Sommar och sol

Medlem
Sommar och sol

Såg just programmet "Sandhamn" på 3:an och det var droppen. Allt började för några veckor sedan när båtmässan ägde rum i Älvsjö, sen har man mer eller mindre dagligen blivit påminnd om båtar och sommar. Jag är annars som person så att jag gillar snö och kyla också men just nu skulle det gärna få vara 25-30 grader och sol.
Inte ens på jobbet kommer man undan, Discovery visar soliga naturfilmer, kunder vill ha minidator som ska passa med deras sjökortsprogram...
Sen sitter man framför TV:n och glor på Vertical Limit för att sedan zappa runt lite och hamnar då på Sandhamn på trean. Tack för den...

Kul program men jag är lite förvånad över hur TV kan släta över fylleriet så lätt, ett gäng grabbar från Stockholm ger sig ut med båt från Stockholm mot Sandhamn. Sveper den ena ölen efter den andra i ren midsommaranda. Inget direkt fel med det om föraren inte dricker förståss, nu är det ingen kalasfylla för han som körde men några öl gick nog ner. Trean ser det som bra tv och kommentatorn ger glada kommentarer. Lite fel då sjöfylla orsakar en hel del skit, speciellt under midsommar och i kombinationen båt och ingen flytväst...för den använder man ju jämt...
Omdömeslöst av TV3 men bra underhållning. Kul att man i namnrutan skrev namn och sedan "Stockholmsbo"...
Kul också med verkstaden dom filmar, avbrutna nycklar är tydligen vanligt under midsommar...tur det, trodde jag var ensam om de...
Trashade min brors båt under en midsommar för en herrans massa år sedan, motorn dog, rutorna lossnade och nyckeln gick av, mobilerna dog och man ligger mitt i farleden utan möjlighet att tända lanternorna... det var inte speciellt kul. Och jag var inte ens full.

Ja, än ligger isen kvar och det lär nog dröja någon vecka till innan den ger med sig.
Sen har man ju åtminstonde vårfisket att se fram emot men sommaren är långt borta.

Skulle ha en snaskig bild på en mälarkrokodil men hittade det här klippet på tuben istället...
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/X8aWxtdSB2A&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/X8aWxtdSB2A&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Sjörået, som ju är ett mytologist väsen i Norden, har sina favoritgäddor. Så gör ett litet offer innan ni ger er av ut till grynnan så hon inte blir förbannad...

#blogg

1
Skriv svar