Battlefield 1 höstuppdateras i dag, servrarna går ner

Robot
Battlefield 1 höstuppdateras i dag, servrarna går ner
Medlem
Battlefield 1 höstuppdateras i dag, servrarna går ner

Härligt behövs lite patchande men annars underbart spel.
Bra jobbat dice


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ska bli riktigt kul att testa hardcore. Jag var jävligt sen med att upptäcka hardcore-läget i BF4 så nu ska jag hänga på låset

Hoppas de fixar alla UI-relaterade smågrejer, så man slipper allt allmänt gnäll. Riktigt välgjort spel och bra launch generellt imo.

Medlem

Hoppas dom får ordning på medaljerna. Suez i conquest skulle få lite kärlek iaf. Svenska servrar vore mint oxå!

Hoppas dom gör en större förändring angående tiden att rank upp. Lirat strax över 140 timmar och snart rank 100. Riktigt stabil release som battlefront. Små grejer man stört sig på. Men en fis i rymden jämnfört med vad som hände med bf4.

Medlem

Bra med uppdateringar. Gillar verkligen BF1.

Men jag förstår inte hemlighetsmakeriet? Varför inte vara transparenta med såna här saker, det var ju det dom gjorde så rätt med BF4 i slutet? De måste kommunicera med sin community....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Ska bli så härligt när serverprogramvaran släpps fri och man kan köpa server.

Slut på Dice egna 64-spelares utan sniperlimit och de som verkligen älskar den typ av dynga kan med gott samvete spela vidare där.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Mitt spel fryser flera gånger under en spelsession. Det bara fryser till helt enkelt i 5-7 sekunder, för att sedan hoppa igång som vanligt igen. Flera gånger per runda. Har bra med FPS när jag spelar, sedan händer det bara. Samma sak för min bror. Min polare kan inte använda fordon alls. Han kan varken styra eller skjuta. FIX PLEASE

Medlem

Bara de inte nerfar min hellreigel Men det gör de förmodligen.. Får väl gå tillbaka till automaticon i värsta fall. A-10 hunter nerfas garanterat.

Medlem
Skrivet av Smest:

Mitt spel fryser flera gånger under en spelsession. Det bara fryser till helt enkelt i 5-7 sekunder, för att sedan hoppa igång som vanligt igen. Flera gånger per runda. Har bra med FPS när jag spelar, sedan händer det bara. Samma sak för min bror. Min polare kan inte använda fordon alls. Han kan varken styra eller skjuta. FIX PLEASE

att det inte funkar att styra/skjuta i fordon har med origin overlay att göra. bara att alt+tab och in i spelet igen så funkar det

Medlem

"Nere en timme"
Så spelbart runt fredag då om BF4 är att gå efter?

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Nere en timme"
Så spelbart runt fredag då om BF4 är att gå efter?

Verkar så.. pendlar mellan online/offline och kan inte joina nån server när jag väl är online...

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Bra med uppdateringar. Gillar verkligen BF1.

Men jag förstår inte hemlighetsmakeriet? Varför inte vara transparenta med såna här saker, det var ju det dom gjorde så rätt med BF4 i slutet? De måste kommunicera med sin community....

Tydligen så släpper man inte sina release-notes förens patchen har rullats ut och man ser att allt funkar. Utifall man åker på patrull å man måste rulla tillbaka patchen.

Medlem

Har precis börjat spela och är redan trött på röran som är 64 player servers. Mer 32/48 servrar tack! Grymt bra lir annars!

phi
Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Bara de inte nerfar min hellreigel Men det gör de förmodligen.. Får väl gå tillbaka till automaticon i värsta fall. A-10 hunter nerfas garanterat.

Hellriegeln är ju trasig. Kör givetvis med den själv eftersom att den är så överdrivet OP med sin sjukt låga recoil och höga accuracy. Man känner sig dock smutsig av att använda den.

Medlem

Jag skulle vilja se större squads på 64 manna servrarna. Möjligheten till 8-10 spelare hade varit riktigt najs. Just nu kutar små squads bara omkring som dårar, det finns egentligen ingen mening med små squads om man inte spelar med endast vänner. Utöver detta så borde de ändra så att man bara kan spawna på squad leadern så att man inte har oändligt med squads med sitt lag, jag hade även varit okej med att ledaren kan sätta ut spawnpoints som i SQUAD.

Medlem

2GB patch på PC, vart finns patchnotes?

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

2GB patch på PC, vart finns patchnotes?

Kommer när allt är klart antar jag
Kollar man det officiella forumet så verkar det ploppa upp nya saker varje gång dem startar spelet just nu. Så dem sitter nog säkert och drar igång sakerna en efter en

Hardcore och Rental servers har kommit iaf!

Medlem
Skrivet av blackidus:
Skrivet av DeFeCT:

2GB patch på PC, vart finns patchnotes?

Kommer när allt är klart antar jag
Kollar man det officiella forumet så verkar det ploppa upp nya saker varje gång dem startar spelet just nu. Så dem sitter nog säkert och drar igång sakerna en efter en

Hardcore och Rental servers har kommit iaf!

Hardcore-läget är mycket intressant, måste testas framöver

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av DeFeCT:

2GB patch på PC, vart finns patchnotes?

Kommer när allt är klart antar jag
Kollar man det officiella forumet så verkar det ploppa upp nya saker varje gång dem startar spelet just nu. Så dem sitter nog säkert och drar igång sakerna en efter en

Hardcore och Rental servers har kommit iaf!

Hardcore-läget är mycket intressant, måste testas framöver

Jajamen! Läste man mer på forumet så verkar det inte vara riktigt släppt än. Det verkar vara inkluderat i patchen men man startar inga servrar förns imorgon i samband med " Battlefest".

Fast det kanske inte hindrar folk som hyr servrar från att starta hardcore servrar.

Medlem

Med tanke på hur fort man dör nu, dör man såfort man ser någon då?

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av DeFeCT:

2GB patch på PC, vart finns patchnotes?

Kommer när allt är klart antar jag
Kollar man det officiella forumet så verkar det ploppa upp nya saker varje gång dem startar spelet just nu. Så dem sitter nog säkert och drar igång sakerna en efter en

Hardcore och Rental servers har kommit iaf!

Hardcore-läget är mycket intressant, måste testas framöver

Hardcore har inte kommit alls, testade precis.
Som det ser ut så är det bara små fixes. Vi fick en ny battlepack revision. Wow.. hype

Tycker att det är jävla dåligt av dice att inte ha med hardcore i början.
Börjar nästan ana att dom kommer använda det i mjölk mané och lägga till det när folk börjar tröttna och spelarbasen går ner.

Hade gärna sett dom skrota SP helt och haft med hardcore från början.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Med tanke på hur fort man dör nu, dör man såfort man ser någon då?

Haha, nä inte riktigt.
Fördelen med Hardcore är att det brukar vara betydligt roligare spel, man kan inte bara stå i en korridor och lobba granater som en galning.
Det brukar resultera i att det blir mer städat spel, i alla fall vad jag har upplevt.

Man måste ta det lite lugnare och tänka på vad man gör. Kör man Rambo och kastar granater hej vilt och skjuter på allt som rör sig så kommer man få massa team kills, och bli kickad från servern, så alla spelar lite mer taktiskt, och de som inte gör det blir inte långlivade på servern.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av DeFeCT:

2GB patch på PC, vart finns patchnotes?

Kommer när allt är klart antar jag
Kollar man det officiella forumet så verkar det ploppa upp nya saker varje gång dem startar spelet just nu. Så dem sitter nog säkert och drar igång sakerna en efter en

Hardcore och Rental servers har kommit iaf!

Hardcore-läget är mycket intressant, måste testas framöver

Hardcore har inte kommit alls, testade precis.
Som det ser ut så är det bara små fixes. Vi fick en ny battlepack revision. Wow.. hype

Enligt release-notes så finns det med i patchen, flera på forumen har även sagt att dem sett hardcore servrar men endast ett fåtal. Kan vara så att det finns med i patchen men man inte startat några servrar än?

"You can join Custom Games from Multiplayer"

Resten av listan är väldigt lång, så man ska inte klaga på att dem inte gjort något tycker jag

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/58616/battlef...

Custom games ska väl inkludera "hardcore" och "fog of war" om jag inte tolkat helt fel?

Edit: Ska tydligen komma senare idag enligt Dice/EA

Medlem
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av DeFeCT:

2GB patch på PC, vart finns patchnotes?

Kommer när allt är klart antar jag
Kollar man det officiella forumet så verkar det ploppa upp nya saker varje gång dem startar spelet just nu. Så dem sitter nog säkert och drar igång sakerna en efter en

Hardcore och Rental servers har kommit iaf!

Hardcore-läget är mycket intressant, måste testas framöver

Hardcore har inte kommit alls, testade precis.
Som det ser ut så är det bara små fixes. Vi fick en ny battlepack revision. Wow.. hype

Enligt release-notes så finns det med i patchen, flera på forumen har även sagt att dem sett hardcore servrar men endast ett fåtal. Kan vara så att det finns med i patchen men man inte startat några servrar än?

"You can join Custom Games from Multiplayer"

Resten av listan är väldigt lång, så man ska inte klaga på att dem inte gjort något tycker jag

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/58616/battlef...

Custom games ska väl inkludera "hardcore" och "fog of war" om jag inte tolkat helt fel?

Står med stora bokstäver, coming soon.
Testar man att ändra filter i browsern, till tex, friendly fire on.
Så kommer häpnande 0 servrar upp.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av DeFeCT:

2GB patch på PC, vart finns patchnotes?

Kommer när allt är klart antar jag
Kollar man det officiella forumet så verkar det ploppa upp nya saker varje gång dem startar spelet just nu. Så dem sitter nog säkert och drar igång sakerna en efter en

Hardcore och Rental servers har kommit iaf!

Hardcore-läget är mycket intressant, måste testas framöver

Hardcore har inte kommit alls, testade precis.
Som det ser ut så är det bara små fixes. Vi fick en ny battlepack revision. Wow.. hype

Enligt release-notes så finns det med i patchen, flera på forumen har även sagt att dem sett hardcore servrar men endast ett fåtal. Kan vara så att det finns med i patchen men man inte startat några servrar än?

"You can join Custom Games from Multiplayer"

Resten av listan är väldigt lång, så man ska inte klaga på att dem inte gjort något tycker jag

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/58616/battlef...

Custom games ska väl inkludera "hardcore" och "fog of war" om jag inte tolkat helt fel?

Står med stora bokstäver, coming soon.
Testar man att ändra filter i browsern, till tex, friendly fire on.
Så kommer häpnande 0 servrar upp.

Som jag nu lade till i min tidigare post så kommer det senare idag

Medlem
Skrivet av Smest:

Mitt spel fryser flera gånger under en spelsession. Det bara fryser till helt enkelt i 5-7 sekunder, för att sedan hoppa igång som vanligt igen. Flera gånger per runda. Har bra med FPS när jag spelar, sedan händer det bara. Samma sak för min bror. Min polare kan inte använda fordon alls. Han kan varken styra eller skjuta. FIX PLEASE

Skrivet av Ekou:
Skrivet av Smest:

Mitt spel fryser flera gånger under en spelsession. Det bara fryser till helt enkelt i 5-7 sekunder, för att sedan hoppa igång som vanligt igen. Flera gånger per runda. Har bra med FPS när jag spelar, sedan händer det bara. Samma sak för min bror. Min polare kan inte använda fordon alls. Han kan varken styra eller skjuta. FIX PLEASE

att det inte funkar att styra/skjuta i fordon har med origin overlay att göra. bara att alt+tab och in i spelet igen så funkar det

Jag får samma problem lite då och då. Enklare lösning än alt+tabb är istället att trycka på consoleknappen två gånger (knappen till vänster om 1an på tangentbordet).


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Hoppas spelet blir roligt med patchen...

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Frasstheass:

Med tanke på hur fort man dör nu, dör man såfort man ser någon då?

Haha, nä inte riktigt.
Fördelen med Hardcore är att det brukar vara betydligt roligare spel, man kan inte bara stå i en korridor och lobba granater som en galning.
Det brukar resultera i att det blir mer städat spel, i alla fall vad jag har upplevt.

Man måste ta det lite lugnare och tänka på vad man gör. Kör man Rambo och kastar granater hej vilt och skjuter på allt som rör sig så kommer man få massa team kills, och bli kickad från servern, så alla spelar lite mer taktiskt, och de som inte gör det blir inte långlivade på servern.

Ja. tänk på alla bombplan och granatkastare som måste sluta bomba flaggorna.

Medlem
Skrivet av Zerdus:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Frasstheass:

Med tanke på hur fort man dör nu, dör man såfort man ser någon då?

Haha, nä inte riktigt.
Fördelen med Hardcore är att det brukar vara betydligt roligare spel, man kan inte bara stå i en korridor och lobba granater som en galning.
Det brukar resultera i att det blir mer städat spel, i alla fall vad jag har upplevt.

Man måste ta det lite lugnare och tänka på vad man gör. Kör man Rambo och kastar granater hej vilt och skjuter på allt som rör sig så kommer man få massa team kills, och bli kickad från servern, så alla spelar lite mer taktiskt, och de som inte gör det blir inte långlivade på servern.

Ja. tänk på alla bombplan och granatkastare som måste sluta bomba flaggorna.

Du har en poäng. Värt att testa

12
Skriv svar