Se det senaste från Star Citizen live från Gamescom

Robot
Se det senaste från Star Citizen live från Gamescom
Avstängd

Dom sitter ju bara och pratar, man vill ju se spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Dom sitter ju bara och pratar, man vill ju se spelet.

Då får du vänta till ikväll.

Quake-konnässsör

Presentationen börjar ikväll kl 21:00 på Star Citizens twitchkanal.

Medlem

Sitter o tittat både igår o i förrgår lite och potentialen är ju enorm.
Draw distancen är ju enorm och ljus sättningen underbar.

Mitt val att spela som en SandRaider med en sniper känns mer och mer som ett bra val x).

Medlem

Känns mer och mer som det här spelet aldrig kommer bli färdig.. ett scam med fin yta, det är vad det ser ut som i mina ögon.

Testpilot
Skrivet av Seneca:

Känns mer och mer som det här spelet aldrig kommer bli färdig.. ett scam med fin yta, det är vad det ser ut som i mina ögon.

Vad drar du de slutsatserna från? De har mer innehåll i spelet nu än många fullpris-spel. Din åsikt går att mota med att du glor på en enda video på där de visar jobbet de gör. Så trött på er som säger att detta är en scam.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

De har mer innehåll i spelet nu än många fullpris-spel.

Detta känns som hyperbol om något. Det är ju bara ett gigantiskt tech demo än så länge med massa löst sammansatta moduler, spelet har inte ett skit än.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Detta känns som hyperbol om något. Det är ju bara ett gigantiskt tech demo än så länge med massa löst sammansatta moduler, spelet har inte ett skit än.

Förväntar du dig att spelet ska släppas imorgon eller? Jösses vilken bitter attityd du har.

Medlem

@Harakiri: Det finns dock en stor poäng bland kritikerna, och det är ju att det just är bara en massa separata techdemos. Spelar ju ingen roll om demot är gigantiskt och har massa content, spelet som helhet blir aldrig färdigt och det utlovas mer och mer, och de separata modulerna blir större och större, men inget knyts samman än och allt är ofärdigt. Vore ju bättre om de knöt ihop saker så att det är spelbart och sedan utökar och förbättrar, istället för att bara visa en massa demos i all oändlighet. Spelet de utlovade i början är idag helt borta och har ersatts med en massa nya löften som aldrig infrias, för de kommer alltid på nåt nytt de vill lägga in som försenar det hela...

Knyt ihop spelet någon gång, släpp det som en "Generation 1 beta" eller nåt och sedan bygg på modulerna efterhand. Då kan folk börja spela och så kan de fixa och förbättra under tiden... Lite som Elite: Dangerous gör där de släppt ett grundspel, och sedan bygger de på nya funktioner och utökar upplevelsen.

Att bara flyta runt i en tom rymd nu och landa på ett par småstationer och sedan tjafsa om nåt annat (FPS-modul) gör ju att det känns som att de överger en del för nästa innan de ens gjort färdigt den första delen... gör färdigt rymddelen så att den fungerar och är spelbar, sedan kan de bygga på FPS och allt annat de kommer på....

Testpilot
Skrivet av kaealy:

Detta känns som hyperbol om något. Det är ju bara ett gigantiskt tech demo än så länge med massa löst sammansatta moduler, spelet har inte ett skit än.

Skrivet av mrpijey:

@Harakiri: Det finns dock en stor poäng bland kritikerna, och det är ju att det just är bara en massa separata techdemos. Spelar ju ingen roll om demot är gigantiskt och har massa content, spelet som helhet blir aldrig färdigt och det utlovas mer och mer, och de separata modulerna blir större och större, men inget knyts samman än och allt är ofärdigt. Vore ju bättre om de knöt ihop saker så att det är spelbart och sedan utökar och förbättrar, istället för att bara visa en massa demos i all oändlighet. Spelet de utlovade i början är idag helt borta och har ersatts med en massa nya löften som aldrig infrias, för de kommer alltid på nåt nytt de vill lägga in som försenar det hela...

Knyt ihop spelet någon gång, släpp det som en "Generation 1 beta" eller nåt och sedan bygg på modulerna efterhand. Då kan folk börja spela och så kan de fixa och förbättra under tiden... Lite som Elite: Dangerous gör där de släppt ett grundspel, och sedan bygger de på nya funktioner och utökar upplevelsen.

Att bara flyta runt i en tom rymd nu och landa på ett par småstationer och sedan tjafsa om nåt annat (FPS-modul) gör ju att det känns som att de överger en del för nästa innan de ens gjort färdigt den första delen... gör färdigt rymddelen så att den fungerar och är spelbar, sedan kan de bygga på FPS och allt annat de kommer på....

För varje större version de släpper har de knytit ihop de moduler som de tillverkat. Om ni ens bemödat dig följa utvecklingen så har ni sett att de gått från:
* Titta på skepp -> Flyga skepp -> Flyga skepp & vandra på rymdstation -> Flyga skepp , rymdstationer - first-person shooter banor -> Till dagens flyga skepp och göra enkla uppdrag.

Att släppa en "gen1 beta" är ju tråkigt , det är ju då man får en massa tråkigt tomrum , jag hoppas de håller på några år till och slipar på innehåll och bygger ihop det hela.

Största anledningen till att ni kan vara såhär negativa är spelets öppna kort med utvecklingen , vi får reda på allt de jobbar med och får se då de misslyckas och bygger om saker så de blir bättre och/eller tar bort saker.
Kolla bara de historer det finns om utvecklingen av många andra spel så inser man att som de jobbar är helt normalt.

Sätt en tidsgräns på några år framåt och bli positivt överraskad om spelet släpps innan 2019.
Jag har massor med andra spel att gotta mig åt under tiden istället för att sitta och hetsa upp mig att det tar tid

Medlem
Skrivet av Seneca:

Känns mer och mer som det här spelet aldrig kommer bli färdig.. ett scam med fin yta, det är vad det ser ut som i mina ögon.

Så som det ser ut nu kan det gå 10 år till ja det verkar som dom har tagit sig vatten över huvet.. bara massa tech demos är inte ett helt spel enligt mig o många..

Medlem

Måste säga att det är sjukt coolt det som visas upp nu

https://www.twitch.tv/starcitizen

Medlem

Vore kul om FZ skrev om spelet när det fanns något nytt att rapportera istället för att skriva om det bara för att det ger kontroverser och många hits.

Medlem

Kollade lite mot slutet igår och måste säga att det ser fan ballt ut alltså,


signatur
Medlem

Jeg synes det var interessant at man lot til å få gratis "Track IR" lik tracking sammen med ansikts-lesnings-teknologien som ble vist.

1
Skriv svar