PUBG-fusk var egentligen en trojan som trollade användarna

Medlem

Riktigt gött att kolla på! Fuskare förtjänar de där, plus lite till..
Keep ut the good work!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Riktigt bra!!!!!!!!!!!!


signatur

Ordo Ab Chao

NuZ
Testpilot
Skrivet av YmerXE:

Jag har kollat på videon och hör ej varje sig en skånsk, Göteborgsk eller annan dialekt. Vad jag dock hör är en svensk accent

Kan du utbilda mig i att vara ordpolis? Verkar roligt att dämpa den goa stämningen i trådar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av scriptkid:

Tack för feedbacken. Eftersom jag inte hade någon ljudupptagning från fuskarna så kände jag att det blev väldigt stelt att bara köra in-game ljudet

Som redan har nämnts så om du gör en till video får du gärna strunta i alla memes. Det duger jättebra med bara ljuden från spelet


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Sen när är det Sweclockers ansvar att döma harmlösa oegentligheter, regelbrott som begåsutanför och inte inom eller under deras community?
Att objektivt berätta om händelsen i sig är väl högst relevant för flesta dylika sidor och forum.
Inte så att någon får för sig de står för fusk och lagbrott direkt.
PK-fasoner, förutsatt om man inte missat ngt överhängande som spelat in i avstängningen.

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Nu ska vi inte vara sån.
det behövs alltid såna här "vardagshjältar".
Att begå ett "litet brott" för att sätta dit ett "större brott" är inget fel, det hade goda intentioner och ingen oskyldig har blivigt drabbad av några ogentligheter

Jag tycker det är ett betydligt större brott att placera malware i någons dator än att fuska i ett datorspel.

Inaktiv

Förbannat fint gjort. Går det här under civilkurage? Skit samma förresten i min bok gör det!

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Jag tycker det är ett betydligt större brott att placera malware i någons dator än att fuska i ett datorspel.

Du bör vara medveten om att hur du utrycker sig får en att fundera på om du är en "drabbad fuskare"

Nej i det här sammanhangen är det inte ett större brott.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av anon_306295:

Jag tycker det är ett betydligt större brott att placera malware i någons dator än att fuska i ett datorspel.

Vore fantastiskt om detta går till domstol och vi får se hur en snyftande fuskare gråter över hur malware installerades på dess dator när den bara försökte förstöra spelet för hundra andra spelare i kvarten.

Medlem

Replays är egentligen bara en massa data, ingen grafik, gissar att replays sparas "hos" Pubg också, lusläs eulan så står det säkerligen att all speldata samlas in och kan användas hur som helst utan användarens samtycke. Sen huruvida Scriptkid sugit replaydatat från spelarens pc eller om det spelas in automagiskt under speletsgång vetefan.
Sen vet väl gemene man att om man installerar mjukvara på datorn så är det typsom att "godkänna" installationen och funktionerna, är man osäker ska man ju inte ladda hem och installlera. Bra gjort hursomhelst.

Vad hade sweclockers för anledning till ban?


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Jag gillar att Pecman är den enda negativa till det här. Man kan ju undra varför .................................. Om det nu är olagligt så räcker det väl med att man skriver ett långt användare-avtal där dessa saker nämns, och användaren då accepterar dessa saker.

Medlem

Tycker att det var grymt gjort och också roligt men det känns inte som att detta är helt lagligt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag tycker att dialekten/brytningen låter som finsk eller isländsk.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inget fel på sweclockers i sig men dom har alltid haft vissa med "pinnen uppe i ¤#"¤#¤" mentaliteten enda sen det startades.

Gnälliga gubbar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av adfactory:

Vad hade sweclockers för anledning till ban?

Gissar att de inte gillade marknadsföring av trojaner på deras forum.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tycker att det var grymt gjort och också roligt men det känns inte som att detta är helt lagligt.

Nej, jag kan inte tänka mig att det är lagligt alls, speciellt med tanke på EU direktiv kring integritet som svenska medborgare måste förhålla sig till. Jag hade aldrig vågat göra något liknande om jag inte var helt säker på att kunna täcka mina spår.

Jag har två åsikter här: (1) han är lite av en hjälte som gav oss några minuters underhållning, men (2) samtidigt så hade jag inte direkt gått ut för att protestera om han blev ställd inför rätta. Detta mest på grund av att hans spyware tankade upp data från "fuskarnas" datorer till hans Google Drive, vilket gick lite väl långt.

Dock så vet jag att FZ:s användarbas traditionellt vill att straffet för att fuska i multiplayerspel ska ligga någonstans ovanför det för grov misshandel och våldtäkt, gärna rätt under överlagt mord, så vi får se hur detta inlägg möts 😁

Medlem
Skrivet av NuZ:

Kan du utbilda mig i att vara ordpolis? Verkar roligt att dämpa den goa stämningen i trådar

Haha. Jag kände mig så illa tvungen att göra det. Jag skyller på min rådande influensa. Nej, ej roligt och jag håller med dom 6 som upvotade din kommentar. Själv tyckte jag om videon och det var rätt åt dom, dessa "spelare".

Medlem

not all heroes wear capes

Medlem

@scriptkid,
Brilliant och roligt!
Samt gillade verkligen presentationen av det, GJ!

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Anledningen till varför jag gillade halo så mycket under min uppväxt var just för att man slapp fuskare. Du gör guds jobb hörru. Det finns inget värre än en fuskare, såna borde inte ens få äga datorer. Bra jobbat!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Azureye:

Han blev precis bannad på SweClockers av någon anledning. FZ hyllar, SweClockers dissar?

@scriptkid vad säger advokaten om det?

Skrivet av scriptkid:

Nej dom gillade tyvärr inte mitt fejkade fuskprogram

Skrivet av Molotov:

Inget fel på sweclockers i sig men dom har alltid haft vissa med "pinnen uppe i ¤#"¤#¤" mentaliteten enda sen det startades.

Skrivet av zumo:

Sen när är det Sweclockers ansvar att döma harmlösa oegentligheter, regelbrott som begåsutanför och inte inom eller under deras community?
Att objektivt berätta om händelsen i sig är väl högst relevant för flesta dylika sidor och forum.
Inte så att någon får för sig de står för fusk och lagbrott direkt.
PK-fasoner, förutsatt om man inte missat ngt överhängande som spelat in i avstängningen.

Skrivet av adfactory:

Replays är egentligen bara en massa data, ingen grafik, gissar att replays sparas "hos" Pubg också, lusläs eulan så står det säkerligen att all speldata samlas in och kan användas hur som helst utan användarens samtycke. Sen huruvida Scriptkid sugit replaydatat från spelarens pc eller om det spelas in automagiskt under speletsgång vetefan.
Sen vet väl gemene man att om man installerar mjukvara på datorn så är det typsom att "godkänna" installationen och funktionerna, är man osäker ska man ju inte ladda hem och installlera. Bra gjort hursomhelst.

Vad hade sweclockers för anledning till ban?

Skrivet av anon_306295:

Gissar att de inte gillade marknadsföring av trojaner på deras forum.

Det som mest troligen hänt är att han per automatik blev avstängd då han satt på en IP som inte kommer från Sverige. Scriptkid var avstängd hos oss också, tills han skickade ett meddelande och bad om att få ta bort den.

Nu moddar jag inte för Sweclockers, men systemen är överlag lika. Mest troligen var det deras filter som stoppade kontot, precis som hos oss här på FZ. Swec har då inte manuellt valt att banna honom, utan det var filtret som tog hand om det automatiskt är min gissning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Nej, jag kan inte tänka mig att det är lagligt alls, speciellt med tanke på EU direktiv kring integritet som svenska medborgare måste förhålla sig till. Jag hade aldrig vågat göra något liknande om jag inte var helt säker på att kunna täcka mina spår.

Jag har två åsikter här: (1) han är lite av en hjälte som gav oss några minuters underhållning, men (2) samtidigt så hade jag inte direkt gått ut för att protestera om han blev ställd inför rätta. Detta mest på grund av att hans spyware tankade upp data från "fuskarnas" datorer till hans Google Drive, vilket gick lite väl långt.

Dock så vet jag att FZ:s användarbas traditionellt vill att straffet för att fuska i multiplayerspel ska ligga någonstans ovanför det för grov misshandel och våldtäkt, gärna rätt under överlagt mord, så vi får se hur detta inlägg möts 😁

Socialdemokraterna ska införa dödsstraff nu på folk som fuskar i MP-spel. FZ håller på att hjälpa till med att bygga den elektriska stolen i Sthlm så det är därför dom streamar så lite nu för tiden.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Jag tycker det är ett betydligt större brott att placera malware i någons dator än att fuska i ett datorspel.

Men han har inte placerat malware. De laddade ner den frivilligt med syfte att bryta regler. Skit ska skit ha.


signatur

I drank what?

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Mirage:

Men han har inte placerat malware. De laddade ner den frivilligt med syfte att bryta regler. Skit ska skit ha.

Just det som är definitionen utav en trojan ^^)

Även om detta ur ett rent juridiskt perspektiv nog inte är helt ok. Skulle jag se lite mellan fingrarna. Ingen gillar ju direkt fuskare


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av conthox:

Men det var ju det som deras (fuskarnas) syfte var: att använda sig av ett riktigt fusk, men fick detta istället.

Jo jo, det var ett härligt drag, men dock bara 50-75 % så härligt som om fuskarna också hade några fusksegrar under bältet och därmed extra klandervärda

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Men han har inte placerat malware. De laddade ner den frivilligt med syfte att bryta regler. Skit ska skit ha.

Definitionen av en trojan(vilket är malware) är att lura folk att ladda ner eller köra någon fil de vill ha men sedan baka in och köra kod i bakgrunden som gör något nedladdaren inte vill och som oftast är till vinning för skaparen av trojanen. Som en trojansk häst.

I det här fallet skapade personen en trojan för att jävlas med fuskare och göra youtubevideor av deras replays. Allt för sitt eget höga nöjes skull och för att få visningar på sin youtubekanal, internetfame o.s.v.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

I det här fallet skapade personen en trojan för att jävlas med fuskare och göra youtubevideor av deras replays. Allt för sitt eget höga nöjes skull och för att få visningar på sin youtubekanal, internetfame o.s.v.

xD

Medlem
Skrivet av Joffe:

Just det som är definitionen utav en trojan ^^)

Även om detta ur ett rent juridiskt perspektiv nog inte är helt ok. Skulle jag se lite mellan fingrarna. Ingen gillar ju direkt fuskare

Håller med. Själv testat aimbot och wallhack i cs 1.6 med en kompis som gjorde samma och det sög helt, fanns ingen spänning eller nöje i det överhuvudtaget i det hela. Vill bara påpeka att det avinstallerades snabbt och användes inte för att förstöra för andra spelare. Spel är som bäst när man har typ en CoH2 match som tar evigheter innan man bryter igenom, då kommer kicken 😀. Samma med Wolfenstein spelen, spelar någon på "Can i play, daddy?" såvida dom inte har något fysiologiskt problem?

12
Skriv svar