Skies of Arcadia-utvecklaren vill "väldigt, väldigt" gärna göra en uppföljare
Gamecube versionen klart bästa - fina minnen
Teknikaliteter. Skies of arcadia är och förblir ett dreamcast-spel, även om det senare portades till gamecube.
Båda konsolerna är legendariska på sitt vis.
Essensen av kärnan här är själva spelet, ett fantastiskt jrpg för sin tid.
Gamecube versionen klart bästa - fina minnen
Vad var bättre på GC?
Sålde dumt nog mitt dreamcast, skaffade GC-versionen för några år sedan men har såklart inte blivit av att spela om det.
Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.
Vad var bättre på GC?
Sålde dumt nog mitt dreamcast, skaffade GC-versionen för några år sedan men har såklart inte blivit av att spela om det.
Marginellt förbättrad grafik, mer vapen, flera sidoquest, (har för mig det fanns några exklusiva karaktärer i GC versionen), random encounters händer mer sällan.
| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ───────────────────────────────
Marginellt förbättrad grafik, mer vapen, flera sidoquest, (har för mig det fanns några exklusiva karaktärer i GC versionen), random encounters händer mer sällan.
Vet du hur det löstes att det inte fanns någon VMU på GC?
Den användes ju för att hitta delar till något.
Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.