Video undersöker hur Days Gone rullar på Playstation 5

Robot
Video undersöker hur Days Gone rullar på Playstation 5

Stadiga 60fps, även med 300 galna infekterade på skärmen?

#60fps, #days-gone, #ps5


Medlem

Days gone är ingen 5/5a, det är det inte. Men det led av att släppas så tätt efter red dead 2. Tittar man på det idag så står det ut som ett av de mest imponerande spelen rent grafiskt. Vi ”vanliga” spelare upplevde aldrig de buggar som recensenter gjorde då de hann fixas till release. En sannerligen underskattad titel.

Medlem

Har faktiskt spelat igenom hela spelet på just ps5, och kan säga att det flyter konstant 60 fps även i de mest hektiska stunder

Medlem

Tänkte faktiskt köpa just det här spelet igår då det finns under 300spänn men avstod efter kollat lite recensioner. Oavsett så är det kul att gamla spel lyfts upp från 24-30fps till stabil 60:D

Medlem

Ok när kommer den på pc är den bästa frågan? HAHA


signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem

Njöt enormt av detta lir, då det ingick till ps5an. Riktigt imponerad av prestandan och hur snyggt det är


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

SoL
Medlem
Skrivet av Gaara:

Tänkte faktiskt köpa just det här spelet igår då det finns under 300spänn men avstod efter kollat lite recensioner. Oavsett så är det kul att gamla spel lyfts upp från 24-30fps till stabil 60:D

Kolla metacritic, Days gone är ett av få spel som har bättre user score än metascore. Betygen var ganska svala eftersom lanseringen var ganska buggig har jag för mig. Jag köpte spelet något år efter och för mig är det ett av dom bästa spelen förra generstionen. Ser fram emot att spela det på ps5 igen när jag fått tag på ett.

Medlem

Hoppas på en uppföljare! Väldigt bra spel!

Medlem
Skrivet av Dengode:

Days gone är ingen 5/5a, det är det inte. Men det led av att släppas så tätt efter red dead 2. Tittar man på det idag så står det ut som ett av de mest imponerande spelen rent grafiskt. Vi ”vanliga” spelare upplevde aldrig de buggar som recensenter gjorde då de hann fixas till release. En sannerligen underskattad titel.

Jag vet inte hur illa recensenter hade det, men nog upplevde man en hel del buggar.
Hade ofta problem med att gisslan inte gick att rädda och någon gång ibland så spawna fiender som inte gick att nå.
Några grafikbuggar vart det med, golvet hos iron Mike var osynligt och animationerna var lite lustiga ibland.
NPC tittade ofta år fel och kameravinklarna under konversationer vart lite fel ibland.

Inget gamebreaking, gisslan var väl mest störande eftersom att man ansträngt sig lite för att rädda dem.

Sen är det lite irriterande när jag slakta infekterade i ett område och trodde att spelet hade buggat ur, eftersom att det inte kom upp något meddelande om att jag var klar.

Eftersom att jag haft liknande problem i Fallout Vegas där jag skulle äta mat för 10 000 poäng och den inte ville slå igenom PGA bugg(proppade i mig för 87 000 poäng innan jag gav upp och felsökte) så googlade jag och fick då veta att det inte gick att bli klar eftersom att det var en del av ett senare story mission:/
Lite irriterande när inget indikerar att så är fallet

Skrivet av PontusT:

Har faktiskt spelat igenom hela spelet på just ps5, och kan säga att det flyter konstant 60 fps även i de mest hektiska stunder

Skrivet av b0ne:

Njöt enormt av detta lir, då det ingick till ps5an. Riktigt imponerad av prestandan och hur snyggt det är

Det vart första spelet som jag spelade igenom själv på PS5(åkte och hälsa en kompis samma dag som jag fick konsolen, då plöjde vi igenom Lost legacy).

Positivt överraskad, men var lite oroad och skeptisk de första timmarna.
En bit in så upplevde jag stor spelglädje och gillade hur spelet utvecklade sig.
Tog till och med platinum och tyckte nog aldrig att det vart segt.

En konstig kritik som spelet fått är för vapnen, jag trivdes riktigt bra med utbudet.

Hoppas på uppföljare framöver.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag vet inte hur illa recensenter hade det, men nog upplevde man en hel del buggar.
Hade ofta problem med att gisslan inte gick att rädda och någon gång ibland så spawna fiender som inte gick att nå.
Några grafikbuggar vart det med, golvet hos iron Mike var osynligt och animationerna var lite lustiga ibland.
NPC tittade ofta år fel och kameravinklarna under konversationer vart lite fel ibland.

Inget gamebreaking, gisslan var väl mest störande eftersom att man ansträngt sig lite för att rädda dem.

Sen är det lite irriterande när jag slakta infekterade i ett område och trodde att spelet hade buggat ur, eftersom att det inte kom upp något meddelande om att jag var klar.

Eftersom att jag haft liknande problem i Fallout Vegas där jag skulle äta mat för 10 000 poäng och den inte ville slå igenom PGA bugg(proppade i mig för 87 000 poäng innan jag gav upp och felsökte) så googlade jag och fick då veta att det inte gick att bli klar eftersom att det var en del av ett senare story mission:/
Lite irriterande när inget indikerar att så är fallet

Det vart första spelet som jag spelade igenom själv på PS5(åkte och hälsa en kompis samma dag som jag fick konsolen, då plöjde vi igenom Lost legacy).

Positivt överraskad, men var lite oroad och skeptisk de första timmarna.
En bit in så upplevde jag stor spelglädje och gillade hur spelet utvecklade sig.
Tog till och med platinum och tyckte nog aldrig att det vart segt.

En konstig kritik som spelet fått är för vapnen, jag trivdes riktigt bra med utbudet.

Hoppas på uppföljare framöver.

Ja en hel del buggar har ju Days gone. Fiender spawnade inne i skrotbilar så.de satt fast och gick faktiskt att skjuta om man väntade till exakt rätt ögonblick då de glitchade igenom föremålet de satt fast i.
Bensindunkar har även en förmåga att väldigt ofta flyga iväg i en slumpmässig riktning med en fy helsikkes fart, det tog död på mig ett antal gånger då det locka till mig horder istället för att lägga ut bensindunkar som fällor. Värsta buggen jag råkade ut för var väl när jag själv spawnade mitt i en hord inne i en grotta. Fanns inte så mycket att göra i den situationen haha

Medlem

Jag tycker att det är ett kanonspel, stark 4 av 5.

Vad gäller buggar som spelrecensenterna tog upp före release så såg jag knappt några alls tack vare dag 1-uppdateringen som fixade de värsta problemen och efterföljande uppdateringen fixade ytterligare ett gäng saker. Så min spelupplevelse (på PS4 Pro) var i stort sett buggfri och genomspelningen funkade kalas. Det ska bli toppen att spela igenom kampanjen på nytt i 60 Hz så fort jag får min PS5.

Medlem

Spelar det just nu på min ps5. Verkligen ett kanonspel. Precis som Ghost of tsushima som jag precis klarade av. 2019-2020 måste vart ett av de bättre åren i Sonys historia?
Va min första genomspelning av båda. Glad att jag väntade på ps5an innan jag drog igång dom
Sonys studios kan sin skit!

Medlem
Skrivet av PontusT:

Ja en hel del buggar har ju Days gone. Fiender spawnade inne i skrotbilar så.de satt fast och gick faktiskt att skjuta om man väntade till exakt rätt ögonblick då de glitchade igenom föremålet de satt fast i.
Bensindunkar har även en förmåga att väldigt ofta flyga iväg i en slumpmässig riktning med en fy helsikkes fart, det tog död på mig ett antal gånger då det locka till mig horder istället för att lägga ut bensindunkar som fällor. Värsta buggen jag råkade ut för var väl när jag själv spawnade mitt i en hord inne i en grotta. Fanns inte så mycket att göra i den situationen haha

Haha ja, det är inte perfekt på något sätt, men ändå underhållande.

Att fiender och snipers ibland spawnar på ställen man inte kan nå, vilket gör att man inte kan loota dem var också lite illa.
Sen så kom jag på att det hände lite då och då att fiendernas kroppar studsar upp i luften efter de dött.

Funderade lite över ifall det beror på motorn och 60FPS, eller att jag typ aldrig stängde av spelet(körde nästan alltid konsolen i rest mode och sedan resuma genom switcher), eller om det kan ha varit något annat som påverkade hur ofta jag fick "problem".

Ger nog spelet ändå typ en 4a, det finns mycket som går att förbättra, men jag hade som sagt en trevlig resa hela vägen.

Medlem

Efter att äntligen tagit platinum i Demon´s souls så blir detta nästa spel. Om man kollar på alla spel som ingår i ps+ på ps5 så är det en gedigen samling spel med många timmars nöje.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Days Gone var verkligen en överraskning riktigt superbra och ett sånt där spel som man får ”spela lite till” känslan. Lagom långa uppdrag snygg grafik bra story som gör att man fastnar direkt och vill inte sluta spela.

Kollar man kommentarer på youtube klipp från detta spel så kryllar det av folk som säger att detta är det mest underskattade spel på playstation.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Efter att äntligen tagit platinum i Demon´s souls så blir detta nästa spel. Om man kollar på alla spel som ingår i ps+ på ps5 så är det en gedigen samling spel med många timmars nöje.

Snyggt, hur var resan till platinum på demons? Hur lång tid tog det? Hade du lirat originalet? Mycket grinande?

Medlem
Skrivet av Dengode:

Snyggt, hur var resan till platinum på demons? Hur lång tid tog det? Hade du lirat originalet? Mycket grinande?

Hade både Demon´s Souls och Dark souls till ps3 men fastnade aldrig helt för dom på den tiden.
När Bloodborne kom så blev jag inbiten och började köra alla "soulsborne" som fanns.

Resan till platinum tog mig flera rundor i ng+ splittrat på två karaktärer.
Började med en templar där jag körde melee (Dragon bonesmasher) med stöd av miracles. På denna samlade jag alla miracles och ringar. Hamnade i slutet på ng+2 innan jag jag var klar.
Sen körde jag en ren mage och samlade alla spells, vilket var klart i ng+3.

Missade helt att Maiden in black gav en spell, Soulsucker, om man körde på den "goda" slutet.

Med denna karaktär städade jag upp dom mindre och lättare målen, typ pvp.
För som du säkert hört så är spells helt galet op i vissa situationer. Lura in en stackars mindre vetande person i en trång gränd i pvp och sen dra på en firestorm.
Tack och adjö. Rätt kul faktiskt.
Ett tips till alla som vill ta platinum är att inte gå vidare till ng+ för tidigt. För svårighetsgraden ökar markant.
Så här svarar jag på din fråga om grinding. Ja, jag grindade rätt många lvlar på min mage. Var runt lvl100 innan jag gick till ng.
För på min templar hade jag ett helvete, rent ut sagt (gick till ng vid lvl 60 på den).
Saken är den att om man klarar spelet ng+ och kör igång ng+2 så är svårighetsgraden INTE lika stor som från ng+.

Har lagt runt 150+ timmar på spelet totalt. Och jag långt ifrån någon bara glider igenom dessa spel. Jag dör massor av gånger.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Riktigt bra spel som jag hade sjukt kul med. Köptes på nån psn-rea ett bra tag efter releasen så jag stötte inte på några buggar öht.

Nu väntar jag bara på nextgen-patchar till Death Stranding och TLoU Part 2 <3.

Skrivet av Gaara:

Tänkte faktiskt köpa just det här spelet igår då det finns under 300spänn men avstod efter kollat lite recensioner. Oavsett så är det kul att gamla spel lyfts upp från 24-30fps till stabil 60:D

Missa inte Days Gone för bövelen;)!. Verkligen en "hidden gem".

Medlem
Skrivet av Tassel:

Hade både Demon´s Souls och Dark souls till ps3 men fastnade aldrig helt för dom på den tiden.
När Bloodborne kom så blev jag inbiten och började köra alla "soulsborne" som fanns.

Resan till platinum tog mig flera rundor i ng+ splittrat på två karaktärer.
Började med en templar där jag körde melee (Dragon bonesmasher) med stöd av miracles. På denna samlade jag alla miracles och ringar. Hamnade i slutet på ng+2 innan jag jag var klar.
Sen körde jag en ren mage och samlade alla spells, vilket var klart i ng+3.

Missade helt att Maiden in black gav en spell, Soulsucker, om man körde på den "goda" slutet.

Med denna karaktär städade jag upp dom mindre och lättare målen, typ pvp.
För som du säkert hört så är spells helt galet op i vissa situationer. Lura in en stackars mindre vetande person i en trång gränd i pvp och sen dra på en firestorm.
Tack och adjö. Rätt kul faktiskt.
Ett tips till alla som vill ta platinum är att inte gå vidare till ng+ för tidigt. För svårighetsgraden ökar markant.
Så här svarar jag på din fråga om grinding. Ja, jag grindade rätt många lvlar på min mage. Var runt lvl100 innan jag gick till ng.
För på min templar hade jag ett helvete, rent ut sagt (gick till ng vid lvl 60 på den).
Saken är den att om man klarar spelet ng+ och kör igång ng+2 så är svårighetsgraden INTE lika stor som från ng+.

Har lagt runt 150+ timmar på spelet totalt. Och jag långt ifrån någon bara glider igenom dessa spel. Jag dör massor av gånger.

Har platinum i Bloodborne, och lirat alla souls-spel, även original-demons-souls. Nu när jag läste detta blev jag taggad att fixa platinum jag med. Jag gjorde felet att gå till ng+ vid level 60, och jävlar vad svårt det blev. Så skall göra en ny char och börja på ny kula och fånga upp sånt jag missade på min mage.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Days Gone är lätt ett 5/5 spel för mig, sedan dag 1. Körde på PS4 Pro och såg aldrig någon bugg, allt funkade perfa. Var halvvägs genom min tredje genomspelning när PS5 kom, så kör på den nu. Funkar perfa där också. Verkligen mitt GOTY 2019 och längtar till en uppföljare!


signatur

I drank what?

Medlem

Helvete vad jag uppskattade detta spel. Kunde i princip inte sluta spela det. Har gjort precis allt och vänt på varenda liten sten i detta spel och törstar efter mer. Det måste man ändå säga är ett riktigt bra betyg.

Medlem

Lånade brorsan ps4 vanilla, och visst fanns det lite dippar med frameraten.
Annars buggfritt.

Som sagt med det, så var detta ett grymt lir på många nivåer. 5/5

Hoppas på en uppföljare, självklart kommer att spela om när han inskaffat ett Ps5.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Mirage:

Days Gone är lätt ett 5/5 spel för mig, sedan dag 1. Körde på PS4 Pro och såg aldrig någon bugg, allt funkade perfa. Var halvvägs genom min tredje genomspelning när PS5 kom, så kör på den nu. Funkar perfa där också. Verkligen mitt GOTY 2019 och längtar till en uppföljare!

Skrivet av Renton:

Lånade brorsan ps4 vanilla, och visst fanns det lite dippar med frameraten.
Annars buggfritt.

Som sagt med det, så var detta ett grymt lir på många nivåer. 5/5

Hoppas på en uppföljare, självklart kommer att spela om när han inskaffat ett Ps5.

Låter ju helt otroligt faktist, för mig så dök det upp buggar då och då hela tiden.
Såg minst 40st buggar under min genomspelning, dock väldigt få som skadade eller bröt gameplay.
Det är ovanligt att jag inte upplever några buggar i något spel dock, men i Days gone så var det inte ovanligt och väldigt tydligt när det hände.
Jag acceptera buggarna, men det skadar inlevelsen lite när till exempel inte NPC kollar åt rätt håll när man pratar med dem eller att jag åker till en plats där det står att det händer något, men platsen är tom och när jag sedan börjar åka därifrån så spawnar eventet(typ fiender).

Ingen katastrof som sagt, men att inte få någon bugg överhuvudtaget låter konstigt.
Fungerar PS5 versionen sämre, har det med rest mode att göra, har spelet blivit buggigare med tiden eller har jag haft extrem otur eller ni extrem tur?

Sen så var väl handlingen väldigt förutsägbar, men det störde jag mig inte så mycket på.

Ger det ändå 4/5 PGA spelglädjen.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Låter ju helt otroligt faktist, för mig så dök det upp buggar då och då hela tiden.
Såg minst 40st buggar under min genomspelning, dock väldigt få som skadade eller bröt gameplay.
Det är ovanligt att jag inte upplever några buggar i något spel dock, men i Days gone så var det inte ovanligt och väldigt tydligt när det hände.
Jag acceptera buggarna, men det skadar inlevelsen lite när till exempel inte NPC kollar åt rätt håll när man pratar med dem eller att jag åker till en plats där det står att det händer något, men platsen är tom och när jag sedan börjar åka därifrån så spawnar eventet(typ fiender).

Ingen katastrof som sagt, men att inte få någon bugg överhuvudtaget låter konstigt.
Fungerar PS5 versionen sämre, har det med rest mode att göra, har spelet blivit buggigare med tiden eller har jag haft extrem otur eller ni extrem tur?

Sen så var väl handlingen väldigt förutsägbar, men det störde jag mig inte så mycket på.

Ger det ändå 4/5 PGA spelglädjen.

Det var ett par månader sedan jag spelade Days gone, så troligen vart det rätt bra patchat. Läste att premiären var en annan spelupplevelse till det sämre.
(Spoiler!) Iofs, minns nu en grej som störde, men hade ju sparat innan.
En hårig boss i en grotta som ej dök upp. Annars bugg fritt.

Hoppas nu på en uppföljare, gillade spelet skarpt.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Renton:

Det var ett par månader sedan jag spelade Days gone, så troligen vart det rätt bra patchat. Läste att premiären var en annan spelupplevelse till det sämre.
(Spoiler!) Iofs, minns nu en grej som störde, men hade ju sparat innan.
En hårig boss i en grotta som ej dök upp. Annars bugg fritt.

Hoppas nu på en uppföljare, gillade spelet skarpt.

Jag spelade igenom det förra månaden på PS5 :/

1
Skriv svar