Puh! (Eller "pew") Betygen från Star Wars: Squadrons är mestadels höga

Robot
Puh! (Eller "pew") Betygen från Star Wars: Squadrons är mestadels höga
Medlem

Kostar inte spelet 400kr? Kan man verkligen klaga så mycket på längden när den är ca 200kr mindre?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Kostar inte spelet 400kr? Kan man verkligen klaga så mycket på längden när den är ca 200kr mindre?

Var väl också rätt tydligt från början att kampanjen bara skulle vara en liten finare tutorial. Så förstår inte varför det kan bli klagomål på det

Medlem

Något jag lärt mig av egen erfarenhet och Metacritic är att man aldrig kan lita på de stora amerikanska recensenterna... Användarrecensioner ftw!

Medlem

Tänkte köra det via EA Play Pro imorgon, kan bli ett bra tidsfördriv under helgen i alla fall.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Avstängd

Nice. Kommer bli så nice i VR.
Synd bara att alla inte kan uppleva spelet på det klart bästa sättet


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Får man spelet med EA Play på steam för 4 euro? Eller är det endast EA Play Pro som gäller genom Origin för 15 euro? Jag hittar ingen EA Play Pro på steam nämligen.

Also, det går att spela spelet redan idag. Bara att förladda ner spelet, in på valfri VPN, connecta till australien/nya zeeland och du kan spela så mycket du vill.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Kostar inte spelet 400kr? Kan man verkligen klaga så mycket på längden när den är ca 200kr mindre?

Är du ett Star Wars-fan så ska du klaga på precis allt.

Medlem

Väntar på att EA förstör spelet efter de flesta har recenserat spelet.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Skrivet av Maddox:

Väntar på att EA förstör spelet efter de flesta har recenserat spelet.

Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag har bara kört lite kort i SP-delen och jag gillar det. Kommer själv från 90-talsklassikerna XWing o Tie Fighter och jag hoppas detta kan fylla lite av tomrummet.
Jag valde Australien på min Xbox och kunde starta spelet. (Bara ett tips)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.

Medlem
Skrivet av wololo:

Är du ett Star Wars-fan så ska du klaga på precis allt.

Var utloggad från mitt konto men kände mig manad att logga in bara för att kunna gilla din kommentar 👍


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av wololo:

Är du ett Star Wars-fan så ska du klaga på precis allt.

Eller gejmer, bästa är om man är båda två.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

7-8/10 är ju bra betyg. Som Star Wars fan längtar jag ivrigt samtidigt som jag är lite rädd att de överger spelet fort om det inte blir populärt.

Kört kampanjen i ett par timmar på pc efter jobbet, ruskigt imponerad av spelet. Man förväntade sig inget bra och kanske därför dom flesta är rätt så nöjda. Imorgon blir det multiplayer. Gillar kontrollerna, grafiken, känslan av star wars. Härliga tider för oss star wars fans 😊

Medlem
Skrivet av wololo:

Är du ett Star Wars-fan så ska du klaga på precis allt.

Skrivet av FejkFejksson:

Eller gejmer, bästa är om man är båda två.

Om du dessutom är Närking, dvs. från gnällbältet...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

7-8/10 är ju bra betyg. Som Star Wars fan längtar jag ivrigt samtidigt som jag är lite rädd att de överger spelet fort om det inte blir populärt.

Planen från start har ju varit att inte göra några uppdateringar av spelet förutom ev buggfixar/balanseringar. (Kanske inte så du menar?)

Men visst hoppas man att spelet blir en enorm succé och att de trots vad de tidigare sagt bestämmer sig för att släppa typ en till bana.

Medlem

Hart kört ett par timmar nu, lite kampanj, och två multiplayer matcher.
Fungerar rätt bra med optimeringen, ligger på 100-150 fps konstant, dock är det något konstigt med frame-timingen så det känns verkligen inte så, sett ett par trådar om detta på reddit med, så verkar inte vara ensam.

Spelar med

HOTAS

, och det fungerar rätt bra, lite problem med att deadzonen känns lite väl stor, trots den är inställd på 0%. Men utöver det känns det bra, riktigt kul att flyga runt och kontrollera thrustern med ena handen och styra med andra.
jävligt mycket kontroll över skeppet har man, allt från ändra hur mycket kraft man ger motorn, vapnen, eller skölden(om skeppet har en sköld). Samt om den ska delas fram och bak eller fokuseras bak/fram om man blir jagad.

Jävligt lätt att tappa bort sig och svårt att följa efter folk, misstänker att detta är något man kommer mer och mer in i allt eftersom, bror min spelar i VR nämner att det var sjukt mycket enklare att spela i VR iaf, så antar man kan få ett övertag där.

Spelet är svårt kan jag säga, körde på Ace som är svåraste och jävlar vad många gånger man fick försöka uppdragen, man dör extremt fort, svårt att fatta vem som skjuter en osv, men jävligt kul utmaning!

inte kikat mycket på customization, det lilla jag gjort så verkar den rätt nice, lite olika färger på skepp osv, interior design med saker man ser i sin cockpit, sen även en hel del på hur skeppet fungerar. Man kan ändra vapen/secondary vapen, defensives osv, ändra hur motorn beter sig. Dessa delar har jag inte kikat mycket på än, då jag nu tänkt köra igenom kampanjen innan jag ger mig ut i multiplayer igen.

Helt okej spel för de 150kr jag lade på det genom att köpa EA play och spela, för misstänker att jag kommer tröttna innan en månad gått.

Medlem

Var det mer MP än SP spel, då hoppar jag detta.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Var det mer MP än SP spel, då hoppar jag detta.

Singleplayerkampanjen verkar vara omkring 10 timmar så det är väl inga konstigheter.

Inaktiv
Skrivet av Gesturr:

Singleplayerkampanjen verkar vara omkring 10 timmar så det är väl inga konstigheter.

Och folk gnäller ändå och nån kalla den en finare tutorial. 10 timmar var ju bra med tanke på att de mer eller mindre kommunicerat att detta primärt är ett MP-spel. BF V (5) hade ju också en kampanj som jag vill minnas var runt 7-10 timmar på sin höjd men den var lite oinspirerad men hade sina stunder men absolut inget man tjata på kompisarna i veckor om som t ex TLoU2.

Medlem

Blev positivt överraskad när kampanjen beskrevs som runt 7 timmar lång, trodde på betydligt mindre när spelet låg på 39€.

Medlem

Snyggt är det kan jag säga. Var inte meningen att ens titta på det nu, men klockan råkade vara efter midnatt och man inte hade somnat. Än så länge trevligt ^^

Medlem

@Ph3noM Vilken HOTAS kör du med? Sitter med en T16000m/TWCS, och spelet tror jag bara har en TWCS ikopplad, så den har mappat allt på den, och väntar sig att jag bara ska spela med den, medan min T16000m är helt omappad. Så det verkar som jag måste mappa om varenda knapp på min HOTAS. Min Rift S fungerar åtminstone, verkar som det är en hel bunt som har problem att få igång VR mode.

Verkar lite som de sparat in på QA.

Medlem

Kan bara säga att det är skit kul i vr med hotas.
EA lyckades.

Skrivet av Maddox:

Väntar på att EA förstör spelet efter de flesta har recenserat spelet.

Ars hade en fin liten ruta med att "EA har lovat att inte införa fullt med skräp efter recensioner, och vi lovar att uppdatera denna ruta och recension till något väldigt negativt om de gör det ändå"

Gillade det. Hade varit trevligt om alla recensenter höll liknande löften över huvudet på EA. Ett hot om att täcka hela framsidan med negativitet om de återigen gör en bait-and-switch.

Medlem

Någon som har testat att spela det med handkontroll i stil med xbox? Hur mäter det sig mot mus/tangentbord eller HOTAS?

Medlem

var är FZs Recension? tycker det är många spel som ni missar!

12
Skriv svar