Hands-on – Cyberpunk 2077

Medlem

Tycker som tidigare sagt att de mest intressanta är hur man kan uttrycka att Witcher 3 är väldens bästa spel. Jag trode de var Zelda 3 som var de :). Skämt åsido de är lika dumt att försöka beskriva ett spel som de bästa som att säga atr något är världens goaste maträtt.

Medlem

Hmm.. det där med siffror ur kropparna oroar mig. Är fiendena bullet sponges modell The Division och annat sånt mög?


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

Medlem
Skrivet av pixelshader:

Hmm.. det där med siffror ur kropparna oroar mig. Är fiendena bullet sponges modell The Division och annat sånt mög?

Vet inte om de förklarat detta, men min egen headcanon* är att i en dystopisk cyberpunkvärld som i 2077 har de gamifierat våld till den graden att när du pucklar på eller skjuter folk har du implantat som beräknar ungefärlig skada och ger dig en visuell representation av detta i form av nummer som belöning 😁

Redaktör
Ponny
Skrivet av moggen:

Tycker som tidigare sagt att de mest intressanta är hur man kan uttrycka att Witcher 3 är väldens bästa spel. Jag trode de var Zelda 3 som var de :). Skämt åsido de är lika dumt att försöka beskriva ett spel som de bästa som att säga atr något är världens goaste maträtt.

Min sambos chili som fått lååångkoka är världens goaste maträtt. #facts


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av C64:

@Fredrik Eriksson:
Det är ju kanon Vad hade du för dator när du spelade

Oklart! Ja, det låter som ett konstigt svar, men jag spelade på distans via Parsec. (Coronatider tvingar fram kreativa lösningar.) Det flöt dock på finfint även om det inte såklart inte är perfekta förutsättningar. Det kändes s.a.s. inte begränsande. Systemkraven är dessutom oväntat snälla.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

@CARTMAN: Tack och bock! Och håller med: min magkänsla sa street kid, men både nomad och corpo lockar... Viktigt sånt här, även om man lär spela det fler gånger med olika val.

Vet inte vem som ska recensera det, men räknar kallt med att en viss Mr. Bennet är redo. Här skulle man givetvis vilja ha fler åsikter, inte minst då upplevelserna kan skilja sig åt så pass. Så: bra tanke! Den tar vi med oss.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av monsterbenke:

2 timmar är inte mkt nog alls för ett spel som detta, han borde fått en heldag att lira istället

Enig!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

"Trots flera träffar rakt i deras huvuden dör inte fienden, utan siffrorna fortsätter dansa ur deras kroppar. Det är inte så elegant jag vill att det ska vara och oron fortsätter gnaga i mig efter striden"

Det var ju något liknande som visade i videos på gameplay dom haft tidigare men det är ändå en röd flagg för mig när det gäller striderna. Får flashbacks till Dead Island när saker och ting skenade iväg och siffrorna blev bara större och större när dom "hoppar ur" ens fiender som tål mer och mer. Kan så klart vara värt att köra ändå men gillar inte dessa mmo-aktiga tendenserna i ett FPS spel.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@CARTMAN: Tack och bock! Och håller med: min magkänsla sa street kid, men både nomad och corpo lockar... Viktigt sånt här, även om man lär spela det fler gånger med olika val.

Vet inte vem som ska recensera det, men räknar kallt med att en viss Mr. Bennet är redo. Här skulle man givetvis vilja ha fler åsikter, inte minst då upplevelserna kan skilja sig åt så pass. Så: bra tanke! Den tar vi med oss.

Kanske värt att låta någon i redaktionen som inte är lika förtjust i CD-projekts senaste alster som jag (Jocke alltså) att recensera spelet? Inte för att jag på något sätt tvivlar på professionaliteten hos honom utan mer för att förtroendet bland läsarna kan vara högre om någon annan tar tag i det?

Medlem
Skrivet av Novdid:

Kanske värt att låta någon i redaktionen som inte är lika förtjust i CD-projekts senaste alster som jag (Jocke alltså) att recensera spelet? Inte för att jag på något sätt tvivlar på professionaliteten hos honom utan mer för att förtroendet bland läsarna kan vara högre om någon annan tar tag i det?

Spelet kommer aldrig kunna få under 4,5 här oavsett. För även om spelet så klart kommer vara väldigt mycket GTA5 fast med level up och scifi så är det ju typ en helt klart vinnande formel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Theade:

Det är bra med begränsningar eller tydliga gränser.
Jag äger de flesta konsoler, även fast PC är mitt primära underhållningsverktyg. Men alla dessa exklusiva titlar man bara MÅSTE spela.. TLOU bland annat. Jag vill ju även spela Days Gone, Spider-Man m.m.

Ja sen lägger jag inte ner jättemycket tid på gaming heller så för min del är det inte värt att ha en dyr PC och en dyr konsol.

Medlem

Hur ska driva omkring i öppen dystopia-värld och slåss mot gäng kunna bli världens bästa spel förstår jag inte, hur snyggt det än är. Jag är nog för gammal.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Och om jag skulle spela Witcher inom ett år kommer det inte kännas som en utdaterat spel? Den är väl ändå rätt gammal nu?

Jag körde min första genomspelning i våras och det var det bästa jag spelat, på fler plan än jag kunnat föreställa mig. Hur du upplever det är din ensak, men en rekommendation är att spela det själv innan du gör antaganden. Bara att det verkar komma en RT-mod lagom till mitt kommande RTX-kort gör mig fuktig i ögonen av förväntan.

Medlem

Läste förhandstitten även fast jag "bestämt" mig att inte kolla/läsa mer om cyberpunk före det släpps.
Det var bra skrivet och man blev ju inte mindre hypad om man säger så


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag körde min första genomspelning i våras och det var det bästa jag spelat, på fler plan än jag kunnat föreställa mig. Hur du upplever det är din ensak, men en rekommendation är att spela det själv innan du gör antaganden. Bara att det verkar komma en RT-mod lagom till mitt kommande RTX-kort gör mig fuktig i ögonen av förväntan.

Behövs inga mods då spelet får officiellt RTX support.
Men det kanske var det som du menade.

Medlem

Ser ut som du har fått två väldigt mäktiga timmar

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag körde min första genomspelning i våras och det var det bästa jag spelat, på fler plan än jag kunnat föreställa mig. Hur du upplever det är din ensak, men en rekommendation är att spela det själv innan du gör antaganden. Bara att det verkar komma en RT-mod lagom till mitt kommande RTX-kort gör mig fuktig i ögonen av förväntan.

Kul att höra! Jag duckade det här spelet fram tills Netflix serien kom (som jag tyckte var helt ok), och då fick jag upp ögonen för spelet, men har ändå inte spelat det. Det läggs definitivt på min backlogg. Brukar ju vara rätt härliga rabatter på den

Och till er som förbeställd PS5 på Media Markt så fick jag mejl från dem idag där det står att lanseringsdatum är 19 november!!

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Kul att höra! Jag duckade det här spelet fram tills Netflix serien kom (som jag tyckte var helt ok), och då fick jag upp ögonen för spelet, men har ändå inte spelat det. Det läggs definitivt på min backlogg. Brukar ju vara rätt härliga rabatter på den

Och till er som förbeställd PS5 på Media Markt så fick jag mejl från dem idag där det står att lanseringsdatum är 19 november!!

Hoppas du kommer gilla det lika mycket som mig! Faktum är att jag ångrar att jag köpte det på en Steam-rea. Är det nåögot spel som förtjänar att köpas får fullpris så är det det. Därför kommer jag förboka Cyberpunk 2077...känns som att jag är skyldig CPR det, oavsett vad jag tycker om det.

Medlem
Skrivet av Ender:

Hoppas du kommer gilla det lika mycket som mig! Faktum är att jag ångrar att jag köpte det på en Steam-rea. Är det nåögot spel som förtjänar att köpas får fullpris så är det det. Därför kommer jag förboka Cyberpunk 2077...känns som att jag är skyldig CPR det, oavsett vad jag tycker om det.

Härligt! Cyberpunk verkar också schyst. Blir ett härligt vinterhalvår.

Medlem
Skrivet av Ender:

Hoppas du kommer gilla det lika mycket som mig! Faktum är att jag ångrar att jag köpte det på en Steam-rea. Är det nåögot spel som förtjänar att köpas får fullpris så är det det. Därför kommer jag förboka Cyberpunk 2077...känns som att jag är skyldig CPR det, oavsett vad jag tycker om det.

Såg just att The Witcher 3 kommer att få en upgrade to ps5 !

C64
Medlem

Såg trailern på ps4..jag är inte för mycket robotar androider o rymden o allt skumt men Cyberpunk blir nog ett köp ialafall om dom inte förstör spelet med loot micro o annat skit

123
Skriv svar