Bästa Mega Man-spelet?
Gör en liten poll med anledning av denna lista: Topp-10: Bästa Mega Man-spelen. Vore intressant att se alla andras favoritspel. För med Mega Man-spelen verkar det vara väldigt individuellt, alla tycks ha sin egen favorit. Ofta baserat på sånt som vilket spel man råkade spela först, vilken musik man gillar bäst och så vidare.
Nu räknar jag "bara" med sidoscrollade plattformsskjutare med någon version av MEGA MAN i huvudrollen. Så inga rollspel, fotbollsspel eller spel där Zero eller några random kids har huvudrollerna. Men vill någon rösta på något annat ändå så rösta för all del på "Annat" (och kommentera då gärna). Och ja, sedan finns det alldeles säkert ännu fler sidoscrollade plattformsskjutare med Mega Man som jag heller inte räknat med. Till arkad om inte annat. Men om man tycker att det är för få alternativ att rösta på kan man, likaså, rösta på "Annat" (och kommentera gärna ^_^).

Supersvårt och kan argumentera för flera av dem, men min spontana tanke var Mega Man 3, så jag går på det
Oj, detta är som att välja vilket av sina barn man älskar mest.
MM1 för att det var just först.
MM2 för alla minnen, såklart. Wow-känsla jämfört med MM1.
MM3 för att det är helt klart det mest kompletta av spelen. Rush introducerades, bättre musik än MM2 och nya gimmicks.
MM4 enbart för hypen som uppstod efter 3an. Pixlarna blev ännu bättre.
MM5 för musiken(!!!!).
Med reservation för MM10 och MM11 som faktiskt var bra och hade bra musik så har jag inte så mycket för de andra spelen överhuvudtaget.
Jag är lite för gammal för att förstå hypen över X (och SNES var inte min favoritkonsol) och de andra spelen är bara så dåliga att det är plågsamt att spela.
2an är det bättre spelet, musik, banor och balans. Men jag gillar 1a mer för att det var första MM-spelet jag spelade. Fick det till min NES.
Farsan hade lyckats få tag på sista NESen på Helektron som julklapp, men då han skulle betala upptäckte de att någon plockat Mario ur NES-kartongen. De hade så klart inga andra Mariospel inne (antagligen därför någon tagit det ur kartongen). Så kassörskan slängde med ett random spel från hyllan och sänkte priset med 300 kr. Spelet var Mega Man, som sen blev det enda spelet jag hade det kommande året, och gud vad jag nötte det!
"Writer and Fighter"