The Witcher 3 får ray tracing på nextgen!

Medlem
Skrivet av loerk:

Fungerade helt okej på mitt 970. Behövdes inget toppkort. Hade man AMD så var man dock körd.

De kanske fixade att med nyare drivers


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

De kanske fixade att med nyare drivers

Innan Polaris (RX480) så var AMD:s arkitekturer mycket svagare än Nvidias på just tesselering. Så hairworks med de inställningar som skeppades i spelet tankade prestandan kraftigt på just Radeon-kort. Det blev OK med nyare generationer.

Känslan med just implementeringen i W3 var väl att det gjordes specifikt för att få Nvidia att se bra ut då det genom lite hack och moddar gick att dra ner tesseleringen något utan att det blev någon större skillnad utseendemässigt.

Medlem
Skrivet av magma:

De kanske fixade att med nyare drivers

Skrivet av Novdid:

Innan Polaris (RX480) så var AMD:s arkitekturer mycket svagare än Nvidias på just tesselering. Så hairworks med de inställningar som skeppades i spelet tankade prestandan kraftigt på just Radeon-kort. Det blev OK med nyare generationer.

Känslan med just implementeringen i W3 var väl att det gjordes specifikt för att få Nvidia att se bra ut då det genom lite hack och moddar gick att dra ner tesseleringen något utan att det blev någon större skillnad utseendemässigt.

Vad jag minns var amd ut först med dx11, sen storsatsade Nvidia på detta och blev mycket starkare i dx11 än amd. Nu är det amd som är starkare i dx12 (oftast).

Spännande hur de tänker implementera detta i TW3, kommer det få dx12 stöd också i samma veva?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Vad jag minns var amd ut först med dx11, sen storsatsade Nvidia på detta och blev mycket starkare i dx11 än amd. Nu är det amd som är starkare i dx12 (oftast).

Spännande hur de tänker implementera detta i TW3, kommer det få dx12 stöd också i samma veva?

Det ska ha Ray Tracing så DX12 (eller Vulkan) är ett krav.

Medlem
Skrivet av magma:

Vad jag minns var amd ut först med dx11, sen storsatsade Nvidia på detta och blev mycket starkare i dx11 än amd. Nu är det amd som är starkare i dx12 (oftast).

Spännande hur de tänker implementera detta i TW3, kommer det få dx12 stöd också i samma veva?

Ungefär 4-5 år sedan amd var markant starkare någonstans. Turing krossade alla deras kort i Vulkan.

Medlem

Är det någon som känner till när denna uppgradering släpps?

12
Skriv svar