Vi som är 40+ och spelar

KoP
Medlem

Har definitivt inte samma intresse för onlinespel som när man var yngre. Nuförtiden prioriterar jag singleplayer upplevelser där man kan beta av saker och ting i sin egna takt. Och blir det någon onlinelirande så blir det The Hunter eller Farming sim. ihop med nån polare, inga stressande spel utan avslappnande upplevelser.

Medlem

Jag tycker inte det är konstigt att ”äldre” spelar. Vi växte upp med NES, SNES, c64, Amiga 500 etc. Det gjorde inte generation innan oss. Då var det kanske mer arkadspel som gällde vilket inte är lika långlivat. Jag är själv nyss fyllda 40 och kommer att spela hela livet. Problemet just nu är att hitta tiden då jag har 2 små barn. Ser fram emot pensionen där man lär ha all tid i världen.

Medlem

Bra tråd Sitter hemma, sjukskriven på heltid i väntan på operation. Höftartros så måste byta höftleden så inte så jäkla kul att åldras :/ Men fördelen har ju varit att man har sjukt mycket tid att spela så plöjt hela backloggen och sitter nu med Cyberpunk. Hade ju visheten att välja PC-versionen så haft en relativt buggfri upplevelse också, dvs en NPC som stod halvvägs in i en vägg och en bil som sjunkit ner till hälften i asfalten, men inte en krasch på 15+ timmar och flyter på bra tycker jag. Jag har nog aldrig spelat så mycket som nu vid 41 🤪 Har dock gett upp Battlefield och Cod pga mina dåliga reflexer haha brukade vara top 5 runda efter runda men nuförtiden hamnar man bland dom sista 😭

Medlem

46 år. Spelar mmorpg och co-op. Just nu SWTOR eftersom min speldator är restad Tidigare både Diablo 3, LotRO, WoW, AoC, Tera och mycket mer. PVP är inte intressant.

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Måste erkänna att mitt singlespelande har fått sig en boost nu när man har en PS5a. Verkar som att man har missat mycket sen man hade en PS2. Spelar just nu Uncharted 4 (ja, jag vet att jag börjar i fel ände). Riktigt bra än så länge.

Fusk! Jag är halvägs igenom 1:an på PS4. Har förresten hela trilogin på PS3.

Har 4:an och Lost Legacy också med de räknar jag med att spela på PS6 när jag fyllt 50. 🤪

PS Detta tillstånd kallas för "i tur och ordning-störningen". 🙂

Medlem

Jag är med! 65 år och spelar frekvent. Ge inte upp ni fyrtioåringar, jag gled igenom Sekiro för två år sedan. RDR2 i våras, en 1.000 tim online, nu Fallout76. Men klart att reflexerna blir sämre, åtminstone över de sextio.. haha.

Medlem

Är med i klubben.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Halloj!
Skrivet av Akronym:

Är med i klubben.

Sovmorgon deluxe juh 😁

Medlem

prio 1 fiska
prio 2 spela
prio 3 öl
prio 4 kärringafan

Är 46 född -74

Medlem

Ålder är bara en siffra, började med commodore 64 gick vidare till 128D som följdes upp av amiga 500/1200HD. Ca '93 skaffade jag min första PC dx2/66. Idag har jag en nice rigg men är många år sen jag insåg jag föddes till gamer och kommer förmodligen lämna detta livet som gamer. Tycker jag är bättre gamer ju äldre jag blir, man spelar smartare i typ Apex mm. Men finns EN sak jag stör mig som fan på 22:30 är jag spytrött gamer hehe. Vid yngre dagar 02:00-04:00 inga problem.

Medlem

Första tv spelet för mig Color TV Game 15 ,kom ut 1978

Men håller med kroppen o huvudet orkar inte spela lika sent på kvällarna längre. dock på dagtid(helg) kan jag om ett spel är riktigt roligt nöta 7timmar i streck men tack o lov händer inte det ofta;)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Är 41 och spelar fortfarande dagligen eller iaf oftast dagligen både på datorn eller någon av konsolerna. Jobbet kräver rätt mycket av min tid. Har spelat sin slutet av 80-talet när jag fick mitt första tv-spel, Sega Master System. Dock är det mest singel player spel eller coop med polarna. Inte så mycket MMOs eller multiplayer nu för tiden.

Medlem

Som så många andra kör man med födelseåret i användarnamnet, så tillhör ju numera 40+ gänget.

För egen del gick det från att man med hjälp av föräldrar hyrde "Vectrex" maskiner, till att senare äga C128, Amiga 500, Nintendo 8bit / 64, Amiga CD32, Playstation 1, 3 (original och slim), 4 (original och pro) och 5, Xbox 360 (Gears edition) och Series X, Laptops (HP, macbook) och PCs (Olivetti 486, Pentium, Intel och AMD maskiner).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av maq777:

Man kan tro att vi lekte med pinnar och kottar när vi var små. Men det intressanta är att vi är första generationen som växte upp med tv-spel sedan väldigt unga år. Själv hade vi ett sådant där hemma-pong, sedan bara fortsatte det.

Jag har lirat tv-/datorspel i hela mitt liv. Jag har fortfarande inte tröttnat!

Själv började jag med med flintastenar
Japp, från Pong till Cyberpunk 2077, jäkla resa det har varit!
Inget man skulle kunnat föreställa sig i sina vildaste fantasier på det glada? sjuttiotalet.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Koolers78m9:

Bra tråd Sitter hemma, sjukskriven på heltid i väntan på operation. Höftartros så måste byta höftleden så inte så jäkla kul att åldras :/ Men fördelen har ju varit att man har sjukt mycket tid att spela så plöjt hela backloggen och sitter nu med Cyberpunk. Hade ju visheten att välja PC-versionen så haft en relativt buggfri upplevelse också, dvs en NPC som stod halvvägs in i en vägg och en bil som sjunkit ner till hälften i asfalten, men inte en krasch på 15+ timmar och flyter på bra tycker jag. Jag har nog aldrig spelat så mycket som nu vid 41 🤪 Har dock gett upp Battlefield och Cod pga mina dåliga reflexer haha brukade vara top 5 runda efter runda men nuförtiden hamnar man bland dom sista 😭

Oj! Osis med artrosen. Hoppas att operationen går bra!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Hej! Är också nyss fyllda 40 och har i stort sätt inte lirat något alls dom senaste 7-8 åren. Minns att jag köpte en Xbox One vid release och spelade lite Killer Instinct dom första månaderna bara. Och innan det spelade jag inget sedan 90-talet (N64 och PC). Fick ett infall under corona och skaffade Stadia och spelade igenom alla Tomb Raider spelen, Doom Eternal och lite annat random. Sen i November fick jag tag i en PS5a och har sedan dess spelat igenom Last of us 1&2, Uncharted 4, God of War och Miles Morales. Det är ju faktiskt skitkul med TV-spel! Till och med sambon hakar på och lirar äventyrsspelen ibland.

Har nyligen skaffat COD Cold War och testat lite multiplayer också. Är riktigt kass men skoj är det ju ändå! Jag har exakt noll vänner i min vänlista då jag aldrig haft något Playstation förut. Vore skoj att ha någon att lira online med ibland. Det är fritt fram att lägga till mig på tag "xxxGameness1xxx". Minus alla "x".

Medlem

Blir 54 i april och räknades som lastgammal när jag tävlade på clanbase med CS klanen. Jag var lite drygt 30 och fick höra ofta att jag var "för gammal".
Nu kör jag mest rpg, mmorpg spel men hoppar då och då in i FPS multiplayerspel.
Problemet jag fått är att fps spel med terminalglasögon blr inte samma sak, och att jag har NOLL i tålamod nu fö tiden.
Ttöttnar ofta efter 30 min spelande.

Gnällkuk

Fyller 39 i år, jag blir officiell med 2022 alltså Jag tror att folk blandar ihop reflexer med muskelminne och taktik. Ju mer du spelar ju bättre blir du på att anpassa din taktik och förutse dina motspelares drag.

Skillnaden tror jag är att man har en lite längre inlärningskurva än kidsen samt att man inte har tålamodet att inse att det kommer ta ett tag innan man blir bättre på spelet genom att nöta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Inte riktigt nådda 40 ännu men tvivlar på att jag kommer att sluta spela när jag väl kommer dit!
För er som gillar DayZ så har vi en server med whitelist!

Rätt hög ålder på alla samt några lite större youtubers / streamers som spelar. Välkomna!


signatur

DayZ Server med whitelist [GoLoot]
http://goloot.online

Frilansare

Go tråd! Så talande också att vi genast börjar diskutera våra krämpor (krya!)
Vore intressant att leta upp den äldsta FZ-medlemmen!

Medlem

50 åring, ZX Specturm med 16 kB minne och piratkopierade spelen på bandspelare.
sen Amiga500 (Pinball Dreams), PC, nu PS5.
QuakeTest och Red Alert i en källare med nullmodemkabel, sen Battlefield1942 ,2,1,5,..... lirar nu CoD och cyberpunk.
Just nu sjukskriven i väntan på knä operation. så det blir mycket COD`Rebirth Island`
väldigt skönt att kunna bli återupplivad många gånger.
Ser dåligt, hör dåligt och tröga handleder och fingrar. men tycker det är roligt. så om nån vill lira så finns jag på Playstation Dipacman

Medlem

Nån kanske redan tipsat om detta i tråden, isf ber jag om ursäkt. Jag kollar på en serie på Netflix (High Score) som handlar om tv-spel, deras historia. I första avsnittet pratar de bl.a. om Pacman.

Medlem
Skrivet av anteppersson:

Inte riktigt nådda 40 ännu men tvivlar på att jag kommer att sluta spela när jag väl kommer dit!

Läste om en kvinna på 39 som dejtade en 25-åring, som var en gamer. Skribenten menade att om hon dejtat en jämnårig man, så skulle hon aldrig ha accepterat att han spelade.
Helt ok, såna brudar vill man ju inte ha ändå

Medlem

Fyller 44 om ca en vecka och har nyligen skaffat en PS5 som väckt spelglädjen igen. Spelade mycket PC tidigare men har i princip tröttnat sen några år tillbaka. PS5 har dock blivit flitigt använd sen den införskaffades. Upptäckte ungefär samtidigt Rocket League som jag totalt har fastnat för. Sån spelglädje och en rejält utmaning. Annars blir det mest Immortals Fenix Rising och Demons Souls för tillfället. Ser fram emot kommande spel på PS5.

Har för övrigt spelat sen C64-tiden som införskaffades på 80-talet. Sen blev det Amiga och PC. Nuförtiden är det bekvämare och mysigare att sitta i soffan med ett tv-spel, 65 tums tv och surroundljud

Medlem
Skrivet av joejjeman:

prio 1 fiska
prio 2 spela
prio 3 öl
prio 4 kärringafan

Är 46 född -74

Typ samma för mig. Har dock hängt med i utveckling och kallar inte min sambo/fru för kärring.

Medlem
Skrivet av ainatar:

Fyller 44 om ca en vecka och har nyligen skaffat en PS5 som väckt spelglädjen igen.

Grattis till att äga en PS5. Min bror gråter varje dag, för han väntar på att kunna köpa en själv
Du har många bra spel du kan upptäcka nu, som släpptes till PS4.

Medlem

Jag är 40 bast och spelar PUBG, som jag tycker går ganska fort emellanåt.
Däremot är det ett "gammal gubbe"-spel enligt tonåringar, så förmodligen är det långsamt med dagens mått mätt.

För 20 år sen var det annorlunda, då var jag en "railgun-hora" i Q3 på LAN. Good times.

Medlem

Jag ser fram emot 2022 när jag fyller 40, då ska jag hänga med er här. Vi ses då! PS. jag kanske eventuellt smygläser lite innan.

Medlem

42 år gammal här. Har spelat sedan mellanstadiet någon gång då jag fick en Commodore 64. Fortfarande det system som har gjort störst avtryck på mig.
PC var den dominerande gamingplattformen för mig efter det och fortsatte att vara det fram till att PlayStation 3 kom ungefär. Då fastnade jag för enkelheten att köpa en konsol var 6-7 år och kunna sitta i soffan och gamea. Idag spelar jag i huvudsak på PS5 men sitter ibland på PC och spelar t.ex. Age of Empires II eller Civilization 6.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

47 här. Sitter som många er inte online utan enbart single player. Spelar när det finns tid och ork.

Föredrar spel eller böcker som sysselsättning, det tar mer "processorkraft" och då snöar inte tankarna iväg och ältar saker som krämpor och så vidare. så när hustrun tittar på gripande tv-serier...så spelar jag. Befinner mig i 800talets England på kvällarna just nu.

Insåg inte att jag var "gammal" spelare förrän för ett par år sen då min då, 15årige son berättade att hans kompisar hade reagerat positivt att han hade en pappa som spelade. När han nu som 18åring tar hem flickvän för första gången på middag och allt är nervöst (för dem) så var det magiska chillpillret att jag var spelare. Då slappande hon visst av för då hade hon något att prata om.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Skriv svar