Se nytt Elden Ring-gameplay 15:00 idag!

Skribent

Jag tycker det ser riktigt, riktigt bra ut. Grafiskt är det väl inget att hurra över (även om designen är härlig), men det har ju aldrig riktigt varit grejen med Souls-serien ändå. Gillar verkligen tanken vid att ha en vidöppen värld att lufsa runt i, för att sedan dra ner i en mer klassisk Souls-håla.

Medlem

Jag är nyfiken på exakt hur mycket av spelet som går att spela med en vän. Hade varit fantastiskt att få spela ihop med en polare.

Medlem

Ohhh, försökt att inte bli hyped så man inte riskerar bli besviken men satan vad bra det ser ut (grafiken kunde varit bättre men i övrigt).

Försöker undvika förboka spel men vill ha collector's edition av Elden Ring så det fick bli en bokning av Premium Collector's Edition i limiterad utgåva från Bandai Namco själva.

Medlem

Görs det inte snyggare spel 2021, otroligt stel och tråkig värld.

Vem är ansvarig för den extremt dåligt gjorda hårfysiken, hår flyger och far när karaktären bara vänder sig lite om...


signatur

IDKFA

Avstängd

Såg ganska tråkigt ut. Fast å andra sidan är jag inget fan av dark soul-genren. Enda som kan göra detta intressant skulle väl vara coop-stödet då.

Synd..

Medlem

Finns otroligt mycket potential i ett open world Dark Souls! Jag gillar verkligen det jag ser. Frågan är om dom klarar att behålla det som gör Dark Souls en sådan fantastisk upplevelse samtidigt som man går över i open world.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

ELDEN RING – Collector’s Edition Reveal - för den som gillar extra fluff och stuff


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Förvånansvärt lite förändringar för ett nytt IP. Ser i princip ut som dark souls 3 med häst, hopp och open world. Gillar dark souls så mig gör det inget, bara något jag reflekterade över.

Jajo, håller med att det såg väldigt likt ut gameplay och animationsmässigt(vilket jag inte klagar på), men det är ändå en del förändringar i jämförelse med Dark Souls 3.

Taget från något forum:
"Jumping
Crafting
Stealth
Improved archery
Horse riding
Horse combat
Open world full of hidden dungeons and npcs that give context on the story
More endings than other souls games some of which are probably influenced by those npcs
Dynamic Weather
Day/Night cycle which changes enemy positions and behavior
Wildlife you can hunt for mats
Skill system that isn't tied to weapons anymore
Largest variety of weapons and armor and probably magic
Roaming enemies as well, colossal monsters in the open world
Massive underground area that interconnects pretty much the whole map
"

Hoppas innerligt att FromSoft lyckas med open world-delen, bara att det inte ska finnas några "fetch-quests" gör att det låter lovande.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ser ganska tråkigt ut, och gillar inte den sammantryckta världsdesignen. Blir nog att skippa för min del.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Nån annan som kommer ihåg en tid då man faktiskt blev imponerad av open world-spel?

Skrivet av hero:

Nån annan som kommer ihåg en tid då man faktiskt blev imponerad av open world-spel?

Personligen har jag aldrig blivit imponerad av ett open world-spel. När det kommer till Elden ring så gillar jag det jag ser trots att det är open world

Medlem

Utemiljöerna ser direkt undermåliga ut tyvärr, men inomhusmiljöerna och bossarna ser iaf lika bra ut som dark souls 3. Synd att det inte hänt mer på 6 år. Multi-platform förbannelsen slår till. Givet köp hursomhelst.

Medlem

Hade föredragit trånga korridorer men slottet ser ju rätt bra ut ändå, dock ser allt annat extremt dåligt ut om man jämför med spel som Naraka Bladepoint. Blir att köpa ändå men mest för bossfighterna och atmosfären. Rätt dåliga röstskådespelare på kvinnan och den där gående krukan, påminde mig om teso lite. Rosa hår var även det inte så passande.

Medlem

Skulle flytta över pengar medans jag bokade collectors edition. Var slutsålt när klart till ps5 också!! Inge brist på ps5 märker jag.
Någon får jätte gärna pinga mig ifall ni ser någon svensk återförsäljare lägga ut. Om det nu kommer till dem


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Avstängd

Tycker det ser snyggt ut. Hade däremot gärna sett lite mer äkta gameplay, inte detta redigerade utan UI

Medlem

2022 kommer bli så oändligt mycket bättre jämfört med spelåret 2021. Elden Ring, Horizon, God of War bara första kvartalet. Tight schema.

Medlem
Skrivet av hero:

Nån annan som kommer ihåg en tid då man faktiskt blev imponerad av open world-spel?

Jo, när Morrowind kom och sen när de släppte Oblivion och hur snyggt båda var och när de släpptes på sin tid. Båda var ju tappa-hakan-känsla på. Nu är ju open word så vanligt att det krävs mycket för att det ska vara avvikande bra.

När det kommer till Elden Ring kommer jag köpa det utan tvekan, även om det inte imponerade lika mycket känslomässigt så som Morrowind gjorde en gång i tiden.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Är så himla glad att det var så pass likt Dark Souls (3). Var orolig att det skulle vara ett blixtsnabbt spel med fokus på specialförmågor och effekter. Men det ser någorlunda tungt ut <3

Medlem
Skrivet av hero:

Nån annan som kommer ihåg en tid då man faktiskt blev imponerad av open world-spel?

Gta V, Witcher 3...

Medlem

Ser mer ut som Dark Souls än vad jag först trodde. Kommer nog bli kul


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Riktigt tråkigt. Jag klarar inte av Dark Souls-stilen längre.

Det känns onekligen som ett Dark Souls-reskin och all min hype är därmed stendöd. Tack och adjö.

Avstängd

Man borde ser över sin grafikmotor för det ser rent ut sagt förjävligt ut. Nu är det väl i huvudsak inte grafiken man köper spelet för men jag väljer att avstå nu.

Medlem

Jag respekterar att man vill göra något nytt. Frågan är hur nytt detta kommer att kännas när det kommer.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Man borde ser över sin grafikmotor för det ser rent ut sagt förjävligt ut. Nu är det väl i huvudsak inte grafiken man köper spelet för men jag väljer att avstå nu.

Kom ihåg att det ska flyta bra på PS4 och xbox också. De har behållt stilen från Dark Souls, det märks. Grafikmotorn skapades innan de börjar på spelet och det var några år sen. Jag tror inte de stannade mitt i och tänkte "oj, det ser inte bra ut. Uppgradera allt":)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Görs det inte snyggare spel 2021, otroligt stel och tråkig värld.

Vem är ansvarig för den extremt dåligt gjorda hårfysiken, hår flyger och far när karaktären bara vänder sig lite om...

Håller helt med. Såg sjukt stelt ut för ett spel 2021. Gubben studsar fram över stenar. Inte det minsta imponerad.

Medlem

ÅH FYFAN vad pepp man blev nu alltså!!!111oneone Ser ut som ett vuxet och moget BoTW, och det trodde jag aldrig jag skulle få se. Tänk att stå där du vet, med hela kartan framför dig, outforskad.. och ba: "Okej, vi testar att dra västerut och se vad som händer..". Och att samtidigt veta att resten av världen (alltså den riktiga) tänker ungefär likadant. Folk kommer hitta massa balla saker och dela med sig av och berätta storys och secrets för varandra i en eternity typ. Och plötsligt dyker VaatiVidya upp mitt i allt med någon deep lore-grej man inte ens reflekterat över och fantasin tar fart..

Kan inte riktigt säga när jag såg fram emot ett lir som såhär senast.. kanske vanilj-WoW då för typ snarat 20 år sedan. Hoppas bara dom inte tjablar till det med storyn så det blir just som i BoTW (eller att man kan springa till sista bossen efter 10 minuter). Men man har ju aldrig blivit besviken tidigare och det sista som lämnar en är ju the From-faith så att säga hehehe..

Medlem
Medlem

Jag hoppas att striderna tar mycket mer från Sekiro än från DS. Det verkar som att man inte slår ihjäl fiender rakt av, utan tröttar ut dom för att sedan göra slut på dom med en animation, men jag såg tyvärr inte den där dansen som gjorde striderna i Sekiro så jävla bra.

Dock så verkar majoriteten av fienderna man slogs emot den här gången vara svaga, så än kanske det finns hopp!

Jag är hypad, men om ryktena ang. Bloodborne 2 stämmer... DÅ är jag hypad på riktigt!

Medlem

Ser hur grymt ut som helst.
De som klagar på grafiken måtte det vara något fel på. När de stod uppe på en klippa så att man såg en stor del av världen såg det ju helt magiskt ut? Draw distance och LOD var top notch.
Design och känsla kommer alltid före det rent grafiska.

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Jag hoppas att striderna tar mycket mer från Sekiro än från DS. Det verkar som att man inte slår ihjäl fiender rakt av, utan tröttar ut dom för att sedan göra slut på dom med en animation, men jag såg tyvärr inte den där dansen som gjorde striderna i Sekiro så jävla bra.

Dock så verkar majoriteten av fienderna man slogs emot den här gången vara svaga, så än kanske det finns hopp!

Jag är hypad, men om ryktena ang. Bloodborne 2 stämmer... DÅ är jag hypad på riktigt!

Menar du finishers/viceral attacks? De har varit med sedan bloodborne och finns även i DS3.
Som när han bonkade draken i huvudet med ett 2-hand svärd, det går att göra på flera bossar i DS3 t.ex.

Skriv svar