Digital Foundry testar nextgen-uppdateringen av Control

Robot
Digital Foundry testar nextgen-uppdateringen av Control

Hur bra fungerar ray tracing och vilken maskin presterar bäst?

#control, #next-gen


Medlem

Alltså, plötsligt blev det för mycket spel. Jag är på min 3e genomspelning av demons souls men fick avbryta för att testa Control. Och vilket grymt spel det verkar vara, lirat 2 timmar i 60-läget och det är jävligt smutt. Kul combat med att kasta runt prylar. Riktigt snyggt med, och snabba loadings. Sony har shapeat up psplus rejält tycker jag gällande utbudet.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Provade att spela control på game pass men efter att ha kommit från att spela Valhalla i silkeslen 60 FPS så gick det fan inte att spela. Blurrigt och yr som faan när man panorerade runt kameran.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Provade att spela control på game pass men efter att ha kommit från att spela Valhalla i silkeslen 60 FPS så gick det fan inte att spela. Blurrigt och yr som faan när man panorerade runt kameran.

Det är Xbone-versionen av spelet. Det är bara ultimate edition som fått patchen och inte standardversionen som finns på gamepass

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kanshira:

Provade att spela control på game pass men efter att ha kommit från att spela Valhalla i silkeslen 60 FPS så gick det fan inte att spela. Blurrigt och yr som faan när man panorerade runt kameran.

Ajdå, hade tänkt göra precis samma sak, gå till Control när jag är klar med Valhalla.


signatur
Medlem

Börjat spela det på PS5, riktigt trevlig support för Dualsense.
Känner av varenda steg och adaptive triggers ger en häftig känsla för bland annat pistolen.

Spelar i 60FPS läget, då detta verkar vara det alla föredrar, även om RT är väldigt snyggt.

Spara spelet sen BF2020, hade lite otur med att det vart gratis på PS Plus denna månad.

Riktigt intressant än så länge, spelat ca 3-4 timmar.

Lite tråkigt med Series S, 900P och ingen RT support, antar att det är så det kommer se ut framöver då flera titlar legat på samma nivå.

Intressant också med laddningstiderna, stöd för snabbare lagring verkar inte finnas tillgänglig än, PC versionen utan RTX IO/Direct storage laddar lika snabbt, så förmodligen så skulle det än så länge ladda lika fort på en 550MB/S SSD som med 5500MB/S.

*edit: Jag hade gärna sett ett läge med typ 1080P/60FPS med RT ifall det hade varit möjligt.
Nu vet jag inte riktigt hur systemkraven i Control står sig emot Spider-man, men de lade väl till ett sådant läge?

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Det är Xbone-versionen av spelet. Det är bara ultimate edition som fått patchen och inte standardversionen som finns på gamepass

Det är oerhört krystat att pusha xbox one versionen till next-gen bara för att få betalt två gånger
om någon påstår att Control på Xbox Series X bara har 30 fps och ingen raytracing så är det helt sant.

Medlem
Skrivet av pacc:

Det är oerhört krystat att pusha xbox one versionen till next-gen bara för att få betalt två gånger
om någon påstår att Control på Xbox Series X bara har 30 fps och ingen raytracing så är det helt sant.

Versionen på game pass är Xbox One versionen och inte ultimate vilken har fått sig en uppgradering. Riktigt dåligt att Remedy inte kör smart delivery fullt ut.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Versionen på game pass är Xbox One versionen och inte ultimate vilken har fått sig en uppgradering. Riktigt dåligt att Remedy inte kör smart delivery fullt ut.

Något ska de ju erbjuda för att ursäkta den extra kostnaden. Lite samma med cod. Där tar de typ 100kr extra för att man ska få next gen funktionerna. (jag tycker också det är dåligt och borde vara gratis.)

1
Skriv svar