Den stora Lost Ark-tråden

Medlem
Skrivet av Theade:

Inte för att vara en sån, men spelet är inte top-down? Det är väl isometrisk? Eller har jag fått något om bakfoten..? Top-down för mig är GTA 1.

Jag tog bort det helt från beskrivningen i OT, känns inte som det behövs. Som du själv sa, kanske inte det mest intressanta att kommentera i tråden. Men det stod fel.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det här sydkoreanska MMOt ser helt sjukt mycket ut som ett sydkoreanskt MMO...

Im fine, thanks.

Den här sydkoreanska grindar-bubblan måste väl ändå spricka snart??

Nu har ju jag inte spelat Lost Ark, men det innehåller väl ingen grind? Såsom tex Ragnarok Online gjorde.
Annars är väl grind i asiatiska MMOs vad raids är för MMOs från väst : ]

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Nu har ju jag inte spelat Lost Ark, men det innehåller väl ingen grind? Såsom tex Ragnarok Online gjorde.
Annars är väl grind i asiatiska MMOs vad raids är för MMOs från väst : ]

Nu spelade jag bara RO i väldigt tidigt stadie, 2000-2001 och då fanns det typ 2 quester i spelet, resterande var grind.
Lost Ark har massor med quests och dessutom ett main quest med story. Så själva leveling-delen är inte grind på samma sätt.

Men med det sagt så finns det ju end-game content som kanske kan ses som "grinding".

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag tog bort det helt från beskrivningen i OT, känns inte som det behövs. Som du själv sa, kanske inte det mest intressanta att kommentera i tråden. Men det stod fel.

Tycker ju dock att det helt klart är intressant, i och med att det är ett MMO, men också ett ARPG. Det var egentligen därför jag kommenterade det, för det hör ju inte till vanligheten. Men jag brukar inte peta så mycket i kamraters texter.


signatur

Niet.

Medlem

Jag spelade ju senaste betan. Men fick inget gott intryck. Med det sagt så ska jag nu några dagar innan release fixa RU… För nu, fylld med ny information, och pepp från kollegor, så ska jag ge det en helhjärtad chans!

Blir nog en Mage: Sorcerer.
Sedan vet jag ej.. Warrior eller Gunner.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av ndr:

Om spelet kommer till GFN kommer jag nog testa det iaf.

Vad är GFN? 😅


signatur

Niet.

Medlem

Klasserna är gender-locked, något som är rätt vanligt i spel från Asien. Antar att de sparar en del tid/resurser genom att inte behöva anpassa all gear för olika kroppar.

En sak som jag märkte nyligen är att Deadeye och Gunslinger delar många skills, men att de spelas rätt olika. Tydligen är Gunslinger väldigt populär, medan Deadeye inte är det. Enligt kommentarer om klasserna beror det på att Deadeye är mycket svårare att positionera och få ut full skada i attackerna. Från denna tråd på reddit; https://www.reddit.com/r/lostarkgame/comments/nysgb6/gunsling...

ndr
Medlem
Skrivet av Theade:

Vad är GFN? 😅

Geforce NOW

Medlem
Riktigt kul spel!

Riktigt kul spel! Har spelat någon månad på ryska servrar med brorsan och det var en mycket fin upplevelse. Det var dock ett tag sen. Spelade även en hel del solo och även det var fin tid. Körde med ryskt ljud och engelsk text kunde inte med den skillnaden och av installerade spelet som ett sätt o inte förstöra det. (För mig själv.) Så jag ser framemot släppet.

Medlem
Skrivet av ndr:

Geforce NOW

Tack!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Klasserna är gender-locked, något som är rätt vanligt i spel från Asien. Antar att de sparar en del tid/resurser genom att inte behöva anpassa all gear för olika kroppar.

En sak som jag märkte nyligen är att Deadeye och Gunslinger delar många skills, men att de spelas rätt olika. Tydligen är Gunslinger väldigt populär, medan Deadeye inte är det. Enligt kommentarer om klasserna beror det på att Deadeye är mycket svårare att positionera och få ut full skada i attackerna. Från denna tråd på reddit; https://www.reddit.com/r/lostarkgame/comments/nysgb6/gunsling...

"Gender unlock" ligger i Smilegates roadmap vilket dom annonserade för ca ett år sedan.
Det verkar dock inte vara så att det blir en kopia av existerande klasser.

Dom har redan påbörjat arbetet med denna utveckling och det första(?) resultatet av detta är Dead Eye och Gunslinger.

Medlem

Angående Lost Ark på Geforce Now hittade jag ett officellt svar från en vecka sen;
https://forums.playlostark.com/t/we-want-lost-ark-on-geforce-...
"Roxx: While we don’t have plans for this at this time, the feedback is appreciated!"
.
-----
.

Skrivet av Gravytears:

"Gender unlock" ligger i Smilegates roadmap vilket dom annonserade för ca ett år sedan.
Det verkar dock inte vara så att det blir en kopia av existerande klasser.

Dom har redan påbörjat arbetet med denna utveckling och det första(?) resultatet av detta är Dead Eye och Gunslinger.

Tack för infon.

Medlem

En ny video på officiella Lost Ark EU/NA-kanalen. Den förklarar lite om End Game och vad som finns att göra. Strax under 10 min lång. Självklart finns det många videos från fans som går mer på djupet.

Lost Ark | Encyclopedia: Endgame

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Såg Paladinen och blev sugen - men fastnade för en Berzerker. Kan aldrig gå fel med en Berzerker

Ja kan vara så, men jag ska leka kapten klänning ja

Medlem

Riktigt taggad inför detta spel! Blir att köpa ett founders pack, inte bestämt mig ännu om vilken nivå dock!


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Ser mycket framemot detta. Haft det på span sen första gången Arekkz postade om det (måste vara 3år sen minst?).

Har dock svårt att välja vilken klass man ska lira, Berserker körde jag i betan, den var kul och så men känns som alla kommer spela den.
Står mellan Berserker, Striker, Sharpshooter, Summoner eller Shadowhunter.

Medlem
Skrivet av neptunon:

Står mellan Berserker, Striker, Sharpshooter, Summoner eller Shadowhunter.

De plockade bort Summoner-klassen som fanns med i betan och ersatte den med Sorceress till release. Gissningsvis kommer Summoner läggas till inte allt för långt fram.
https://www.playlostark.com/en-us/game/classes

Medlem

Hejsan hoppsan alla vet vi något angånder server lister eller så tänkte om det finns en med mycket FZ/svenskar på som kanske kommer bli den 'Svenska server' så att sjäga ?


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Hejsan hoppsan alla vet vi något angånder server lister eller så tänkte om det finns en med mycket FZ/svenskar på som kanske kommer bli den 'Svenska server' så att sjäga ?

Inget än och vet inte när det kommer. Det vi vet är att en "januariuppdatering" från Amazon teamet kommer denna vecka, men vet inte om serverinfo är med där.

Denna är från igår
https://forums.playlostark.com/t/%E0%BC%BC-%E3%81%A4-%E2%97%9...

Medlem

Content creator Arekkz tar en titt på Shadowhunter och Deathblade (baserade på Assassin-klassen). Detta på officiella Lost Ark EU/NA-kanalen.

Medlem

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Tack för det! En hel del info där.

Är lite förvirrad angående deras sätt att plocka in delar av T3 redan. Varför inte bara hålla tills allt är klart och lägga in allt i en stor uppdatering senare istället?

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tack för det! En hel del info där.

Är lite förvirrad angående deras sätt att plocka in delar av T3 redan. Varför inte bara hålla tills allt är klart och lägga in allt i en stor uppdatering senare istället?

Håller helt med! Verkar vara rätt mycket klagomål angående just det på reddit och på officiella forumet! Får se om dom lyssnar på fansen eller ej?


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Anledningen afaik till begränsat t3 är Gear progression balanseras ner lite för att rädda oss 24/7

Medlem

Jag brukar inte vara jättesugen på MMOs men då det är gratis så finns det ju ingen anledning att inte prova ändå. Gillar att det påminner om Diablo 3/POE. Överhängande risk för P2W då det både är free 2 play och kommer ifrån Asien (förlåt).

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Håller helt med! Verkar vara rätt mycket klagomål angående just det på reddit och på officiella forumet! Får se om dom lyssnar på fansen eller ej?

Jag tycker det konstigaste att de talar om detta två veckor innan release. Alla content creators för EU/NA har pumpat ut T1 material och guider. Nya spelare som aldrig kört förut hade försökt skaffa info om just vad T1 innebar etc. Sen poppar det upp nu att det ska vara T3 fast special så inte riktigt fullt T3. Känns som att de borde talat om det för tre månader sen.

Jaja, det är bara köra på oavsett. Det kanske inte spelar så stor roll ändå.

Tänkte kanske köra Deathblade, men är inte helt 100 än.
.
.
.
Här är en summering av infon från Amazon, av Firekingster på Discord.

Citat:

Summary of January Update
- TIER 3 all the way to Punika
- T3 dungeons to Oreha Well
- Chaos Dungeon Stage 3
- Velganos Guardian Raid
- Level 60
- Additional T3 content will be added post launch to set pace of progression
- Korean Voice over option (free dlc)
- Certain early cutscenes are skippable now
- Progression speed has been balanced
- Name restrictions: Special characters (!@#$%, etc.), capitalized letters other than the first letter of the name (e.g., McFly, WeIrDoGuY), and spaces
- Names cannot be reused after character deletion (Requires manual process from amazon, they will look into it for future)
- Guild names 2-20 characters
- Character Names 2-16 characters
- Character voice options at creation, 3-4 options per class
- All founder pack contents except title and 3day head start stack (Must be one of each type of pack, not duplicate)
- Founder packs will go to Product Inventory -> Character inventory Open the skin packs on character you want to use
- Founder skins only available to 15 launch classes
- Guild Leader transfer happens after 10days of inactivity (goes to "Deputy of the Guild")
- Time limited events from KR/RU will come to our version in future

Another announcement coming next week with launch day instructions for players, a launch server list, information about weekly reset times, the exact server open and pre-download times, and more. They will also share business model, road map, and patch notes before launch

Medlem

Launch Details
https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/launch-detail...

Pre-download (18:00 CET 7 februari)
Pre-download will be available starting on Monday, February 7 at 9AM Pacific time (5PM UTC), regardless of whether or not you purchased a Founder’s Pack.

Headstart (18:00 CET 8 februari)
Servers will open for Head Start access on Tuesday, February 8 at 9AM Pacific (5PM UTC).

Launch (18:00 CET 11 februari)
Servers for all regions will open for launch on Friday, February 11 at 9 AM Pacific (5PM UTC).

Server list EU
* Neria
* Kadan
* Trixion
* Calvasus
* Thirain
* Zinnervale
* Asta
* Wei
* Slen

Medlem
Skrivet av Fulci:

Launch Details
https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/launch-detail...

Pre-download (18:00 CET 7 februari)
Pre-download will be available starting on Monday, February 7 at 9AM Pacific time (5PM UTC), regardless of whether or not you purchased a Founder’s Pack.

Headstart (18:00 CET 8 februari)
Servers will open for Head Start access on Tuesday, February 8 at 9AM Pacific (5PM UTC).

Launch (18:00 CET 11 februari)
Servers for all regions will open for launch on Friday, February 11 at 9 AM Pacific (5PM UTC).

Server list EU
* Neria
* Kadan
* Trixion
* Calvasus
* Thirain
* Zinnervale
* Asta
* Wei
* Slen

Från reddit och Discord ser det ut som folk i EU kommer välja:

  • Kadan (PvP Focus)

  • Trixion

Vilken server kommer ni här på FZ välja?


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Från reddit och Discord ser det ut som folk i EU kommer välja:

  • Kadan (PvP Focus)

  • Trixion

Vilken server kommer ni här på FZ välja?

Misstänker mitt guild väljer Kadan.

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Från reddit och Discord ser det ut som folk i EU kommer välja:

  • Kadan (PvP Focus)

  • Trixion

Vilken server kommer ni här på FZ välja?

Hur menar du att folk i EU kommer välja de där, det är väl EU servrar?

Jag har ju inte spelat så mycket LA, men det verkar vara ett jäkla gnäll på att det kommer för mycket innehåll nu när de droppar T2 och delar av T3 vid release?

Skriv svar