Mass Effect blir film

Medlem
Skrivet av Heggis:
Skrivet av fakka:

Vin Diesel som shepard !

Damn right.:up:

Nej, nej, nej, nej, nej, nej, NEJ!

Tycker de skippar "Hollywood-eliten" helt och hållet. Finns bra mycket bättre folk därute.

Skrivet av Spelaspelet:
Skrivet av molg:
Skrivet av fakka:

Vin Diesel som shepard !

Jag ser hellre ett okänt nytt stjärnskott i rollen.

Calle Johansson-Sundelius! Finns ingen annan

Helt rätt! Vår käre pappaledige FZ-redaktör är nästan löjligt lik.

[ia=19167 Även känd som Commander Shepard]

Medlem

Vin Diesel är tuuuuuung! Vet dock inte om han passar som huvudroll.

Medlem

Jag skulle vilja se Adam Baldwin som Shepard

Medlem

Christian Bale som Shepard om han ska vara lite bad ass. Matthew Fox som Shepard om han ska vara förstående och alltid ha en plan

Inaktiv
Skrivet av SirMauser:

Shepard är ju en tjej!

Quoted for truth! Har alltid spelat Shepard som kvinna.

Medlem

Matthew Fox är ju given som Shepard tycker jag!


signatur

Roses are red, violets are blue, and undead are colorblind!

Medlem

Najs, hoppas detta inte blir ett evighetsprojekt á la Halo.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Ingen film tack, kommer bli hemskt. Det går inte att göra en film på ett spel som baseras på att skapa en egen karaktär, fatta egna beslut osv.

Medlem

Christian Bale lätt!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Joel Kinnaman

Har aldrig hört talas om någon av dessa s.k. producenter. Den här filmen kommer upp på duken vid samma tid som Halo, dvs. i framtiden, en möjlig framtid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

CHRISTIAN BALE ska vara SHEPARD! Punkt slut! Som gjord för rollen! Annars blir det bojkott!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hoppas Uwe Boll regisserar!

Medlem

Frääänt! nån från Prison Break kanske? ser aldrig skiten men han Lincoln Burrows är ju wätt lik shepard! eller han spinkiga huvudrollen, hur som helst, Slakt kommer det bli!

Inaktiv

Ta commander shepard ifrån stargate atlantis då. omg

Medlem

Sam Worthington är lagom lik och lagomt byggd :). Han blir bra!

Det är han som är med i senaste Terminator, Avatar samt Clash of the Titans.

Medlem

OMG OMG OMG OMG OMG!!!!!!!!!!!!! Låt Jack Shepard från lost bli Shepard här också! xD

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av elrohir:

Om du vill ha storyn mellan Captin Andersson och Saren så kan du läsa Ascension av Drew Karpyshyn.

Skrivet av Psycho_Mantis:

Bara dom inte gör en film som försöker följa spelens story med Commander Shepard utan dom gör en film som utspelas sig i samma universum. För det är typ det som filmspel failar på när dom försöker följa spelen till punkt och pricka. För det är alldeles för mycket story i spelen som inte skulle få plats i en film.

Det finns en massa andra bakgrundshistorier som finns i ME universumet. Vi har First Contact war sen finns det en historia mellan Captain Anderson och Saren som kanske passar att berättas i filmformat.

Fast om vi nu skulle få en film om Shepard så tycker jag det är synd att Vanderloo inte är en skådespelare jag har svårt att se nån annan som Shepard. Fast att jag aldrig spelar som Sheploo

Men ja, Bruce Willys eller Vin Disel som Shepard kan jag kanske tänka mig då mina Shepards brukar se ut som dom. Skalliga generic space marines ftw.

Ascension var riktigt mysig läsning måste jag säga. Även Revelation av samma författare kan rekommenderas samt att kommande (till hösten) Retribution verkar lovande också.

Angående filmen så hade jag gärna sett att de börjar storyn kring First Contact War för att man ska få gott om tid att förstå bakgrundshistorien.

/ LordDaimos

Just ja, kanske ska ta och läsa dom där böckerna nån gång.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av SirMauser:

Shepard är ju en tjej!

Quoted for truth! Har alltid spelat Shepard som kvinna.

Kan inte annat än hålla med. I min värld är det Jennifer Hale som är Shepard och hennes röstskådespel är strålande! Den manliga motsvarigheten (vet inte namnet) är oerhört stel i jämförelse.

Jag ser egentligen bara ett scenario som jag skulle gilla: Hela filmen görs i CGI och utspelar sig paralellt eller före spelen (First Contact Wars t.ex.). Ingen behöver då spela Shepard vare sig i person eller röst och spelarna kan själva utröna om det är en man eller en kvinna. Dessutom kan man härleda till saker som Shepard gör (om stoyn löper paralellt med spelen) utan att visa dem, så knyter det ihop med spelet bättre.

Görs den som en "live-action"-film kan den fungera men då krävs riktigt bra effekter om det inte ska bli larvigt.

Fokus måste, måste, måste vara en riktigt bra story oavsett. Or else fail.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Min röst skulle gå på Andy Whitfield från Spartacus: Blood and Sand tror verkligen han skulle spela en roll som commander Shepard lysande. Han är grymt lik också!

http://www.imdb.com/media/rm1238339328/nm1813878

Medlem

Matthew Fox Odiskuterbart!

Medlem

Alexander Skarsgård skulle vara en bra Shepard också!

Medlem

Har för mej att shepard är runt 30.. inte 50 så nej till bruce willis


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Eller så tar man bara snubben som dom baserade Shepard på, Mark Vanderloo. Fast han kanske inte är så bra skådis.

http://i2.photobucket.com/albums/y35/HunterD1983/MarkVanderlo...

Medlem
Skrivet av Heggis:
Skrivet av fakka:

Vin Diesel som shepard !

Damn right.:up:

Vin Diesel? Seriously? Måste vara världens sämsta skådespelare...

Medlem

Ska de köra på något större namn tycker jag, som tidigare nämnts, både Bruce Willis och Christian Bale skulle funka bra. Möjligen att Sigourney Weaver skulle kunna ta hem det.

Medlem
Skrivet av Spelaspelet:
Skrivet av molg:
Skrivet av fakka:

Vin Diesel som shepard !

Jag ser hellre ett okänt nytt stjärnskott i rollen.

Calle Johansson-Sundelius! Finns ingen annan

+1

Medlem

Matthew Fox ser ju både ut och ser ut som en Shepard och är en

Medlem

Mass effect är en stark utförlig värld med välputsad story och starka karaktärer, men formatet på storyn är anpassad för ett spel och kommer behöve genomgå starka förändringar för att kunna berättas väl på film.
Det hade nog passat bättre som TV serie..

Jaja.. hoppas på det bästa, men bered er på stora förändringar.

Skriv svar