Bästa Mega Man-spelet?

Medlem
Bästa Mega Man-spelet?

Gör en liten poll med anledning av denna lista: Topp-10: Bästa Mega Man-spelen. Vore intressant att se alla andras favoritspel. För med Mega Man-spelen verkar det vara väldigt individuellt, alla tycks ha sin egen favorit. Ofta baserat på sånt som vilket spel man råkade spela först, vilken musik man gillar bäst och så vidare.

Nu räknar jag "bara" med sidoscrollade plattformsskjutare med någon version av MEGA MAN i huvudrollen. Så inga rollspel, fotbollsspel eller spel där Zero eller några random kids har huvudrollerna. Men vill någon rösta på något annat ändå så rösta för all del på "Annat" (och kommentera då gärna). Och ja, sedan finns det alldeles säkert ännu fler sidoscrollade plattformsskjutare med Mega Man som jag heller inte räknat med. Till arkad om inte annat. Men om man tycker att det är för få alternativ att rösta på kan man, likaså, rösta på "Annat" (och kommentera gärna ^_^).

signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Jag tycker Mega Man 5 är ett riktigt sjysst spel, men det är svårt att rösta det över MM2, men troligen är MM5 det bättre spelet rent objektivt

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Flakmonkey

Supersvårt och kan argumentera för flera av dem, men min spontana tanke var Mega Man 3, så jag går på det

Medlem

Har spelat igenom tio av spelen man kan rösta på, och av dom så är MM2 helt klart min favorit, har spelat igenom det så många gånger.

Känns som om jag borde testa MM5, har bara spelat dom tre första spelen till NES.

Medlem

Oj, detta är som att välja vilket av sina barn man älskar mest.

MM1 för att det var just först.
MM2 för alla minnen, såklart. Wow-känsla jämfört med MM1.
MM3 för att det är helt klart det mest kompletta av spelen. Rush introducerades, bättre musik än MM2 och nya gimmicks.
MM4 enbart för hypen som uppstod efter 3an. Pixlarna blev ännu bättre.
MM5 för musiken(!!!!).

Med reservation för MM10 och MM11 som faktiskt var bra och hade bra musik så har jag inte så mycket för de andra spelen överhuvudtaget.
Jag är lite för gammal för att förstå hypen över X (och SNES var inte min favoritkonsol) och de andra spelen är bara så dåliga att det är plågsamt att spela.

Medlem

Mega Man X utan tvekan.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Står mellan Mega Man X och Mega Man 5 för min del. Men om jag måste välja blir det en röst på X. Den relativt nya elvan är dock inte så tokig. Hade faktiskt oväntat skoj med det. Testade demot varpå det blev ett köp direkt efter,

Medlem

Blir MM2 för min del.
Spelade tyvärr aldrig Mega Man X och kan förstå att många tycker den är bäst i serien.

Medlem

Tur att jag inte var ensam om att rösta på tvåan

Medlem

2
Den som säger någonting annat har fel åsikt och dålig smak helt enkelt.

Medlem

Har inte spelat ett enda... borde jag? Tidlösa klassiker antar jag.

signatur

I'm like you, I have no name.

Testpilot

Första tanken var helvete vad många Mega Man det finns. För min del måste jag välja Mega Man 2 eller det första av de nygamla spelen som kom, 9an? Det spelet var jag riktigt bra på faktiskt och kunde springa igenom rätt hyfsat.

Skribent

2an är det bättre spelet, musik, banor och balans. Men jag gillar 1a mer för att det var första MM-spelet jag spelade. Fick det till min NES.

Farsan hade lyckats få tag på sista NESen på Helektron som julklapp, men då han skulle betala upptäckte de att någon plockat Mario ur NES-kartongen. De hade så klart inga andra Mariospel inne (antagligen därför någon tagit det ur kartongen). Så kassörskan slängde med ett random spel från hyllan och sänkte priset med 300 kr. Spelet var Mega Man, som sen blev det enda spelet jag hade det kommande året, och gud vad jag nötte det!

signatur

"Writer and Fighter"

JRA
Medlem

Känns lite som att många som röstar på tvåan har nostalgisolglasögonen på inomhus. Undrar om resultatet vore detsamma om tvåan hade kommit ut precis som det spelet är men EFTER femman till exempel.

JRA
Medlem

Inte för att dissa någon, alla får såklart tycka som de vill av vilka än anledningar de vill but I'm just saying.

1
Skriv svar