ha å kommer skaffa på dag 1. även om jag måste sälja massa saker som ändå bara ligger å dräller hemma ^^

synd att det lär väll vara 1 år eller nåt sånt innan den släpps här...

det ända jag inte gillar med E3 är att man läser om å ser bilder på massa coola lir å sen inser man att man måste vänta 5-12 månader ibland mer innan man får spela dom å då grinar man en skvätt inombords xD

Medlem

Jag har inte ägt en "stationär" spelkonsoll sen megadrive och nes, men Game Boy Color, Advance och en DS Lite har man haft! Tror jag nog kommer köpa denna också, hade hoppats på större skärmar dock. En 3DS med Nintendo DS XL's skärmar skulle inte skada.

Medlem

Varför får man aldrig se några bilder på spel, om den nu inte kräver glasögon.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Varför får man aldrig se några bilder på spel, om den nu inte kräver glasögon.

För även om källan visar spelen i 3D så kommer ändå bilden att "plattas till" och bli 2D på bilden, för att man ska få se 3D så måste källan, kameran och det man tittar på visa 3D.

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Varför får man aldrig se några bilder på spel, om den nu inte kräver glasögon.

Läste att 3DS gör nåt (lokaliserar?) med just dina ögon... om du bara har ett öga så funkar inte 3D funktionen helt. Med andra ord så kan du inte ta foto på det.

[http://gonintendo.com/viewstory.php?id=127173]

Medlem
Skrivet av Slaizt:
Skrivet av Neatherblade:

Varför får man aldrig se några bilder på spel, om den nu inte kräver glasögon.

Läste att 3DS gör nåt (lokaliserar?) med just dina ögon... om du bara har ett öga så funkar inte 3D funktionen helt. Med andra ord så kan du inte ta foto på det.

[http://gonintendo.com/viewstory.php?id=127173]

Nja, det stämmer inte riktigt. Det stämmer att den trackar dina ögon, men du kan fortfarande hålla en kamera typ vid pannan eller munnen så kommer du se exakt vad dina ögon skulle se. Kolla in den här länken:

[http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw]

Medlem

kan vara kul. känns lite mer kul när sakerna sticker ut genom skärmen ordentligt

Medlem

Är det kameran på 3DSen som känner av vilket läge huvudet är i? Fantastiskt om detta kommer till stationära konsoler, borde ju inte vara så svårt. Längtar tills man får testa själv.

Medlem

Om jag fattat det rätt har kameran inget med 3d-effekten att göra.

Medlem

hur fungerar då 3deffekten?

Medlem
Skrivet av Mang:

hur fungerar då 3deffekten?

It's magic! Nej men det borde verkligen vara kameran som trackar huvudet/ögonen. Den enda andra möjligheten är att den använder ekolokalisering via högtalarna och microfonen, och det känns bara dumt.

Ännu en video som demonstrerar 3d-effekt, denna gång på en mobiltelefon:

[http://www.youtube.com/watch?v=7SImOIMcMlk]

Medlem

Nej den funkar inte alls så. Det är ingenting som trackar ögonen. Displayen har dubbel horisontell upplösning och visar varannan pixel till respektive öga. Spelet renderas i från två vinklar och detta översätter hjärnan till en 3D-effekt. Det funkar bara om du tittar rakt framför skärmen, så fort du tittar från sidan blir bilden lite suddig och 3D-effekten försvinner. Ser du bara med ett öga försvinner djupseendet, precis som på riktigt.

Medlem
Skrivet av Sunray:

Nej den funkar inte alls så. Det är ingenting som trackar ögonen. Displayen har dubbel horisontell upplösning och visar varannan pixel till respektive öga. Spelet renderas i från två vinklar och detta översätter hjärnan till en 3D-effekt. Det funkar bara om du tittar rakt framför skärmen, så fort du tittar från sidan blir bilden lite suddig och 3D-effekten försvinner. Ser du bara med ett öga försvinner djupseendet, precis som på riktigt.

exakt, noterar även vissa som gissar? sig till hur det fungerar och presenter det som fakta.

Wartex "Det stämmer att den trackar dina ögon"

jag blir bara så anti..
inte så konstigt att det är så mycket felaktig information som cirkulerar på vissa produkter, speciellt där fanboyism hägrar.

skrämmande

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Mang:

hur fungerar då 3deffekten?

It's magic! Nej men det borde verkligen vara kameran som trackar huvudet/ögonen. Den enda andra möjligheten är att den använder ekolokalisering via högtalarna och microfonen, och det känns bara dumt.

Ännu en video som demonstrerar 3d-effekt, denna gång på en mobiltelefon:

[http://www.youtube.com/watch?v=7SImOIMcMlk]

Finns spel till Android med den funktionen ^^ Känns ju inte så avancerat, men ändå lite coolt.

Medlem

Jävligt coolt!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar