Ray-tracing till Minecraft släppt i skarp version

Robot
Ray-tracing till Minecraft släppt i skarp version
Medlem

Tog ner den direkt - jisses vad fint det blev kanske läge att lira minecraft igen efter <insert ages> ett längre uppehåll


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

NuZ
Testpilot

Ser ruskigt snyggt ut! Synd att jag inte sitter på ett RTX kort eller att detta släpps till Series X


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag har testat detta, men jag har insett att det varje gör till eller från. Visst blir man imponerad över hur snyggt det kan vara, men jag spelar minst lika gärna Minecraft med vaniljgrafiken.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Gäller det här båda minecraft versionerna ?
Jag vet att java haft raytracing länge men inget officiellt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ser ruskigt snyggt ut! Synd att jag inte sitter på ett RTX kort eller att detta släpps till Series X

Finns det någon framtidsplan på att det ska släppas till Series X?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Olidion:

Finns det någon framtidsplan på att det ska släppas till Series X?

Vet inte men de borde de väl?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent
Skrivet av NuZ:

Vet inte men de borde de väl?

Har för mig folk frågat MS om det sedan Series X utannonserades och att den stöder ray tracing, men de har varit tysta om en uppdatering till den versionen. Så antigen vill de överraska med en uppdatering, eller så har de inget intresse i det på konsol?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hämtade ut mitt 3060Ti idag och testade precis en av de färdiga RTX-världarna. Såg väldigt vackert ut måste jag säga, ser fram emot att testa att spela en helt öppen värld som är så.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Har för mig folk frågat MS om det sedan Series X utannonserades och att den stöder ray tracing, men de har varit tysta om en uppdatering till den versionen. Så antigen vill de överraska med en uppdatering, eller så har de inget intresse i det på konsol?

Microsoft har iaf visat DXR-raytracingversionen av Minecraft i våras. Antar att just Minecraft RTX är mest optimerad för Nvidia och tänkt som pr för RTX-korten, men den går att köra även på RDNA2 eftersom Gamers Nexus "testar" med den versionen - hur relevant det nu kan vara iofs..

Det borde komma en "vanlig" DXR-version också, eller förhoppningsvis då även mer optimerad för RDNA2, och därmed funka bättre för både konsol och RX 6000-serien. Fast som de säger "a technical demo of that game, it was not at any one point said when this would be released or if it would be released or anything like that".

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av StrongBad:

Jag har testat detta, men jag har insett att det varje gör till eller från. Visst blir man imponerad över hur snyggt det kan vara, men jag spelar minst lika gärna Minecraft med vaniljgrafiken.

Problemet med ray tracing för mig är att spel i åratal har ”fejkat” snygg ljussättning. Shaders i Minecraft är ju toksnygga men jag har ändå impats mest av ray tracing i just blockvärlden då man ändå har kontroll över den.


signatur
1
Skriv svar