Valheim har sålt ofattbara 3 miljoner exemplar

Robot
Valheim har sålt ofattbara 3 miljoner exemplar

Den svenska vikingasuccén vet inga gränser.

#Iron-gate, #Valheim


Medlem

Absolut inget spel för mig men nog fan är det kul att de är svennar. Stort gtrattis!!!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Alltså, det är grymt, att så få kan göra en sådan sak, sälja så bra.
Men, det är ju ett sådant spel som säljer med och tittar jag bara på det så förstår jag att det gått bra, så fort det kommit lite i "rullning" (och inte så lite heller), det ser ju jävligt mysigt ut och har ju precis de där elementen som sålt sådana här spel som smör de senaste 10 åren.

Det bästa är så klart att medans stora företag sitter och funderar på hur de bäst skall marknadsföra sina spel, vilka målgrupper man vill nå, vilka regler som kanske bryts mot eller inte, hur mycket man kan betala till streamers och Youtubare så kan ett sådant här litet företag bara svepa in och köra på.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det här är helt fantastiskt! Heja Iron Gate!!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, det är grymt, att så få kan göra en sådan sak, sälja så bra.
Men, det är ju ett sådant spel som säljer med och tittar jag bara på det så förstår jag att det gått bra, så fort det kommit lite i "rullning" (och inte så lite heller), det ser ju jävligt mysigt ut och har ju precis de där elementen som sålt sådana här spel som smör de senaste 10 åren.

Det bästa är så klart att medans stora företag sitter och funderar på hur de bäst skall marknadsföra sina spel, vilka målgrupper man vill nå, vilka regler som kanske bryts mot eller inte, hur mycket man kan betala till streamers och Youtubare så kan ett sådant här litet företag bara svepa in och köra på.

Ja det är otroligt! Sjukt kul för en sån liten studio. Ännu roligare att de utmanar giganterna (EA,Ubisoft m.fl).

För övrigt så är spelet troligen mitt GOTY 2021. Jäklar vad bra det är!

Hoppas de jobbar vidare som ett litet team och ger sig själva en trevlig utdelning.


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Var skeptisk till ännu ett Early access survivalspel.
Men känns fasiken ganska finslipat. Mycket små detaljer de tänkt på. Kan såklart bli bättre.
Men grafiken i sig är inte den mest avancerade, räknat i antal polygoner. Men fasiken om de inte lyckats skapa en sjuk vacker värld med diverse effekter. Starka vindar, höga vågor och åskstormar, solnedgångar etc som är helt fantastiska.

Medlem

Hoppas att de satsar på att få ut en "färdig produkt" så snart som möjligt med lite av detta, och inte spårar ur med "scope creep". Kul är det redan iaf. 👍

Medlem

Kan inte FZ bjuda in dom hit med Q&A eller något trevligt?

Medlem

Har spelat lite och det är trevligt,letar fortfarande efter någon lite större grupp att spela med.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Moderator | Testpilot
Skrivet av totte1015:

Kan inte FZ bjuda in dom hit med Q&A eller något trevligt?

Vi har detta på G.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Helt klart imponerande. Har inte provat det själv ännu, väntar tills det är ute ur early access.

Medlem

Har inte spelat det själv. Men man blir ju nyfiken. Vad är det som gör att spelet är så bra? Vad är det detta spelet har som inget annat liknande spel har? Varför säljer just detta i sådana mängder?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Har inte spelat det själv. Men man blir ju nyfiken. Vad är det som gör att spelet är så bra? Vad är det detta spelet har som inget annat liknande spel har? Varför säljer just detta i sådana mängder?

Atmosfären, ljussättningen, musiken, hela stämningen i spelet. Det är framförallt roligt att spela tillsammans med några vänner. Man kopplar bort sig från verkligheten och försvinner in i denna fantastiska värld. Det var flera år sedan jag fastnade för ett spel så här mycket!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Good job!

Klart man måste stödja dem...köp är nu genomfört...

Mina första timmar är ok, men allt är inte helt logiskt. Varför måste jag till workbench för att reparera yxan och att det görs genom att klicka på en knapp? Antingen borde man kunna reparera med mats i inventory eller så så borde man lägga mats och det som ska repareras i workbenchen (som i The Ark). Jag var tvungen att Googla för att fatta hur man skulle göra. Fågeln gav inga tips, eller så missade jag det.

En annan sak som strulade för mig i början var att gamepad var ikryssat som default på PC (med keyboard och råtta). Det gick inte att left mouse-klicka för att banka skiiiiiiten ur mobsen. Inget hände...förrän jag tänkte avinstallera spelet och såg att gamepad var ikryssat. På en PC? Har aldrig använt g-pad på denna dator.

Med det är inte lika jobbiga nybörjarproblem som alla buggar genom åren i Fallout 76 och The Ark som jag trots det fortfarande gillar och spelar nästan dagligen.

Nu är jag soloplayer till 100% så detta spel kanske mer är co-op men helt klart värt att stödja! Hoppas de lägger till mer content vartefter.

Medlem

Så jäkla skoj. Hoppas det portas till mac iom embracers senaste förvärv 😊

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Så jäkla skoj. Hoppas det portas till mac iom embracers senaste förvärv 😊

Det finns lite missförstånd här. Embracer äger inte Iron gate studios, så vida inget hänt som inte finns publicerat. Iron gate har ett publisher avtal med Coffee Stain som ger ut spelet och Coffee stain ägs av Embracer. Enligt artikeln nedan får Iron Gate 50% av intäkterna och Embracer får 50% via Coffee Stain i utgivnignsavtalet. Så Embracer kan egentligen inte påverka vilka plattformar det släpps på om de inte avtalar om fler med Iron Gate.

https://www.redeye.se/research/804487/embracer-biggest-indie-hit-in-recent-years

Medlem

Säljer som smör, men fixa lite popcorn och gå o läs på deras Steam forum, vilken cirkus det är där x)

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det finns lite missförstånd här. Embracer äger inte Iron gate studios, så vida inget hänt som inte finns publicerat. Iron gate har ett publisher avtal med Coffee Stain som ger ut spelet och Coffee stain ägs av Embracer. Enligt artikeln nedan får Iron Gate 50% av intäkterna och Embracer får 50% via Coffee Stain i utgivnignsavtalet. Så Embracer kan egentligen inte påverka vilka plattformar det släpps på om de inte avtalar om fler med Iron Gate.

https://www.redeye.se/research/804487/embracer-biggest-indie-hit-in-recent-years

Det är sant men man får leva på hoppet som en sa 👍

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det finns lite missförstånd här. Embracer äger inte Iron gate studios, så vida inget hänt som inte finns publicerat. Iron gate har ett publisher avtal med Coffee Stain som ger ut spelet och Coffee stain ägs av Embracer. Enligt artikeln nedan får Iron Gate 50% av intäkterna och Embracer får 50% via Coffee Stain i utgivnignsavtalet. Så Embracer kan egentligen inte påverka vilka plattformar det släpps på om de inte avtalar om fler med Iron Gate.

https://www.redeye.se/research/804487/embracer-biggest-indie-hit-in-recent-years

50%? Stämmer det? Ska inte Valve (Steam) ha 30% också.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Hipshot:

Det bästa är så klart att medans stora företag sitter och funderar på hur de bäst skall marknadsföra sina spel, vilka målgrupper man vill nå, vilka regler som kanske bryts mot eller inte, hur mycket man kan betala till streamers och Youtubare så kan ett sådant här litet företag bara svepa in och köra på.

Ja, det är häftigt. Och verkligen omöjligt att förutspå. Jag känner ofta bara: "Eh, va? Vad hände?"


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det här visar verkligen att bra spel marknadsför dem själva. Vill verkligen gratulera spel tillverkarna, och att dom vägrar använda windows och bara använder linux ger helt klart pluspoäng från mig också :).

Inaktiv

Köpte spelet idag men blev refund efter en knapp timme. Tyvärr inte alls min kopp te. Men fortfarande riktigt glad för studion och alla er som uppskattar det!

Medlem
Skrivet av Maysay:

50%? Stämmer det? Ska inte Valve (Steam) ha 30% också.

Flera artiklar som hävdar det. Jag har naturligtvis ingen annan info att gå på

Medlem

Det blir väl ett litet tillskott i kassan hos de få anställda de har. Grattis!

1
Skriv svar