Crysis 2-författaren ogillar Modern Warfare 2

Medlem

Skitstory i Modern Warfare 2, men jag gillade scenariona som utspelades.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Jag håller med honom till fullo! Det kändes som att att IW ville få med alla klichéer som finns inom action utan någon som helst sammanhängande story...

Medlem

Jag spelar sällan spel för att det är bra berättande utan mer p.g.a. självaste gameplay. Och det är här modern warfare faller platt eftersom det är en linjär script-fest utan dess like.

Medlem

Visst, storyn i MW2 var ganska så dålig, och presenterades på ett otroligt rörigt sätt. Dock var inte Chrysis bättre, tunn och relativt intetsägande, men vad kan man förvänta sig av ett spel som bara ska visa upp snygg grafik och en ny motor...
Tacka vet jag spel med vettig story, gör det en aning roligare att spela...

Medlem

Gaaah! Kan alla sluta jämnföra det med Crysis? Det har inget med saken att göra.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

jag tycker att storyn i mw2 var helt kass

Inaktiv

Tycker han har rätt. Jämfört med storyn i MW1 så var det en mer rörig berättelse och för stora hopp mellan miljöer som mer fanns för att imponera. ok vi slänger in pripyat igen för det vill fansen ha, vi måste få in det i storyn på något sätt. Det fanns för lite identifikation med den nya "soap". Visst det gapades på någon Ramirez hela tiden men vem fan var det egentligen?


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

han får säga vad han vill, jag tyckte att mw2 var underbart både story och mp


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv
Skrivet av Combalex:

Kasta sten i glashus? Crysis har ju knappt en story ens. Modern Warfare 2 var en episk film i ett spel.

Han har inget med Crysis att göra, bara Crysis 2.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

han får säga vad han vill, jag tyckte att mw2 var underbart både story och mp

Då ska du spela BC2 MP, då får du se hur ett Mp ska vara, å se å känna på när proffsen spelar typ såna som jag! på PC då allså.....

Medlem

Förstår inte varför vissa drar upp Crysis överhuvudtaget, läser ni inte hela nyheten innan ni kommenterar? *suck*

Handlingen i Crysis två kommer att bli superb, kan inte tänka mig annat då Richard Morgan skriver/it den.


signatur

Jaha.

Medlem

Jag håller med, storyn i MW2 var inget att hänga i granen... och inte heller berättandet i sig. Jobbar man med ett företag förknippat med Crysis Warhead bör man dock nog vara en aning försiktig i sina uttalanden.

Medlem

Tror knappast crysis 2 kommer ha bättre story än MW2, vadå, aliens i new york, det är ju inget nytt iaf...

Medlem

Tror knappast crysis 2 kommer ha bättre story än MW2, vadå, aliens i new york, det är ju inget nytt iaf...

Medlem

Crysis hade väl knappast någon otrolig story, men den var lätt att förstå

Angående MW2 förstår jag precis vad han menar, tyckte den var väldigt blandad. MEN! Kompromissen de gjorde var ändå att få fram fräcka och mer varierande scenarion istället för att en stark story, och den kompromissen stödjer jag fullständigt.

Själv förstår jag inte hur man kan säga att MW2 var dåligt, för det är ju en lögn. Det var betydligt mer kvalitet än mycket annat där ute vilket vem som helst borde se, sen behöver man inte gilla spelet i sig.

Men enligt mig är MW2 och Crysis inte spel som behöver drivas av stark story. Det skulle vara roligt att få mer storydrivna spel, men spelen får gärna göra kompromisser för att föra fram andra aspekter som inte skulle göras annars.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Själv förstår jag inte hur man kan säga att MW2 var dåligt, för det är ju en lögn.

Själv kan jag inte förstå hur det är en lögn när det är ens egen mening att Mw2 är dåligt.


signatur

woop woop

Medlem

'Fasst allt åker på plats i slutet av storyn ju. suckers


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

we didn't start the flame war......

Medlem
Skrivet av Aléa:
Skrivet av Pettor:

Själv förstår jag inte hur man kan säga att MW2 var dåligt, för det är ju en lögn.

Själv kan jag inte förstå hur det är en lögn när det är ens egen mening att Mw2 är dåligt.

Såklart man får tycka det om man verkligen vill. Men jag tycker nästan de är lögn att kalla det dåligt om man tar i akt vilka andra spel det konkurrerar med. Det håller hög kvalitet och det känns som det alltid blir en massa naiva "det är dåligt"-reaktioner till allt som blir stort utan något som helst vettigt argument.

Men visst, fokuserar man på allt dåligt går det alltid hitta något, men ser man till styrkorna istället kommer man märka att MW2 har väldigt många sådana. Och styrkorna är betydligt mycket roligare än svagheterna.

Medlem
Skrivet av Combalex:

Kasta sten i glashus? Crysis har ju knappt en story ens. Modern Warfare 2 var en episk film i ett spel.

Du tycks kasta sten i glashus också, inklusive alla andra som tar upp första Crysis. CRYSIS 1:s STORY ÄR INTE SKRIVEN AV RICHARD MORGAN!

Medlem

Äntligen nån som vågar säga det!
Synd bara att de va en av skaparna av crysis så han har inte så mycket att säga till om på den fronten

Medlem
Skrivet av wiklund:

Äntligen nån som vågar säga det!
Synd bara att de va en av skaparna av crysis så han har inte så mycket att säga till om på den fronten

Men herregud. Hur dum vill du se ut?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Älskar den här tråden <3


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

alldeles för komplicerade nyheter på FZ

Medlem

Är det någon som läst mer än rubriken för nyheten?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Singeldelen var BFBC sämre.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det är ju en "flame-bait"-nyhet. Den är ju skapad för en fanboi-war. Folk läser bara rubriken och inte hela stycket, och heller inte andras kommentarer. Med det sagt.

så sant

Bra att någon vågar ta bladet ur munnen, för visst är det så. När ett gäng kokosnötter först och främst lägger tyngpunkt på att göra ett visuellt snyggt spel hamnar handlingen på bakgatan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Aléa:
Skrivet av Pettor:

Själv förstår jag inte hur man kan säga att MW2 var dåligt, för det är ju en lögn.

Själv kan jag inte förstå hur det är en lögn när det är ens egen mening att Mw2 är dåligt.

Såklart man får tycka det om man verkligen vill. Men jag tycker nästan de är lögn att kalla det dåligt om man tar i akt vilka andra spel det konkurrerar med. Det håller hög kvalitet och det känns som det alltid blir en massa naiva "det är dåligt"-reaktioner till allt som blir stort utan något som helst vettigt argument.

Men visst, fokuserar man på allt dåligt går det alltid hitta något, men ser man till styrkorna istället kommer man märka att MW2 har väldigt många sådana. Och styrkorna är betydligt mycket roligare än svagheterna.

Jag tror det är många som är frustrerade på Mw2 och självklart överdriver här hur dåligt de tycker om spelet.
Jag jämför mw2 med MoH AA, CoD 1-2 och jag tycker de sist nämnda har/hade mer underhållnings värde.
Men där kan min då unga och naiva blick till spel väga in till stor del av helhetsintrycket som fortfarande står kvar sig.


signatur

woop woop

12
Skriv svar