Nintendo kan börja ta betalt för online-spelande

Robot
Nintendo kan börja ta betalt för online-spelande
Medlem
Nintendo kan börja ta betalt för online-spelande

Så trött på alla som ska ta betalt för precis allt. nä ush nu får det väl räcka.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Så trött på alla som ska ta betalt för precis allt. nä ush nu får det väl räcka.

Speciellt Nintendo som säkert sitter på största högen pengar intjänade från deras spel.

Medlem

om dom börjar ta betalt så måste dom nästan jobba lite mer på deras online del.

Medlem

Räcker det inte med att deras konsol/tillbehör/spel är svindyra med typ samma prestanda som en gamecube?


signatur

<3

Medlem

Instämmer med Qvisten. Allt måste tydligen avgiftsbeläggas nuförtiden. Underligt nog resulterar sällan intäckterna i något speciellt märkvärdigt tillsynes, kvalitetsmässigt.

Medlem
Skrivet av jovviz:

Räcker det inte med att deras konsol/tillbehör/spel är svindyra med typ samma prestanda som en gamecube?

Spelen till Wii brukar ligga en 100-lapp under PS360ns spel.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:
Skrivet av jovviz:

Räcker det inte med att deras konsol/tillbehör/spel är svindyra med typ samma prestanda som en gamecube?

Spelen till Wii brukar ligga en 100-lapp under PS360ns spel.

Vilket av många anses vara på tok för mycket med tanke på kvaliteten både funktionsmässigt och grafiskt i de allra flesta titlarna till Wii, det vill säga stor del av de spel som inte är utvecklade av Nintendo.

Notera att jag inte gör detta utlåtande baserat på enbart mig själv, utan även vänner som äger Wii.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag visste inte att deras online läge var tillräckligt stort för att ens börja prata om månadskostnad...

Har typ kört online en gång i mario kart... det sög.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Herbert:
Skrivet av jovviz:

Räcker det inte med att deras konsol/tillbehör/spel är svindyra med typ samma prestanda som en gamecube?

Spelen till Wii brukar ligga en 100-lapp under PS360ns spel.

Du menar en 100:- över? Sist jag var på Gamestop så kostade första Galaxy FORTFARANDE 600:-.

Om Nintendo vill ta betalt för sin skittjänst så att den går i graven så får dem gärna göra det.


signatur

Jaha.

Medlem

Nintendo.. PFFFF!!!
Leechendo,, de kommer suuuuuga ut varenda krona du har för sin konsol.

Medlem

AJA BAJA NINTENDO!!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Som det ser ut nu skulle jag aldrig betala, men om de kan göra en bra onlinetjänst och riktiga onlinespel som kan slåss mot t.ex. Halo serien så kan jag tänka mig.

Inaktiv
Medlem

Sist jag kollade så sålde inte mariokart till ps3 eller x360
Så den kan ej kosta 100:- mer

Medlem

Njuta av online aktiviteter? Det är väl inte så jätte mycket online med nån av nintendos konsoler varken handburet eller stationärt? Kollar själv bara wii store nån gång ibland men dom släpper ju aldrig dom virtual console spelena man vill åt

Medlem

Spela online? På en Nintendo konsoll?
http://images.paraorkut.com/img/funnypics/images/l/lol_cat-12926.jpg

Allvarligt,[sarkasm] kan man ens det? [/sarkasm]


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Herregud, finns ingen som helst anledning till att vilja ha Nintendo snart. Först så ska man behöva köpa tonvis med tillbehör för att få den sällsynta chansen att man kan få spela något nytt spel ur deras kärn-serier till "fullo", konsolen är bortom värdelös när det gäller prestanda och snart omkörda på sin nisch med motion-sensors i och med Natal och Move... och nu så funderar dom på att ge sig in i månadskostnader? Snart kommer det fan vara så att spel kostar extra utan att det ger något extra tillbaka alls, jag menar om alla gör det så... -_-

Medlem

Då får dom allt komma upp i samma klass som PS3 eller 360 online tjänst.

Spela online på Wii är skrattretande.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Innebär det mer innehåll som lockar mig så har jag inte något emot att betala.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Dumt, kan väl tänka mig betala månadskostnad för fri tillgång till alla VC-spel och för halva priset på WiiWare-spel och massor av andra roliga online-tjänster men med tanke på utbudet av Online-tjänster nu finns det ingen anledning att ta betalt. Finns ju knappt spel som utnyttjar online-spelande och redan där är det undermåligt.

Tror ju dock inte han pratar om att avgiftsbelägga det nuvaranda spelutbudet utan snarare om hur framtiden ska se ut, kanske t.om hur affärsstrategin för nästa generations konsoll ska se ut?

Medlem

så länge det är valfritt och dom gör rejäla förbättringar först, som det är nu så skulle jag inte betala 1 kr

Medlem
Skrivet av landy:

Sist jag kollade så sålde inte mariokart till ps3 eller x360
Så den kan ej kosta 100:- mer

Hur ska man tolka detta? Jag tror de flesta runtom i världen vet att Mario Kart är exklusivt för Nintendos konsoller. Kollade förövrigt upp att priset på Mario Kart till Wii kostar 449kr och det släpptes för över 2 år sedan. "Jo men det har ratt tillbehör också" Ja för det är säkert värt massor av pengar..Bara rent jävla skräp. Minns att jag köpte Zelda Twilight Princess vintern 2008 till en vän..Vad gick det på? jo runt 600 FÖR ETT TVÅ JÄVLA ÅR GAMMALT SPEL! FU Nintendo!


signatur

<3

Medlem

som deras onlinetjänster ser ut idag är jag fan sugen på att ta betalt för att måste gå igenom detta J*vla friendkodbytandet oroligt anala interface de lyckats skapa.. ska det börja tas betalt så skall friendkodessystemet bort PRONTO!

Medlem

Kan aldrig tänka mig att detta blir verklighet.
Känner fyra pers med wii, ingen spelar online.

Medlem
Skrivet av Selphy:
Skrivet av Herbert:
Skrivet av jovviz:

Räcker det inte med att deras konsol/tillbehör/spel är svindyra med typ samma prestanda som en gamecube?

Spelen till Wii brukar ligga en 100-lapp under PS360ns spel.

Du menar en 100:- över? Sist jag var på Gamestop så kostade första Galaxy FORTFARANDE 600:-.

Om Nintendo vill ta betalt för sin skittjänst så att den går i graven så får dem gärna göra det.

GameStop? Ja jag har aldrig sett några "billiga" spel hos den affären.

Inaktiv

Deras online tjänst är så dålig så vi borde få betalt för att använda den..

Medlem

då lär många småkids få problem

Inaktiv

Betala för möjligheten att spela online? Avgiftsbaserad multiplayer är ju bara för folk som spelar väldigt mycket, spelar man sällan så finns det inget sätt att rättfärdiga att betala 50kr i månaden för att spela någon enstaka timma i veckan om ens det.

Medlem

Fördet första ge oss ett bra Online spel till wii änu bättre ge oss 20 bra spel att spela över Internet

12
Skriv svar