The Witcher 3 får ray tracing på nextgen!

Robot
The Witcher 3 får ray tracing på nextgen!
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=pKneUFwVkXI


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Witcher 3 (2015) gratis nextgen uppdatering.

Control (2019) betala igen suckers.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

En gratis uppdatering om du redan äger det till pc, Xbox One och Playstation 4.

CD Project Red, ladies and gentlemen!

Det är bara att lyfta på hatten och tacka!

Medlem

Gick ju sådär för hairworks...
Men detta kanske är annorlunda?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem
Skrivet av magma:

Vi vet ju alla hur det gick för hairworks...
Men detta kanske är annorlunda?

Hur gick det för hairworks?

Medlem

Gratis uppdatering. Nämen. Tackar tackar! Ska man orka med en genomspelning till? 😋

Medlem
Skrivet av dafuq:

Hur gick det för hairworks?

Dåligt optimerat och onödigt hög tesselering, man behövde ett toppkort för att utnyttja funktionen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Anemenguuu! Vad trevligt! Jag har fallit för all fanservice. CDPR! Jädrar vad kul.

Frågan är om man är tvungen att köpa Skyrim igen?

Det är väl trevligt och så...

Men är det bara jag som tycker att "next gen" snarare känns som "sminkat last gen"?
Allt fokus verkar ligga på att få gammal skåpmat att rulla på ny hårdvara...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Gnällkuk

Galet. Kommer garanterat bli en genomspelning nu! Det känns nästan som jag laddat ned en piratversion av spelet och nu får betalt. Jag köpte originalutgåvan på GOG som de sen uppgraderade till GotY-utgåvan och nu detta. Galet. <3


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är väl trevligt och så...

Men är det bara jag som tycker att "next gen" snarare känns som "sminkat last gen"?
Allt fokus verkar ligga på att få gammal skåpmat att rulla på ny hårdvara...

Nya spel är så 2007.

Den här generationen har visat att uppföljare, prequels, remakes, remasters, re-releases, reskins och rehashing är framtiden!

Medlem

Underbart! Nu är jag riktigt glad att jag (av någon outgrundlig anledning) inte spelat expansionerna än.

Skrivet av Sapiens:

Nya spel är så 2007.

Den här generationen har visat att uppföljare, prequels, remakes, remasters, re-releases, reskins och rehashing är framtiden!

Usch. Får väl köpa ett nytt 3090-kort, det lär ju klara max-inställningar fram tills år 2040 och då är ju kostnaden inte så avskräckande.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är väl trevligt och så...

Men är det bara jag som tycker att "next gen" snarare känns som "sminkat last gen"?
Allt fokus verkar ligga på att få gammal skåpmat att rulla på ny hårdvara...

Håller med, många ser det som lätta pengar att släppa ett redan extremt populärt spel som alla får köpa igen (e.g. Rockstar).
Men i detta fall är det ju faktiskt gratis om du redan äger det på förra generationen, vilket jag tycker är riktigt nice! I en bättre värld hade CDPR:s förhållningssätt varit standard istället för en ovanlighet.

Medlem

Trevligt, ett bra incitament till att köra igenom spelet en andra gång och förhoppningsvis få det "bra" slutet istället för det "dåliga" (som senast).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Good guy CDPR strikes again. Ja ja, det finns väl tid för en Witcher 3-runda till nästa år.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Usch. Får väl köpa ett nytt 3090-kort, det lär ju klara max-inställningar fram tills år 2040 och då är ju kostnaden inte så avskräckande.

Tills 2022-2023 när ett midgen-kort för en tredjedel av kostnaden presterar lika bra x).

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är väl trevligt och så...

Men är det bara jag som tycker att "next gen" snarare känns som "sminkat last gen"?
Allt fokus verkar ligga på att få gammal skåpmat att rulla på ny hårdvara...

Ja, kanske det. Men de gör det gratis, så vad finns det att anmärka på egentligen?
Fast du kanske pratade rent generellt?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är väl trevligt och så...

Men är det bara jag som tycker att "next gen" snarare känns som "sminkat last gen"?
Allt fokus verkar ligga på att få gammal skåpmat att rulla på ny hårdvara...

Oj då har du missat alla utannonserade spel som kommer till Xbox och PS alltså.

Medlem

CD Projekt förtjänar en eloge! Jag sa "Oj, *svordom*" högt när jag läste att man får uppgraderingen gratis, efter att man i princip fått nya DLCs sen fem år tillbaka. Jag förväntar mig inte storverk, men att man fortfarande ger sin kunder valuta för pengarna så här långt efter är det bara att lyfta hatten till. Och köpa Cyberpunk då

Medlem

Planerad release till 2021 enligt Marcin Momot - Global Community Lead CDPR
https://twitter.com/Marcin360/status/1301847201568698368

Medlem

Bra men tänker inte spela spelet igen. Eftersom att all tid till nya upplevelser försvinner då.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Bra men tänker inte spela spelet igen. Eftersom att all tid till nya upplevelser försvinner då.

Jag gillar hur du tänker! Försöker gå efter den filosofin jag med men med The Witcher 3 blir det förmodligen en omgång till även om min första runda tog nästan precis ett år att genomföra.

KoP
Medlem

Kul. Men orka spela om ett såpass långt spel. :'D

Skrivet av Rydell1986:

Oj då har du missat alla utannonserade spel som kommer till Xbox och PS alltså.

Jag måste verkligen ha missat alla dessa 'next gen launch'-titlar.


signatur

Viam inveniam aut faciam

ELF
Medlem

Trevligt. Har ett new game plus som jag bara startat. Men får ju bli när man har ett kort med raytracing stöd då.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av magma:

Dåligt optimerat och onödigt hög tesselering, man behövde ett toppkort för att utnyttja funktionen.

Fungerade helt okej på mitt 970. Behövdes inget toppkort. Hade man AMD så var man dock körd.

12
Skriv svar