Porer har aldrig varit (grafik)porrigare – Gears of War-teamet spänner Unreal Engine 5-musklerna

Robot
Porer har aldrig varit (grafik)porrigare – Gears of War-teamet spänner Unreal Engine 5-musklerna
Gnällkuk

Var det bara jag som trodde det var Mark Hamil först?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Snyggt som attan såklart. Men Frostbites stråbaserade system för rendering av hår är i mitt tycke snyggare och har mindre artefakter än vad Unreal Engine 5:s system har.

Medlem

Har det inte hänt mer? I jämförelse med 1.8 tflops ps4 hade jag förväntat mig mer.

Medlem

"Ännu har inget Unreal Engine 5-spel hunnit släppas, men utöver Gears 6 ska titlar som Senua's Saga: Hellblade II, Fortnite och Dragon Quest XII: The Flames of Fate drivas av den nya motorn."

Inte så konstigt, då motorn inte ens har släppts än.
Fortnite blir nog först, annars så får man nog räkna med tidigast 2023.

"Unreal Engine 5 is expected to ship in early 2022, and will empower creators across all industries to deliver stunning real-time content and experiences. The Early Access build has only been tested on game development workflows and offers a chance for game developers to go hands-on with some of our most exciting new features. Additional features and other improvements for all industries will be part of the full Unreal Engine 5.0 release in early 2022."

Källa, Epic.

Men det ska bli intressant när den väl kommer och hur motorn drar nytta av den nya hårdvaran, även om vägen dit är ganska lång, än så länge :/

Medlem

Fina ljuseffekter, men snyggast var ju synthslingan.

Medlem

Är ärligt talat ganska så trött på '' realism '', har väldigt svårt för att bli imponerad utav det.
Känns liksom som samma hela tiden, tar hellre en kul styliserad artstyle.

Skulle vilja se ett styliserat spel med dessa budgeter och engines också.

Medlem

Väntar fortfarande på spel som lever upp till det som visades i tech demon till Unreal Engine 4.. eller UE3 för den delen. Verkar inte bli så mycket av det som visas.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Har det inte hänt mer? I jämförelse med 1.8 tflops ps4 hade jag förväntat mig mer.

https://www.youtube.com/watch?v=s0hUVnU5BW8

Det du länkar är ju cinematiska klipp från spelet. Hur ser själva gameplay ut är ju det intressanta.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Det du länkar är ju cinematiska klipp från spelet. Hur ser själva gameplay ut är ju det intressanta.

Även vilken upplösning och antalet bilder per sekund. 1920x1080 och 2560x1440 är båda mycket enklare att driva spel i än 3840x2160.

dom brukar släppa en techdemo innan gers of war bara för att skruva upp hypen .. sen är ändå inget likt i spelet

1
Skriv svar