Rykte: Netflix jobbar på en The Elder Scrolls-serie

Medlem
Skrivet av eld:

Som när folk kissade på sig för att heimdall skulle bli svart i marvel-filmerna, men efteråt så märkte alla att det absolut inte gjorde någon slags skillnad över huvudtaget.

Jet black har redan haft en afroamerikansk voiceactor.

Men det gör detsamma då Jet Black är en karaktär med ospecifikt ursprung förutom att han är från ganymede.

och och rätt jävla ljus i huden så han helt plöstligt bytte hudfärg ?? DC gjorde det bäst med Green latern dom tog död på Hal Jordan och ersatte han med john stewart som är svart utan att helt plötsligt så bytte Hal jordan hudfärg bara för att.

DC planerar på ha en svart batman men vet du hur dom gör jo den utspelar sig med en helt annan Batman och inte Bruce wane hey bytte hud färg.

Jet black har en svart voice actor men det hadde dearth vader också James Earl Jones så då om disney gör en ny film med dearth vader så måste dom ju ge dearth vader en svart skådis om man ska gå på den standarden.

Medlem

Vore ju hur kul som helst om de bara tog all dialog från Oblivion rakt av och lät vilka skådespelare som helst spela rollerna och läsa upp manuset med samma inlevelse.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Jet black har en svart voice actor men det hadde dearth vader också James Earl Jones så då om disney gör en ny film med dearth vader så måste dom ju ge dearth vader en svart skådis om man ska gå på den standarden.

Dock redan bekräftat att Hayden Christiansen (en vit man!?!?!?!?!!?) ska spela Darth Vader i Obi-wan-serien.

Medlem
Skrivet av Thane:

Dock redan bekräftat att Hayden Christiansen (en vit man!?!?!?!?!!?) ska spela Darth Vader i Obi-wan-serien.

ja men varför det då dearth vader hadde svart röst skådis ? Om vi nu ska vara petnoga med ändra saker ha en svart skådis eller sluta ändra saker bara för att. Vill man respektera orginal skaparens vision och ändå vara mer öppen för andra raser skapa nytt och skapa eget. Har du någon sin hör ordet blackwashing ? The casting of a black actor for a character that is canonically not black. Similar to the term whitewashing, Folk klagar som fan när det är whitewashing men inte blackwashing ??. Tro mig även många mörkhyda undrar fan vi håller med mär ändrar karktärrer bara för vi ska represntera dom. Vete fan hur många jag pratat med som finner det mer störande och önskar dom skapade mer orginella nya karaktärer att represnetra dom. Plus när man ändrar en karktär så där så är det nästan mer som okej Bruce wane är svart hoppas ni är nöjd nu det blir mer en förolamping.

Fan det är nästan rasisikt att ändra någon ras bara för ja ja vi acppeterar er andra också så låt oss ge er vår gammla karktär bara så ni inte tror vi är rasister.

eld
Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

och och rätt jävla ljus i huden så han helt plöstligt bytte hudfärg ?? DC gjorde det bäst med Green latern dom tog död på Hal Jordan och ersatte han med john stewart som är svart utan att helt plötsligt så bytte Hal jordan hudfärg bara för att.

DC planerar på ha en svart batman men vet du hur dom gör jo den utspelar sig med en helt annan Batman och inte Bruce wane hey bytte hud färg.

Jet black har en svart voice actor men det hadde dearth vader också James Earl Jones så då om disney gör en ny film med dearth vader så måste dom ju ge dearth vader en svart skådis om man ska gå på den standarden.

Så nu baitar jag lite, men hur känner du över en ickebinär skådespelare som ser ut som den ickebinära karaktären hen spelar i cowboy bebop?:

Medlem
Skrivet av eld:

Så nu baitar jag lite, men hur känner du över en ickebinär skådespelare som ser ut som den ickebinära karaktären hen spelar i cowboy bebop?:

https://k62.kn3.net/taringa/3/6/B/8/C/B/Ez3_/550x432_FBC.jpg

tycker det bara är skumt att han ens är med och tydligen ska vara en ickebinär karaktär. Låt mig citera då det var länge sedan jag såg serien.

Gren was a minor character who appeared for 1-2 episodes in the anime and was “subjected to experimental drugs that increased their estrogen and caused them to grow breasts”

Med ord Gren var inte en ikebinär persson alls så jag förstår inte varför dom tror det ungefär som dom inte vet ett skit om serien utan nu gör dom så för att visa ja ja vi acppeterar att ikebinära personer finns. Det roliga dom gör den till en sån stor grej fast han har en jävligt liten roll om dom nu ej planerar på göra helt eget och göra han till en huvudpersson.

Som sagt det hela får mig undra vet dom ens vad fan dom håller på med.

Som jag säger hela tiden också jag är allt för att dom börjar represntera mer olika folk slag men hur dom gör blir mer en förolämping fan till och med George takei blev sur när dom gjorde Sulu Gay i dom nya filmerna och dom sa vi gjorde det för att hedra Gorge men han blev ju fan inte glad när dom ändra hans karaktär.

"'Star Trek Beyond' development for his character is out of step with what creator Gene Roddenberry would have wanted."

"Takei tried to convince him to make a new character gay instead. "I told him, 'Be imaginative and create a character who has a history of being gay, rather than Sulu, who had been straight all this time, suddenly being revealed as being closeted"

Som jag alltid säger vill man ha med gay,annan etnisitet och sånt skapa en NY karktär för fan.

Det är det hela jag menar med Netflix dom framstår bara som idioter när dom håller på sedan lägger dom ofta så stort focus på det dom glömer skriva en bra story.

Nu har dom tur med Elder scrolls där kan dom exprimnetra hur dom vill då det direk har huvud karaktärer att ändra på men Jag skulle bli sure om dom tog med sotha sil och gjorde han till en vit Dunmer.

eld
Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Med ord Gren var inte en ikebinär persson alls

"I am both at once and I am neither one"

Inaktiv
Skrivet av Johlor:

Ja jag känner väl att Elder Scrolls är ganska standard vad gällande just fantasy som inte direkt sticker ut? Det är klart om de sätter storyn i Morrowind så blir det ju lite intressanta miljöer etc, men annars så känns hela världen ganska ointressant att göra en tv-serie om. Kan ju bli en okej serie förstås, men vet inte riktigt hur de ska göra för att det ska kännas intressant. Elder Scrolls-serien är ändå ett spel där fokusen ligger på spelaren och vad du gör, du skapar "ditt" liv...sedan finns det en huvudstory, men den är mer bara där på sidan om.

Exakt.

ES-lore är väldigt generic. Raserna är bra designade som gör att världen känns levande, men går ju inte jämföra med riktig fantasy (The Witcher, LOTR osv).

Förmodligen vill de stressa fram något i kökvattnet av Witcher, producenterna ser the money printing machine. Sen tycker jag inte Witcher är något mästerverk till serie, det är mest Henry som är bra som Geralt som gör det intressant att kolla på. Hon som spelar Yennefer är riktigt bra också.

Medlem

Har svårt att se att detta tilltalar mig, storyn i Elder Scrolls spelen är inte direkt top of the line. Hoppas jag blir motbevisad, ska ge det en chans!

Medlem
Skrivet av Nomman:

Elder Scrolls är mycket, men en bra grund för en serie? Känner mig minst sagt tveksam. Jag älskar spelen och världarna, men det knappast för storyn. Med det sagt hoppas jag bli positivt överraskad.

(Fallout känns spontant som en bättre setting för en TV-serie, även om jag inte alls tycker om de spelen lika mycket)

Bättre grund än vad The Witcher har iallafall.. större lore med. Men tror inte en piss budget kan ge Elder Scrolls rättvisa tyvärr. Krävs en monster budget ala Game of Thrones för det.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Bättre grund än vad The Witcher har iallafall.. större lore med. Men tror inte en piss budget kan ge Elder Scrolls rättvisa tyvärr. Krävs en monster budget ala Game of Thrones för det.

Njae, där håller jag nog inte med. The Witcher har trots allt väldefinierade huvudpersoner och tydliga storylines. Dessutom finns gott om lore om man söker sig till böckerna (vilket Netflix gjort).

Elder Scrolls har ju på grund av sin design ytterst illa definierade huvudpersoner. Och Elder Scrolls innehåller förvisso väldigt många intressanta berättelser i sin lore, men ser man till spelen är det egentligen inget av dem som har en särskilt intressant main story. (Eller, nu när jag skriver det inser jag att både Morrowind och Oblivion har ganska bra storys - det är nog mest spelens utformning som gör att man inte tar dem till sig på bästa sätt - eftersom man gör något helt annat större delen av tiden).

Så. Eh. Jag började med att skriva att jag inte håller med dig. Men du kanske har en poäng. Nu vill jag se dem med en jättebudget!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Bättre grund än vad The Witcher har iallafall.. större lore med. Men tror inte en piss budget kan ge Elder Scrolls rättvisa tyvärr. Krävs en monster budget ala Game of Thrones för det.

Nej man kan inte klaga på grunden sett till universumet eller antal människor som spelat spelen och lär sätta sig ner och kolla.

The Witchers första säsong hade nästan lika stor budget som den dyraste säsongen av GoT men ändå kändes det ganska B många gånger, kollar man på CGI:n så var den direkt kass faktiskt förutom öppningsscenen.

Nej, jag litar helt enkelt inte på att Netflix kan leverera fantasy av hög kvalité så man får hoppas att det inte blir av.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Njae, där håller jag nog inte med. The Witcher har trots allt väldefinierade huvudpersoner och tydliga storylines. Dessutom finns gott om lore om man söker sig till böckerna (vilket Netflix gjort).

Elder Scrolls har ju på grund av sin design ytterst illa definierade huvudpersoner. Och Elder Scrolls innehåller förvisso väldigt många intressanta berättelser i sin lore, men ser man till spelen är det egentligen inget av dem som har en särskilt intressant main story. (Eller, nu när jag skriver det inser jag att både Morrowind och Oblivion har ganska bra storys - det är nog mest spelens utformning som gör att man inte tar dem till sig på bästa sätt - eftersom man gör något helt annat större delen av tiden).

Så. Eh. Jag började med att skriva att jag inte håller med dig. Men du kanske har en poäng. Nu vill jag se dem med en jättebudget!

Jag tyckte inte att The Witcher på Netflix var nått vidare bra.. dålig CGI på monster osv. Men jag tycker om spelen. Men som du säger att både Morrowind och Oblivion har bra grunder för att kunna bli bra storys i en serie. Jag personligen gillar storyn i Skyrim med. Att utdöda drakar kommer tillbaka och vill förgöra allt. Och att det finns en person som kan stoppa dom. Finns mycket man kan göra med Skyrim om dom nu väljer den vägen.

Medlem
Skrivet av anon_234443:

Exakt.

ES-lore är väldigt generic. Raserna är bra designade som gör att världen känns levande, men går ju inte jämföra med riktig fantasy (The Witcher, LOTR osv).

Förmodligen vill de stressa fram något i kökvattnet av Witcher, producenterna ser the money printing machine. Sen tycker jag inte Witcher är något mästerverk till serie, det är mest Henry som är bra som Geralt som gör det intressant att kolla på. Hon som spelar Yennefer är riktigt bra också.

Vad men du med riktig fantasy? Är inte Elder scrolls riktig fantasy?

Medlem

Generic fantasy show incoming.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av eld:

Skulle nog säga att den här är värre:


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

eld
Medlem
Skrivet av Dumlen:

Skulle nog säga att den här är värre:
https://www.youtube.com/watch?v=3SnA2rv4ros

Tänker tillbaka på tiden när världen undrade vilken av denna och fellowship of the ring som skulle bli storfilmen.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

En filmatisering av 'The Lusty Argonian Maid'?

Fasiken, du hann före. Det var exakt det jag gick till kommentarsfältet för att skriva.

Medlem
Skrivet av eld:

Tvåan är bättre:

https://m.imdb.com/title/tt1767319/

eld
Medlem
Skrivet av Arcadia:
Inaktiv
Skrivet av Razuco:

Vad men du med riktig fantasy? Är inte Elder scrolls riktig fantasy?

*menar du

Med riktig fantasy menar jag välskrivna litterära verk.

Medlem

Hoppas inte fysiken är låst till frame rate.

Avstängd
Skrivet av Fiddi:

Hur är det seriens fel att du bara spelat spelen? Du skriver att de var "för lata" att följa källmaterialet och vill ha en rödhårig skådespelerska istället, men skiter i hur hon ser ut i källmaterialet (vilket då bryter ned hela din kritik något). Triss skulle egentligen knappt varit med i första säsongen av serien alls, bara vid Sodden en liten stund.

Om nu spelet får ändra karaktärers utseende (spelar ingen roll hur mycket), tex. Geralt är beskriven som något ful och smal i böckerna (och dessutom förändras utseendet enormt mellan spelen också), varför kan då inte serien få den friheten också? Spelar det verkligen roll, eller tror du på allvar att det är karaktärernas utseende som sänker serier eller att det egentligen är manus och skådespelet i sig som gör det? Hur är det då med berättelsen i sig, ska man inte få ändra den heller? För det gör ju majoriteten av alla serier och filmer som har etablerat källmaterial (Sagan om Ringen exempelvis, där är det jävligt mycket som fattas gentemot böckerna).

Exakt likadant här.


signatur

Jag är feministen som står upp mot rasismen.

Medlem
Skrivet av Käppkinesen:

Exakt likadant här.

Har du något motargument eller är du bara här för att vara spydig? Sen vad är det för stört beteende att gå runt och leta upp andras inlägg...

Avstängd
Skrivet av Fiddi:

Har du något motargument eller är du bara här för att vara spydig? Sen vad är det för stört beteende att gå runt och leta upp andras inlägg...

Ville försäkra mig om du trollade eller inte. Vi ligger alldeles för långt ifrån varandra för att kunna mötas. Så är det ibland.


signatur

Jag är feministen som står upp mot rasismen.

12
Skriv svar